تعمیر گیربکس رنو کولیوس

تعمیر گیربکس رنو کولیوس

خودروی رنو کولیوس یک کراس اوور پیشرفته و جمع و جور می باشد که در سال ۲۰۰۰ ابتدا به عنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه ماشین ژنو در سال ۲۰۰۰ و بار دیگر در موندیلخودروی پاریس توسط تولید کننده ی فرانسوی رنو به نمایش در آمد.

نسل اول اتومبیل کولیوس اتوسط رنو طراحی شد و سپس توسط نیسان توسعه پیدا کرد و بیشتر تولیدات این خودرو از کارخانه بوسان رنو سامسونگ صورت گرفته است.

نسخه های فیس لیفت شده اتومبیل کولیوس در تاریخ اکتبر سال 2011 و در ژوئن سال 2013 در دسترس عموم بود. نسل دوم ماشین کولیوس در نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2016 به نمایش گذاشته شد و از پلتفرم مدولار مشترک خانواده ماژول رنو/نیسان استفاده می کند.

خودروی کولیوس بعد از فروش به بازار خودرو های جمع و جور SUV رنو پیوست، ولی هیچوقت یک کراس اوور واقعی را تولید نکرد. اگر که کتاب راهنمای خودروی کولیوس خود را ندارید و زمان تعویض روغن گیربکس و یا دیگر سرویس های اتومبیل را نمی دانید.

یادگیری رانندگی با یک وسیله نقلیه می تواند کمی پیچیده باشد و در برخی موارد ممکن است انتخاب رنو کولئوس اتوماتیک انتخاب خوبی به نظر برسد، چه برای راحتی ساده و چه برای سهولت استفاده، گیربکس اتوماتیک مناسب است بیشتر رایج است.

با این حال، اگرچه ممکن است راه حل ایده آلی به نظر برسند، اما ممکن است مشکلاتی در مورد گیربکس های اتوماتیک رنو کولئوس شما نیز وجود داشته باشد. این دقیقاً موضوع مقاله ما است. ابتدا انواع مختلف گیربکس اتوماتیک را به سرعت توضیح خواهیم داد، سپس، ثانیاً با چه مشکلاتی ممکن است در گیربکس رنو کولئوس خود مواجه شوید و در نهایت، چگونه آنها را حل کنید.

انواع مختلف گیربکس اتوماتیک در رنو کولیوس؟

گیربکس ها دیگر نیازی به اثبات قدرت خود ندارند و بله، از آنجایی که نیازی به استفاده از پدال کلاچ خود ندارید و این فرآیندها به صورت الکترونیکی و مکانیکی کنترل می شوند، کلاچ یا سایر اجزای شما که ممکن است در اثر استفاده نادرست تحت فشار قرار گیرند، سایش زودرس نخواهد داشت.

با این حال، بسته به نوع گیربکس اتوماتیکی که رنو کولئوس شما به آن مجهز شده است، قابلیت اطمینان آن متفاوت خواهد بود، اکنون قصد داریم آنها را به شما ارائه دهیم:

گیربکس اتوماتیک کلاسیک: مجهز به مبدل گشتاور است که تغییرات دنده را مدیریت می کند، این اولین فناوری گیربکس اتوماتیک است که توسعه یافته است، در ده ها سال گذشته بسیار تکامل یافته است. سال (گزارش های بیشتر و مدیریت بهتر تعویض دنده).

گیربکس رباتیک اتوماتیک: این گیربکس دستی با مکانیزم رباتیک جایگزین عملکرد راننده است. این نوع جعبه ها کمتر و کمتر متداول می شوند زیرا بسیار کند شناخته می شوند. همچنین اغلب هنگام کاهش سرعت، تکان هایی وجود دارد.

گیربکس اتوماتیک دوکلاچه: کمی شبیه رولز رویس گیربکس های اتوماتیک است، مانند گیربکس رباتیک عمل می کند، اما با استفاده از کلاچ دوبل آن، دیگر با مشکل کندی یا مصرف بیش از حد مواجه نخواهید شد. آنها بیشتر اوقات به مدل های فول آپشن مجهز هستند.

گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته: برای درک نحوه عملکرد آن، می توانیم مکانیزم بسیار شبیه به اسکوترها را در نظر بگیریم، یک متغیر برای کنترل تفاوت بین شتاب و سرعت چرخش موتور می آید، آنها به خصوص کند هستند و در طول مراحل شتاب رنو کولئوس شما واکنشی نشان نمی دهد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس

از آنجایی که قطعات خودروی کولیوس در بازار فراوان وجود دارد و مدل ها و کارخانه های مختلفی این قطعات را تولید می کنند و رقابت بالایی در تولید و ساخت قطعات خودروی کولیوس وجود دارد،.

هزینه تعمیرات گیربوکس رنو کولیوس خیلی گران نیست و نسبت به دیگر خودرو ها ارزان تر تمام می شود. همچنین در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار با وجود کیفیت بالای خدماتی که ارائه می دهیم، تعرفه ی هزینه تعمیرات بسیار مناسب است.

در مرکز تعمیرات خودروی اتوداکار، متخصصین ما سعی بر این دارند که قطعات گیربکس شما را تا جایی که ممکن است تعمیر نمایند تا هزینه ها برای شما تا چایی که ممکن است ارزان شود.

برای اطلاعات بیشتر راجب هزینه ها و تعرفه های تعمیر گیربکس رنو کولیوس می توانید با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. کارشناسان فنی ما پس از توضیح مشکلات خودرویتان، ایرادات را بررسی می کنند و تا حدودی هزینه ها و دلایل ایرادات را به اطلاع شما خواهند رساند.

 

تعمیر گیربکس رنو کولیوس

 

همچنین بخوانید : معرفی گیربکس ام‌ جی MG

مشکلات رایج گیربکس رنو کولیوس

در ادامه ی این مقاله به شما رایج ترین مشکلاتی که رانندگان خودروی کولیوس با آن مواجه شده اند را برای شما آورده ایم تا با نشانه ها و علائم این خرابی ها آشنا خواهیم ساخت. در صورت مشاهده این مشکلات، می توانید برای تعمیر گیربکس رنو کولیوس از طریق سایت اتوداکار اقدام کنید:

لرزش یا لرزیدن در ناحیه جعبه دنده

گیربکس‌‌‌ های اتوماتیک رنو کولیوس هنگام تغییر دنده بسیار خوب و راحت کار می کند. در صورتی که هنگام تعویض دنده خودرو دچار لررزش شد و یا تکان خورد نشان از وجود مشکل جدی در ناحیه گیربکس کولیوس دارد.

این مشکل باید هر چه سریع تر این مشکل را رفع کنید تا دچار آسیب های جدی تر نشوید. برای تعمیر گیربوکس کولیوس می توانید به مجتمع تعمیراتی اتوداکار مراجعه کنید تا متخصصین ما به مشکل شما رسیدگی کنند.

گاز هرز خوردن ماشین رنو کولیوس

معمولا اگر گیربکس کولیوس دچار مشکل شود احتمال هرز گاز خوردن کولیوس وجود دارد. اگر خودروی شما گاز هرز می خورد می تواند نشانه ی کمبود روغن گیربکس باشد.

در این صورت ممکن است به دلیل نرسیدن روغن به اندازه کافی به پشت کاسه کلاچ ها خودرو گاز هرز بخورد و اگر به این مشکل رسیدگی نشود، اجزا و قطعات داخلی گیربکس دچار فرسودگی و خراب شدن می شود پس حتما به این مشکل در اسرع وقت رسیدگی کنید.

تقه زدن گیربکس ‌‌‌‌های اتوماتیک کولیوس

یکی دیگر از مشکلات جدی گیربکس رنو کولیوس، تقه خوردن گیربکس است که معمولا هنگام تعوبض دنده اتفاق میافتد. دلیل اصلی این مشکل ممکن است بخاطر مشکلات برق خودرو باشد و یا اینکه فشار روغن گیربکس نامیزان است و به خوبی عمل نمی کند.

همچنین این مشکل می تواند به دلیل خراب شدن و یا پارگی دسته موتور های گیربکس باشد. به هر حال مشکل از هر کجا که باشد، متخصصان مرکز تعمیرگاهی اتوداکار به خوبی مشکل شما را فع می کنند.

در صورت بروز این مشکل به شما پیشنهاد میکنیم که برای تعمیر گیربکس رنو کولیوس به اتوداکار مراجعه کنید تا به مشکل شما رسیدگی کنیم.

خلاص شدن ناگهانی گیربکس اتوماتیک

یکی از مشکلات رایجی که رانندگان رنو کولیوس معمولا با آن روبرو می شوند، خلاص شدن ناگهانی دنده می باشد. این مشکل می تواند به دلایل بریدن دنده ی پمپ روغن، ایراد در توربین ،هرز شدن پلوس ها ،عدم وجود روغن در گیربکس و یا خراب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخلی گیربکس باشد.

برای رفع این مشکلات ابتدا باید خودروی خود را عیب یابی و سپس تعمیر کنید. یکی از بهترین مراکز برای تعمیر گیربکس رنو کولیوس، مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار می باشد که با تجهیزات و ابزار های پیشرفته آماده تعمیرات صفر تا صد خودروی رنو کولیوس است.

بوی سوختنی از ناحیه گیربکس کولیوس

اگر از ناحیه ی گیربکس خودروی کولیوس احساس بوی سوختنی کردید باید فورا به آن رسیدگی نمایید تا دچار مشکلات جدی تر نشوید.

یکی از دلایل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس استروغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت رنو کولیوس به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.

 

تعمیر گیربکس رنو کولیوس

دیگر مشکلات و علائم خرابی گیربکس رنو کولیوس

  • شنیدن صدا های مختلف مثل زوزه کشیدن از گیربکس
  • تاخیر گیربکس در تعویض دنده ها
  • کم شدن قدرت ماشین هنگام گاز دادن و شرایط مختلف
  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • تکان‌‌‌ خوردن ماشین و یا لرزش و لغزش خودرو
  • سرو صدای کردن خودرو در حالت خلاص
  • مکث کردن خودرو هنگام تعویض دنده
  • نشتی روغن گیربکس
  • تعویض خود به خود دنده ها
  • تمام موارد گفته شده از علائم نشان دهنده از نیاز به تعمیر گیربکس رنوکولیوس است.

و در نهایت سعی می کنیم راه های تعمیر ایرادات گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس شما را ارائه کنیم. آنها را در این لیست پیدا کنید:

نشتی روغن در گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس: محل نشتی را پیدا کنید و مهر و موم مربوطه را جایگزین کنید، سعی نکنید تعمیر را به تنهایی انجام دهید، تعویض کاسه نمد ممکن است ساده به نظر برسد، اما هرگونه مداخله در گیربکس کارساز نیست. یک چیز ساده چند صد یورو طول خواهد کشید، این عمدتاً نیروی کار است که بخش بزرگی از بودجه را در این نوع تعمیرات تشکیل می دهد.

مشکل سنسور: مهم نیست که کدام سنسور درگیر است، جایگزینی تنها راه حل است، سنسورها قابل تعمیر نیستند، بسته به سختی دسترسی به حسگر مورد نیاز برای تعویض، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

Acoups: برای مشکلات کوپه در رنو کولئوس خود، به سادگی باید گیربکس را کاملاً تخلیه کنید تا راحت باشید و دنده های خود را حفظ کنید.
گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس من در حال لیز خوردن است: اگر اینطور است، احتمالاً دیسک کلاچ مرده دارید، باید کلاچ را تعویض کنید و در برخی از مدل ها بدون انجام گیربکس استاندارد تعویض نمی توانید آن را تعویض کنید.

مشکلات گیربکس اتوماتیک دیگری در رنو کولئوس وجود دارد، مانند مشکلات الکترونیکی یا نگرانی های فشار، اما به هر حال این لیست به محض اینکه مشکلی در این سطح مشاهده کردید، موارد اصلی را برای چنین سیستم های پیچیده ای مشخص می کند. در آنجا به شما توصیه می کنیم که سریعاً به تعمیرکار خودرو خود بروید.

تعمیر گیربکس رنو کولیوس در اتوداکار

مشکل گیربکس خودروی شما از هر کجا که باشد، متخصصین ما به طور کاملا حرفه ای قادر هستند که ایرادات را تشخیص و سپس رفع کنند. در مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار تمامی خدمات خودرو های لوکس به طور صفر تا صد انجام می شود و تمامی این خدمات دارای گارانتی هستند.

در این مرکز خدماتی به عنوان تعمیرگاه خودروهای خارجی اقدام به تعمیر صفر تا صد موتور، تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس، تعویض روغن، جلوبندی سازی، صافکاری، باطری سازی و… ارائه می شود. برای رزرو کردن وقت برای تعمیر خودرویتان می توانید با اتوداکار تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”وظیفه گیربکس چیست؟” answer-0=”پیش از این درباره وظیفه اصلی و محوریت وجود گیربکس در خودرو ها صحبت کردیم. این بخش از سیستم پیشرانه اتومبیل وظیفه دارد تا قدرت تولید شده توسط موتور را به چرخ ها منتقل کند و از این طریق چرخ ها را به حرکت درآورد. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس شامل چه مواردی می باشد؟” answer-1=”• به طور مرتب سطح روغن گیربکس خودرو را چک و اندازه‌گیری کنید. • هنگام بررسی به رنگ روغن گیربکس دقت کنید و هرگونه تیره‌تر شدن و کدر شدن رنگ را جدی بگیرید. • زیر و محل پارک خودرو را همیشه نگاه کنید. • به صداهای گیربکس در حین رانندگی دقت کنید و هرگونه زوزه کشیدن و یا تعویض دنده بی‌موقع را جدی بگیرید. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”هزینه و قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای چقدر است؟ و چقدر تعویض روغن گیربکس زمان می‌برد؟” answer-2=”اجرت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است (در سال 1400) . ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸