راهنمای مراقبت جوک

راهنمای مراقبت جوک

راهنمای مراقبت جوک باعث می شود تا شما بتوانید از این ماشین اسپرت و هیجان انگیز به سادگی با هزینه بسیار کم استفاده کنید؛ چراکه آپشن های گوناگون جوک هر کدام به صورت قابل قبول با رسیدگی و نگهداری مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند. این نکته را به خاطر بسپارید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی لازم نیست به خرید انواع لوازم یدکی اورجینال مربوط به اتومبیل خود در فروشگاه های گوناگون فیزیکی در بازار سنتی بیندیشید؛ چرا که وب سایت اینترنتی اتوداکار می تواند بهترین گزینه برای خرید آسان و مقرون به صرفه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمایی، رسیدگی و مراقبت اتومبیل خاص و لاکچری مانند جوک تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راهنمای مراقبت جوک

چگونه از خرابی قطعات خودرو جلوگیری کنیم؟

هر وسیله بدون شک به نگهداری خاصی نیاز دارد تا بتواند در طولانی مدت امکانات خود را بدون مشکل به نمایش بگذارد؛ چرا که به مرور زمان از کیفیت و کارایی محصول خصوصاً محصولات الکترونیکی و مکانیکی به شدت کاسته می شود و راهنمای مراقبت جوک باعث می شود تا شما بدون هزینه بالایی برای نگهداری قادر به نگهداری و رسیدگی این خودروی لوکس باشید.

با نگهداری اصولی و به صرفه می توان به حفظ جان و مال خود و سرنشینان خودرو کمک نمود. با پیشرفت تکنولوژی مراقبت و رسیدگی شکل خاصی را به خود گرفته است؛ چرا که شما می توانید از هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو در کمترین مقدار خود استفاده نمایید. به عناون مثال تعویض واشر سرسیلندر شاید جزء هزینه های بالای هر خودرویی مانند جوک به حساب آید.

اما زمانی که شما به عمر مفید اتومبیل خود فکر می کنید و به حفظ و نگهداری آن اقدام می کنید، قطعاً از هزینه های این چنینی خود را دور می کنید اگر شما با دلایل سوختگی واشر سرسیلندر آشنا شوید قطعاً از سوختگی و خرابی واشر سرسیلندر می‌توانید به نحو احسن جلوگیری به عمل آورید و این نکته به نگهداری خودرو به صورت اقتصادی می تواند کمک نماید.

تعویض به موقع روغن موتور

بعد از خرید خودروی باکلاسی مانند جوک بهتر است نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای آن هرچه سریع تر اقدام کنید؛ چرا که تمام دستورالعمل های نگهداری در دفترچه راهنما ثبت شده است. همچنین شما باید حداقل ماهی یک بار فشار باد لاستیک ها را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا میزان فشار باد معمولاً در پشت درپوش درب باک بنزین و یا در برخی از شرایط درون درب صندوق عقب و یا حتی بر روی ستون وسط درج شده است.

همچنین یکی دیگر از موارد کلیدی در راهنمای مراقبت جوک تعویض به موقع روغن موتور است که می توانید از مجموعه اینترنتی اتوداکار  نسبت به خرید روغن موتور با کیفیت و مرغوب اقدام نمایید. همچنین برای اطلاع از زمان تعویض روغن موتور شما می‌توانید کیلومتر کارکرد خودرو را مورد بررسی قرار دهید ولی متاسفانه برخی از افراد نسبت به تعویض روغن موتور آنچنان که باید و شاید به موقع عمل نمی کنند و همین امر خسارات و مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد.

بررسی سیستم فنی خودرو جوک

 توصیه ما به شما این است که در سال یک مرتبه قطعات لاستیکی و پلاستیکی را بررسی کرده تا بتوانید شلنگ های آب، سوخت‌رسانی و ترمز را بدون مشکل مورد استفاده قرار دهید. برخی از افراد به برق خودرو اهمیت نمی‌دهند و لخت بودن سیم های روکش را هرچه سریعتر رفع نمی کنند و همین امر می تواند به حوادث بسیاری منجر شود و همچنین باید سعی کنید باتری خودرو را نیز همیشه چک کنید.

در زمانی که خودروی جوک روشن است سرباطری را نباید به صورت جداگانه بررسی کنید. دراین هنگام دینام شدیداً مورد آسیب قرار می‌گیرد. همچنین حداقل ۵ دقیقه به  کارکرد کولر در فصل زمستان و یک مرتبه در ماه توجه کنید؛ چرا که این چنین گاز مایع خنک کننده با ته نشینی و رسوب در داخل مجاری سیستم‌عامل خودرو شما را رو به رو نخواهد کرد.

البته این نکته را باید در نظر بگیرید که موتور و سیستم فنی خودروهایی مانند جوک در کنار بدنه و کابین جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می‌دهند که معمولاً شما خودرویی مانند جوک را بهتر است یک مرتبه در سال برای پولیش آماده کنید.

راهنمای مراقبت جوک

تعویض به موقع قطعات خودرو

 فصل زمستان را بهتر است برای زیرشویی خودرو یک مرتبه در ماه نظر بگیرید؛ چرا که گل و لای بخاطر وجود شن، ماسه و.. لایه های زیرین خودرو را دچار زنگ زدگی و پوسیدگی در ناحیه کف می کند و این امر می تواند از عمر مفید خودرویی مانند جوک به شدت کم کند. این نکته را بسیاری از رانندگان متأسفانه مورد توجه قرار نمی دهند.

همچنین هر دو هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض شمع خودرو اقدام نمایید که متاسفانه بسیاری از مالکین خود به این نکته به هیچ عنوان توجهی ندارند و همین امر می تواند برای خودرو  مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود آورد. البته در کنار تعویض شمع هر ۱۵ هزار کیلومتر صافی‌بنزین و لنت ترمز و در هر ۶۰ هزار کیلومتر تسمه تایم خودرو را باید تعویض کنید.

البته در هر ۵۰۰۰ کیلومتر روغن فیلتر روغن و فیلتر هوا نیز برای تعویض آماده هستند که شما می توانید از وب سایت اینترنتی  https://autodakar.ir/ نسبت به خرید روغن و فیلتر روغن هر چه سریعتر با قیمت معقولانه و مقرون به صرفه و کم تر از بازار اقدام نمایید.

راهنمای مراقبت جوک به شما کمک می کندتا در طولانی مدت بتوانید از این خودرو به نحو احسن استفاده نمایید. البته برخی از مالکین با هزینه های بالایی در پایان کار خود را رو به رو می کنند، به این دلیل که به موقع به تعویض قطعاتی که دچار ایراد شده اند، نمی پردازند.

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار جهت ارائه خدماتی همچون صافکاری و نقاشی بی رنگ، تعمیرات تخصصی گیربکس و موتور، تعویض روغن، تعویض فیلتر و …. در خدمت شما عزیزان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت  https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چه زمانی برای تعویض روغن موتور خودرو مناسب است؟” answer-0=”به کیلومتر کارکرد خودرو در این زمان مراجعه کنید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”میزان فشار باد در چه قسمتی درج شده است؟” answer-1=”پشت درپوش درب باک بنزین – در برخی از شرایط درون درب صندوق عقب – روی ستون وسط” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چرا بررسی قطعات لاستیکی و پلاستیکی خودرو مهم است؟” answer-2=”اینچنین می توان به بازدید شلنگ های آب، سوخت‌رسانی و ترمز اقدام نمود.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸