تعمیر گیربکس ام‌ جی MG

تعمیر گیربکس ام‌ جی MG و معرفی خودرو

خودروهای MG یا ام جی کارز ماشین های ساخته شده توسط شرکت MG می باشد. MG مخفف (morris garages) یا گاراژ موریس است که نام یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی است که در سال ۱۹۲۴ تأسیس شده است. در ادامه درخصوص تعمیر گیربکس ام‌ جی MG بیشتر توضیح خواهیم داد:

این شرکت بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت کروک دو سرنشینه اش مشهور شده است، اما علاوه بر آنها خودروهایی در قالب سدان و کوپه نیز تولید کرده و روانه ی بازار کرده است.

اوایل دهه ۱۹۲۰ و در شهر آکسفورد بود که کمپانی MG توسط سسیل کیمبر (Cecil Kimber)، یکی از کارکنان گاراژ موریس تأسیس شد و بعد ها تبدیل شد به نماد خودروهای اسپرت بریتانیایی.

کمپانی MG طی تمام این سال‌ها دائماً دست به دست چرخید، به طوی که از ۱۹۳۵ به Morris Motors فروخته شد و چند سال بعدف زیر نظر British Motors رفت.

سپس در ۱۹۸۲ شرکت Austin Rover مدیریت آن را به عهده گرفت و در ۱۹۹۴ به تملک (بی ام و) درآمد و نهایتاً در سال ۲۰۰۵ در به دست دو کمپانی چینی به نام های SAIC و Nanjing افتاد.

آنچه باید درباره خودرو ام جی بدانید:

اکثر خودرو های MG بسیار با کیفیت ساخته شدند و استاندارد های بسیار مهمی را در طراحی و تولید این خودرو های لوکس رعایت شده است مانند: فضای داخلی جادار، دید خوب در جلو، موتور خوب و فرمان دقیق و خیلی از مزایای دیگر را دارد که با توجه به قیمت مناسب آن خودرویی بسیار رضایت بخش است.

خودرو های ام جی در ایران نیز طرفداران و خواهان بسیار زیادی دارد و از محبوبیت بالایی در بین عموم برخوردار است. سیستم ها و قطعات داخلی این خودرو بسیار پیچیده و تخصصی تولید شده اند.

از آن جا که این خودرو ها در ایران نیز تعداد زیادی وجود دارند، خدمات تعمیر ماشین های MG از جمله تعمیر گیربوکس ام‌ جی MG یکی از نیاز های رانندگان این نوع از خودرو ها می باشد.

مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار یکی از بهترین مراکز تعمیر خودرو های ام جی می باشد که صفر تا صد تعمیرات این خودرو را توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه با تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرن انجام می دهد. یکی از خدمات بسیار تخصصی در این مرکز تعمیر گیربکس ام جی است.

 

تعمیر گیربکس ام جی

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس پاترول

تعمیر گیربکس ام‌ جی MG

خودروی ام جی نیز مانند دیگر خودرو ها برای حرکت کردن نیاز به سیستم گیربکس دارد و خرابی گیربکس ام جی باعث می شود که این خودرو با تمام امکانات و سیستم های پیشرفته اش توانایی حرکت کردن را نداشته باشد. سیستم گیربکس ام جی بسیار پیچیده و حساس طراحی شده.

پس اگر سیستم گیربکس خودروی شما دچار مشکل شود نیاز به تعمیرکاران و متخصصان بسیار با تجربه دارد و اگر تعمیر گیربوکس اتوماتیک ام جی را به افراد غیر حرفه ای بسپارید ممکن است که خودروی شما را دچار آسیب های به شدت جدی دچار کنند.

پس به هیچ عنوان تعمیر و سرویس گیربکس MG را به دست افراد غیر حرفه ای و تعمیرگاه های مختلف نسپارید. بهترین مرکز برای تعمیر گیربکس خودروی ام جی مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار می باشد.

در این مرکز تمامی خدمات مربوط به تعمیرات خودروی ام جی از جمله تعمیر گیربکس ام‌ جی MG پذیرفته می شود و همانطور که گفتیم، یکی از تخصصی ترین خدمات این مرکز تعمیرات گیربکس خودروی MG است.

تمامی خدمات تعمیر در اتوداکار شامل گارانتی نیز هستند تا خیال شما از بابت کیفیت تعمیر و سرویس راحت باشد‌.

معرفی اجزای داخلی گیربکس ام‌ جی MG

به طور کلی گیربکس ام جی یا جعبه دنده MG به سیستمی گفته می شود که وظیفه انتقال قدرت و نیرو را در خودرو بر عهده دارد و می تواند نیرو را به حرکت در بیاورد.

اجزای داخلی زیر از مهم ترین اجزای گیربکس ام جی هستند:

  • شفت ورودی که هنگام گرفتن کلاج
  • شفت خروجی که تمام دنده ها به طور هرز روی آن قرار گرفته است
  • ببرنجی که دور دو چرخ دنده را هم دور همدیگر میکند تا تعویض دنده امکان پذیر شود
  • کشویی که به دنده ها قفل می شود و باعث تعویض دنده می شود
  • توپی که قطعه ی کشویی روی آن حرکت رفت و بگشتی دارد
  • ماهک که نیرو و حرکت های دسته دنده را به کشویی انتقال می دهد
  • محور زیر محوریست که دنده ها بر روی آن محکم شده اند
  • چرخ دنده های ۱ و ۲ و ۳ ( دنده ی ۴ بدون چرخ دنده است)

تعمیر گیربکس ام جی MG

نحوه ی کار گیربوکس ام جی

نحوه ی کار کردن گیربکس اینگونه است که نیرو بعد از وارد شدن به گیربکس یا جعبه دنده پس از ورود از طریق شفت زیر به محور اصلی انتقال پیدا می کند و در این هنگام هر دنده ای که با کشویی مربوطه خود قفل شده باشد نیروی خود را از جعبه دنده خارج می کند.

تمام این اجزا بدلیل برخورد ها و ساییدگی های مکرر و زیاد و همچنین مقدار حرارت بالا نیاز به مایع یا روغن دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد و هیچکدام از این اجزای داخلی گیربکس ام جی دچار مشکل نشوند.

وظایف گیربکس MG

سیستم انتقال قدرت یا گیربکس خودروی ام جی امکان حرکت رو به جلو و رو به عقب را به خودرو می دهد.

در صورت وجود مشکل در هر کدام از اجزای این سیستم حرکت با خودرو را دچار اختلال می کند. این سیستم نیرو و قدرت متور را به چرخ ها انتقال می دهد و باعث حرکت ماشین می شود.

این سیستم امکان حرکت و یا کار کردن ماشین در حالت در جا را برای خودرو فراهم می سازد. سیستم انتقال قدرت یا گیربکس دور های خروجی از سیستم کلاج را میگیرد و آن را تغییر می دهد و آن را کم یا زیاد می کند‌.

چرا از تعمیرگاه اتودکار استفاده کنیم؟

در تعمیرگاه اتوداکار ما خدمات خودرویی با کیفیتی را برای MG شما ارائه می‌کنیم، با حفظ عملکرد، ایمنی و راحتی بهینه آن، با قیمتی بسیار پایین‌تر از هر یک از نمایندگی‌های اصلی محلی در منطقه شما.

برای اینکه کارها را تا حد امکان برای شما آسان کنیم و اطمینان حاصل کنیم که خدمات MG شما بر روز شما تأثیر نمی گذارد، این تعمیرگاه علاه بر تعمیرات تخصصی گیربکس خودرو در زمینه های دیگری همچون صافکاری و نقاشی هاوال فعالیت دارد.

تعویض روغن گیربکس ام جی

شرکت سازنده خودروی ام جی برای گیربکس های اتوماتیک محصولات و خودرو های خود در شرایط مختلف آب و هوایی و همچنین ترافیک، بازه زمانی مختلفی را تعیین کرده که پیشنهاد می شود از راهنمای ماشین خود برای تشخیص بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس ام جی مطالعه کنید.

معمولا در شهر های ترافیکی مثل تهران بهترین بازه زمانی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر است. تعویض روغن گیربکس خودروی MG در مرکز تعمیرگاهی اتوداکار با تجهیزات پیشرفته صورت می گیرد و با توجه به مدل خودروی شما بهترین نوع روغن را به شما با قیمت مناسب پیشنهاد خواهیم داد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”علائم خرابی بلبرینگ های گیربکس چیست؟” answer-0=”ایجاد صدای گیربکس بیرون زدن دنده ها” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد؟” answer-1=”بله همانطور که واضع است گیربکس هم مانند سایر موارد ازجمله موتور نیاز به تعویض روغن دارد که این میزان بر اساس میزان مسافت که بر حسب کیلومتر طی می شود مشخص می گردد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-2=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸