راهنمای مراقبت دوو

راهنمای مراقبت دوو

راهنمای مراقبت دوو امروزه به این دلیل که دوو جزء خودرهای پراستفاده است، را نمی توان به هیچ وجه نادیده گرفت. بدون شک دوو می تواند جزء خودرهای لوکسی باشد که در طولانی مدت می توان از آن به نحو احسن استفاده نمود. شما عزیزان با تعویض به موقع قطعات می‌توانید از خرابی بیشتر و هزینه‌های بالاتر با روش های قابل قبول رسیدگی و نگهداری، خودروی خود را دور کنید.

در این مطلب از وب سایت اتوداکار قصد داریم راهنمای مراقبت دوو را ذکر کنیم. برای آشنایی هرچه بیشتر با نکات کلیدی نگهداری این خودروی لوکس در ادامه بیشتر اشنا می شویم.

راهنمای مراقبت دوو

تعویض به موقع قطعات

نکات مکانیکی زیادی وجود دارد که شما در راهنمای مراقبت دوو باید به آن توجه کنید. از چک کردن چراغ موتور هراس نداشته باشید؛ چرا که چک کردن چراغ موتور می تواند از بسیاری از عیب و ایراد های احتمالی به شکل ویژه ای شما را دور نگه دارد. همچنین شما در هر ۱۰ هزار کیلومتر باید نسبت به سالم بودن تسمه پروانه مطمئن شوید و از جمله قطعات مهمی که بسیاری از خودرو سواران متاسفانه به آن توجهی ندارند، تسمه پروانه است.

حتی اگر بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر یا هر ۱۵ روز یکبار سطح آب رادیاتور را بازدید کنید، قطعاً می توانید از مشکلاتی که می‌تواند رادیاتور را دچار مشکل کند جلوگیری به عمل آورید. هیچگاه ترموستات را جدا نکنید؛ چرا که یک موتور چهار فصلی است. شما باید با توجه به نظر کارشناسان وب سایت اینترنتی اتوداکار سیستم تهویه ماشین خود را قبل از شروع فصل گرما مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه در این شرایط شاید لازم باشد فیلتر هوای ماشین را تعویض کنید و یا حتی بخواهید گاز کولر را شارژ نمایید.

باتری اتومبیل شما باید به صورت مرتب و روتین مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید نسبت به میزان شارژ آن آسوده خاطر عمل کنید. البته برخی از خودرو سواران متاسفانه به این نکته توجهی ندارد و این چنین است که در طولانی مدت با هزینه‌های گزافی بابت تعویض قطعات ریز و درشت متحمل می شوند.

خرید اینترنتی لوازم یدکی

با توجه به راهنمای مراقبت دوو توصیه ما به شما این است که وبسایت اینترنتی اتوداکار را برای تعویض قطعات یک گزینه ایده آل در نظر بگیرید. برای تعویض روغن ۲۵۰۰ کیلومتر می تواند، معیاری مناسب باشد. البته برای تعویض تسمه تایم نیز ۶۰ هزار کیلومتر مناسب است که در کنار آن ۱۵ هزار کیلومتر برای صافی بنزین و گاز ترمز نیز می تواند گزینه ای ایده آل باشد.

برای تعویض شمع خودرو نیز بیست هزار کیلومتر گزینه ای ایده آلی به حساب می‌آید. تعویض‌های گفته شده اگر به موقع انجام پذیرد، صددرصد شما را از هزینه ها و خسارت گزاف بالایی دور نگه خواهد داشت.

برای خرید روغن موتور های مرغوب و با کیفیت مجموعه اتوداکار می تواند بهترین گزینه و معقولانه ترین روش باشد و  یک راهکار هوشمندانه باشد. با توجه به راهنمای مراقبت دوو شما بهتر است بدانید که تمیز کردن فیلتر هوا به خاطر ذرات موجود آن که سرطان زا است به صورت سرخود نباید انجام پذیرد و شما باید به فرد ماهری در زمینه مراجعه کنید.

تعویض به موقع روغن

روغن ترمز رطوبت محیط را جذب می کند و زنگ خوردگی کلیه سیستم های خودرو را به خاطر رطوبت و یا کاهش جوش مایع از بین می برد که برخی خودروسازان به این موضوع توجهی ندارند. البته اما برای خرید روغن ترمز لازم است تا زمان زیادی را در فروشگاه های فیزیکی به خرید سنتی اختصاص دهید؛ چراکه وب سایت https://autodakar.ir/ می تواند بهترین روش برای خرید مقرون به صرفه و با قیمت مناسب روغن ترمز  باشد.

همچنین تعویض روغن گیربکس به عنوان یک مایع خنک کننده که به طول عمر خودروی دوو  کمک می کند از جمله روش‌های مهمی است که در راهنمای مراقبت دوو می توان به آن فکر کرد. چنانچه روغن گیربکس با مشکل مواجه شود شما با تعویض به موقع روغن مربوطه می توانید به ph مایع خنک کننده به صورت متعادل کمک کنید. متأسفانه برخی از خودرو سواران نمی دانند که رسیدگی به مایع خنک کننده خودرو همانند دوو از جمله مهمترین فرایندهایی است که آن را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت.

همچنین تعویض به موقع تسمه تایم باعث می شود تا در زمان برخورد با پیستون ها سوپاپ ها دچار پارگی نشومد و  تمامی خودرو سواران می دانند که برای افزایش طول عمر باتری بهتر است اجازه ندهند که در روزهای متوالی باتری خاموش بماند؛ چراکه اگر قرار است به هر دلیلی از خودروی دوو استفاده نکنید، بهتر است حداقل هر چند روز یک مرتبه با استارت زدن باتری را فعال کنید. بازدید وضعیت باتری همیشه از جمله روش هایی است که می‌تواند به نگهداری و رسیدگی هرچه بیشتر خودرو کمک کند.

راهنمای مراقبت دوو

اهمیت رسیدگی به بدنه خودروی دوو

خودروی دوو همیشه جزء خودرو های لوکس و خوش قیمت بازار است. به همین دلیل است که بدنه خودرو نیز به رسیدگی نیاز دارد. راهنمای مراقبت دوو به شما کمک می کند که با استفاده از واکس بدنه و پولیش کاری بتوانید در برابر نورخورشید و گرد و غبار در دراز مدت از بدنه خودرویی مانند دوو محافظت نمایید. امروزه استفاده از روش هایی همچون پولیش و واکس بدنه، با هزینه مطمئن می تواند بهترین راهکار باشد.

ما در این مقاله هر آن چه لازم بود را در مورد راهنمای مراقبت دوو به صورت مختصر و مفید بیان کردیم. در حال حاضر تنها رسیدگی به موقع می تواند شما را از هزینه های گزاف تعویض قطعات و خسارات های جانی و مالی دور نگه دارد.

خرید اینترنتی از وب سایت https://autodakar.ir/ بدون شک برای کاربرانی که به دنبال محصولات اصل و اورجینال هستند، یک گزینه هوشمندانه و معقولانه به حساب می آید. خرید اینترنتی یک خرید بدون واسطه در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین هزینه نسبت به بازار است که نباید آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت. اگر مشتری باهوشی باشید استفاده از خدمات این چنینی را از یاد نمی برید.

معرفی مجموعه اتوداکار

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار در خیابان پاسداران تهران واقع شده است. شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید تمامی خدمات تعمیرات اتومبیل های وارداتی و گران قیمت از جمله خدمات تعمیرات گیربکس، تعمیرات موتور، تعویض روغن، تعویض قطعات اسیب دیده با قطعات اورجینال و … را به تعمیرکاران زبده اتوداکار بسپارید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”روغن گیربکس چه فایده ای دارد؟” answer-0=”به متعادل کردن PH مایع خنک کننده کمک می کند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”برای تعویض شمع چه معیاری مناسب است؟” answer-1=”بیست هزار کیلومتر” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”برای بازدید سطح اب رادیاتور چه زمانی مناسب است؟” answer-2=”۱۰۰۰ کیلومتر یا هر ۱۵ روز یکبار ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸