راهنمای مراقبت RX

راهنمای مراقبت RX

هر خودروی برای حفظ عملکرد بهینه نیاز به سرویس و بازرسی منظم دارد. مادر اتوداکار با استفاده از کادری مجرب با دستگاه‌های بروز و جدید به شما کمک می‌کنیم تا خودرویی سالم و بدون مشکل سوار شوید. راهنمای مراقبت RX شامل تمیزکردن، سفت کردن پیچ‌ها، بررسی وضعیت یاتاقان‌ها و روغن‌کاری آنها و تعویض قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده و… است. در مورد نکات مراقبت از خودرو با ما تماس بگیرید.

اولین قدم در راهنمای مراقبت RX این است که؛

وضعیت بلبرینگ‌ها را بررسی کنید. هنگام بررسی وضعیت بلبرینگ چرخ، به میزان بازی چرخ‌ها دقت کنید. بازی زیاد باعث لرزش لاستیک‌ها می‌شود. اگر بازی پس از دویدن افزایش یابد، برای چرب کردن بلبرینگ‌ها، چند قطره روغن کافی است. به‌خصوص یاتاقان‌های بیرونی مستعد فرسودگی سریع هستند، بنابراین مهم است که دراسرع‌وقت آنها را با بلبرینگ‌های جدید تعویض کنید.

با استفاده از راهنمای مراقبت RX ماشین خود را بیش از 10 سال نگهداری کنید. خودروهای مدرن با نگهداری مناسب می‌توانند بیش از یک دهه دوام بیاورند. در مقایسه با هزینه خرید یک وسیله نقلیه جدید، باید مراقبت از خودرو را در اولویت قرار دهید.

در سایت اتوداکار، مأموریت ما این است که خودروی شما را قابل‌اعتماد نگه داریم تا بهترین ارزش و مسافت پیموده شده را داشته باشید.

راهنمای مراقبت RX

مزایای تعمیر و نگهداری خودرو

تعمیر و نگهداری منظم در کوتاه‌مدت هزینه کمی دارد، اما به شما کمک می‌کند وضعیت خودروی خود را برای مدت طولانی‌تری نسبت به رانندگانی که مراقبت از خودرو را انجام نمی‌دهند، حفظ کنید. این در آینده زمانی که سیستم‌های اصلی خودرو به کار خود ادامه می‌دهند مفید خواهد بود. همچنین به شما کمک می‌کند تا از تعمیرات غیرمنتظره خودرو جلوگیری کنید.

نکات راهنمای مراقبت RX در زیر را دنبال کنید تا وسیله نقلیه خود را طولانی‌تر نگه دارید. تعویض روغن یک روش تعمیر و نگهداری آسان است که باعث می‌شود قطعات موتور روغن‌کاری شوند و مصرف سوخت حفظ شود. تعویض روغن در فواصل نگهداری توصیه شده از تجمع لجن و گرم‌شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند.

روغن‌موتور ساینده می‌شود و در صورت عدم تعویض به اجزای فلزی آسیب می‌رساند. این برای شما هزینه و طول عمر کلی وسیله نقلیه دارد. به برنامه تعمیر و نگهداری پایبند باشید و وسیله نقلیه شما با مسافت پیموده شده بهتر از شما تشکر خواهد کرد.

روغن ترمز را عوض کنید؛

روغن ترمز را همان‌طور که در راهنمای مراقبت RX توضیح دادیم تغییر دهید. هر زمان که روی پدال ترمز می‌گذارید، روغن ترمز نیرو را به ترمزها منتقل می‌کند تا وسیله نقلیه شما را کند یا متوقف کند. فواصل سرویس‌های توصیه شده بر اساس سازنده از هرچند سال تا یک یا دو بار در طول عمر خودرو متفاوت است. ممکن است روغن ترمز کارایی خود را از دست بدهد یا نشتی ایجاد کند. اگر عملکرد غیرعادی ترمز را تجربه کردید، حتماً ماشین خود را چک کنید.

خنک‌کننده را بررسی کنید؛

مایع خنک‌کننده یا ضد یخ از گرم‌شدن بیش از حد و یخ‌زدگی سیستم خنک‌کننده موتور جلوگیری می‌کند. مانند روغن ترمز، فواصل سرویس توصیه شده بر اساس سازنده متفاوت است و می‌تواند از حدود چند سال تا یک بررسی توصیه شده در طول هر سرویس تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده متغیر باشد.

مراقب سطح مایع خنک‌کننده خود باشید تا مطمئن شوید که نشتی وجود ندارد. اگر چراغ هشدار دمای موتور را روشن کردید، ممکن است مشکلی در مایع خنک‌کننده یا مقدار مایع خنک‌کننده باقی‌مانده باشد.

لنت‌ها و روتورهای ترمز در طول عمر وسیله نقلیه شما باید تعویض شوند. زمان این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چند وقت یکبار در حین رانندگی توقف می‌کنید و روتورها و لنت‌ها در ابتدا چقدر نازک یا ضخیم هستند.

باتری ماشین را بررسی کنید؛

به طور متوسط، باتری خودرو بسته به دمای خارج از منزل، فرکانس رانندگی و استفاده کلی در میان تأثیرات دیگر بین 2 تا 6 سال دوام می‌آورد. درحالی‌که نمی‌توانید برخی از عوامل مانند محیط را کنترل کنید، راه‌هایی برای به حداکثر رساندن عمر باتری برای منطقه شما وجود دارد.

راهنمای مراقبت RX

چراغ‌های جلو را تعویض کنید؛

تولیدکنندگان چراغ‌های جلو پلاستیکی را با یک‌لایه محافظ روی اکثر وسایل نقلیه مدرن نصب می‌کنند. این لایه محافظ به‌مرورزمان به دلیل اکسید شدن، مه‌آلود شدن چراغ‌های جلو و کاهش دید در شب محو می‌شود. اکسیداسیون در اثر گرما، نور خورشید، آلودگی و مواد شیمیایی خشن ایجاد می‌شود. در صورت امکان می‌توانید با پارک کردن در گاراژ، اکسیداسیون را کاهش دهید.

فیلترهای هوا را عوض کنید؛

هرچند وقت یکبار وضعیت فیلتر هوای موتور خود را بررسی کنید، به‌خصوص اگر در شهرها یا مناطق پر برای فیلتر روغن، راهنمای مراقبت RX را برای زمان‌های توصیه شده تعویض بررسی کنید. برخی از سازندگان توصیه می‌کنند فیلتر روغن را در حین تعویض روغن تعویض کنید درحالی‌که برخی دیگر هر تعویض روغن یا فاصله زمانی دیگر را توصیه می‌کنند.

تراز وسیله نقلیه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهترین عمر و عملکرد را از لاستیک‌های خود دریافت می‌کنید. می‌توانید ماشین را بیرون بیندازید. تراز زمانی که به سوراخ یا حاشیه گلدان برخورد می‌کنید. اگر وقتی می‌خواهید در یک لاین صاف بمانید، متوجه آج‌های نامنظم یا کشیده شدن وسیله نقلیه خود به چپ یا راست شدید، ممکن است به تراز چرخ‌ها برای رفع زوایا، پنجه و چرخش نیاز داشته باشید.

چرخش تایرها؛

چرخش لاستیک با تعویض موقعیت هر تایر در وسیله نقلیه شما عمر تایر را به حداکثر می‌رساند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که وسیله نقلیه شما به‌اندازه یکسانی استرس را روی هر لاستیک توزیع نمی‌کند. با تعویض لاستیک‌های جلو و عقب، آج را یکدست نگه می‌دارید.

الگوهای چرخش بسته به‌وسیله نقلیه و لاستیک شما متفاوت است. چرخاندن لاستیک‌ها به طور منظم به این معنی است که دیگر نگران یافتن جایگزین در فواصل زمانی مختلف نخواهید بود یا با کاهش کارایی مواجه خواهید شد، زیرا لاستیک‌های شما از نظر آج مطابقت ندارند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا تعویض فیلتر هوا جز راهنمای مراقبت RX است؟” answer-0=”بله یکی از راهنمای مراقبت RX همین تعویض فیلتر هواست.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا در تعمیرگاه اتوداکار همه کارهای گفته شده در راهنمای مراقبت RX انجام می‌شود؟” answer-1=”بله ما در تعمیرگاه اتوداکار با کادری مجرب تمامی کارهای گفته شده را انجام می‌دهیم.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا در تعمیرگاه اتوداکار تعمیر ماشین خارجی و ایرانی انجام می‌شود؟” answer-2=”بله ما در تعمیرگاه اتوداکار هم ماشین خارجی و هم ماشین ایرانی تعمیر می‌کنیم.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸