تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس رنو نیاز به تخصص، مهارت و استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته می باشد. به همین دلیل هر فرد و تعمیرکاری توانایی تعمیر آن را نخواهد داشت. در ادامه این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس رنو را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

رنو یک شرکت فرانسوی می باشند که در زمینه طراحی و تولید ماشین ها و وسایل نقلیه تجاری، کامیون و اتوبوس و سیله نقلیه الکتریکی و هواپیماها و … فعالیت دارد. شرکت رنو نهمین شرکت بزرگ جهان می باشد که بهتر است بدانید فرانسه بزرگترین سهامدار در رنو با ۱۵ درصد سهام می باشد.

تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس رنو

به طور کلی گیربکس ها مهم ترین نقش در بهبود بهره‌وری و اثربخش وسایل نقلیه دارد. به همین خاطر محققان برای طراحی سیستم ها در تلاش هستند که با کمترین مصرف سوخت کارآمد می باشند. بهتر است بدانید مشکلاتی مثل لرزش در هنگام تغییر دنده، تغییر ناگهانی سرعت موتور، پیچیدگی و هزینه بالای ساخت و ساز و نگهداری و … در گیربکس های اتوماتیک وجود ندارد.

استفاده از گیربکس های اتوماتیک مصرف سوخت را کاهش خواهد داد و طول عمر مفید موتور را افزایش می دهد. پس از بهبود قابل توجه گیربکس های دستی پیشرفته خودروها در استفاده از قدرت های مختلف نیاز به تغییر در راحتی و راحتی مسافر و راننده احساس خواهد شد.

تفاوت اصلی بین گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی این است که انتقال دستی با درگیر شدن و آزاد کردن دستگاه‌های مختلف سرعت های مختلفی را معمولاً به شفت خروجی انتقال خواهد داد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک همان مجموعه از دنده ها، نسبت های چرخدنده متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.

اگر شما از یک گیربکس دستی استفاده کنید کنترل بیشتری بر رانندگی خواهید داشت. اما رانندگی با گیربکس اتوماتیک بسیار آسان تر و راحت تر می باشد. زمانی که از گیربکس نوع دستی استفاده می کنید باید از هر دو پا استفاده نمایید.

در گیربکس های اتوماتیک تنها پای راست درگیر خواهد شد و پای چپ شما کاملاً آزاد می باشد. از نظر اقتصادی نیز گیربکس های دستی ارزان تر از گیربکس های اتوماتیک می باشند و هزینه قطعات و تعمیر گیربکس اتوماتیک بسیار بیشتر می باشد.

مشکلات رایج در گیربکس های رنو

در این قسمت قصد داریم برخی از مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک رنو ذکر کنیم.

صدای زوزه گیربکس: اگر صدای فشار روغن یا خرابی دنده ها و مجموعه دنده های سیاره ای و دنده های دیفرانسیل وجود داشته باشد امکان دارد از گیربکس صدای زوزه احساس نمائید.

لرزش خودرو در هنگام رانندگی: اگر در دسته موتور خرابی وجود داشته باشد و یا خرابی پلوس و یا سوار کردن صفحه کلاچ را اتومبیل شما داشته باشد امکان دارد در هنگام رانندگی لرزش احساس کنید.

گیر کردن دنده در حالت پارک: اگر در حالت پارک گیربکس گیر می کند؛ دلیل آن می تواند عدم وجود برق در سیستم پارک، خالی بودن باطری خودرو همچنین خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و همچنین خرابی در سلکتور و … باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس: در صورت کمبود روغن گیربکس و همچنین نرسیدن روغن کافی پشت کلاس گیربکس‌ و فرسودگی و … امکان دارد گیربکس شما دچار مشکل گاز هرز خوردن شود.

تقه زدن گیربکس های اتوماتیک: در صورتی که گیربکس های شما دچار تقه زدن زدن شود و یا احساس ضربه کنید دلیل اصلی این مشکل امکان دارد ایراد برقی یا میزان نبودن فشار روغن و خرابی یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

تاخیر در عملکرد گیربکس: گیربکس های اتوماتیک رنو معمولا به گونه ای طراحی شده اند که تعویض دنده در کسری از ثانیه انجام می شود و صورت خواهد گرفت. ولی اگر هنگام تعویض دنده شما با تأخیر مواجه شدید امکان دارد نشتی روغن گیربکس داشته باشد.

خلاص شدن گیربکس: توجه داشته باشید بریدن اویل پمپ و خراب شدن توربین یا هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و … امکان دارد این مشکل را برای گیربکس اتومبیل شما به همراه داشته باشد.

تعمیر گیربکس رنو

کم شدن قدرت خودرو: بهتر است بدانید اگر میزان سطح روغن گیربکس کم باشد و یا در آن نشتی وجود داشته باشد احتمال کاهش قدرت در خودروهای رنو بسیار بالا می باشد. در صورتی که شما چنین مشکلی را احساس کردید بلافاصله جهت تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید.

نشتی روغن گیربکس: یکی از دلایلی که در گیربکس ها مشکل ایجاد می شود که شما باید سعی کنید هرچه سریعتر برطرف کنید نشتی روغن می باشد. اگر نشتی گیربکس ادامه پیدا کند خسارت های سنگینی را به سیستم گیربکس اتومبیل وارد خواهد شد. بهتر است بدانید رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف می باشد که اگر رنگ آن تیره شود باید سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

 بوی سوختگی از روغن گیربکس: در صورتی که شما بوی سوختگی از روغن گیربکس احساس کنید باید سریع نسبت به برطرف کردن و بررسی دلیل ان اقدام نمایید. بهتر است بدانید دلیل آن گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس می باشد. در صورتی که روغن گیربکس تیره شود و یا بوی سوختگی بدهد باعث می‌شود تا عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودرو های رنو به خوبی انجام نشود و آسیب جدی به گیربکس و قطعات داخلی آن وارد خواهد شد.

تعویض خود به خود دنده ها: مشکلاتی در گیربکس های اتوماتیک به صورت ناگهانی امکان دارد خودروهای شما به حالت دنده خلاص برود در این صورت سعی کنید سریعتر نسبت به باز کردن آن اقدام نمایید.

از دیگر مشکلات رایج گیربکس رنو می‌توان به سر و صدای خودرو در حالت خلاص، روشن شدن چراغ چک موتور، تاخیر در عملکرد گیربکس، احساس لرزش در جعبه دنده و … اشاره کرد.

تعمیرگاه گیربکس رنو

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار ازجمله تعمیرگاه تخصصی برای تعمیر گیربکس می باشد که شما می توانید با اطمینان خاطر اتومبیل خود را جهت تعمیر به این تعمیرگاه بسپارید. توجه داشته باشید تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین استفاده از تعمیرکاران مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات تعمیرات گیربکس سرویس دوره ای و … می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://autodakar.ir/ مراجعه  نمائید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”دلیل خلاص شدن گیربکس چیست ؟” answer-0=”بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، خالی بودن گیربکس از روغن و … از جمله دلایل خرید خلاص شدن گیربکس می باشد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چه دلایلی باعث تقه زدن گیربکس های اتومبیل رنو خواهد شد؟” answer-1=”دلیل اصلی این مشکل ایراد برقی یا میزان بودن فشار روغن یا خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باعث تقه زدن آن خواهد شد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”جهت تعمیر گیربکس رنو به کدام تعمیرگاه مراجعه نماییم؟” answer-2=”جهت تعمیر گیربکس رنو به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در پاسداران تهران مراجعه نمایید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸