تعمیر گیربکس مینی کوپر

تعمیر گیربکس مینی کوپر

خودروی مینی کوپر دارای یک گيربكس 6 دنده ای و اتوماتیک است و حجم موتور 1598سی سی و با تعداد ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می باشد. قدرت موتور خودروی مینی کوپر 181 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن ۲۲۳ کیلومتر در ساعت می باشد. شتاب این خودرو از 0 تا 100 تقریبا ۶.۸ ثانیه طول می کشد و مصرف سوخت این خودرو ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

خودروی مینی کوپر به کوچیک و جمع و جور بودن معروف است. مینی کوپر S، بسیار انعطاف پذیر می باشد و فوقلعاده خودروی نرم و بی سروصدایی می باشد. این خودرو معمولا در پیست ها بسیار خوب کنترل می شوند اما در نا همواری های جاده ها واکنش خوبی نشان نمی دهد.

گیربکس مینی کوپر به صورت اتوماتیک می باشد و سیستم پیچیده ای دارد که در صورت بروز مشکل نیاز به تعمیرکار متخصص و حرفه ای دارد و در صورت سپردن تعمیر آن به دست افراد غیر حرفه ای، ممکن است دچار آسیب های جبران ناپذیری شود.

با تعمیر گیربکس مینی کوپر توسط مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار می توانید از بابت کیفیت تعمیر و ضمانت خیال راحتی داشته باشید زیرا این مرکز به روزترین امکانات و دانش تخصصی در زمینه تعمیرات و عیب‌یابی گیربکس را دارد و قادر است تمامی ایرادات بوجود آمده برای خودروی شما را عیب یابی و رفع کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مینی کوپر به خاطر انتقال گشتاور موتور از طریق جریان انتقال روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به خودرو هایی که گیربکس دستی دارند، مستلزم دقت و حساسیت زیاد تری می باشد.

 

تعمیر گیربکس مینی کوپر

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس چانگان 

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک مینی کوپر بسیار عالی هستند اما مانند هر قسمتی از خودرو، ممکن است دچار فرسودگی، پارگی، خرابی و مشکلات شوند. در این مقاله برخی از علائم و مشکلات رایج گیربکس مینی کوپر را شرح می دهیم و بروز هر کدام از این علائم می تواند نشان دهد که نیاز به تعمیر گیربوکس مینی کوپر دارید.

تاخیر در تعویض دنده

این مشکل به طور معمول به عنوان تأخیر در تعویض دنده و هنگام شروع به حرکت وسیله نقلیه تجربه می شود. در بیشتر موارد، این امر یا به دلیل لغزش و ایراد در سیستم کلاچ است و یا فشار روغن گیربکس ناکافی است که ممکن است به دلیل معیوب بودن پمپ فشار روغن گیربکس این مشکل رخ دهد.

تعویض دنده صورت نمیگیرد و یا به سختی امکان پذیر است

این مشکل می تواند ناشی از سطوح پایین مایع  و کمبود روغن گیربکس اتفاق بیافتد. همچنین ممکن است به دلیل معیوب بودن شیر برقی باشد. یکی دیگر از علل احتمالی این مشکل می تواند به دلیل مشکلات الکتریکی در سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس و مشکلات در سیستم برق خودرو باشد. این مشکل نیاز به تعمیر گیربکس مینی کوپر به صورت فوری دارد.

لرزش شدید و تکان خوردن خودرو هنگام تعویض دنده

این مشکل عمدتا به دلیل نقص سیستم کنترل در تعدیل کلاچ مبدل گشتاور ایجاد می شود، که این سیستم طوری طراحی شده است که هنگام تعویض دنده در شرایط رانندگی تهاجمی تا حدی لغزش و لرزش ایجاد می کند.

همچنین این مشکل می تواند به دلیل آسیب دیدن بلبرینگ ها یا چرخ دنده های گیربگس اتفاق بیافتد که برای رفع این مشکل و تعمیر گیربکس مینی کوپر می توانید با متخصصین سایت اتوداکار تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

موتور در دورهای پایین خاموش می شود

شایع ترین علت این امر، عدم اتصال کلاچ مبدل گشتاور در سرعت پایین است. اگر این اتفاق بیافتد، موتور و گیربکس با هم قفل می شوند، که از چرخش دیفرانسیل موتور و گیربکس جلوگیری می کند و در نتیجه موتور را متوقف و خودرو را خاموش می کند. برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر گیربکس مینی کوپر دارید که بهتر است این کار را به مراکز معتبر و متخصصان در این زمینه بسپارید.

گیربکس بیش از حد گرم می شود

این مشکل در صورتی رخ دهد که سطح مایع یا روغن گیربکس بسیار زیاد یا خیلی کم باشد، و یا زمانی که بارهای خودرو و بکسل از ظرفیت و توان گیربکس بیشتر می شود. برای رفع این مشکل باید حتما اول سطح روغن را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض روغن گیربکس مینی کوپر را انجام دهید تا مشکل رفع شود.

دو دنده به طور همزمان انتخاب می شوند

این اتفاق زمانی می افتد که یک شیر برقی شیفت با باز شدن دیگری بسته نمی شود، یا هنگامی که یک یا چند قرقره دریچه در بدنه به هم می چسبد، هر دوی این مشکلات به صورت همزمان دو یا چند مدار هیدرولیک تحت فشار را تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً از انتخاب کامل یک چرخ دنده قبل آزاد سازی چرخ دنده دیگر، جلوگیری می کند. این مشکل نیاز به تخصص بالایی جهت رفع دارد و واجب است که تعمیر گیربکس مینی کوپر خود را توسط مراکز تعمیرگاهی معتبر انجام دهید.

 

مینی کوپر

شنیدن صدا های مکانیکی مختلف از گیربکس

این یک علامت رایج در گیربکس های اتوماتیک مینی کوپر است و عمدتاً ناشی از فرسودگی یاتاقان ها ویا سایر اجزای گیربکس است. صداهای معمولی شامل ناله، غرش و یا صداهای خرد کننده است که ممکن است با بالا رفتن و پایین آمدن سرعت هنگام حرکت خودرو متفاوت باشد.

این مشکل معمولا زمانی اتفاق میافتد که در طولانی مدت به سرویس های دوره ای گیربکس اهمیت ندهید و به صورت دیر به دیر به آن رسیدگی کنید. برای عیب یابی و تعمیر گیربکس مینی کوپر خود با مشاورین ما در اتوداکار تماس بگیرید.

تعویض روغن گیربکس مینی کوپر

مانند روغن موتور، مایعات گیربکس اتوماتیک در فرمول ها و درجه های مختلف در بازار وجود دارد. مایعات گیربکس اتوماتیک نیز مانند روغن موتور حاوی مواد افزودنی مانند اصلاح کننده اصطکاک قطعات و اجزای گیربکس، مواد ضد کف و مواد شوینده هستند که در اثر اکسیداسیون و یا قرار گرفتن در معرض دمای بالا برای مدت طولانی، خاصیت خود را از دست می دهند و به طور دوره ای نیاز به تعویض دارند.

بر خلاف روان کننده های گیربکس دستی، مایعات گیربکس اتوماتیک دو عملکرد را انجام می دهند، اولین مورد این است که روغن کاری می کند و دوم این است که از طریق مبدل گشتاور نیرو را از موتور به گیربکس منتقل می کند.

 بنابراین، از آنجا که عمل تعویض دنده ها مستلزم حرکت آزاد شاتل های سوپاپ و شیرهای کنترل در بدنه دریچه است، مایع انتقال خراب یا کثیف می تواند باعث ایجاد لجن شود که از حرکت آزاد این اجزای کوچک جلوگیری می کند.

با تعویض روغن و فیلتر گیربکس اتوماتیک مینی کوپر خود مطابق برنامه و طبق زمان مشخص شده در دفترچه راهنمای خودرو، می توان از بسیاری از مسائل و مشکلات ذکر شده در این مقاله تا حد زیادی جلوگیری کنید. برای تعویض روغن و تعمیر گیربکس خودرو مینی کوپر می توانید به مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه کنید.

در این مرکز تمامی خدمات شامل گارانتی می شود تا خیالتان از بابت خدمات ما راحت باشد. متخصصان این مرکز تجربه و دانش بالایی برای رفع مشکلات خودرو دارند و تمامی مشکلات یک خودرو در این مرکز با تجهیزات و ابزار پیشرفته قابل رفع است.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چگونه جلوی نشتی روغن گیربکس اتوماتیک را بگیریم؟” answer-0=”• به طور مرتب سطح روغن گیربکس خودرو را چک و اندازه‌گیری کنید. • هنگام بررسی به رنگ روغن گیربکس دقت کنید و هرگونه تیره‌تر شدن و کدر شدن رنگ را جدی بگیرید. • زیر و محل پارک خودرو را همیشه نگاه کنید. • به صداهای گیربکس در حین رانندگی دقت کنید و هرگونه زوزه کشیدن و یا تعویض دنده بی‌موقع را جدی بگیرید. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-1=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا روغن گیربکس دستی با روغن گیربکس اتوماتیک فرق دارد؟” answer-2=”بله روغن این دو نوع گیربکس با هم فرق بسیار دارد. شاید ساده‌ترین پاسخ به این سوال این باشد که روغن دنده (واسکازین) مخصوص خودروهایی با گیربکس دستی و روغن گیربکس مخصوص خودروهایی با گیربکس اتوماتیک است. پس دقت کنید که روغن مصرفی این گیربکس‌ها با هم تفاوت بسیاری دارند. حتما روغن مناسب گیربکس خودروی خود را استفاده کنید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸