تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس

تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس

در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تعمیرات گیربکس مرسدس بنز

یکی از اجزای اصلی در وسایل نقلیه؛ گیربکس می باشد که گیربکس ماشین به اندازه موتور با ارزش و مهم می باشد که آن را با موتور هم ردیف می‌دانند. بهتر است بدانید گیربکس به نام جعبه دنده نیز شناخته می شود که به وسیله ای می باشد که با جا به جا کردن آن قدرت و شتاب موتور اتومبیل کم یا زیاد می شود. بهتر است بدانید گیربکس دارای قابلیت تعویض دنده می باشد که امکانات دسته دنده در جلوی راننده، کنار فرمان ماشین یا اتومات باشد که با توجه به شرایط راننده می تواند سرعت را توسط آن کنترل نماید.

داشتن گیربکس سالم و درست کار کردن آن برای اتومبیل ها امری حیاتی و ضروری می باشد. زمانی که گیربکس با خرابی روبرو شود با صدا کردن خرابی را اعلام می‌کند که باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. در صورتی که نسبت به تعمیر گیربکس بی اهمیت باشید باعث می‌شود تا بر اثر گذشت زمان باعث خوردگی دنده ها همچنین تیز کردن دنده ها یا بیرون پریدن و جا نرفتن راحت دنده و … شود.

بهتر است بدانید امروزه گیربکس ها و الکتروموتور ها عضو جدا ناشدنی از صنایع می باشند. در صورتی که گیربکس یا الکتروموتور دچار چه مشکلی شود نه تنها هزینه تعمیر و تعویض آزاد می باشد بلکه قسمتی از اتومبیل یا کل اتومبیل از کار خواهد افتاد.

تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس

دلایل خرابی گیربکس مرسدس بنز s کلاس

همانطور که ذکر شد گیربکس خودرو مرسدس بنز یکی از بهترین گیربکس های موجود در بازار ایران می باشد. این گیربکس توسط خود کمپانی بنز تولید و روانه بازار می شود که بر روی ماشین نصب می شود. توجه داشته باشید درصد خرابی این گیربکس ها بسیار ناچیز می باشد اما در برخی موارد امکان دارد با خرابی روبرو شود که خرابی گیربکس به چند دلیل امکان دارد.

اولین عامل خرابی گیربکس مرسدس بنز s کلاس

 یکی از دلایل بسیار مهم آن دیر کرد در سرویس سالیانه می باشد. چرا که در سرویس های سالیانه معمولاً میزان روغن گیربکس و درصد ماندگاری آن مورد بررسی قرار می گیرد. تعویض روغن گیربکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید نسبت به آن بی اهمیت بود. روغن گیربکس به گونه ای است که می توان گفت نوعی واسکازین می باشد که باعث می شود تا چرخ دنده ها راحت تر بچرخند و با ساییدگی روبرو نشوند.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که میزان ماندگاری این روغن از روغن موتور بیشتر می باشد. به همین خاطر مثل روغن موتور با گرمایی زیادی روبرو نخواهد شد. اما بهتر است بدانید که هر چیزی مثل روغن گیربکس یا روغن موتور و غیره یک تاریخ انقضا دارد که باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

اگر زمان تعویض روغن گیربکس نیز به تأخیر بیفتد باعث می‌شود تا صدمات جدی تری به چرخ دنده ها وارد کنند. همچنین امکان دارد این چرخ دنده ها با شکستگی روبه‌رو شوند. در صورتی که شکسته شوند هزینه بسیاری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت و باید سعی کنید به موقع نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید برخی از افراد سعی می کنند از روغن های ارزان قیمت استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان این کار را نکنید چرا که به مرور زمان به چرخ دنده ها اسیب وارد خواهد کرد. برای اینکه از اتفاقات بد جلوگیری کنید سعی کنید به تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه نمایید تا سطح روغن گیربکس اتومبیل را چک کرده و به صورت مرتب سرویس انجام دهید.

نقش تعویض روغن در تعمیر گیربکس مرسدس بنز

در صورتی که روغن گیربکس اتومبیل شما مدت کارکرد آن تمام شده باشد و نیاز به تعویض روغن داشته باشد می توانید از علائم آن متوجه شوید. یکی از علائم آن این است که روغن سیاه خواهد شد و همچنین بوی سوختگی می دهد. شما با مشاهده کردن این علائم باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض روغن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید گیربکس اتوماتیک بنز همانطور که ذکر شد در معدود دفعات خراب خواهد شد. چرا که در ساخت این قطعات از بهترین متریال و دقیق‌ترین مهندسی ها استفاده می شود. اما این گیربکس نیز مثل بقیه قطعات در اثر گذشت زمان فرسوده خواهد شد.

دومین عامل خرابی گیربکس مرسدس بنز s کلاس

در صورتی که به درستی از آن استفاده نکنید یا برای نگهداری آن اقدامات لازم را انجام ندهید و عمر کوتاه تری را خواهد داشت و قبل از موعد با خرابی روبرو می‌شود. پس برای اینکه گیربکس شما عمری طولانی تر داشته باشد باید سعی کنید از آن به درستی استفاده نمایید.

همیشه قبل از اینکه حرکت کنید از اینکه دنده سر جای خودش باشد اطمینان داشته باشید. در صورتی که دنده گیر کرده باشد امکان شکستگی آن وجود دارد. اگر این کار به مرور زمان انجام شود باعث می‌شود تا دنده هرز شده و به صورت درست کار نکند. پس دومین عامل خرابی گیربکس خودرو درست کار نکردن دنده می باشد که باید از آن اطمینان داشته باشید.

تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس

سومین عامل خرابی گیربکس مرسدس بنز s کلاس

در بیشتر مواقع رانندگان برای اینکه از قدرت بیشتر موتور اتومبیل استفاده کنند مثل سربالایی ها و سبقت گرفتن از دنده معکوس استفاده می کند. اگر رانندگان به صورت حرفه‌ای باشند می توانند این کار را به درستی انجام دهند تا فشار کمتری به گیربکس وارد شود. اما برخی از رانندگان که اطلاعات کافی و لازم از دنده معکوس های نابه جا و نابه هنگام دارند و نمی‌توان به درستی استفاده کنند.

علاوه بر اینکه به موتور اتومبیل فشار وارد می شود باعث می شود تا به گیربکس نیز فشار وارد کرده و درصد خرابی گیربکس افزایش پیدا کند که نیاز به تعویض گیربکس خواهید داشت. بهترین خودرو های کمپانی بنز معمولا از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند که این اشتباهات را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند و پروسه تعویض دنده بر عهده گیربکس اتوماتیک خواهد بود که رانندگان دخالتی در آن نخواهند داشت.

گیربکس مرسدس بنز s کلاس در تعمیرگاه اتوداکار

جهت تعمیر گیربکس مرسدس بنز S کلاس به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مراجعه نمایید. این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین تعمیرکارانی مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات تعمیرات به صورت تخصصی و کاملاً اصولی می باشد تا شما مشتریان عزیز دیگر دغدغه و نگرانی بابت تعمیرات اتومبیل گرانقیمت خود نداشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/  مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا روغن گیربکس نیز مانند روغن موتور نیاز به تعویض دارد؟” answer-0=”بله با توجه به میزان مسافت که به حسب کیلومتر می شود باید روغن گیربکس را نیز به صورت مرتب تعویض کرده و سرویس نمایید” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا می توان در منزل جهت تعویض روغن اتومبیل اقدام کرد؟” answer-1=”توجه داشته باشید کارکرد گیربکس تاثیر ویژه‌ای در عملکرد اتومبیل دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار جهت تعویض روغن اتومبیل اقدام نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”اگر روغن گیربکس دارای رنگ سیاه باشد نشان از چیست؟” answer-2=”اگر روغن گیربکس دارای رنگ سیاه باشد یعنی مدت کارکرد آن به پایان رسیده است و باید جهت تعویض روغن اقدام کرد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸