ممکن است خیلی درمورد آماده سازی سطح کار برای رنگ پاشی، صافکاری خودرو و یا نقاشی خودرو نشنیده باشید. این مرحله از نقاشی خودرو در واقع پایه و اساس تعمیر و ترمیم رنگ پریدگی ها و آسیب های خودرو در صافکاری خودرو و نقاشی خودرو بشمار می رود.
بنابراین اگر به خوبی مرحله زیرسازی صورت نگیرد و روش مناسبی برای زیرسازی انتخاب نکرده باشند پشش رنگ ناقص خواهد بود و پس از مدتی شاهد ریزش رنگ رویه و یا پوسته پوسته شدن رنگ خودرو خواهید بود.
در ظاهر زیرسازی کار خیلی به چشم نمی آید و تصور می شود انجام این مرحله در نقاشی خودرو خیلی اهمیت ندارد و اگر هم حذف شود از پروسه نقاشی خودرو خللی در آن ایجاد نخواهد شد. این باور بیشتر به این دلیل است که زیرسازی را نمی توان دید و پس از رنگ پاشی و اعمال رنگ رویه زیرسازی دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.
همانطور که اشاره کردیم بسیاری تصور می کنند زیرسازی در نقاشی خودرو خیلی حائزاهمیت نیست و بدون این مرحله نیز می توان نقاشی خودرو را انجام داد. اما اگر در این حالت تن به صافکاری خودرو و نقاشی خودروی خود دادید باید منتظر بمانید و حاصل آن را پس از پاشش رنگ رویه و البته پس از خشک شدن رنگ مشاهده کنید.
در واقع نمره و کیفیت کار یک نقاش خودرو را دقیقا همین مرحله زیرسازی و آماده سازی بستر کار آسیب دیده و یا تعویض شده تعیین می کند. زیرسازی است که کیفیت کار تعمیرکار را نشان می دهد و مشخص می کند رنگ رویه چقدر ماندگاری خواهد داشت. پس با این حساب این کیفیت و دوام زیرسازی است که عمر رنگ رویه را مشخص می کند.
اما ما چگونه می توانیم زیرسازی بی کیفیت و با کیفیت را از یکدیگر تمیز دهیم و مطمئن باشیم که بستر رنگ رویه از کیفیت و نمره مطلوبی برخوردار است. یک زیرسازی خوب چه مشخصه هایی دارد و یک زیرسازی ضعیف چه تبعاتی به همراه دارد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:
تعمیر و نقاشی خودروهای لوکس بی ام و و بنز از حساسیت بالایی برخوردار است و به مهارت بالایی نیاز دارد. اگر شما به دنبال تعمیرگاه خودرو، صافکاری خودرو و یا تعمیرگاه بنز هستید، مجموعه تعمیرگاه اتوداکار با کادر فنی متخصص، باسابقه درخشان و مهارت بالا آماده خدمات رسانی به شما در زمینه های نقاشی خودرو و صافکاری خودرو هستند.
برای تعمیر و ترمیم بخش های آسیب دیده رنگ قطعات خودرو ابتدا باید سطح آسیب دیده آماده شود. به آماده سازی بستر آسیب دیده خودرو زیرسازی می گویند که شامل چندین فرایند شیمیایی و فیزیکی می شود.
هر یک از این مراحل و فرایندها از اهمیت و جایگاه ویژه خود برخوردار هستند و نقص در هرکدام این مراحل می تواند کل پروسه زیرسازی و پس از آن رنگ پاشی را مختل نماید. پس اصلی ترین و اولین هدف از زیرسازی آماده کردن قطعه عوض شده و یا آسیب دیده برای نشست رنگ رویه است.
اما این مراحل شامل چه مواردی می شوند؟ در ادامه به یک یک این مراحل و فرایندها و ضرورت انجام آن ها اشاره خواهیم کرد:
به طور کلی زیرسازی به چهار دلیل اصلی صورت می گیرد:
در انجام رنگ پاشی قطعه به تمام این موارد باید توجه شود و تمام مراحل و فرایندهای شیمیایی و فیزیکی در نهایت باید این چهار هدف اصلی را بدست دهند. در واقع کیفیت یک زیرسازی خوب و دوام رنگ رویه به این فاکتورها بستگی دارد و ضعف هر یک می تواند دیگر موارد را نیز دچار مشکل کند.
به همین علت در اکثر موارد شاهد عمر کوتاه رنگ پاشی هستیم و با اکسید و پوسیدگی قطعه مواجه خواهیم شد.
در بخش های بعد در مورد این اهداف در زیرسازی و نقاشی خودرو بیشتر توضیح خواهیم داد…
برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید
021-22883738
[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چگونه از هزینه های صافکاری خودرو اتوداکار خبردار شویم؟” answer-0=”کافیست تا با شماره مجموعه تخصصی اتوداکار تماس حاصل فرمایید تا به طور کامل نسبت به هزینه ها و عملیات های تعمیرگاه ما توسط کارشناس راهنمایی شوید.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”هزینه صافکاری خودرو چقدر است؟” answer-1=”هزینه ی صافکاری خودرو به موارد گوناگونی بستگی دارد که اصلی ترین آن ها میزان و ناحیه ی آسیب دیده می باشد که تاثیر بسزایی روی هزینه ها دارد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”صافکاری بدون رنگ یا با رنگ؟” answer-2=”تا جایی که ممکن است بهتر است بدنه ی خودروی خود را رنگ نکنید و از طریق صافکاری خودرو خودروی خود را ترمیم نمایید تا دچار افت قیمت نشوید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]
پشتیبانی اتوداکار در خدمت شماست