تعمیر موتور بنز سری E

تعمیر موتور بنز سری E

سابقه تولید کلاس E خودروی مرسدس بنز بسیار طولانی است، به طوری که از اواسط دهه 1930 تا کنون ادامه یافته است و هر سال مدل های این کلاس بهتر، قوی تر و کارآمدتر از قبل عرضه و آماده جلب رضایت مشتریان خود در سراسر جهان شده اند. جالب است بدانید در سال 2020، مدل 213 کلاس ای مرسدس بنز توانست عنوان خودروی سال جهان را کسب و افتخاری دیگر به خانواده خود اضافه نماید.

در حقیقت کلاس ای طبق آمار رسمی تا سال 2015، حدود 15 میلیون دستگاه فروش داشته است که بسیار شگفت انگیز است و تا کنون رکورد پرفروش ترین کلاس مرسدس بنز را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی، تسلط بر تعمیر موتور بنز سری E بیشترین اهمیت را نسبت به دیگر سری ها دارد.

تعمیر موتور بنز سری E توسط اتوداکار

اتوداکار، مجموعه ای از خبره ترین تعمیرکاران کشور را به منظور تعمیر موتور خودروهای لوکس سری E شما و هر خودروی لوکس دیگری، به کار گرفته تا دیگر نگران عدم تعمیر درست قطعات و هزینه های اضافه نباشید.

تعمیر موتور Mercedes Benz E-class خود را به یکی از شعب اتوداکار در تهران بسپارید. تعمیرکاران ما قادرند ابتدا مشکل خودرو را به طور دقیق با استفاده از روش های اصولی همچون دیاگ بررسی نموده و سپس به تعمیر یا تعویض قطعه خراب بپردازند.

 

تعمیر موتور بنز سری E

مشخصات فنی موتور بنز سری E

نسخه پایه نسل پنجم کلاس E تحت عنوان E200 پس از دو سال گذشت از معرفی این محصول در سال 2016 به بازار ایران معرفی گردید و از آن روز قرار بر مونتاژ رسمی این مدل در کشور شد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با مشخصات فنی موتور این مدل از سری ای بنز آشنا کنیم. تعمیر موتور این سری از خودروهای بنز در کشور ما بایستی به صورت تخصصی توسط تعمیرگاه ها صورت گیرد.

همچنین بخوانید : دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

مشخصات فنی کامل موتور بنز سری E 200

  • نوع موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1991 سی سی
  • توان موتور: 184 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 270 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: به صورت دیفرانسیل عقب
  • جعبه دنده: 7 دنده خودکار تیپ ترونیک
  • حجم باک: 67 لیتر
  • شتاب 0 تا 100: 7.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 233 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 2873 میلی متر
  • مصرف سوخت داخلی شهر: 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت خارج از شهر: 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

تعمیر قطعات موتور بنز سری E

موتور خودروها از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است که در تعامل با یک دیگر خودرو را به راه می اندازند. وجود کوچک ترین اختلال در عملکرد هر یک از آن ها، نیاز به تعمیر موتور بنز سری E را ضروری می نماید، چرا که احتمال آسیب بیشتر به موتور در صورت عدم تعمیر به موقع وجود دارد.

میل لنگ

وظیفه میل لنگ در موتور، تبدیل حرکت رفت و برگشت پیستون به حرکت دورانی است. از علائم خرابی آن می توان به شنیدن صدای تق تق شدید از موتور بنز به هنگام گاز دادن و قفل شدن موتور اشاره نمود.

معمولاً علت خرابی میل لنگ، نرسیدن روغن به آن و وجود ایراد در سیستم روغن کاری موتور است. تعمیر این قطعه از موتور بنز سری E، بایستی در اسرع زمان توسط متخصص تعمیرکار صورت گیرد.

یاتاقان

یاتاقان را ورقه ای نازک و نیم دایره مانند گویند که میان میل لنگ و سیلندر و همچنین میان میل لنگ و شاتون قرار می گیرد. وظایف این ورقه نازک عبارت اند از:

  • کم نمودن اصطکاک میان میل لنگ و سیلندر و میل لنگ و شاتون به منظور جلوگیری از خوردگی آن ها
  • تنظیم لقی عمودی میان میل لنگ و سیلندر

علائم و دلایل خرابی قطعه یاتاقان در خودروی بنز سری E دقیقاً مشابه میل لنگ می باشد و عملیات تعمیر بلافاصله را می طلبد.

تعمیر شاتون موتور بنز کلاس e

وظیفه این قطعه متصل به پیستون و میل لنگ، انتقال حرکت بالا و پایین پیستون به میل لنگ است. در صورت بریدگی و شکستگی قطعه شاتون، به سیلندر موتور بنز آسب جدی وارد خواهد شد.

همچنین اگر به هنگام فشار دادن آرام پدال گاز صدای لق خفیف از موتور شنیده شود، به احتمال زیاد پیچ های اتصال شاتون به میل لنگ شل شده اند. نا مرغوبیت آلیاژ به کار رفته در شاتون، نرسیدن روغن به اتصالات آن و اعمال فشار زیاد به موتور خودروی بنز سری ای، مهم ترین دلایل نیاز به تعمیر آن به حساب می آیند.

 

تعمیر موتور بنز سری E

همچنین بخوانید : سرامیک بنز

نشانه های نیاز به تعمیر موتور بنز E

قابل توجه دارندگان نسل E خودروهای بنز، در صورت مشاهده هر یک از مشکلات زیر در عملکرد خودرو، بایستی برای تعمیر موتور آن هر چه زودتر اقدام نمایید:

  • روشن ماندن چراغ های هشدار دهنده

خاموش نشدن چراغ های هشدار دهنده خودرو پس از روشن کردن و کار کردن ماشین، نشانه خوبی نیست از وجود مشکلی خبر می دهد. مهم ترین چراغ هایی که در صورت عملکرد نامناسب موتور بنز ممکن است روشن شوند، چراغ روغن، چراغ فشار روغن و چراغ چک موتور هستند.

  • لرزیدن بدنه خودرو هنگام رانندگی

موتور خودروی بنز شما بایستی در طول رانندگی به طور آرام کار کند و ماشین را دچار لرزش ننماید، وگرنه نیاز به تعمیر دارد. البته لرزش بدنه خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. عدم کارکرد مناسب شمع ها، گرفتگی لوله های بنزین و… می تواند از مهم ترین دلایل این اتفاق باشند.

اگر در حین رانندگی با خودروی بنز با لرزش زیاد بدنه مواجه هستید، حتماً به تعمیرکار مراجعه کنید. معمولاً این مشکل با تعویض روغن موتور یا تسمه ها رفع خواهد شد.

  • ایجاد سر و صدای زیاد

ممکن است احساس کنید که خودروی شما نسبت به قبل سر و صدای بیشتری تولید می کند به طوری که اصلاً عادی به نظر نمی رسد! در چنین مواقعی نیز ممکن است نیاز به تعمیر موتور بنز سری E باشد.

  • زور زدن خودرو به خصوص در سر بالایی ها

زور زدن ماشین به هنگام عبور از سربالایی ها، از ناتوانی موتور خبر می دهد. البته این مشکل ممکن است آنقدرها جدی نباشد و با اقداماتی ساده توسط تعمیرکار برطرف گردند.

یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق، گرفتگی فیلتر بنزین می باشد، چرا که وقتی این فیلتر به تدریج کثیف می شود، عملکرد آن دچار افت شده و در نتیجه پمپ بنزین برای عبور از فیلتر، شدیدتر کار می کند. همچنین ممکن است آلودگی های بنزین در باک رسوب کرده باشد.

  • ایجاد بوی سوختگی از خودرو

بوی حاصل سوختن گازوئیل و یا داغ شدن قطعات فلزی زیر کاپوت، در هنگام کار کردن خودرو طبیعی هستند، اما هنگامی که بوی سوختگی وارد کابین و استشمام شود، مشکل جدی در کارکرد خودروی بنز شما وجود دارد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا راه دیگری برای اطمینان از عدم نیاز به تعمیر بنز سری E وجود دارد؟” answer-0=”اگر در تشخیص مشکل موتور بنز کلاس eخود دچار سردرگمی می شوید، بهترین راه، مراجعه به تعمیرگاه معتبر و دیاگ زدن ماشین است.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”استاندارد آلایندگی بنز سری E200 چقدر می باشد؟” answer-1=”این خودروها از استاندارد یورو 6 پشتیبانی می کنند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”مهم ترین دلایل ایجاد سر و صدای زیاد در موتورهای سری E بنز چه می باشند؟” answer-2=”مهم ترین دلایل بروز این مشکل، آسیب پیستون، آسیب گیربکس، ساییدگی دنده ها و مشکلاتی در عملکرد موتور بنز به حساب می آیند.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸