خدمات دیتیلینگ خودرو

امروزه تعمیرگاه ها و صافکاری ها خدمات ویژه ای به مشتریان خود ارائه می دهند که می توانید از آن ها استفاده کنید، دیتیلینگ خودرو یکی از همین خدمات می باشد که در بسیاری از صافکاری ها می توانید آن را دریافت کنید. دیتیلینگ خودرو به معنای از بین بردن لک هایی است که توسط شن ها و سنگ ریزه ها به وجود آمده اند.

در واقع هنگامی که با اتومبیل برخورد می کنید ممکن است از روی شن ها و سنگ ریزه ها عبور کنید که باید گفت بعد از رد شدن چرخ اتومبیل از روی این شن ها و سنگ ریزه ها آن ها بلند شده و به بدنه ی اتومبیل برخورد میکنند. بنا براین با برخورد کردن آنها به بدنه اتومبیل لکه هایی را روی بدنه ایجاد میکنند که با استفاده از دیتیلینگ می توانید آن ها را برطرف کنید.

اگر میخواهید بیشتر بدانید که دیتیلینگ چیست با ما همراه باشید تا در این باره توضیحاتی به شما بدهیم.

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ خودرو در واقع به معنای تمیز کاری عمیق می باشد، اما امروزه ما شاهد این هستیم که بسیاری از تعمیرگاه ها و صافکاری ها از این امر استفاده میکنند، در این تعمیرگاه ها با استفاده از مواد شوینده شیمیایی اقدام به تمیز کردن اتومبیل شما می کنند، ولی این کار باعث آسیب رسیدن به ماشین شما نمی شود از این بابت خیالتان راحت باشد.

دیتیلینگ خودرو در مناطق مختلف معانی متفاوتی نیز دارد مثلا به عنوان مثال در آمریکا این واژه برای تمیز کاری خودرو به کار می رود اما در انگلیس برای خدمات خودرویی استفاده میشود، این واژه به تازگی بر سر زبان ها افتاده است و بیشتر برای تمیزکاری های خودرویی استفاده میشود. در واقع این لغت به معنای تمیزکاری موشکافانه است، و نه کار هایی که برای صافکاری یا بدنه خودرو انجام شود. اما خب در بعضی از تعمیرگاه ها برای ایجاد زیبایی در ظاهر خودرو لکه هایی که بر بروی بدنه خودرو ایجاد شده است را از بین می برند.

آنها با تمیزکاری موشکافانه و عمیق چه اجزایی بیونی و چه اجزای درونی خودرو را تمیز می کنند و در بعضی از موارد با استفاده از پولیش بدنه خود رو را تمیز میکنند. هدف اصلی دیتیلینگ خودرو در واقع از بین بردن لکه های دایره ای شکل بر روی بدنه اتومبیل و درست کردن رنگ پریدگی های روی آن است که برای این کار ابتدا می بایست اول خودرو کاملا تمیز شود.

خدمات دیتیلینگ خودرو

مراحل انجام دیتیلینگ

قبل از هرچیز برای دیتیلینگ می بایست بدنه خودرو کاملا تمیز شود تا هرگونه آلودگی از بین برود این کار با استفاده از تجهیزات مختلف و مخصوص انجام میشود. بااستفاده از این کار تمام آلودگی های سطح بدنه خودرو از بین می رود. با استفاده از یک برس مخصوص دیتیلینگ خودرو می توانید آلودگی های سطح خودرو را به راحتی و به خوبی از بین ببرید. با استفاده از این برس می توانید قسمت هایی از جلو پنجره، پلاستیک دور شیشه ها، آرم و نوشته های روی بدنه را تمیز کنید.

قبل از این که بخواهیم بدنه را بشوییم باید چرخ ها گلگیر و قسمت زیرین گلگیر را که از آلوده ترین نقاط هستند را تمیز کنیم. برای از بین بردن دوده های لنت که بر روی چرخ ها نشته است و همچنین  در زیر گلگیر وجود دارد کالیپر ترمز و اطراف پیچ و مهره ها باید از ابزار و مواد مخصوص در این زمینه استفاده شود.

استفاده از واش میت

بعد از این که چرخ ها شسته شدند و گلگیر تمیز شد نوبت به بدنه می رسد که برای شستو شوی آن می بایست از واش میت ها به جای اسفنج و از دستمال نرم مایکروفایبر به جای دستمال های جیر با استفاده از 2 سطل به طورهمزمان جهت آسیب نرساندن شن ریزه های به بدنه استفاده شود.

انجام دادن شستو شوی چرخ ها و گلگیر ها و بدنه خودرو بسته به وضعیت خودرو می تواند 2 الی 4 ساعت به طول انجامد. بعد از شستو شو ، سطح بدنه و کیلر خودرو توسط خمیر کلی و روان کننده تمیز می شود و الودگی هایی که در شستو شوی معمولی از بین نرفتند توسط خمیر کلی از بین می روند.

این کار یک مرحله قبل از پولیش کاری می باشد، به دلیل اینکه انجام ندادن این کار می تواند مانع انجام کار و به دست آوردن نتیجه دلخواه باشد.

پولیش کاری

بعد از این که عمل شستو شوی خودرو به خوبی انجام گرفت و اتومبیل حسابی تمیز شد و به قول معروف برق افتاد نوبت به مرحله ی پولیش کاری میرسد. در این مرحله با استفاده از پولیش تمامی لک ها و رنگ پریدگی ها کوچک، خط و خش ها ی دایره ای شکل، کدری، اکسیداسیون و دیگر نقص های بدنه خودرو با استفاده از عمل پولیش کاری از بین می رود.

پولیش کاری

معمولا تعمیرگاه ها این کار را با دست انجام می دهند اما در تعمیرگاه هایی که دارای امکانات هستند این کار با دستگاه روتاری و یا دوال اکشن انجام می شود و استفاده از این دستگاه ها می تواند پولیش را به خوبی بر روی سطح بدنه خودرو پخش کند.

کار واکس

بعد از انجام مرحله پولیش کاری نوبت به مرحله آخر می رسد، در این مرحله به بدنه خود رو واکس می زنند که این کار باعث میشود بدنه خودرو بسیار زیبا دیده شود و برق بیفتد.

با استفاده از واکس می توانید از بدنه خود رو در برابر عوامل خارجی مانند اکسیده شدن یا از بین رفتن رنگ بر اثر گرما و…. جلوپیری کنید.

جمع بندی

به طور کلی دیتیلینگ خودرو به عملی گفته میشود که در آن با استفاده از ابزار و مواد مخصوص اقدام به شستو شوی خودرو میکنند و آن را تمیز میکنند،با استفاده از دیتیلینگ خودرو می توانید لکه ها، رنگ پریدگی ها و…. که روی بدنه خودرو است را از بین ببرید و زیبایی را دوباره یرای اتومبیل خود را بدست آورید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

دیتیلینگ به چه معناست؟

دیتیلینگ به معنای جزئیات می باشد اما در اینجا به معنی شستو شوی اتومبیل با دقت بسیار زیاد می باشد.

از دیتیلینگ برای چه استفاده میشود؟

از دیتیلینگ خودرو برای شستو شو واکس و از بین بردن لکه های روی بدنه خودرو انجام می شود.

هدف اصلی دیتیلینگ چیست؟

هدف اصلی این کار شستو شوی اتومبیل می باشد که به بهترین نحو انجام شود، همچنین یکی دیگر از اهداف این کار حفظ زیبایی خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸