راهنمای مراقبت نیسان

راهنمای مراقبت نیسان

در این مطلب از وب سایت اتوداکار قصد داریم راهنمای مراقبت نیسان مورد بررسی قرار دهیم. هر وسیله اعم از الکتریکی و مکانیکی جهت حفظ کیفیت و کارایی خود نیاز به نگهداری دارد. اما نگهداری صحیح از خودرو مهم تر می باشد. زیرا گاهی اوقات این سهل انگاری در مراقبت های خودرو باعث به وجود آمدن خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری می شود.

در راهنمای مراقبت نیسان باید ذکر شود که به دلیل اینکه ماشین باری می باشد و اکثراً به عنوان منبع درآمد و کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد تعمیر و نگهداری آن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. در ادامه برخی از نگهداری های مهم نیسان را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راهنمای مراقبت نیسان

نکات لازم جهت راهنمای مراقبت نیسان

  • نگهداری از باتری نیسان

 در ادامه مبحث راهنمای مراقبت نیسان باید ذکر کنیم که بهترین عملکرد یک باتری معمولاً در دمای ۳۰ تا ۹۰ درجه می باشد که بالا و پایین شدن ‌دما مشکلاتی را برای باتری به همراه خواهد داشت. با رعایت موارد زیر می توانید عملکرد باتری نیسان خود را بالاتر ببرید. ابتدا بهتر است بدانید که گرما و سرما بر عملکرد و عمر باتری تاثیر گذار می باشند.

در صورتی که اکثر افراد فکر می کنند که فقط در فصل زمستان باتری خودرو نیاز به نگهداری دارد در صورتی که درجه حرارت بالا عامل مخرب باتری خودرو می باشد. زیرا دمای بالا عملکرد شیمیایی باتری را تسریع می‌کند که منجر به تبخیر مایعات درون باتری می‌شود و کم شدن این مایعات به ساختار داخلی باتری آسیب می رساند.

بهتر است در فصل تابستان باتری خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باتری بیش از حد گرم نمی شود. در فصل زمستان چون باتری به نیروی زیادی جهت راه اندازی دارد و این انرژی باعث بالا رفتن حرارت می شود. احتمال آسیب دیدن و یا خالی شدن باتری را بالا می‌برد. بنابراین لازم است که در فصل زمستان آب باتری را چک کنید و همچنین مرتب باتری خودرو را چک کنید.

  • گیربکس

در ادامه مبحث راهنمای مراقبت نیسان باید ذکر کنیم که امروزه استفاده از خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک از جمله خودروهای کمپانی نیسان در شهرهای بزرگ و پرترافیک اهمیت بالایی دارد. چون عمل کلاچ گیری را راحت‌تر می‌کند. اما همانگونه که گیربکس اتوماتیک از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. نیاز به مراقبت بیشتر و دقیق‌تری نیز دارد که با رعایت نکات زیر می توانید عمر مفید گیربکس را بالا ببرید.

در هنگام توقف های کوتاه بهتر است گیربکس را خلاص نکنید و از فشار دادن پدال گاز به صورت درجا بپرهیزید. زیرا این کار به صورت ناگهانی اصطکاک میان موتور و قطعات داخل گیربکس را افزایش داده و به گیربکس آسیب می رساند. بهتر است بدانید باید به صورت مرتب روغن گیربکس را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

توجه داشته باشید روغن گیربکس وظیفه روانکاری و خنک کنندگی گیربکس را برعهده دارد. بی‌توجهی به روغن گیربکس عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد که در سرازیری ها از خلاص کردن گیربکس بپرهیزید زیرا این کار باعث فشار آمدن به شیر برقی های گیربکس می شود.

  • نگهداری از موتور خودرو

توجه داشته باشید که موتور خودرو قلب آن محسوب می‌شود و ماشین جهت طی کردن فرآیند سالم و طبیعی به قلبی سالم و فعال احتیاج دارد. به همین دلیل نگهداری از موتور خودرو مهم ترین فعالیت روزانه می باشد. امروزه ماشین از جمله نیسان نوعی کسب و کار و منبع درآمد و یا یک سرمایه به شمار می رود. بنابراین بهتر است بیشتر از گذشته به سلامت موتور خودروی خود اهمیت بدهید. در ادامه چند نکته جهت بالا بردن عمر مفید موتور خودرو را شرح خواهیم داد.

از جمله نکات مهم که در  راهنمای مراقبت نیسان  باید ذکر کنیم این است که یکی از راه های نگهداری از موتور خودرو گرم کردن ماشین می باشد. چون این کار باعث می شود که موتور فشار کمتری را تجربه کند به چراغ‌های داشبورد خودرو اهمیت دهید. این چراغ ها می توانند در نگهداری صحیح از قطعات خودرو و در نهایت بالا بردن عمر باتری کمک کند.

بررسی چراغ روغن و آمپر کمک می‌کند تا کمبودهای خودرو را زودتر از اینکه به مرحله هشدار برسند رفع کنید. همچنین استفاده از روغن مناسب و اطمینان از نحوه صحیح روغن‌سوزی سلامت موتور خودروی شما را تا حدودی تضمین می‌کند.

یکی دیگر از راه های نگهداری از موتور خودرو تعویض لوازم مصرفی ماشین می باشد. تعویض قطعات کوچک تر مانند فیلتر هوا می‌تواند از به وجود آمدن نقص بزرگ در خودرو جلوگیری کند و همچنین تعویض به موقع روغن گیربکس و واسکازین باعث می شود که دنده به راحتی جابجا شود که این امر باعث بالا رفتن عمرمفید ماشین می شود. بهتر است بدانید شستن موتور ماشین نیز می‌تواند به طول عمر خودروی شما کمک کند.

  • رانندگی با رعایت اصول حفاظت از موتور نیز بسیار اهمیت دارد. مانند رانندگی با دنده مناسب و استفاده درست از ترمز و کلاچ به سلامت موتور کمک خواهد کرد. استفاده از سوخت مناسب ساده ترین راه نگهداری از موتور خودرو محسوب می شود. سوخت با کیفیت حدود زیادی کیفیت موتور ماشین را بالا می برد. زیرا هر چه کیفیت سوخت بالاتر باشد رسوب گیری آن نیز کمتر می باشد.

در ادامه مطلب راهنمای مراقبت نیسان باید ذکر کنیم که به طور کلی چند نکته مهم برای راهنمایی مراقبت نیسان را مورد بررسی قرار دهیم. مهمترین نکته در مراقبت هر خودروی دفترچه راهنمای آن می‌باشد. چون همانگونه که استفاده از هر ماشین ویژگی‌های خاص خودش را دارد مراقبت از آن نیز منحصر به فرد می باشد که با مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از این موارد می توانید برای خودروی خود مکانیکی زبده شوید.

  • نکته دیگر چک کردن فشار بالا لاستیک ها می باشد که باید حداقل ماهی یکبار انجام شود. بهتر است بدانید میزان فشار باد توصیه شده توسط کمپانی را در پشت در پوش درب باک بنزین حک می شود. هنگامی که در سرعت بالا با لرزش فرمان مواجه شدید می توانید با بالانس کردن چرخ ها مشکل را برطرف کنید. توجه داشته باشید هر سه ماه یک بار قطعات جلوبندی و سیستم فرمان را توسط مکانیک چک کنید و تایر خودروی خود را در زمان ذکر شده جابه جا کنید.
  •  تعویض روغن موتور یکی از مهم ترین راه های مراقبت از ماشین به شمار می‌رود. بهترین روش برای اطلاع از زمان تعویض روغن شرایط کارکرد موتور و همچنین کیلومتر کارکرد می باشد. بهتر است بدانید که سیاه نبودن روغن موتور دلیل نمی‌شود که روغن خواص اولیه را داشته باشد. از تعویض تسمه تایم غافل نشوید زیرا تعویض به موقع تسمه تایم از بروز خسارات زیاد و همچنین هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند.
  • سالم نبودن شمع و وایر نیز باعث افزایش میزان سوخت می شود. جهت مراقبت از نیسان خود حداقل سالی یکبار قطعات لاستیکی و پلاستیکی خودروی خود را توسط مکانیک چک کنید. توجه به برق خود را از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. سیم هایی که روکش آن ها معیوب شده اند را تعویض کنید تا از یک فاجعه جلوگیری کرده باشید.
  • در صورت شستشوی موتور تمام سوکت ها شمع و وایر ها را باد بگیرید و قبل از روش نمودن اتومبیل را خشک کنید. یکی دیگر از نکته‌های مراقبت از نیسان زیرشویی آن می‌باشد. به خصوص زیر گلگیر ها چون گل و لای یا شن و ماسه موجود در جاده به قسمت های زیرین خودرو می چسبد و به زنگ زدگی و پوسیدگی کف اتومبیل سرعت می بخشد.

در این مقاله راهنمای مراقبت نیسان را برای شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دادیم. مطالعه نمائید و از ان استفاده کنید و به کار ببرید تا به اتومبیل شما اسیبی وارد نشود.

راهنمای مراقبت نیسان

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار

جهت مراقبت بهتر از نیسان خود بهتر است قطعات تعمیری خودرو خود را به مکانیکی خبره و قابل اعتماد بسپارید. ما تعمیرگاه تخصصی اتوداکار ارائه دهنده انواع صافکاری تعمیر گیربکس و…. را جهت تهیه قطعات خودرو و همچنین تعمیر آن به شما معرفی می کنیم. بهتر است بدانید مجموعه اتوداکار با کارشناسان خبره خود آماده خدمات رسانی به مشتریان در سطح تهران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”وظیفه روغن گیربکس در نیسان چیست؟” answer-0=”روغن گیربکس وظیفه روانکاری وخنک کنندگی را بر عهده دارد. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”راه های مراقبت از باطری نیسان را بنویسید؟” answer-1=” چک کردن آب باتری، آزمایش باتری جهت گرم نشدن بیش از حد” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چند نمونه از مراقبت های نیسان را بنویسید؟” answer-2=” مراقبت گیربکس، مراقبت باتری، مراقبت موتور، مراقبت سیستم فرمان و قطعات جلو بندی” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸