اهمیت خودروهای شاسی بلند نظامی و دو دیفرانسیل ابتدا تنها در زمان جنگ به چشم می آمد، تا اینکه شرکت های خودروسازی به کارایی فوق العاده آن ها جدا از جنگ پی بردند و اقدام به تولید انواع آن ها نمودند. نیسان پاترول، یکی از محبوب ترین این سبک از خودروها به حساب می آید.
سابقه رشد بازار شاسی بلندهای پاترول به دوران بعد از جنگ جهانی دوم باز می گردد، زمانی که ژاپن در سال 1951 از جیپ های آمریکایی همچون بنتم (Bantam) و ویلیز (Willys) غنیمت گرفته شده، الگو برداری نموده و صنعت خودروسازی را برای همیشه تغییر دادند.
در این مقاله قصد داریم تا به مشخصات خودروی نیسان پاترول و خرابی و تعمیر موتور آن به صورت مفید و مختصر بپردازیم. اتوداکار، با آشنایی کامل به سیستم موتور پاترول، تعمیر آن را به اصولی ترین شکل ممکن و به طور تصمینی عهده دار خواهد شد.
نیسان پاترول در شش نسل با خصوصیات فنی متفاوتی طراحی و عرضه شدند. اولین سری پاترول همانطور که گفتیم، در سال 1951 با ظاهری مشابه جیپ های آمریکایی آن زمان و با پیشرانه خطی 6 سیلندر بنزینی، تولید شدند. نسل دوم در سال 1960، نسخه بهبود یافته پاترول های ژاپنی معروف به جیپ آمریکایی به حساب می آید.
نسل سوم پاترول معروف به سری 160 در سال 1980 معرفی شد و به دلیل ارائه در نسخه های شاسی بلند و وانتی با طول بیشتر نسبت به سری های قبلی، این خودروها برای اولین بار به عنوان شاسی بلندهای سایز بزرگ مطرح گشتند و آغازگر سری مردمی آن ها شدند.
در نسل چهارم در سال 1987، از سیستم های تعلیق پیشرفته تر و نرم تر استفاده شده و طراحی زیباتری نیز برای آن در نظر گرفته شد. در نهایت نسل پنجم در سال 1997 توانست طراحی سنتی سری های قبل را با اعمالی نظیر ترکیب بندی چراغ های متمایز کنار بگذارد.
نکته ای درباره نسل ششم پاترول بایستی ذکر نمود، این است که به دلیل تمرکز بر روی رقابت در بازار شاسی بلندهای لوکس سراسر دنیا، برعکس سری های پیشین خود دیگر در نسخه وانتی تولید و طراحی نگردید. همچنین گیربکس اتوماتیک در این خودروها از نسل 4 به بعد اعمال گردید و انجام آن پیش از این ممکن نبود.
تعمیر موتور پاترول، یکی از مواردی است که با توجه به نوع و سری این خودروهای کوهستانی، عملکرد متغیری را در بر دارد. در چنین شرایطی، تعمیر موتور پاترول بایستی به افراد کار آزموده و متخصص در این زمینه سپرده شود تا فرآیندی اشتباهی صورت نگیرد و خرابی موتور رفع گردد.
تعمیرگاه تخصصی خودرو اتوداکار، بزرگ ترین مجتمع خدمات خودرویی یکپارچه کشور، افتخار دارد خدمات تخصصی تعمیر قطعات خودروی پاترول شما را عهده دار باشد، چرا که از تعمیرکارانی برخوردار است که قادر به شناسائی مشکل موتور و رفع آن به طور تضمینی و در حداکثر زمان خواهند بود. پس از نگران صرف هزینه های گزاف و بی فایده جهت تعمیر موتور پاترول نیسان هستید، هر چه زودتر با اتوداکار تماس گرفته و از کارشناسان ما کمک بخواهید.
همانطور که می دانید مشخصات فنی موتور پاترول به دلیل ارائه این خودرو در سری های مختلف، ممکن است در مواردی متفاوت باشند، لذا قصد داریم تا در ادامه به مشخصات فنی محبوب ترین سری این خودروها در جهان به خصوص کشور ما، یعنی سری سوم آن ها در سال 1980 بپردازیم:
همچنین بخوانید : دیتیلینگ پاترول
اولین اقدام توسط کارشناسان اتوداکار نسبت به تعمیر موتور پاترول، بررسی نشانه های مشکل داشتن این قطعه است. علائم زیر، ممکن است دالی بر خرابی موتور پاترول شما باشند:
حال ممکن است با این پرسش در ذهن خود مواجه شوید که چگونه به نیاز موتور خودروی پاترول خود به تعمیر تخصصی پی ببرید! یکی از نشانه های این نیاز، عدم عملکرد مناسب موتور است که با نشانه های زیر مشخص می گردد:
در تعمیرگاه کاملاً پیشرفته اتوداکار تعمیرگاه خودروهای خارجی متناسب با استانداردهای روز دنیاست، موارد ذیل جهت رفع مشکل و تعمیر موتور پاترول مورد بررسی قرار می گیرند:
پس از بررسی داخلی و شناسائی مشکل موتور پاترول، تنظیم یا استانداردسازی موتور آن توسط متخصصان مجموعه ما، به شرح موارد ذیل انجام می پذیرد:
تکنسین اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهارت کافی که دارند به راحتی میتوانند ایرادات گیربکس، تعمیر موتور ولوو و همچنین تعمیر خودرو های ژاپنی مثل تعمیر موتور جوک .. را برطرف کرده و شما دغدغه و نگرانی نداشته باشید.
در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر گیربکس بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکاری و نقاشی بی رنگ و با رنگ همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … در خدمت شما مشتریان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اتوداکار تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید
021-22883738
[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”شنیدن صدای زیاد به هنگام گاز دادن، می تواند علت خرابی کدام قسمت موتور پاترول باشد؟” answer-0=”معمولاً مشکل سروصدای موتور پاترول، نشانه نرسیدن روغن به میل لنگ و یا خرابی این قطعه است.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”علت اصلی قفل شدن موتور پاترول و نیاز به تعمیر آن چه می تواند باشد؟ ” answer-1=”احتمالاً علل اصلی قفل شدن موتور پاترول، خرابی یاتاقان یا ایراد در سیستم روغن کاری است.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چگونه متوجه سوختن روغن موتور پاترول خود شویم؟” answer-2=”خرابی بوش، پیستون یا رینگ، و یا بیرون آمدن دود آبی رنگ از اگزوز، از نشانه های سوختن روغن موتور پاترول به حساب می آیند.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]
پشتیبانی اتوداکار در خدمت شماست