تعمیر گیربکس اوتلندر (میتسوبیشی)

تعمیر گیربکس اوتلندر

اتومبیل میتسوبیشی اوتلندر با گیربکس معیوب همانند یک کودک نوپا است که با تمام توانایی و انرژی که دارد اما قادر به راه رفتن نیست و یا به خوبی نمیتواند قدم بردارد.

اگر هنگام تعویض دنده در میتسوبیشی اوتلندر خود صدای جیر جیر و یا لرزش مشاهده کردید و یا خودروی شما به هردلیلی خوب عمل نمیکند، وقت آن رسیده است که به یک تعمیر گاه تخصصی مراجعه کنید. زیرا مفید ترین زمان برای حل اینگونه مشکلات زمانی است که علائم خرابی بتازگی ظهور کرده باشند.

برخی از علائم دیگر گیربکس معیوب اوتلندر عبارتند از بوی سوختگی ناشی از گیربکس، صداهای عجیب، عدم تعویض دنده، خارج شدن از دنده و بالا رفتن بیش از حد دور موتور اوتلندر است

اگر فقط به این دلایل که با گیربکس میتسوبیشی اوتلندر خود مشکل دارید به این معنا نیست که این پایان راه برای خودروی شما است. برای سلامت دوباره ی اوتلندر خود کافیست که در اسرع وقت ایرادات آن را بررسی کنید و مشکلات آن را رفع کنید تا از بروز مشکلات جدی و آسیب های جبران ناپذیر به اتومبیل خود جلوگیری کنید.

سیستم گیربکس بسیار پیچیده است اما نه برای یک مکانیک با تجربه، متخصصان اتوداکار اغلب قادرند که تمامی مشکلات مربوط به گیربکس و دیگر قطعات و اجزای اوتلندر را رفع کنند. برای تعمیر گیربوکس اوتلندر (میتسوبیشی) کافیست که با متخصصان اتوداکار تماس بگیرید یا به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید.

 

تعمیر گیربکس اوتلندر (میتسوبیشی)

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک اوتلندر

در ادامه شمارا با اصلی ترین مشکلات و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی اوتلندر آشنا خواهیم کرد که بروز هرگونه از این علائم  باعث میشود که نیاز به تعمیر گیربکس میتسوبیشی اوتلندر پیدا کنید:

  • مشکل در جابجایی و حرکت

اگر تعویض دنده برای شما سخت شده یا خودرو حرکت نمیکند یا اگر دنده از جا در میرود از علائم اصلی خرابی گیربکس میتسوبیشی اوتلندر است و نیاز است که خودرو بررسی شود. این مشکلات به هردلیلی میتوانند رخ دهند، پس حتما باید توسط افراد حرفه ای گیربکس خود را عیب یابی کنید تا دلیل اصلی خرابی را پیدا کنید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر گیربوکس اوتلندر و رفع مشکلات پیش آمده کنید.

  • صداهای زوزه و ناله هنگام تعویض دنده

اگر هنگام دنده عقب گرفتن صدای آسیاب مانند یا صدایی مانند آب میوه گیری می شنوید ، یا به طور صحیح دنده را تعویض نکردید و یا در گیربکس شما مشکلی وجود دارد.

همچنین اگر هنگام تعویض دنده و حرکت رو به جلو صدای ناله و یا سنگ زنی به گوشتان رسید ممکن است روغن گیربکس شما به پایان عمر خود رسیده باشد و یا ایرادی در جعبه دنده رخ داده باشد. به هرحال مشکل هرچه باشد با تعمیر گیربکس اوتلندر خود توسط متخصصین اتوداکار، ایراد ها را با ضمانت و قیمت ارزان رفع نمایید.

  • چراغ چک روشن

این در اکثر رانندگان رایج است که معمولا با دیدن چراغ چک نمیدانند باید چکاری انجام دهند. اکثر رانندگان هنگام روشن شدن این چراغ هشدار دوست دارند که خطا را نادیده بگیرند گویا که تنها ایراد این است که فقط کمی نور دارد.

اما در عین حال بدترین کاری که میتواند به خودروی شما آسیب جدی وارد کند این است که چراغ چک روشن شده ی خود را نادیده بگیرید. در نهایت چراغ روشن می شود زیرا مشکلی در ماشین شما وجود دارد و این مشکل بی دلیل رخ نداده است که بی دلیل و بدون بررسی و توجه به آن رفع شود. 

تعویض روغن گیربوکس اوتلندر

برای اینکه گیربکس ماشین به طور پایدار کار کند ، به مراقبت و سرویس منظم نیاز دارد. اگر تمام مراحل فنی را در نظر بگیریم ، تعویض به موقع روغن در گیربکس در میتسوبیشی outlander بسیار مهم است و باعث می شود اجزای داخلی گیربکس وظایف خود را به خوبی انجام دهند. گیربکس یک مکانیزم دنده ای ویژه است که مسئول پردازش قدرت موتور و انتقال آن به چرخ ها است.

Reducer به چرخ اجازه می دهد تا با فرکانس ها و نیرو های مختلفی بچرخد. تمامی اجزای داخلی گیربکس برای آنکه بتوانند به خوبی کار کند به مایعات مخصوص و روغن گیربکس نیاز دارند در غیر اینصورت به دلیل حرارت بالا و ساییدگی های شدید تمامی این اجزا دچار مشکل جدی خواهند شد.

پس برای اینکه دچار دردسر های تعمیر گیربوکس اوتلندر خود نشوید، حتما سطح و کیفیت روغن گیربکس را بطور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض کنید.

روغن گیربکس میتسوبیشی اوتلندر

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس RX

مشکل نشتی و کم شدن روغن تعمیر گیربکس اوتلندر

برای تشخیص دلایل اصلی کم شدن روغن از گیربکس اوتلندر و رفع مشکل نشتی بهتر است که به یک تعمیر گاه تخصصی مراجعه کنید تا کارشناسان آن را بررسی کنند و اقدام به تعمیر گیربکس اوتلندر شما کنند. پس از مشاهده اولین نشانه نشتی روغن در گیربکس میتسوبیشی، باید بلافاصله محل نشت را پیدا کنید.

شما می توانید آن را در زیر کاپوت یا در قسمت زیر خودرو بررسی کنید که برای این کار لازم است تا ماشین را از قبل روی گودال قرار دهید. برای پیدا کردن دلیل اصلی نشتی روغن گیربکس اوتلندر معمولا موارد زیر را بررسی میکنند:

  • بررسی سطح شفت ها
  • بررسی پیچ و مهره های مربوطه
  • بررسی وجود یا عدم وجود ترک خوردگی و یا نقایص دیگر
  • بررسی مهره تخلیه روغن گیربکس
  • بررسی کاسه نمد تعویض دنده
  • بررسی تمامی کاسه نمد های گیربکس
  • بررسی و تست سنسور سرعت
  • فشنگی دنده عقب
  • بررسی پوسته ی کلاج و پوسته ی گیربکس
  • گیربکس محور اصلی سمت چپ

 

چه زمانی و چگونه باید به تعمیر گیربکس میتسوبیشی اوتلندر خود فکر کنم؟

از نقطه نظر تئوری صرف، گیربکس باید به اندازه SUV شما دوام بیاورد. با این حال، مواردی وجود دارد که تفاوت را ایجاد می کند. به عنوان مثال، عدم تعویض منظم روغن گیربکس میتسوبیشی اوتلندر برای خودرو مضر است. سبک رانندگی بیش از حد تهاجمی و/یا جاده های صعب العبور نیز می تواند باعث تخریب زودهنگام گیربکس شود. دلایل دیگر خرابی البته ممکن است، اما فقط یک گاراژ با تجربه می تواند بیشتر به شما بگوید.

به عنوان یک راننده، باید به رفتار اوتلندر خود توجه کنید. این بهترین راه برای تشخیص ناهنجاری هایی است که بر انتقال تأثیر می گذارد. بنابراین ممکن است دنده ها به سختی تعویض شوند یا ممکن است گیر کنند. همچنین ممکن است دنده‌های شما نادیده گرفته شود، صداهایی در هنگام کار با اهرم تعویض دنده شنیده می‌شود، ممکن است نشت روغن رخ دهد… همه این سیگنال‌های هشداردهنده باید از شما بخواهند که گیربکس اوتلندر را در اسرع وقت تعمیر کنید.

اولویت: شناسایی گیربکس اوتلندر مناسب

اوتلندر با جعبه‌های اتوماتیک و دستی از سال‌های ابتدایی کارش عرضه می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب قطعه یدکی خود نباید اشتباه کنید. نگران نباشید، پیدا کردن راه خود با تنوع منابع دشوار نیست. اگر می توانید کد حک شده روی جعبه را ببینید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آن برای تحقیق خود استفاده کنید. در صورت لزوم، مشخصات فنی و به ویژه اطلاعات مربوط به سال تولید و موتور کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

 

به هرحال مشکل نشتی از هر جایی باشد در مجموعه تخصصی اتوداکار به طور کاملا تخصصی بررسی میشود و متخصصین ما با استفاده از تجهیزات و دستگاه های فوق پیشرفته مخصوص این کار ، اقدام به تعمیر گیربکس میتسوبیشی اوتلندر شما خواهند کرد.

تعمیرگاه ماشین اتوداکار

خرابی خودروها به صورت تصادفی حل نمی شود. همه چیز بر اساس دقت است، و بدون هیچ شگفتی، متخصصان در بهترین موقعیت برای تضمین تعمیر با کیفیت شما هستند.

همانطور که در بالا ذکر شد، در واقع چندین دلیل احتمالی برای مشکل گیربکس Outlander شما وجود دارد. اگر دنده های دستی به سختی تعویض می شوند، ممکن است به دلیل گرفتگی روان کننده باشد. احتمالا تعویض روغن گیربکس اوتلندر به عنوان راه حل پیشنهاد خواهد شد. با این حال، تشخیص ممکن است نگرانی های دیگری مانند کلاچ، سنکرو یا مشکلات دیگر را نشان دهد.

از بین بردن گیربکس میتسوبیشی اوتلندر تنها گزینه نیست، اما مطمئناً شما فقط پس از تشخیص توسط گاراژ خود تعمیر خواهید شد. علاوه بر این، حذف لزوماً به معنای جایگزینی نیست. ممکن است که متخصص ممکن است به سادگی نیاز به تخلیه جعبه و انجام چند تنظیمات قبل از مونتاژ مجدد قطعه داشته باشد.

تعویض تنها آخرین راه حل است و در این صورت می توانید به تنهایی از پس خرید برآیید. اگر در مورد شماره قطعه شک دارید، از گاراژ تأیید بخواهید و به او اطلاع دهید که قطعه تعویض را برای او ارسال می کنید. او این را در هنگام تهیه برآورد تعمیر در نظر می گیرد.

تعمیرگاه اتوداکار با سال ها سابقه درخشان در حوزه ی تعمیرات خودرو های سواری و لوکس توانسته بسیاری از نیاز های رانندگان را رفع کند. برای تعمیر تخصصی انواع خودرو ها با هر مشکلی کافیست که به اتوداکار مراجعه کنید تا بدون دردسر اقدام به تعمیر اتومبیل خود کنید.

بسیاری از خدمات تعمیر ماشین در اتودکار صورت میگیرد و دیگر نیاز نیست در ترافیک های طولانی مدت بدنبال تعمیرگاه های مختلف باشید. به طور کلی مشکل خودروی شما هرچه که باشد در اتوداکار به صورت تخصصی رفع خواهد شد. این مرکز تخصصی علاوه بر تعمیر گیربکس اوتلندر (میتسوبیشی) فعالیت های دیگری  از جمله :

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی
  • تعمیر موتور نیسان
  • تعمیر متور خودرو (رفع روغن سوزی، یاتاقان، تعمیر و تعویض سر سیلند و…)
  • خدمات باطری سازی و مشکلات مربوط به برق خودرو
  • جلوبندی سازی
  • صافکاری بدون رنگ
  • تعویض روغن و…

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چه زمانی گیربکس اوتلندر (میتسوبیشی) باید تعمیر شود؟” answer-0=”لرزش خودرو پس از حرکت کردن از علائم ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک اوتلندر (میتسوبیشی) است. زمانی که احساس کردید روغن گیربکس باید تعویض شود هر چه سریع تر آن را به تعمیرگاه ببرید. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد؟” answer-1=”بله همانطور که واضع است گیربکس هم مانند سایر موارد ازجمله موتور نیاز به تعویض روغن دارد که این میزان بر اساس میزان مسافت که بر حسب کیلومتر طی می شود مشخص می گردد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”هزینه و قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای چقدر است؟ و چقدر تعویض روغن گیربکس زمان می‌برد؟” answer-2=”اجرت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است (در سال 1400) . قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری 75 هزار تومان تا لیتری 250 هزار تومان در بازار موجود است(در سال 1400). ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸