تعمیر موتور جوک

تعمیر موتور جوک

تنها یک دهه عرضه سری Juke نیسان می گذرد، اما به طرز معجزه آسایی تبدیل به یکی از پرفروش ترین محصولات تاریخ شرکت نیسان شده است! نیسان جوک هم اکنون در کشورهای ژاپن، اندونزی و انگلستان تولید و به سراسر جهان جهت مونتاژ عرضه می گردد. خصوصیات فنی بسیار عالی این سری از خودروهای نیسان سبب شده تا با رقیبان سر سختی همچون سانگ یانگ تیوولی و یا رنو کپچر هم تراز گردد.

شرکت نیسان موتور، امروزه ابر شرکت پیشتاز در صنعت خودروسازی در کل جهان به حساب می آید و برای کسب این موفقیت عظیم، راه طولانی ای را طی نموده است. تأسیس این شرکت ژاپنی چند ملیتی به زمانی بر می گردد که یوشیسوکه آیکاوا توانست شرکت وی داتسون را خریداری و با شرکت تازه تأسیس خود به نام نیسان ادغام نماید.

درآمد نیسان در سال 2012 بالغ بر 95 میلیارد دلار اعلام شد و هم اکنون به عنوان دومین خودروساز برتر جهان شناخته می شود (ششمین در سال 2012). بی شک موتور خودروهای نیسان از خصوصیات شگفت انگیزی برخوردار هستند که شاید در بسیاری از خودروهای مطرح جهان نیز یافت نشوند، لذا تعمیر موتور نیسان از مواردی است که نیازمند تخصص، دانش، تجربه و دقت فراوان است.

 

تعمیر موتور جوک

تعمیر موتور جوک در ایران

نیسان جوک در کشور ما تنها در سه مدل اسپرت، پلاتینیوم و اسکای پک یافت می شود. با این حال اهمیت تعمیر موتور جوک در ایران زیاد است، چرا که با خودرویی محبوب در سطح جهانی سروکار داریم و جدیداً خریداران زیادی را در کشور ما نیز به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است موتور نیسان جوک اسپرت به صورت توربور شارژ است، دو دیفرانسیل است و ترمزهای عقب آن نیز دیسکی می باشند. در حالی که در دو مدل دیگر پک موتور به صورت تنفس طبیعی است، تک دیفرانسیل هستند و دارای ترمزهای عقب کاسه ای می باشند.

مشخصات فنی موتور نیسان Juke

قدرت، شتاب، کارایی و تمام این خصوصیات مثبتی که به بسیاری از خودروهای امروزی نسبت داده می شود، برای این مدل از نیسان به مانند برچسب می مانند، چرا که دارندگان این خودروها تجربه ای متفاوت را کسب خواهند نمود. تعمیر موتور جوک، بدین ترتیب بسیار زیاد اهمیت دارد و تعمیرکاران برای بررسی و رفع مشکل دقیق موتور این خودروها، بایستی از دانش و تجربه به روز شده ای بهره مند باشند.

نیسان جوک به محض ورود به کشور، با توجه به پیشرانه قدرت مند و موتور فوق کارامد و در عین حال کم مصرف خود، طرفداران زیادی را جذب خود نمود. خصوصیات فنی موتور نیسان جوک طراحی شده در سال 2011 توسط ژاپن را در ادامه برایتان شرح داده ایم:

  • نوع موتور: 4 سیلندره 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1598 سی سی
  • تنفس موتور: به صورت طبیعی
  • توان موتور: 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 158 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • انتقال نیرو: به صورت دیفرانسیل جلو
  • جعبه دنده: CVT XTronic
  • تعداد سوپاپ: 16
  • حجم باک: 46 لیتر
  • شتاب 0 تا 100: 11.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 171 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 2530 میلی متر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 5

مصرف سوخت و استانداردها

  • مصرف سوخت داخلی شهر: 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت خارج از شهر: 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 6 لیتر در هر 100 کیلومتر

همچنین بخوانید : تعمیر موتور کولیوس

عوامل نیاز به تعمیر موتور جوک

تشخیص و مطلع شدن از وجود ایراد یا خرابی در عملکرد موتور خودرو کار آن چنان دشواری نمی باشد و تنها کافی است به علائمی همچون روشن شدن چراغ های هشدار دهنده، لرزش بدنه خودرو، سر و صدای زیاد ماشین، عدم کشش خودرو در سر بالایی ها، استشمام بوی سوختگی و بد از خودرو، خروج دود غیر عادی از اگزوز و در کل توان پایین موتور در هنگام گاز دادن توجه نمایید.

در صورت وجود هر یک از این مشکلات، بدانید زمان تعمیر موتور جوک خود فرا رسیده و چالش بعدی شما یافتن تعمیرگاهی قابل اعتماد و معتبر می باشد. به طور معمول عواملی که عملکرد موتور نیسان جوک را مختل می سازند، در 4 فاکتور هوا، سوخت، تراکم و جرقه زنی که برای تولید نیرو در موتور صورت می گیرند، خلاصه می شوند.

  • مشکلات مربوط به تنفس موتور: شامل کثیفی فیلتر هوا، شل شدن سیم گاز، کثیفی یا مسدود شدن مبدل کاتالیست و خرابی انباره اگزوز
  • مشکلات مربوط به سوخت رسانی موتور: شامل اختلال در عملکرد انژکتور و ضعیف شدن پمپ بنزین
  • مشکلات مربوط به تراکم: شامل فرسودگی و خرابی رینگ پیستون و فرسودگی و خرابی سوپاپ ها
  • مشکلات مربوط به جرقه زنی: شامل خرابی شمع ها و ناک زدن موتور

تعمیر موتور جوک

اتوداکار، انتخاب درست جهت تعمیر موتور جوک

تعداد دفعات مراجعه به تعمیرگاه جهت تعمیر موتور جوک به عواملی همچون نوع خودرو و میزان کار با ماشین بستگی دارد. طبیعتاً هر چه از موتور بیشتر کار بکشیم، قطعات آن بیشتر در معرض استهلاک قرار خواهند گرفت.

تعمیر موتور جوک در صورت رانندگی زیاد در این شرایط، همیشه بایستی مد نظر قرار گیرد:

  • رانندگی زیاد در شرایط گرد و خاک
  • رانندگی در شرایط آب و هوایی نامساعد (دمای خیلی بالا، خیلی پایین، پر رطوبت، گرم و خشک یا سرد و خشک و…)
  • رانندگی مکرر در مناطق با میزان نمک یا مواد خورنده بالا
  • رانندگی مکرر در جاده ها و راه های ناهموار، کوهستانی، گلی، کویری و…
  • رانندگی مداوم با سرعت یا زیاد
  • رانندگی مداوم در بازه زمان های کوتاه و بلند

تعمیرگاه تخصصی خودروهای لوکس اتوداکار با فعالیت در دو شعبه در تهران، به شما تضمین فنی و با تجربه ترین تعمیرکاران و تعمیر تخصصی و اصولی موتور نیسان جوک را می دهد. پس بابت عدم رفع مشکل خودرو و هزینه های اضافه بر سازمان نباشید و هر چه زودتر به یکی از شعبه های ما مراجعه نمایید.

جلوگیری از تعمیر موتور جوک

اگر می خواهید از صرف هزینه و وقت زیاد جهت تعمیر موتور جوک خود تا حد امکان جلوگیری نمایید، بایستی سالانه جهت تعویض روغن و برخی قطعات خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید.

بدین ترتیب سعی کنید روغن موتور و فیلتر روغن جوک را به ازای هر 5000 کیلومتر یا سه ماه رانندگی، روغن گیربکس cvt را به ازای هر 20000 کیلومتر یا یک سال رانندگی و فیلتر هوا را به ازای هر 5000 کیلومتر یا شش ماه رانندگی، تعویض نمایید.

تکنسین اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهارت کافی که دارند به راحتی می‌توانند ایرادات گیربکس، تعمیر موتور رنو و همچنین تعمیر خودرو های ژاپنی مثل تعمیر موتور جوک .. را برطرف کرده و شما دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر گیربکس بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکاری و نقاشی بی رنگ و با رنگ همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … در خدمت شما مشتریان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اتوداکار تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”میزان تولید Co2 موتور نیسان جوک چقدر است؟” answer-0=”145 گرم در هر کیلومتر” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا تعمیر موتور جوک بدون مراجعه به تعمیرگاه امکان پذیر است؟” answer-1=”به هیچ وجه سر خود اقدام به باز نمودن موتور و دیگر قطعات نیسان جوک ننمایید و در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”هزینه تعمیر موتور جوک به چه عواملی بستگی دارد؟” answer-2=”هزینه حاصل به عواملی همچون نوع خرابی موتور جوک و شدت آن و همچنین نیاز یا عدم نیاز به تعویض قطعات بستگی دارد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸