تعمیر گیربکس ولوو

تعمیر گیربکس ولوو

تعمیر گیربکس ولوو یک موضوع بسیار مهم برای دارندگان ماشین های سنگین ولوو می باشد که نیاز آن ها در مورد گیربکس اتومبیل خود اطلاعات بیشتری داشته باشند. در ادامه این مطلب تعمیر گیربکس ولوو را مورد بررسی قرار می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کارکرد گیربکس

در هر ماشین و اتومبیلی باید حتماً یک سیستم تولیدکننده انرژی وجود داشته باشد. این تولید کننده نیاز به یک انتقال‌دهنده مناسب دارد تا بتواند انرژی تولید شده را به بخش های مختلف انتقال دهد. این نیروها تولید شده توسط پیشرانه قسمت چرخ ها انتقال داده می‌شود و باعث می‌شود تا آن ها به حرکت درآیند.

بخش های مختلف سیستم مانند کلاچ، جعبه دنده و دیفرانسیل می باشند. نکته بسیار مهمی که در این قسمت وجود دارد جعبه دنده یا همان گیربکس اتومبیل می باشد. توجه داشته باشید تعمیر گیربکس ولوو مانند دیگر گیربکس ها نیازمند مهارت و تخصص بالا می باشد که باید توسط افراد متخصص انجام شود. در برخی از بخش ها گیربکس اتومبیل ولوو نسبت به اتومبیل های دیگر از پیچیدگی بالایی برخوردار می باشد.

تعمیر گیربکس ولوو

چرخ دنده های گیربکس

یکی از اجزای اصلی گیربکس ها؛ چرخ دنده ها می باشد که اساسی ترین قطعات مکانیکی یک گیربکس محسوب می شود.

توجه داشته باشید گیربکس ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها دارای خاصیت و امتیازات متفاوتی نسبت به دیگر گیربکس ها می باشد. برخی از انواع گیربکس ها عبارتند از:

  1. گیربکس دستی
  2. گیربکس اتوماتیک
  3. گیربکس نیمه اتوماتیک

مشکلات رایج گیربکس ولوو

برخی از مشکلات رایج و معمول گیربکس ولوو عبارتند از:

جا نخوردن اهرم تعویض دهنده

در برخی موارد اهرم تعویض دنده به خوبی جا نمی خورد که این یکی از موارد خرابی گیربکس می باشد که باید به آن توجه کنید. چرا که جا نرفتن دنده می تواند دلایل بسیاری داشته باشد؛ مانند نادرست گرفتن کلاچ، مشکلات متعدد در دنده ها و حتی گیر کردن قطعه خاصی در این بخش و … می باشد. پس از اینکه شما از این موارد اطمینان پیدا کردید باید به سراغ مواردی مثل کشویی مربوط به پیچ های گیربکس بروید.

بخشی از این مشکل می‌تواند از خار موشکی یا فنر سایش ماشین نیز باشد که باید مورد بررسی قرار دهد. بهتر است بدانید خرابی گیربکس نیاز به تعمیر کاری خبره و متخصص دارد که برای تعمیر گیربکس ولوو نیز باید به تعمیرکاران مجرب و مهم مراجعه نمایید. چرا که این گیربکس از ساختاری پیچیده تر و مدرن تر برخوردار است و تعمیر آن کار هر کس و هر تعمیرکاری نیست.

ایجاد صداهای ناخوشایند

امکان دارد در برخی از موارد صدای ناخوشایندی از قسمت گیربکس ماشین احساس کنید که با فشار دادن پدال کلاچ برطرف خواهد شد. در چنین مواردی احتمال جعبه دنده اتومبیل دچار مشکل شده باشد و باید حتما برای برطرف کردن آن به تعمیرگاه متخصص و معتبر مراجعه کنید. در برخی موارد نبود روغن کافی در قسمت گیربکس نیز امکان دارد مشکلاتی مثل صدای زوزه را در ماشین شما ایجاد کند.

نشتی روغن

یکی از دلایل رایج خرابی گیربکس؛ نشتی روغن می باشد. در صورتی که نشتی روغن برای اتومبیل شما ایجاد شود یعنی آب بندی های کاسه نمدهای جعبه دنده با مشکل رو به رو شده اند. توجه داشته باشید نبود روغن واسکازین به اندازه کافی باعث می‌شود تا تکان های شدید و عملکرد نامناسب دنده را به همراه داشته باشد پس حتماً به آن توجه نمایید.

صدای زوزه کشیدن در چرخ دنده و دیفرانسیل ماشین

امکان دارد در برخی مواقع صدای زوزه مانندی در هنگام رانندگی بشنوید که این شرایط احتمالاً جعبه دنده بر اساس ساییدگی کیفیت اولیه خود را از دست داده و صداهایی را تولید می‌کند. برای اینکه این موضوع را پیگیری کنید کافیست در سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت دنده را خلاص کنید اگر صدا قطع شده باشد یعنی مشکل اساسی در گیربکس وجود دارد. باید هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید.

تعمیر گیربکس ولوو

توجه داشته باشید تعمیر گیربکس ولوو نسبت به تعمیر گیربکس اتومبیل های دیگر بسیار دشوار تر و سخت تر می باشد. چراکه از ساختار پیچیده و مدرن تری برخوردار می باشد که این موضوع به خاطر مکانیزم های مدرن و تخصصی گیربکس می باشد. باید در صورتی که مشکلی در این گیربکس ها ایجاد می شود حتما آن را به تعمیرکاران خبره بسپارید تا به درستی و با کیفیت بتوانند این مشکل را برطرف نمایند.

توجه داشته باشید با توجه به اینکه هزینه قطعات در خودروهای ولوو بسیار بالا می باشد در صورتی که مشکل آن اشتباه تشخیص داده شود باعث می شود تا هزینه های مالی بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. همچنین زمان زیادی را برای تعمیر گیربکس داشته باشد. تعمیرگاه تخصصی اتوداکار با دارا بودن کادری مجرب و با تجربه عیب یابی گیربکس ولوو را با کیفیت و به سرعت انجام داده تا هزینه اضافی برای شما به همراه نداشته باشد.

تعمیر گیربکس ولوو

سرویس دوره ای گیربکس ولوو

توجه داشته باشید اگر به صورت دائمی به گیربکس اتومبیل رسیدگی شود، باعث می ‌شود تا عمر این قطعات افزایش پیدا کند. در صورتی که رسیدگی و سرویس های دوره ای اتومبیل به درستی انجام شود مشکلات گیربکس ولوو به کمترین حالت ممکن می‌رسد. بهتر است بدانید با توجه به هزینه بالای قطعات سرویس های دوره ای می تواند از هزینه‌های بالا شما را مصون نگه دارد و از آسیب‌های جدی به گیربکس جلوگیری کند.

 تعمیرگاه تخصصی تمامی خدمات سرویس دوره ای گیربکس ولوو را برای شما مشتریان عزیز با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت انجام خواهد داد. تعمیرات گیربکس اتوماتیک ولوو تخصص مجموعه اتوداکار می باشد و تجربه بالای تعمیر کار این مجموعه به شما کمک خواهد کرد تا از خرابی های بزرگ و اساسی در گیربکس اتوماتیک ولوو در امان باشید.

تعویض گیربکس ولوو

بهتر است بدانید در صورتی که خرابی گیربکس ولوو به حدی باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد باید به سراغ تعویض گیربکس رفت. البته توجه داشته باشید همانطور که ذکر شد اگر سرویس های دوره ای و رسیدگی مناسب گیربکس انجام شود می توانید از تعویض گیربکس ولوو جلوگیری کنید. تعمیرگاه اتوداکار تمامی خدمات لازم را برای تعویض گیربکس ولوو برای مشتریان انجام می‌دهد و از قطعات اورجینال و اصل استفاده خواهد کرد.

تعمیرات تخصصی گیربکس ولوو و دیگر مشکلات اتومبیل خود را به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار بسپارید تا با بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چرا گیربکس ولوو زوزه می کشد؟” answer-0=”صدای زوزه گیربکس دلایل مختلفی دارد از جمله تیز شدن دنده ها بخاطر کارکرده بالا و فشار روغن می باشد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”لرزش خودرو در هنگام حرکت ولوو ناشی از چیست؟” answer-1=”لرزش خودرو در هنگام حرکت ولوو ناشی از خرابی گیربکس دارد که باید هرچه سریعتر نسبت به بررسی و برطرف کردن این مشکل اقدام نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”دلیل تقه زدن گیربکس ولوو چیست؟” answer-2=”علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک از ایرادات برقی می باشد. در برخی موارد خرابی یا پارگی در دسته موتور گیربکس نیز باعث تقه زدن گیربکس می شود.” image-2=”” headline-3=”h3″ question-3=”سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک ولوو شامل چه مواردی می باشد؟” answer-3=”سرویس دوره ای شامل بازدید روغن، تعویض روغن و تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک می باشد.” image-3=”” count=”4″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸