راهنمای مراقبت c200

راهنمای مراقبت c200

راهنمای مراقبت c200 را آن چنان سخت در نظر نگیرید. مرسدس بنز C200 که در سال۲۰۱۲ طراحی گردید، از جمله خودرویا زیبای آلمانی است که با موتور چهار سیلندر با ۷ دنده خودکار صددرصد میتواند امکانات قابل قبولی را با این مشخصات فنی به نمایش بگذارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های نگهداری و مراقبت هرچه بهتر این خودرو به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راهنمای مراقبت c200

نگهداری از موتور خودرو c200

موتور خودرو همیشه جزء قطعات مهمی است که نگهداری آن با اهمیت بالایی افراد را روبرو میکند. همگی می دانیم که موتور اتومبیل همانند قلب آن است که باید هر چند وقت یکبار آن را سرویس نمود. متاسفانه برخی از افراد در هنگام تعویض روغن از روغن های قلابی استفاده می کنند که این امر می‌تواند به خرابی هرچه بیشتر و آسیب به گیربکس این خودروی لوکس آلمانی اشاره نماید.

مجموعه اتوداکار مجموعه‌ای معتبر است که شما می توانید روغن های با کیفیت و اورجینال را با قیمت مناسب به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری نمایید. البته برخی از افراد زمانی که خودرو آب ندارد آن را حرکت می دهند که کارکردن با موتور خشک باعث می شود تا شما هزینه ای اضافی را در آینده پرداخت نمایید. چک کردن مرتب روغن و آب خصوصاً آب رادیاتور از جمله فرآیندهای مهمی است که موتور را خنک نگه می دارد و باعث می‌شود حرارت بالایی موتور خودرو درگیرن نماید.

با توجه راهنمای مراقبت c200 باید ذکر کنیم که همچنین اگر ماشین آب نداشته باشد احتمال سوختگی واشر سرسیلندر بسیار زیاد است و هزینه بالایی را برای تأمین آن باید درنظر بگیرید. چنانچه به موارد گفته شده توجهی نشان ندهید در پایان موتور به صورت کامل باید تعویض گردد. در اینجا باز هم تعمیرگاه تخصصی اتوداکار می تواند گزینه ایده‌آلی به حساب آید.

تعویض به موقع روغن

راهنمای مراقبت c200 به شما این امکان را می دهد برای نگهداری هر چه بیشتر از گیربکس اتوماتیک این اتومبیل، سطح روغن آن را مورد بررسی و بازرسی قرار دهید. سلامت کلیه گیربکس به روغن آن مربوط می‌شود و شما همیشه باید سطح روغن را بسنجید که معمولاً هر ۶۰ هزار کیلومتر متر برای تعویض روغن گیربکس توصیه می شود.

همچنین سطح روغن پایین تر از حد معمول اگر باشد، شما باید نشتی آن را جدی بگیرید که این امر می‌تواند تاثیری بسیار جدی بر سلامت خودرو وارد آورد، تیرگی روغن گیربکس باعث می شود تا شما مشکلی را دنبال کنید. روغن های مرغوب همیشه رنگ شفاف و روشنی دارد که می‌توان شیری و یا گل‌آلود بودن را به روغن های نامرغوب نسبت داد. معمول ترین نوع رنگ همیشه آلبالویی رنگ است که اگر شما با سوختگی روغن نیز مواجه شوید بهتر است هر چه سریعتر آن را برای تعویض به فردی متخصص و مهم بسپارید.

راهنمای مراقبت c200

رسیدگی به سیستم خنک کننده

راهنمای مراقبت c200 سیستم خنک کننده اتومبیل را نیز مورد بررسی قرار می دهد که سلامت موتور و گیربکس با توجه به سیستم خنک کننده اتومبیل سنجیده می شود و برخی از افراد این گونه تصور می‌کنند که تنها از داغ شدن موتور جلوگیری به عمل می آورد. اما این سیستم می‌تواند به خنک کنندگی روغن گیربکس شما نیز اشاره داشته باشد.

سعی کنید بررسی سیستم خنک کننده را یکی از برنامه‌های کاربردی در راهنمای مراقبت c200 قرار دهید و همچنین وضعیت دنده را زمانی تغییر دهید که بر روی حالت دستی دنده قرار داشته باشد، در اینجا ترمز گرفته وضعیت دنده ها تغییر داده و سپس پای خود را بر روی ترمز بگذارید. همچنین تعویض به موقع دنده جزء نکات کاربردی است که نباید آن را نادیده گرفت. خودرو زمانی که در حال حرکت است به هیچ عنوان نباید دنده را تعویض کرد که باید دنده را از حالت درایو به حالت دنده عقب برعکس تغییر داد.

اگر در زمان حرکت این کار را انجام دهید، گیربکس به خاطر فشار وارده آسیب جدی را متحمل می شود که باید سعی کنید در ترافیک های طولانی برای اینکه دمای روغن افزایش پیدا نکند، خودرو را بر روی حالت خلاص قرار دهید. همچنین شتاب گیری ناگهانی از جمله عواملی است که می تواند گیربکس خودروی مرسدس بنز آلمانی را بسیار با مشکل رو به رو کند.

استفاده به موقع از دنده دستی

استفاده از حالت دنده دستی در ترافیک های روان یک راهکار اصولی است که می تواند در راهنمای مراقبت c200 بسیار مورد توجه قرار گیرد. اما متاسفانه برخی از افراد در ترافیک گیربکس را در حالت اتوماتیک قرار می‌دهند و به خاطر سرعت پایین، خودرو را با فشار رو به رو می کنند. دمای روغن گیربکس را نیز افزایش می یابد و همچنین در جاده ها از حالت خلاص نباید استفاده کنید که متاسفانه برخی با این مورد چندان آشنایی ندارند.

آسیب جدی قطعات گیربکس بخاطر از کار افتادن پمپ روغن معمولاً در این حالت به وجود می آید. می آید شما قبل از حرکت باید صبر کنید تا خود را گرم کنید و سپس شروع به حرکت کنید. خصوصاً در زمانی که هوا سرد است این نکته را به هیچ عنوان نباید از یاد ببرید. همچنین برای خرید روغن گیربکس مناسب می تواند از وب سایت https://autodakar.ir/  کمک بگیرید.

مرسدس بنز C200 که جزء تولیدات با کیفیت آلمان است را با توجه به راهنمای مراقبت c200 می توانید در طولانی مدت بدون مشکل و عیب و ایراد مورد استفاده قرار دهید. این خودروی لوکس صددرصد با گیربکس دنده ای خود زمانی می تواند کیفیت اصلی را به نمایش بگذارد که شما بدانید چه راهکارهایی می تواند به کارکرد درست و صحیح آن کمک کند. ما در این مقاله به اهمیت سیستم خنک کننده، تعویض به موقع روغن موتور و همچنین نحوه صحیح رانندگی و استفاده از دنده دستی به جای اتومات در ترافیک های روان برای نگهداری از این خودرو اشاره کردیم.

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران جهت ارائه خدمات سرویس دوره ای، تعویض روغن، تعمیرات تخصصی گیربکس و … در خدمت شما عزیزان می باشد. این مجموعه با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا تمامی خدمات تعمیرات را به صورت تخصصی ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت  https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید. یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”در چه مواقعی دمای روغن گیربکس افزایش می باید؟” answer-0=”زمانی که باید در ترافیک های روان از دنده دستی استفاده کنید ولی از دنده اتومات استفاده می کنید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”رنگ معمول و استاندارد روغن موتور چگونه است؟” answer-1=”شفاف و روشن ( آلبالویی )” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”سلامت کلی گیربکس به چه چیزی بستگی دارد؟” answer-2=”به تعویض به موقع روغن موتور” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸