خرابی و ارور گیربکس خودرو بی ام و

مجموعه تعمیرگاهی اتوداکار، با سابقه طولانی در زمینه تعمیر انواع خودروهای لوکس و ارائه خدمات تعمیرگاه بی ام و، صافکاری بدون رنگ، تعویض قطعات خودرو اتوماتیک همچون گیربکس و… آماده ارائه خدمات به شماست.

نگهداری از خودروهای لوکس

نگهداری از خودروهای لوکس و بخصوص اتوماتیک بسیار سخت تر از دیگر خودروهاست، بنابراین لازم است دقت بیشتری در نگهداری از خودروهای اتوماتیک همچون خودروی بی ام و و بنز داشته باشیم. اما در هر صورت نمی توان صد در صد جلوی خرابی های خودرو را گرفت و به تعمیرگاه خودرو مراجعه نکرد.

یکی از مشکلات هزینه بردار و مشکل ساز خودروی اتوماتیک، خرابی گیربکس اتوماتیک است که اگر به موقع تشخیص داده نشود می تواند هزینه و دردسر زیادی برای صاحب خود به بار بیاورد. اما چگونه باید بفهمید گیربکس خراب شده و یا در حال خراب شدن است. در این مقاله به چند نکته اشاره خواهیم کرد که زنگ خطر خرابی گیربکس هستند.

تشخیص مشکلات خرابی گیربکس خودرو بی ام و

نیازی نیست که حتما یک تعمیرکار با سابقه و ماهر باشید اگر خودروی شما اتوماتیک است یکی از ضرورت های نگهداری از خودرویتان این است که بتوانید هوشمندانه عمل کنید و پیش از وقوع خرابی قطعه نشانه های خرابی آن را تشخیص دهید و جهت جلوگیری از گسترش و پیشروی مشکل اقدام کنید.

گاهی برخی نشانه های خرابی می توانند حاکی از خرابی چند قطعه باشند، اما چه زمانی مطمئن می شویم که خرابی گیربکس است؟ چند نشانه ای که در ادامه کنار هم قرار می دهیم دلیلی هستند بر خرابی گیربکس:

همچنین بخوانید : تعمیر موتور بی ام و

تغییر رنگ روغن گیربکس BMW

اگر خودروی شما اتوماتیک است به یاد داشته باشید که گیربکس خودرو برای اینکه تسمه ها و کلاج خودرو را بکار بیاندازد به روغن گیربکس احتیاج دارد. وقتی روغن گیربکس به اندازه باشد و مشکلی در وضعیتش به وجود نیاید، تغییر دنده به راحتی صورت می گیرد. پس حرف برخی تعمیرکارها که می گویند روغن گیربکس برای سرد کردن قطعات گیربکس است کاملا بی معنیست.

دقت کنید روغن گیربکس BMW همیشه باید به رنگ صورتی و یا روشن باشد. هرچه از کیفیت آن کاسته شود و مدت بیشتری بگذرد رنگ آن به تیرگی و سیاهی می گذارد. زمانی که روغن گیربکس بی ام و به تعویض احتیاج داشته باشد پر از آلودگی و ذرات گرد و غبار خواهد بود. بوی آن زننده می شود و وقتی آن را بو می کشید نزدیک به سوختگیست.

نکات روغن گیربکس BMW

  • یک بار در ماه حتما باید روغن گیربکس را چک کنید.
  • تغییر رنگ و بوی روغن گیربکس از زنگ خطرهای خرابی گیربکس است.
  • تغییر رنگ روغن گیربکس نشانه قطعی زمان تعویض آن است.
  • روغن گیربکس تعویضی باید عاری از ذرات گرد و خاک و آلودگی باشد.
  • روغن گیربکس به مرور زمان رو به کاهش می رود بنابراین چک آپ دوره ای آن ضروریست.

از کار افتادگی ناگهانی خودرو

اگر این اتفاق افتاد شک نکنید که مشکل از گیربکس است. البته این مشکل ناگهان رخ نداده شما متوجه نشانه های آن نشدید و یا اهمیتی ندادید. از کار افتادگی ناگهانی، تکان های بی دلیل، راحت عوض نشدن دنده، داغ شدن ناگهانی و… از نشانه های کم شدن سطح روغن گیربکس هستند و یا اینکه روغن تعویضی به اندازه کافی نبوده.

چطور بفهمیم سطح روغن گیربکس بی ام و پایین است؟ خیلی راحت با یک میله ژرفاسنج که روی همه خودروها نصب می شود می توانید میزان روغن گیربکس را بسنجید. کم بودن روغن گیربکس خطرناک است؟ بله در هر دو صورتی که اشاره می کنیم خطر دارد:

  • مورد اول ممکن است روغن سوخته باشد که اگر به موقع تعویض نشود امکان بروز حادثه زیاد است.
  • مورد دوم سطح پایین روغن گیربکس خطر نشتی است. بله ممکن است مخزن گیربکس دچار نشتی شده باشد. این مشکل دور از انتظار نیست و برای خیلی از خودروهای اتوماتیک پیش می آید. بنابراین نشتی گیربکس را محال ندانید.

گیربکس را خنک نگهدارید

از جمله نشانه های خرابی گیربکس bmw و عاملی مهم در خراب شدن گیربکس گرم شدن و گرم ماندن بیش از حد آن است. گرم شدن بیش از حد گیربکس سبب کاهش عمر مفید قطعه و خودرو خواهد شد. این گرمایش زیاد در اغلب موارد ناشی از تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس است. میبینید که چقدر روغن گیربکس در حفظ عملکرد صحیح گیربکس تاثیرگذار است.

اگر گیربکس داغ شد چکار کنیم

  • نخست سطح روغن را چک کنید.
  • دمای روغن را چک کنید.
  • اگر روغن بوی سوختگی میدهد، روغن گیربکس را عوض کنید.

عملکرد گیربکس و روغن آن به یکدیگر وابسته است بنابراین لازم است که زود به زود چک شود و با بروز کوچکترین علائم سوختگی روغن تعویض شود.

چطور نشت گیربکس BMW را تشخیص بدهیم

گفتیم که یکی از نشانه های خرابی گیربکس نشتی مخزن آن است. اما گیربکس بی ام و از کجا دچار نشتی می شود؟ گیربکس معمولا از چند قطعه تشتک روغن، واشرها و کابل های محور دچار نشتی می شود. بهتر است برای حل این مشکل به ظاهر بی اهمیت  تعمیر گیربکس بی ام و را به تعویق نیاندازید و در اولین فرصت قطعه خراب را تعویض کنید.

احساس لغزش در گیربکس

از کجا بفهمیم گیربکس لغزش دارد، روشن است. اگر موتور شتاب زیادی داشت و یا با گاز دادن سرعت خودرو زیاد نشد نشانه لغزش گیربکس خواهد بود. البته خیلی عوامل دیگر نیز سبب لغزش گیربکس می شوند، مثل زمانی که کلاچ بسوزد و یا روغن سوخته و کم باشد. بهتر است از ابتدا جلوی ساییده شدن کلاچ را بگیرید چرا که در غیر اینصورت باید دو هزینه تقبل کنید و گیربکس را هم تعویض کنید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸