راهنمای مراقبت fj

راهنمای مراقبت fj

مجتمع خدمات خودرویی اتوداکار با تخصص در تعمیر انواع خودرو ایرانی و خارجی به شما کمک می‌کند تا خودرویی سالم داشته باشید. تعمیرگاه اتوداکار با بهره‌گیری از به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات و با استفاده از تعمیرکاران مجرب در نگهداری و مراقبت خودرو به شما کمک می‌کند و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال تعمیرگاه خوب می‌گردید می‌توانید از سایت اتوداکار استفاده کنید و از متخصصان ما کمک بگیرید.

نکات مراقبت از خودرو fj

ما در سایت اتوداکار با راهنمای مراقبت fj به شما توصیه‌هایی داریم که به شما کمک می‌کند تا وسایل نقلیه خود را در شرایط کار خوب نگه دارید:

  1. از خودرو خود محافظت کنید
  2. حتی خودروها نیز به تجهیزات محافظ نیاز دارند! در صورت امکان، برای جلوگیری از آسیب، در داخل خانه با روکش خودرو پارک کنید.
  3. طولانی شدن عمر باتری
  4. با برداشتن ترمینال منفی باتری، عمر باتری خودروهایی را که در طول دوره استفاده نمی‌شوند، افزایش دهید.
  5. موتور خود را سالم نگه دارید
  6. اگر از موتور خود استفاده نکنید، با چند دقیقه کارکردن آن هفته‌ای یک‌بار، وضعیت عملکرد خوب خود را حفظ کنید.
  7. برای شروع، می‌توانید این مراحل ساده که در راهنمای مراقبت fj را به شما می‌گوییم را برای بررسی وسیله نقلیه خود انجام دهید:
  8. در مواقع اضطراری لازم است با استفاده از ماشین خود بیرون بروید، مطمئن شوید که قطعاتی را که مکرراً در ماشین خود لمس می‌کنید ضدعفونی کنید و همیشه پس از رانندگی طبق توصیه راهنمای مراقبت fj،تکنیک‌های بهداشت شخصی را رعایت کنید.

راهنمای مراقبت fj

چک‌لیست خدمات و راهنمای مراقبت fj

وقتی یک خودرو fj دارید – یا هر وسیله نقلیه دیگری – باتوجه‌به هزینه معاینات منظم، وسوسه‌انگیز است که از تعمیر و نگهداری مناسب صرف‌نظر کنید. اما عدم حفظ آن می‌تواند طول عمر خودروی شما را کاهش دهد و در آینده زمانی که زمان تعمیر موارد بزرگ مانند ترمز یا موتور می‌رسد صورت‌حساب‌های بالاتری ایجاد کند. در اینجا لیستی از خدمات تعمیر و نگهداری برتر وجود دارد که باید در اولویت قرار دهید.

تعویض روغن؛ بر کسی پوشیده نیست که تعویض منظم روغن به‌سلامت و روغن‌کاری موتور شما کمک می‌کند. بااین‌حال، بسته به مدل و سال وسیله نقلیه شما، علامت 3000 مایلی به‌عنوان یک الزام ممکن است دیگر مرتبط نباشد. دفترچه راهنمای سازنده خودروی خود را بررسی کنید و برنامه تعویض روغن توصیه شده در آنجا را دنبال کنید.

تسمه تایم؛ برای خودروهایی که از تسمه تایم استفاده می‌کنند، حتماً آن را در بازه زمانی توصیه شده تعویض کنید. حفظ شکل تسمه تایم بسیار مهم است، زیرا خرابی منجر به آسیب به موتور شما می‌شود.

لاستیک ماشین؛ لاستیک‌های خود را به طور مداوم بچرخانید تاحدی‌که بین لاستیک‌های جلو و عقب فرسوده شود. علاوه بر این، حداقل چند بار در سال فشار لاستیک‌های خود را چک کنید، زیرا تایرهای کم باد می‌توانند منجر به مصرف بیشتر بنزین شوند. در نهایت، بسته به توصیه سازنده، هر پنج تا هفت سال یک‌بار تایرهای جدید بخرید.

ترمز؛ همان‌طور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید، برخورد با ترمزها خنده ندارد، زیرا آنها بخش مهمی از رانندگی ایمن هستند. اگر هرگونه تغییری در ترمزهای خود احساس کردید – یا هر صدای نگران‌کننده‌ای شنیدید – فوراً وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک خود ببرید.

فیلتر هوا؛ فیلتر هوای وسیله نقلیه شما به تمیزکردن هوای مکیده شده به موتور از بیرون کمک می‌کند – به‌عبارت‌دیگر، از گردوغبار، گردوغبار و سایر زباله‌ها جلوگیری می‌کند. برای راهنمایی در مورد هرچند وقت یکبار تعویض فیلتر هوا در وسیله نقلیه خاص خود، و شرایطی که تحت آن رانندگی می‌کنید، با کتابچه راهنمای مالک خود مشورت کنید. به‌عنوان‌مثال، آیا زیاد رانندگی می‌کنید و در یک منطقه بسیار آلوده یا گردوغبار زندگی می‌کنید احتمالاً بیشتر از افرادی که زیاد در خانه می‌مانند و در محیط تمیزتری زندگی می‌کنند، نیاز به تعویض فیلتر هوا دارید.

اگر مصرف روغن غیرعادی باشد، باید در اولین فرصت به تعمیرکارتان مراجعه کنید. حتی وقتی از خودرو استفاده نمی‌کنید، روغن‌ موتور آن فاسد و خراب می‌شود. پس باید به فاصله زمانی بین دو تعویض روغن که معمولاً شرکت سازنده خودرو آن را تعیین می‌کند، توجه کرد.

همچنین شرایط کاری و نوع موتور در این زمان مؤثر است. هنگام تعویض روغن، حتماً به سطح کیفی API و گرید روغن مطابق با فصول سال توجه و از روغن‌های ذکر شده در دفترچه راهنما استفاده کنید. اگر این کار را انجام ندهید، علاوه بر فرسایش سریع و آسیب رسیدن به موتور خودرو، ممکن است خودرو از شرایط گارانتی نیز خارج شود. در ضمن توصیه می‌شود همیشه از یک نوع روغن‌موتور استفاده کنید، چون تعویض پی‌درپی نوع روغن، به دلیل تفاوت در فرمولاسیون آن‌ها ممکن است باعث واکنش شیمیایی و آسیب رسیدن به موتور خودرو شود .

راهنمای مراقبت fj

فیلتر روغن
فیلتـر روغن باتوجه‌به راهنمای مراقبت fj با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان، باید عوض شود. این کار باعث کاهش مصرف سوخت، موجب افزایش شتاب و عمر موتور خودرو می‌شود .

فیلتر هوا
از مزایای فیلتر هوا می‌توان به نارسایی در سیستم سوخت‌رسانی، تخریب رینگ‌های پیستون، کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی و.. گفت؛ بنابراین عوض‌کردن به‌موقع فیلتـر هوا برای افزایش کارایی و بازده موتور بسیار مهم است.

فیلتر سوخت خودرو
خراب‌شدن فیلتـر سوخت، باعث اختلال در سوخت‌رسانی و حتی در مواردی باعث قطع کامل سوخت‌رسانی می‌شود. زمان عوض‌کردن فیلتر سوخت در جدول‌های سرویس و مراقبت خودرو fj شما تعریف شده است .

تسمه‌ها

در داخل موتور خودرو تسمه‌هایی وجود دارد که این تسمه‌ها باید پس از هر 25 هزار کیلومتر بررسی و ترجیحاً هر 50 هزار کیلومتر تعویض کنید . (البته باید توجه کنید که این مقدار در خودروهای دیگر متفاوت است)

اکنون این چند سرویس تعمیر و نگهداری را به طور منظم انجام دهید، و احتمالاً در آینده صورت‌حساب‌های خودرو کمتری خواهید داشت. ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار می‌توانیم به شما کمک کنیم تا همیشه خودرو سالمی داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا تعمیرکاران خودرو در تعمیرگاه اتوداکار متخصص هستند؟” answer-0=”بله ما از تعمیرکاران متخصص و مجرب استفاده می‌کنیم.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا می‌توان از راهنمای مراقبت fj برای چک‌لیست تعمیر خودرو استفاده کرد؟” answer-1=”بله به دلیل کامل بودن این راهنمای مراقبت fj می‌توانید استفاده کنید.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا برای صافکاری خودرو fj می‌توان از تعمیرکاران اتوداکار کمک گرفت؟” answer-2=”بله ما در اتوداکار انواع خدمات را برای خودرو شما ارائه می‌دهیم.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸