تعمیر گیربکس بنز سری e

تعمیر گیربکس بنز سری e

تعمیر گیربکس یکی از تخصص های تعمیرگاه تخصصی اتوداکار می باشد که شما با اطمینان خاطر می توانید به این مجموعه بسپارید و اتومبیل خود را با کیفیت بالا تحویل بگیرید. مرسدس بنز سری e یکی از محبوب ترین اتومبیل ها می باشد که آلمانی است. این اتومبیل نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

این اتومبیل در سال ۲۰۱۲ معرفی شد که در سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی شد. مرسدس بنز سری e یکی از بهترین و مناسب ترین اتومبیل ها در کلاس خود محسوب می شود. توجه داشته باشید این اتومبیل دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می باشد. همچنین حجم موتور نیز ۱۹۹۱ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن ۲۱۱ اسب بخار می باشد.

شما می توانید از این اتومبیل های مناسب بهره مند شوید. یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی اتومبیل ها گیربکس می باشد. سالم بودن و عملکرد صحیح گیربکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که می دانید کمپانی بنز خود گیربکس های با کیفیتی را تولید و در اتومبیل ها نصب می کند.

توجه داشته باشید این گیربکس های با کیفیت نیز در برخی موارد امکان دارد با خرابی روبرو شود. در صورتی که به صورت مرتب و دوره ای سرویس انجام شود و همچنین نکات صحیح استفاده درست و مناسب از گیربکس را بدانید کمتر با خرابی گیربکس روبرو خواهید شد.

اهمیت سالم بودن گیربکس به گونه ای است که در صورت کوچکترین خرابی و مشکلی در آن بدون شک کار کردن اتومبیل بسیار سخت و دشوار خواهد بود. پس حتماً به آن توجه داشته و اقدامات لازم را برای آن انجام دهید.

گیربکس یکی از تجهیزاتی می باشد که با جا به جا کردن آن می توان قدرت و شتاب موتور را کم یا زیاد کرد. بهتر است بدانید گیربکس دارای قابلیت تعویض دنده می باشد که امکان دارد دسته دنده در جلوی دنده یا کنار فرمان و یا به صورت اتوماتیک باشد. البته امروزه کمپانی بنز تنها از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کند.

تعمیر گیربکس بنز سری e

مشکلات رایج گیربکس بنز سری e

  • احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس

یکی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس های اتوماتیک احساس کردن بوی سوختگی روغن گیربکس می باشد. یکی از دلایل آن گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس می باشد. روغن گیربکس که کثیف شده باشد و یا دارای بوی سوختگی باشد باعث می شود تا روغن کاری در سیستم انتقال قدرت به خوبی انجام شود و باعث آسیب رسیدن به گیربکس شود.

  • نشتی روغن گیربکس

نشتی روغن یکی دیگر از رایج ترین مشکلات در گیربکس های اتوماتیک می باشد که باید هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید. اگر این نشتی ادامه پیدا کند باعث می شود که خسارت های بیشتری را به گیربکس اتومبیل وارد شود.

  • احساس لرزش در جعبه دنده

گیربکس اتوماتیک بنز e در زمان تغییر دهنده بسیار روان عمل خواهد کرد و هیچگونه ضربه، لرزش و لغزش احساس کنید اگر در زمان تعویض دنده مشکلی وجود داشته باشد و به آن بی توجه باشید باعث می‌شود تا بر اثر گذشت زمان گیربکس و قطعات داخلی آن با مشکل روبرو شده و صدمات جدی را برای آن ایجاد نماید.

  • تعویض خود به خود دنده ها

اگر در گیربکس اتوماتیک به صورت ناگهانی اتومبیل شما به حالت دنده خلاص برود. هرچه سریعتر به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه نمایید.

  • مکث

بهتر است بدانیداگر در اتومبیل شما در هنگام تعویض دنده مکث داشته باشد امکان دارد بر اثر مشکلاتی باشد که  در گیربکس اتومبیل ایرادی وجود دارد.

  • سر و صدای خودرو در حالت خلاص

اگر صداهای غیر عادی در حالت خلاص احساس می کنید امکان دارد سطح روغن کم باشد و یا روغن گیربکس کثیف و یا فرسوده شدن قطعات مثل بلبرینگ دهنده ها و غیره باشد.

  • تاخیر در عملکرد گیربکس

یکی دیگر از مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک بنز سری e تاخیر در عملکرد گیربکس می‌باشد. گیربکس اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که تعویض دنده در کسری از ثانیه انجام خواهد شد ولی در صورتی با تأخیر مواجه شوید امکان دارد نشتی روغن گیربکس داشته باشد.

  • روشن شدن چراغ چک موتور

توجه داشته باشید در صورتی که مشکل در گیربکس وجود داشته باشد چراغ چک موتور روشن خواهد شد. در خودرو سنسورهای وجود دارد که در صورتی که مشکلی برای آن ها ایجاد شود به کامپیوتر اتومبیل اطلاع خواهد داد.

تعمیر گیربکس بنز سری e

  • کم شدن قدرت خودرو

در صورتی که میزان سطح روغن گیربکس کم شود یا نشتی داشته باشد باعث می شود تا قدرت خودرو کاهش پیدا کند. در صورتی که چنین مشکلی را مشاهده کردید هر چه سریعتر نسبت به تعویض روغن اتومبیل اقدام نمایید.

  • گاز هرز خوردن گیربکس

در صورتی که روغن کم باشد و یا روغن کافی به پشت کاسه کلاچ نرسد همچنین فرسودگی و … باعث می‌شود تا اتومبیل گاز هرز بخورد.

  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک

بریدن اویل پمپ، خراب شدن توربین، خالی بودن گیربکس از روغن و … باعث می‌شود تا گیربکس اتومبیل دچار خلاص شدن شود.

  • شنیدن صدای وزوز از گیربکس

اگر به چرخ‌دنده‌ها آسیب رسیده باشد یا خودرو یاتاقان زده باشد احساس شنیدن صدای وزوز از گیربکس خواهید داشت در این صورت حتما به تعمیرگاه‌های مجرب مراجعه نمایید.

  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک

دلیل اصلی این مشکل ایراد برقی یا میزان نبودن فشار روغن می باشد که ناشی از ایراد در ساعت یا خرابی و پارگی در دسته موتورهای گیربکس است.

تعمیر گیربکس بنز سری e در تعمیرگاه اتوداکار

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار از تعمیرگاه های معتبر و مجهز می‌باشد که در سطح تهران وجود دارد. با توجه به پیچیدگی گیربکس اتومبیل های بنز پیشنهاد می کنیم جهت تعمیرات حتما به تعمیرگاه اتوداکار مراجعه نمایید.

این تعمیرگاه به صورت تخصصی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین تعمیر کاران ماهر و مجرب خدمات را به صورت حرفه ای و با کیفیت بالا ارائه می دهد. شما بازدیدکنندگان گرامی دیگر دغدغه ای بابت تعمیرات با کیفیت نخواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/  مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”مهم ترین دلایل ایجاد سر و صدای زیاد در موتور های سری E بنز چه می باشند؟” answer-0=”مهم ترین دلیل ایجاد سروصدای زیاد آسیب پیستون، اسیب گیربکس، ساییدگی دنده ها و … می باشد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”تعویض روغن اتومبیل بنز به چه صورت انجام می شود؟” answer-1=”تعویض روغن اتومبیل بنز در مدت زمان مشخصی توسط تعمیرکار مجرب انجام خواهد شد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”تعمیر گیربکس بنز سری E را به کدام تعمیرگاه بسپاریم؟” answer-2=”تعمیرگاه تخصصی اتوداکار ازجمله تعمیرگاه های معتبر و مجاز می باشد که تعمیرات گیربکس را با کیفیت بالا انجام خواهد داد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸