تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا

خودروی مزدا ماشین بسیار استانداردی است و مطمئنا کارخانه مزدا هنگام ساخت و تولید خودرو های خود استاندارد های کیفیتی قطعات را کاملا رعایت کرده اما به هرحال مانند هر خودروی دیگری اگر به آن رسیدگی نکنید دچار ایراداتی خواهد شد و اگر شما مدت طولانی است که از این خودرو استفاده می کنید ولی به آن رسیدگی کافی نکرده اید به احتمال زیاد قطعاتی مانند گیربکس مزدا و اجزای داخلی آن در حال فرسودگی است و نیاز به درمان دارد.

وقتی نوبت به خطاهای گیربکس اتوماتیک می رسد، همیشه عاقلانه است که قبل از تشدید مشکل، آن را از بین ببرید. مسئله هر چه باشد، ما اینجا هستیم تا با تعمیرات حرفه ای خود از شما پشتیبانی کنیم.

با تخصص ما و به کمک مهندسان کاملاً آموزش دیده و آگاه ما که توانایی تشخیص مشکلات منحصر به فرد و خاص ماشین مزدا را دارند میتوانید تمامی ایرادات خودروی خود را برطرف سازید. تعمیر گیربوکس مزدا یکی از تخصص ترین نوع تعمیرات می باشد که اتوداکار به صورت حرفه ای و با قیمت مقرون به صرفه این کار را برای شما انجام میدهد.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا

گیربکس چیست؟

گیربکس یا سیستم انتقال قدرت که جعبه دنده نیز نام دارد سیستمی است که با تعویض دنده های آن، قدرت و سرعت موتور کم یا زیاد می شود و یا ماشین را به عقب می راند. یکی از اجزای اصلی گیربکس ها اهرم تعویض دنده می باشد که این اهرم که به آن دسته دنده نیز میگویند در جلو و معمولا سمت راست راننده  قرار دارد که به وسیله ی آن راننده با توجه به شرایط جاده ها و خیابان ها، سرعت و قدرت اتومبیل را کم و زیاد می کند.

در داخل گیربکس دنده های بزرگ و کوچک یا همان چرخ دنده ها، شفت کلاج، شفت اصلی میل گاردن، محور گرد، محور مربوط به دنده ی عقب و تعداد ۴ عدد محور دیگر قرار گرفته شده است.

گیربکس ها معمولا دو مدل هستند : گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی، که سیستم هرکدام از این مدل ها با یکدیگر متفاوت هستند و دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. گیربکس مزدا در خودرو های مدل جدید معمولا از نوع اتوماتیک است و در خودرو های قدیمی مزدا از گیربکس های دستی استفاده شده.

راه حل های قابل اعتماد برای همه انواع مشکلات گیربکس خودرو مزدا

مزدای شما ممکن است امید به زندگی پایداری داشته باشد اما اکنون در حال فرسودگی است و نیاز به درمان دارد. وقتی نوبت به ایرادات گیربکس اتوماتیک می رسد، همیشه عاقلانه است که قبل از تشدید مشکل، مشکل را از بین ببرید. هر مشکلی که باشد، ما اینجا هستیم تا در تعمیرات حرفه ای خود از شما پشتیبانی کنیم.

با تخصص و بیش از چند سال خدمات، مهندسان کاملاً آموزش دیده و آگاه ما در شناسایی مشکلات منحصر به فرد و خاص صنعت مهارت دارند. این برای مشتریان ما عالی است زیرا می‌توان راه‌حلی برای حل مشکل، کارآمد و با در نظر گرفتن قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه اندیشید.

گیربوکس اتوماتیک مزدا

ساختار داخلی گیربکس اتوماتیک مزدا بسیار پیچیده است. تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک مزدا با استفاده از یک پردازشگر داخلی انجام می شود. این سیستم یا پردازنده با تحلیل سرعت خودرو و دور موتور، دنده را به صورت اتوماتیک تعویض می کند در نتیجه به راننده کمک خواهد کرد تا راحت تر رانندگی کند.

اغلب خودرو سازان جهان نیز امروزه در ساخت و تولید خودرو هایشان از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند. اجزای داخلی گیربکس اتوماتیک مزدا شامل مبدل گشتاور، پمپ روغن، چرخ دنده ها، حسگر های داخلی و پردازشگر یا کامپیوتر کنترل کننده گیربکس است.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مزدا

در ادامه به برخی از مشکلات رایجی که برای گیربکس اتوماتیک مزدا رخ میدهد میپردازیم. به وجود آمدن هر یک از این ایرادات میتواند نشانه ای از وجود مشکل فنی در سیستم انتقال قدرت مزدا باشد:

  • پایین آمدن شتاب اولیه ی مزدا و همچنین افت قدرت خودرو هنگام بالا رفتن از شیب جاده ها.
  • گاز هرز خوردن خودروی مزدا.
  • حرارت بیش از حد از ناحیه ی گیربکس مزدا.
  • شنیدن صدای تقه مانند در موقعیت های مختلف.
  • تکان خوردن خودرو هنگام رها کردن پدال گاز و یا فشردن پدال گاز.
  • بوی سوختگی تند و زننده از داخل گیربکس مزدا.
  • شنیدن صدای تقه مانند از ناحیه ی گیربکس.
  • حرکت نکردن خودرو نیز از علائم خراب شدن گیربکس است و یا ممکن است در گیربکس های اتوماتیک ایراد از ناحیه ی کلاج باشد.
  • صداهای غیرطبیعی ، مانند زوزه کشیدن مزدا در حالت در جا.
  • تعویض دنده با تاخیر صورت میگیرد.
  • بالا رفتن بیش از حد دور متور مزدا.

همچنین بخوانید : راهنمای تعمیر گیربکس تویوتا

 علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مزدا

 8 دلیل که نمی توانید مشکلات گیربکس مزدا را نادیده بگیرید

ناگهان اتومبیل شما کاملاً یکسان نیست و صداها و بوهای عجیبی از وسیله نقلیه خود می شنوید. این ممکن است نشانه این باشد که ماشین شما گیربکس معیوب دارد. لطفاً مشکل را نادیده نگیرید زیرا می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیر و تعمیر گران قیمت گیربکس شود. دلایل زیر به شما نشان می دهد که چرا ضروری است مشکلات انتقال را نادیده نگیرید و سریع آن را تعمیر کنید.

1. تعویض گیربکس ها گران است

لحظه ای که فکر می کنید مشکلی در گیربکس وجود دارد، باید فوراً آن را نزد یک تکنسین خبره ببرید. نادیده گرفتن مشکل منجر به آسیب های گسترده می شود. تعویض گیربکس یک امر پرهزینه است، بنابراین زمانی که مشکوک به مشکل هستید سریع عمل کنید.

2. شما نمی توانید وسیله نقلیه خود را برانید

گیربکس بخش مهمی از وسیله نقلیه شماست و ماشین شما را در حرکت نگه می دارد. اگر به سرعت به مشکل گیربکس رسیدگی نکنید، به زودی اصلاً نمی توانید ماشین خود را رانندگی کنید. هر چه مدت زمان بیشتری با ماشین خود رانندگی کنید و بدانید که وسیله نقلیه شما دارای گیربکس معیوب است، هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد بود، نه اینکه به تعویض آن اشاره کنیم.

3. به گیربکس آسیب می رسانید

مایع گیربکس چرخ دنده ها را روغن کاری کرده و از سنگ زنی جلوگیری می کند. اگر وسیله نقلیه شما نشت مایع گیربکس داشته باشد، به گیربکس آسیب می رساند و تعویض دنده ها به آرامی دشوار خواهد بود. این می تواند منجر به آسیب های گسترده شود. توصیه می کنیم به محض اینکه متوجه نشتی مایع شدید، خودرو خود را تعمیر کنید.

4. خودروی شما کند عمل خواهد کرد

وسیله نقلیه شما قدرت و شتاب ضعیفی نخواهد داشت. احساس می کنید که وسیله نقلیه شما کند است و نمی خواهد سرعت خود را افزایش دهد. صدای موتور نیز کمتر از حد معمول خواهد بود.

5. شما با دنده ها به مشکل خواهید خورد

گیربکس درگیر نمی شود یا از دنده خارج و داخل می شود. برای تعویض یا قرار دادن وسیله نقلیه خود در دنده مشکل خواهید داشت و این امر رانندگی را غیرممکن می کند

6. انتقال معیوب می تواند باعث تصادف شود

اگر به دلیل فرسودگی و فرسودگی مایع گیربکس، دنده ها لیز بخورند و به درستی درگیر نشوند، می تواند خطرناک باشد و منجر به تصادفات جاده ای شود. به همین دلیل است که وقتی گیربکس معیوب دارید، بسیار مهم است که وسیله نقلیه خود را برای تعمیر ببرید. منتظر نمانید تا دیر شود.

7. وسیله نقلیه شما شروع به تکان خوردن می کند

هنگامی که خودرو را در دنده قرار می دهید تا به جلو حرکت کنید، می لرزد و تکان می خورد. هنگام تعویض دنده نیز صدای سنگ زنی را خواهید شنید. این باعث آسیب بیشتر به گیربکس می شود. بهترین توصیه ما این است که خودروی خود را فورا به یک تکنسین بسپارید.

8. گیربکس بیش از حد گرم خواهد شد

مایع انتقال برای نگه داشتن گیربکس در دمای عملکرد صحیح مورد نیاز است. اگر مایع گیربکس به اندازه کافی نباشد، باعث اصطکاک بین قطعات متحرک شده و بیش از حد گرم می شود. بوی مایع انتقال سوخته را حس خواهید کرد و در برخی موارد شدید، حتی دود را مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید : تعمیر موتور مزدا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا

تعمیر گیربکس خودروی مزدا یکی از معتبر ترین گیربکس ها در صنعت خودرو است. تعمیر گیربکس مزدا به متخصصین حرفه ای و با تجربه نیاز دارد و در صورت تعمیر توسط افراد غیر حرفه ای آسیب های بسیار جدی و جبران ناپذیری به این خودرو وارد می کنید.

با عیب یابی و تعمیر گیربوکس مزدا در اتوداکار میتوانید تمامی مشکلات مربوط به سیستم انتقال قدرت مزدا مثل مشکل لرزش هنگام رانندگی، تعویض روغن گیربکس مزدا، روغن سوزی گیربکس، خارج شدن دنده یا دنده نخوردن، مشکلات مربوط به سیستم کلاج، مشکلات مربوط به دنده خلاص، تعویض شیر برقی، مشکل لغزش در چرخ دنده های گیربکس، رفع ایراد تقه زدن گیربکس و… را با ضمانت و هزینه ی پایین رفع کنید و با خیال آسوده از رانندگی با این خودروی بی نظیر لذت ببرید.

تعویض روغن گیربکس مزدا

روغن های گیربکس برای خودروی مزدا مدل های متفاوتی دارد. برای گیربکس های دستی معمولا از روغن های غلیظ تر استفاده میشود اما برای گیربکس های اتوماتیک مزدا از روغن ها رقیق تری استفاده میشود. روغن گیربکس مزدا با سطح کیفیت های متفاوتی برای فصل ها و مکان های متفاوت تولید میشود. علاوه بر مدل و نوع روغن مورد استفاده برای سیستم انتقال قدرت مزدا باید به زمان تعویض روغن گیربکس مزدا بسیار توجه کنید و دقت داشته باشید که به موقع این کار را انجام دهید.

اگر دنده‌ عوض کردن برایتان دشوار شده یا دنده از جا در می رود و یا هنگامی که خودرو را روشن کردید صدای قرچ و قروچ به گوشتان رسید بدانید که زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده و در صورت عدم توجه به این موارد شما را یک گام به تعمیر گیربکس مزدا نزدیک می کند.

تعویض به موقع روغن گیربکس مزدا باعث روان‌تر و بهتر کار کردن خودرو و بالا رفتن عمر مفید قطعات داخلی این سیستم میشود. روغن گیربکس مزدا باید هر ۲۰ هزار کیلومتر باید سطح و کیفیت روغن گیربکس را بررسی نمایید و در صورت نیاز تعویض کنید.

برای بهتر کار کردن خودرو جلوگیری از خراب شدن گیربکس اتوماتیک و دستی مزدا بهتر است که هر ۴۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس مزدا به طور کامل خالی شود و سپس و تعویض گردد و همچنین میتوانید در صورت نیاز از مکمل های مخصوص گیربکس استفاده کنید تمامی سرویس های مربوط به تعمیر گیربکس مزدا در اتوداکار پذیرفته می شود.

تعمیرگاه مزدا اتوداکار

تیم متخصص ما در مجموعه اتوداکار آماده رفع تمامی ایرادات ماشین مزدا با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار ها می باشد. در اتوداکار میتوانید تمامی خدمات مربوط به خودرو مانتد باطری سازی، مکانیکی، جلوبندی، تعمیر گیربکس مزدا و… را با قیمت مقرون بصرفه و همراه با ضمانت به صورت تخصصی انجام دهید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک مزدا به چه معنایی می باشد؟” answer-0=”هنگامی که خودرو دچار نقص فنی می‌شود، کامپیوتر گیربکس دستور می‌دهد تا گیربکس به حالت دنده 3 منتقل شود، زیرا در این صورت فشار کمتری به گیربکس وارد می‌کند و از خرابی های بیشتر جلوگیری می‌کند. از طرفی راننده از این موضوع آگاه شده و خودرو را به تعمیرگاه منتقل می کند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”علت گاز هرز خوردن گیربکس مزدا چیست؟” answer-1=”علت اصلی هرز خوردن گاز گیربکس مزدا، به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها و فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها در این خودرو می باشد. لذا در درجه اول حتما این موارد را چک کنید و اقدام به حل و فصل آن نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-2=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸