راهنمای مراقبت کولیوس

راهنمای مراقبت کولیوس

راهنمای مراقبت کولیوس و چک‌لیست خدمات و نکات اساسی تعمیر و نگهداری خودرو کولیوس

بین کار، رویدادهای خانوادگی، و ده‌ها تعهد دیگر که مردم دارند، تعمیر و نگهداری اولیه خودرو ممکن است به حاشیه برود. بااین‌حال، انجام تعمیر و نگهداری منظم خودروی شما بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت دارد.

ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار با بهره‌گیری از به‌روزترین و جدیدترین تجهیزات و با استفاده از تعمیرکاران فوق مجرب و بامهارت بالا، بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم. رعایت نکات اولیه تعمیر و نگهداری خودرو ممکن است به کارکردن خودرو شما کمک کند.

مزایای زیادی برای نگهداری صحیح خودرو در راهنمای مراقبت کولیوس وجود دارد که ربطی به رفتن از نقطه A به نقطه B ندارد. نگهداری از خودرو به عمر طولانی‌تر خودرو کمک می‌کند. حتی اگر تصمیم به فروش دارید، راهنمای مراقبت کولیوس به شما کمک کند تا بتوانید با قیمت بالاتری خودرو خود را به فروش برسانید.

چیزی به‌سادگی چک کردن فشار باد لاستیک‌ها یا شستن ماشین می‌تواند ارزش خودروی شما را افزایش دهد. بله، به همین سادگی است! از راندمان بهتر سوخت تا حفظ ارزش فروش مجدد، این نکات ساده تعمیر و نگهداری خودرو می‌تواند به بهبود تجربه مالکیت وسیله نقلیه شما کمک کند.

راهنمای مراقبت کولیوس

راهنمای مراقبت کولیوس به شرح زیر است:

  1. از خدمات نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده خودرو غافل نشوید

دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه خود را بررسی کنید و دریابید که چه زمانی خدمات تعمیر و نگهداری خودرو توصیه شده شما باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. معمولاً تعمیر و نگهداری اولیه خودرو شامل بررسی یا تعویض قطعاتی مانند شمع‌ها، سیم‌ها، مایعات و تسمه‌ها است. برنامه‌ریزی خدمات تعمیر و نگهداری از طریق فروشنده شما ممکن است بهترین باشد.

  1. راهنمای مالک خودرو را بخوانید.

دفترچه راهنمای مالک در راهنمای مراقبت کولیوس به شما می‌گوید که چه زمانی خدمات توصیه شده شما باید انجام شود. این شامل اطلاعات مفید دیگری نیز است. کتابچه راهنمای مالک اطلاعاتی در مورد روغن و گاز صحیح استفاده، نحوه تشخیص مشکلات و نحوه استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو به شما می‌دهد.

این به شما کمک می‌کند تا شروع کنید و به شما دانش خوبی در مورد ویژگی‌ها و الزامات وسیله نقلیه خاص خود می‌دهد. هر وسیله نقلیه متفاوت است، بنابراین بهترین راه برای درک نیازهای وسیله نقلیه خود خواندن دفترچه راهنمای خودرو است. راهنمای مالک تویوتا را مشاهده کنید

  1. اهمیت تعویض روغن

اگر ماشین شما از روغن‌موتور معمولی استفاده می‌کند، احتمالاً باید هر 3000 کیلومتر یا 3 ماه یکبار تعویض شود. اگر ماشین شما روغن مصنوعی دارد، احتمالاً باید هر 5000 تا 10000 کیلومتر یا 6 تا 12 ماه یکبار تعویض شود.

با دور شدن از روزگار روغن‌موتورهای معمولی، بیشتر خودروهای جدید دیگر نیازی به تعویض روغن و فیلتر در هر 3000 کیلومتر ندارند. موتورهای با راندمان بالا و روغن باکیفیت، رویکرد ما به این سرویس را تغییر داده است. برخی از خودروها نیازی به تعویض روغن بیش از یک‌بار در هر 7000 تا 10000 کیلومتر ندارند. باتوجه‌به کارآمدی موتورها و روغن‌موتورها، توصیه‌های رایج ممکن است دیگر صحیح نباشد.

تعویض روغن یک راه ساده برای نگه‌داشتن خودروی شما در شرایط کارکرد خوب است. بدون روغن تمیز برای روغن‌کاری مؤثر قطعات متحرک موتور شما، ممکن است آسیب جدی وارد شود. در واقع، عدم نگهداری روغن می‌تواند گارانتی شما را باطل کند و حتی باعث خرابی موتور شود.

  1. از رتبه‌بندی صحیح اکتان در بنزین مصرفی استفاده کنید

وقتی صحبت از بنزین به میان می‌آید همیشه بالاتر نیست. ممکن است وسوسه شوید که از سوخت اکتان بالاتر برای به‌دست‌آوردن قدرت بیشتر استفاده کنید. اگر خودروهای اسپرت با سوخت اکتان بالاتر عملکرد بهتری دارند، در مورد خودروی شما چطور؟

  1. فشار تایر خود را بررسی کنید

بررسی فشار باد لاستیک برای ایمنی شما و همچنین نگهداری کلی مهم است. اگر ماشین شما سنسور فشار باد لاستیک یا TPMS ندارد، چند دلار روی یک گیج لاستیک سرمایه‌گذاری کنید و به طور مرتب فشار باد لاستیک خود را چک کنید. داشتن فشار مناسب تایر به بهبود بهره‌وری سوخت و کنترل سایش منظم تایر کمک می‌کند. فشار خوب لاستیک همچنین به شما کمک می‌کند بدانید که آیا وسیله نقلیه شما به‌درستی تراز شده است یا خیر. فراموش نکنید که لاستیک زاپاس را چک کنید!

  1. تایرهای خود را بچرخانید

هرچقدر که ما می‌خواهیم، ​​لاستیک‌ها به‌خودی‌خود یکنواخت فرسوده نمی‌شوند. لاستیک‌های جلو و لاستیک‌های عقب بارهای مختلفی را بر روی وسایل نقلیه مختلف حمل می‌کنند. بهترین راه برای اطمینان از فرسودگی و پارگی بیشتر، چرخاندن لاستیک‌های خود است. همچنین می‌تواند به رانندگی بهتر خودرو کمک کند.

  1. ماشین خود را بررسی کنید

هر روز چند لحظه به ماشین خود نگاه کنید. چند دلیل برای انجام این کار وجود دارد، اما دلیل اصلی به‌سلامت خودرو مربوط می‌شود. مرور منظم خودرو شما را به چیزهایی در نمای بیرونی که نیاز به مراقبت دارند، مانند فشار باد لاستیک، ترک در شیشه جلو، و رنگ خرد شده سرنخ می‌دهد.

راهنمای مراقبت کولیوس

  1. چراغ‌های هشدار وسیله نقلیه خود را یاد بگیرید

هیچ‌کس دوست ندارد چراغ هشدار روشن شود. این می‌تواند یک چرخش ساده در اطراف شهر را به یک‌خانه پراسترس تبدیل کند. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که هر چراغ اخطار چه معنایی دارد و وقتی یکی روشن است چه باید کرد.

  1. مایعات خودروی خود را بررسی کنید

مانند لاستیک‌ها و چراغ‌ها، بهتر است سطح مایعات خودرو خود را بررسی کنید. حتی اگر تغییر آنها را به حرفه‌ای‌ها بسپارید، همچنان باید بدانید که چگونه آنها را بررسی کنید.

  1. درباره تسمه تایم در راهنمای مراقبت کولیوس بخوانید.

تسمه تایم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ماشین شما و یکی از مواردی است که زیر رادار پرواز می‌کند. معمولاً از لاستیک ساخته شده‌اند، این تسمه‌ها برای هدایت و کمک به زمان‌بندی بسیاری از قطعات مهم خودرو، مانند کندانسور AC، پمپ آب، فرمان برق و دینام استفاده می‌شوند. اگر آسیب ببیند، موتور شما ممکن است بیش از حد گرم شود و متوقف شود. تسمه برای عملکرد وسیله نقلیه شما حیاتی است و نیاز به مراقبت دارد.

  1. باتری ماشین خود را بررسی کنید

درحالی‌که بیشتر باتری‌های مدرن نیازی به مراقبت ندارند، خوب است بدانید که چگونه آنها را بررسی کنید و کجا هستند. این به‌ویژه اگر مشکوک هستید که باتری شما مشکلی دارد، صادق است.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا می‌توان از راهنمای مراقبت کولیوس برای خودروهای دیگر نیز استفاده کرد؟” answer-0=”بله این راهنمای مراقبت کولیوس برای تمامی خودروها کاربرد دارد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا تمامی این راهنمای مراقبت کولیوس در تعمیرگاه اتوداکار انجام می‌شود؟” answer-1=”بله ما چک‌لیست مراقبت از خودرو کولیوس را انجام می‌دهیم.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا قبل از مراجعه به تعمیرگاه اتوداکار باید وقت گرفت؟” answer-2=”بله برای اینکه معطل نشوید لطفاً از قبل با ما هماهنگ کنید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸