تعمیر موتور رنو

تعمیر موتور رنو

شرکت رنو در زمینه طراحی و تولید انواع خودروهای سواری، تجاری، کامیونی، تراکتور، اتوبوس، خودروهای برقی، هواگرد و… توانسته است به موفقیت جهانی عظیمی دست یابد. این شرکت در سال 2011 به عنوان سومین خودروساز برتر اروپا پس از فولکس واگن و پژو شناخته شد. جالب است بدانید نهمین رتبه برتر خودروسازی جهان نیز متعلق به همین شرکت است. با این حساب تعمیر موتور رنو، بسیار پراهمیت و متغیر با توجه به مدل آن است.

مشخصات فنی رنو

طی سالیان مختلف، رنو نسل های پیشتاز خودروهای خود را در مدل های سوپر مینی، کامپکت، خانوادگی، شرکتی، اسپورت کوپه و اس یو وی طراحی و عرضه نموده است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی رنو کولیوس بپردازیم.

جدید ترین نسخه رنو کولیوس با ابعاد بزرگ تر از مدل قدیمی با طول 4762، عرض 1843 و ارتفاع 1678 میلی متری، این بار بر اساس پلتفرم CMF نیسان طراحی شده است. همچنین در آن از چراغ های C شکل در نمای جلویی و در کل چراغ های متفاوت در نمای عقب استفاده شده است. طراحی این محصول بر عهده الکسیس مارتوت بوده است.

 

تعمیر موتور رنو

همانطور که می دانید مشخصات فنی موتور رنو کولیوس به دلیل ارائه این خودرو در دو نسل مختلف، در مواردی متفاوت می باشند، لذا قصد داریم تا در ادامه به مشخصات فنی فوق العاده نسل دوم این خودرو ها که از 2016 به بعد عرضه شدند، بپردازیم:

  • حجم موتور: 2488 سی سی
  • توان موتور: 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 233 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • انتقال نیرو: به صورت دو دیفرانسیل سه حالته
  • جعبه دنده: 6 سرعته CVT
  • تعداد سوپاپ: 16
  • حجم باک: 65 لیتر
  • شتاب 0 تا 100: 9.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 199 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 2705 میلی متر

مصرف سوخت و استانداردها

  • مصرف سوخت داخلی شهر: 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت خارج از شهر: 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس رنو کولیوس

چه زمانی نیاز به تعمیر موتور رنو است؟

حال ممکن است بپرسید که اصلاً چگونه می توان به وجود مشکل در موتور رنو و نیاز آن به تعمیر پی برد! بی شک نشانه های وجود ایراد در این قطعه از خودروهای رنو و هر خودروی دیگر، در کارکرد نامناسب آن مشاهده شده و تشخیص درست، باعث تعمیر به موقع موتور توسط تعمیرکار ماهر و جلوگیری از خسارات بیشتر خواهد شد.

روشن شدن چراغ های هشدار دهنده

خاموش نشدن چراغ های هشدار دهنده خودرو پس از روشن کردن و کار کردن ماشین، نشانه خوبی نیست از وجود مشکلی خبر می دهد. این چراغ ها به سنسورهایی متصل هستند که بر تمام اجزای خودرو نظارت دارند، لذا روشن ماندن هر یک از آن ها، نشانه وجود مشکلی خاص می باشد.

حال اگر در تشخیص مشکل موتور رنو خود دچار سردرگمی می شوید، بهترین راه، مراجعه به تعمیرگاه معتبر و دیاگ زدن ماشین است، چرا که با این کار، تمامی اجزای دستگاه بررسی می شود و مشکل به طور دقیق شناسائی خواهد شد.

لرزش بدنه خودرو

موتور خودروی رنو بایستی در طول رانندگی به طور آرام کار کند و ماشین را دچار لرزش ننماید، وگرنه نیاز به تعمیر دارد. اگر در حین رانندگی با خودروی رنو با لرزش زیاد بدنه مواجه هستید، حتماً به تعمیرکار مراجعه کنید. معمولاً این مشکل با تعویض روغن موتور یا تسمه ها رفع خواهد شد.

سر و صدای زیاد ماشین

ممکن است احساس کنید که خودروی شما نسبت به قبل سر و صدای بیشتری تولید می کند به طوری که اصلاً عادی به نظر نمی رسد! در چنین مواقعی نیز ممکن است نیاز به تعمیر موتور رنو باشد. مهم ترین دلایل بروز این مشکل، آسیب پیستون، آسیب گیربکس، ساییدگی دنده ها و مشکلاتی در عملکرد موتور به حساب می آیند.

تعمیر موتور رنو

عدم کشش خودرویی رنو در سر بالایی ها

زور زدن ماشین به هنگام عبور از سربالایی ها، از ناتوانی موتور خبر می دهد. البته این مشکل ممکن است آن قدرها جدی نباشد و با اقداماتی ساده توسط تعمیرکار برطرف گردند. یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق، گرفتگی فیلتر بنزین می باشد، چرا که وقتی این فیلتر به تدریج کثیف می شود، عملکرد آن دچار افت شده و در نتیجه پمپ بنزین برای عبور از فیلتر، شدیدتر کار می کند. همچنین ممکن است آلودگی های بنزین در باک رسوب کرده باشد.

استشمام بوی سوختگی و بد از خودرو

بوی حاصل سوختن گازوئیل و یا داغ شدن قطعات فلزی زیر کاپوت، در هنگام کار کردن خودرو طبیعی هستند، اما هنگامی که بوی سوختگی وارد کابین و استشمام شود، مشکل جدی در کارکرد خودروی رنو شما وجود دارد.

نشت روغن خنک کننده یا رادیاتور، شل یا پاره شدن تسمه های موتور و در تماس قرار گرفتن لوله های لاستیکی حمل کننده مایعات ضروری موتور با قسمتی از بدنه موتور، مواردی اند که نیاز این قطعه به تعمیر را ضروری می نمایند.

خروج دود غیر عادی از اگزوز

اگر از قسمت جلو یا عقب خودروی رنوی شما دود سفید یا آبی خارج شود، هر دو نشانه خرابی های مربوط به موتور این خودرو هستند.

توان پایین موتور در هنگام گاز دادن

اگر سیستم سوخت رسانی موتور رنو دچار مشکل شود، خودرو هنگام گاز دادن به سرعت مورد نظر نمی رسد. انژکتور کثیف، نشتی لوله های سوخت رسان، فیلتر بنزین کثیف یا پمپ بنزین از کار افتاده، مهم ترین دلایل بروز این مشکلات در عملکرد موتور رنو و نیاز آن به تعمیر می باشند.

تعمیر موتور رنو با مراجعه به اتوداکار

تعمیرگاه تخصصی خودرو اتوداکار، بزرگ ترین مجتمع خدمات خودرویی یکپارچه کشور، افتخار دارد خدمات تخصصی تعمیر قطعات خودروی رنوی شما را عهده دار باشد. در این مجموعه، حرفه ای ترین تعمیر کاران با بالاترین تجربه در زمینه تعمیر قطعاتی همچون موتور، خیال شما از صرف هزینه به جا و رفع مشکل موتور خودرو، راحت می سازند.

خودروهای سواری رنو در عین ارائه کارایی فوق العاده موتور، ممکن است دچار خرابی ها و مشکلات متعددی در کارکرد این قطعه شود. در این شرایط، پیدا کردن تعمیرگاهی معتبر بیش ترین اهمیت را دارا می باشد. پس از نگران صرف هزینه های گزاف و بی فایده جهت تعمیر موتور رنو هستید، هر چه زودتر با اتوداکار تماس گرفته و از کارشناسان ما کمک بخواهید.

پس از بررسی داخلی و شناسائی مشکل موتور رنو، تنظیم یا استانداردسازی موتور آن توسط متخصصان مجموعه ما، به شرح موارد ذیل انجام می پذیرد:

  • سرویس کامل شمع
  • شستشوی انژکتورها و مدار سوخت رسانی
  • سرویس کامل دریچه گاز و مپ سنسور
  • تست کامل موتور با دستگاه چهار گاز
  • رفع تمامی عوامل بد کار کردن موتور ​
  • دیاگ تخصصی و آنالیز کامل تمامی سنسورهای موتور ​
  • تعویض صافی بنزین موتور ​

تکنسین اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهارت کافی که دارند به راحتی می‌توانند ایرادات گیربکس، تعمیر موتور ولوو و همچنین تعمیر خودرو های ژاپنی مثل تعمیر موتور جوک .. را برطرف کرده و شما دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر گیربکس بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکاری و نقاشی رنو و همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … در خدمت شما مشتریان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اتوداکار تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا تنها خرابی موتور رنو باعث لرزش بدنه خودرو خواهد شد؟” answer-0=”خیر، لرزش بدنه خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. عدم کارکرد مناسب شمع ها، گرفتگی لوله های بنزین و… می تواند از مهم ترین دلایل این اتفاق باشند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا هزینه تعمیر رنو در اتوداکار بالاست؟” answer-1=”هزینه تعمیر موتور رنو به نوع و میزان خرابی آن بستگی دارد، لذا نمی توان قیمت مشخصی بدون بررسی موتور برای تعمیر آن تعیین نمود.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”برای تعمیر موتور رنو، چه مواردی توسط اتوداکار بررسی خواهند شد؟” answer-2=”کارکرد موتور، صداهای غیر نرمال و زیاد در محدوده موتور، لرزش و یا ریپ زدن موتور، عوامل داغ شدن بیش از حد و جوش آوردن موتور دستگاه، جلوبندی دستگاه و اتصالات برقی دستگاه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸