تعمیرگاه خودروهای خارجی و لوکس

تعمیرگاه خودرو محلی جهت تعمیر و سرویس خودروهاست. تعمیرگاه خودرو در واقع مانند یک بیمارستان، کلینیک و یا درمانگاه است که به مریض های خود که همان ماشین ها می باشند خدمات و سرویس های خاص ارائه می دهد. فضای تعمیرگاه تقریبا و معمولا فضای بزرگی است که در هر قسمت آن خدمات مخصوصی ارائه می شود. بخش های مختلف یک تعمیرگاه شامل موارد زیر می باشد:

  1. صافکاری خودرو
    صافکاری بدون رنگ
    صافکاری pdr
  2. تعمیر بنز
    تعمیر بنز قدیمی
    تعمیر جدیدترین مدل های بنز
  3. تعمیر بی ام و
    تعمیر BMW قدیمی
    تعمیر جدیدترین مدل های BMW
  4. نقاشی حرفه ای
  5. جلوبندی سازی
  6. تعمیر موتور
  7. تعویض روغن
  8. آپاراتی و پنچرگیری
  9. عیب یابی و دیاگ خودرو
  10. فروش قطعات یدکی

تعمیرگاه تخصصی خودرو

در یک تعمیرگاه معمولا چندی فرد ماهر و استادکار وجود دارند که هرکدام در زمینه ای از خودرو تخصص خاص خود را دارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم تعمیرگاه خودروهای سبک و سنگین کاملاً با هم تفاوت دارند اما کلیت خدمات به صورت موارد بالا می باشد. افرادی که در تعمیرگاه تخصصی خودرو مشغول به کار هستند معمولا باید افرادی صادق و امین باشند. زیرا خودرو مشتری بعنوان امانت در تعمیرگاه به آن ها سپرده می شود. این افراد باید دانش کافی در حوزه فعالیت خود را داشته باشند تا با دیدن ماشین بتوانند عیب آن را متوجه شده و بهترین و به صرفه ترین روش ممکن مشکل آن را برطرف کنند.

موتور ماشین مانند بدن انسان دارای سیستم بسیار پیچیده ای است. اگر قطعه ای نادرست تعویض شود و یا با قطعه غیر اصل جایگزین شود و یا به صورت درست و دقیق جایگزین نگردد، ممکن است خسارت های جانبی جبران ناپذیری برای راننده و سرنشینان ایجاد کند و خسارت مالی شدیدی نیز به ماشین وارد سازد. قطعه ای همچون تسمه دینام که تعویض غلط آن و یا استفاده از تسمه های غیر اصل می تواند برای ماشین خطر آفرین شود.

تعمیرگاه بی ام و

مدیریت تعمیرگاه خودرو

فردی که مدیریت یک تعمیرگاه را برعهده دارد باید سعی کند تمامی قسمت های تعمیرگاه را از هر لحاظ ارتقا دهد. تجهیز تعمیرگاه به ابزارالات کاربردی و تجهیزات به روز می تواند در افزایش مشتری و کیفیت کار تعمیرگاه تأثیر مستقیم داشته باشد. بسیاری از تعمیرگاه ها کماکان با ابزار های چندین سال قبل کار می کنند، ابزاری که دچار پوسیدگی، زنگ زدگی، شکستگی و غیره شده است. مدیریت تعمیرگاه خودرو باید حتما دست کسی باشد که خود به تمامی موارد مسلط باشد. یک تعمیرکار برای اینکه بتوانید یک ماشین را سرپا کند نیاز به ابزاری دارد که کارآمد بوده و به توان به آن اعتماد کرد.

علاوه بر موارد فوق یک تعمیرگاه باید دارای محیطی منظم و منسجم باشد به طوری که مشتری با ورود به تعمیرگاه دچار سردرگمی و گیجی نشود که ابتدا باید به کدام قسمت مراجعه کند. همیشه در یک تعمیرگاه یک تعمیرکار با تجربه و بسیار ماهر وجود دارد که در ابتدای ورود مشتری به داخل تعمیرگاه مسئولیت بررسی عیب خودرو را بر عهده می گیرد و سپس با توجه به تشخیص او ماشین به قسمت موردنیاز در تعمیرگاه مراجعه می کند.

تعمیرگاه خودروی مطمئن

قبلتر در مورد اینکه با چند تکنیک متوجه شوید که تعمیرکار این تعمیرگاه دانش کافی دارد و به کار خود مسلط است یا خیر، صحبت کردیم. قبل از انتخاب تعمیرگاه خودرو مطمئن شوید که تعمیرکار مورد نظر در زمینه خودروی شما و قطعه مورد نظر مهارت دارد و خودرو خود را دست هرکسی ندهید. قصد داریم به برخی نکات در انتخاب تعمیرگاه مطمئن اشاره کنیم با ما همراه باشید تا با اطلاع از چند ترفند، به راحتی خدمات بهتری دریافت کنید.

تعمیرگاه تخصصی خودرو اتوکادار با سابقه درخشان در ارائه خدمات فنی و تعمیر خودروهای لوکس و خاص مخصوصا بی ام و و بنز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. اتوداکار زیر نظر پرسنل ماهر آماده انواع خدمات صافکاری بدون رنگ را در تعمیرگاه بی ام و و بنز ارائه می دهد.

نرم افزار هوشمند نوبت دهی تعمیرگاه

مدیران تعمیرگاه ها معمولاً از نرم افزارهای هوشمند جهت نوبت دهی و مدیریت تعمیرگاه استفاده می کنند. این نرم افزارها رسیدهای چاپی با لوگوی مخصوص ارائه می دهند که موجب افزایش اعتماد مشتری شده و اطلاعات لازم را در مورد آخرین وضعیت ماشین در اختیار مشتری قرار می دهد. این نرم افزارها به راحتی اطلاعات مربوط به خودرو مشتری را در خود ثبت می کند تا در مراجعه بعدی تعمیرکار به راحتی بداند خودرو چه خدماتی را قبلاً دریافت کرده است و بر اساس آن بتواند تصمیم درستی برای تعمیر و سرویس خودرو مشتری بگیرد.

صافکاری و نقاشی خودرو

تعمیرگاه خودرو لوکس

وظایف تعمیرکار خودرو

تعمیرکارها و مکانیک هایی که در زمینه خودرو فعالیت می کنند باید با انواع موتور خودروهای مختلف آشنایی داشته باشند تا بتوانند به راحتی و سریع مشکل مربوط به آن خودرو را برطرف کند. این حرفه نیازمند کسب تجربه کافی است که با گذر زمان و کار کردن به دست می آید. کارهایی که یک تعمیرکار خودرو باید انجام دهد عبارتند از :

  • تعمیر اساسی موتور‌ های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر دستگاه‌ های الکتریکی خودروها ( باطری سازی )
  • تعمیر دستگاه‌ های سوخت رسانی موتور های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل
  • تعمیر چرخها و سیستم ترمز
  • چک دوره ای دستگاهها طبق دستورالعمل دستگاهها
  • تعمیر سیستم تعلیق و سیستم فرمان
  • انجام تعمیرات مکانیکی دستگاههای تولید و آزمایشگاهی
  • نگهداری قطعات یدکی تجهیزات تولید
  • تنظیم موتور
  • حضور به موقع ومرتب ومنظم و حفظ نظم و انضباط در تعمیرگاه

تمامی این خدمات باید به صورت درست و منظم انجام گردد تا رضایت مشتری را جلب کرده و دفعات بعدی نیز به تعمیرگاه شما مراجعه کند.

خدمات پس از فروش

یکی از کارهایی که باید هنگام خرابی خودرو انجام دهید این است که ابتدا با شرکت فروش خودرو تماس بگیرید و درمورد گارانتی ها و خدمات پس فروش و تعویض بدون هزینه برخی قطعات سوال کنید. شاید مشکل شما بدون هزینه برطرف شود و نیاز نباشد خودرو را به دست تعمیرکار بسپارید. اگر خودروی شما خدمات پس از فروش نداشت سپس دنبال تعمیرگاه مطمئن بگردید.

دروغ های رایج تعمیرکاران خودرو

متاسفانه تمامی تعمیرکاران خودرو در تعمیرگاه ها از وجدان کاری برخوردار نبوده و با ذکر دروغ ها و سوءاستفاده کردن از ناآگاهی و عدم اطلاع افراد سعی در اخذ هزینه بیشتر از آن ها را دارند. ما در اینجا قصد داریم به برخی از دروغ های رایجی که هم از زبان نمایندگی های خودرو و هم از زبان تعمیرگاه های خودروی متفرقه شنیده می شود، اشاره کنیم؛ به موارد زیر توجه کنید:

  • سرویس کردن خودرو بر اساس دفترچه راهنمای خودرو
    بسیاری از مواقع خودروی شما به یک سری از سرویس ها احتیاجی ندارد و بدون انجام آن ها هم به خوبی عمل کرده و عملا آسیبی هم نخواهد دید. اما نمایندگی ها با هدف دریافت پول بیشتر بر اجرای مو به موی دستورالعمل های دفترچه راهنمای خودرو تاکید کرده و می گویند که حتما به نمایندگی خودروی خود مراجعه کنید. در بسیاری از موارد مشاهده شده که نمایندگی ها نسبت به تعمیرگاه های متفرقه با کیفیت بسیار کمتری عمل کرده و فقط هزینه نماینده بودن خود را می گیرند. توجه: شما برای انجام بسیاری از سرویس ها و خدمات خودروی معمولی می توانید به تعمیرگاه های معتبر و خوبی که صرفا نمایندگی نیستند مراجعه کنید، اما برای تعمیرات خاص که به قطعات ویژه احتیاج دارند، سعی کنید حتما به نمایندگی خودروی خود مراجعه کنید.
  • تعویض برخی قطعات در کیلومتر های مشخص
  • سرویس کردن خودرو با تغییر فصل
  • نمایان نبودن خدمات انجام شده بر روی خودرو
  • تنظیم موتور خودرو
  • استفاده از روغن سینتتیک به جای روغن معمولی
  • مشکل داشتن ترمز خودرو
  • زیاد بودن هزینه تعمیر خودرویی خاص

رعایت اصول بهداشتی تعمیرگاه اتوداکار

در کنار تمامی موارد گفته شده رعایت اصول بهداشتی در یک تعمیرگاه بسیار حائز اهیمت است. زیرا ماشینی که به تعمیرگاه مراجعه می کند باید توسط افراد حاضر در آن تعمیرگاه بررسی شود و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی ممکن است مشکلاتی را برای صاحب خودرو و حتی پرسنل تعمیرگاه ایجاد کند. محیط تعمیرگاه محیطی صنعتی است به همین دلیل بهتر است هنگام مراجعه به آن جا موارد بهداشتی توسط مراجعه کننده نیز رعایت شود.

در تعمیرگار اتوداکار خدمات  تعمیر خودرو در سریع ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت انجام میشود.تعمیرگاه اتوداکار همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ آماده برای انجام خدمات خودرو را دارد. رسالت مجتمع خدمات اتوداکار جذب حداکثر رضایت مندی و حس اعتماد مشتریان محترم و انجام کارهای مربوط به خودرو به شیوه درست و صحیح در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد.

انتخاب تعمیرگاه خودرو

اگر خودروی شما به تعمیرات خاصی ویژه خودروهای لوکس احتیاج دارد، بهتر است با شرکت فروش خودرو و یا تعمیرگاه های تخصصی تماس بگیرید. اتوداکار تعمیرگاه خودروی بی ام و می تواند در زمینه های متفاوت صافکاری بدون رنگ، تعمیر و تعویض قطعات بی ام و و بنز و… به شما مشاوره و خدمات ارائه کند.

قرار نیست چون خودرو شما خراب است، شما بدون معطلی خودرو را به طرف اولین تعمیرگاه حرکت دهید. پیش از مراجعه به تعمیرگاه کمی درمورد مشکل بوجود آمده برای خودرویتان تحقیق کنید. کتاب راهنما را مطالعه کنید و یا از اینترنت کمک بگیرید. در بسیاری از موارد که تعمیرکار کارش را تمام می کند و می گوید مشکل برطرف شده اما اگر شما هم کمی دقت بیشتری درمورد رفع نقص داشته باشید عیبی ندارد. با این کار عملکرد خودرو را بهبود می بخشید.

 

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸