آدرس تعمیرگاه و صافکاری خودرو اتوداکار: تهران، پاسداران، خیابان سروستان هفت
شماره تماس
021-22883738
0939-9999785
صافکاری خودرو یکی از رشته های خدماتی تعمیرات می باشد. بر پایه خلاقیت فردی صافکار بنا شده است. یعنی می توان گفت هر صافکار خودرو روش خاصی برای صافکاری دارند. حتی از این هم جزیی تر می باشد هر صافکار برای صافکاری هر یک از بخش های مختلف بدنه اتومبیل ابزار و روش های خاص خودرو را دارند که بر پایه تجربه شخصی به آن دست پیدا کرده اند. در نتیجه صافکاری خودرو انواع مختلفی دارد. در ادامه چند نوع از معروف ترین و پرکاربرد ترین انواع صافکاری را معرفی میکنیم:
زمانی از این روش در صافکاری خودرو استفاده می کنند که ماشین بر اثر تصادف آسیب شدید دیده باشد. که در اینصورت یا نیاز به تعویض قطعه دارد یا صافکار با توجه به مهارت و ابزار های مخصوص باید آن قسمت آسیب دیده را بازسازی کند.
این روش با استفاده از دستگاه های وکیوم انجام می شود. نوعی از صافکاری بی رنگ می باشد که با استفاده از نیرو خلا قسمت آسیب دیده را به حالت اولیه خود بر می گرداند.
امروزه با پیشرفت علم، به خصوص علم اپتیک توانسته ددر تمام خدمات تعمیری ورود پیدا کند. علم اپتیک در صاقکاری هم ورود پیدا کرده و با استفاده از لیزر به تعمیر سطح خارجی بدنه خودرو ممی پردازند.
صافکاری با میله های جز اولین روش های صافکاری می باشد که معروف هستند با میله های pdr، که صافکار اتومبیل با استفاده از این روش صافکاری بی رنگ انجام می دهد.
در این روش که روش جدیدی محسوب میشود. چسب را بر روی قسمت آسیب دیده تزریق میکنند. با استفاده از اعمال نیرو در خلاف جهت اولیه که باعث تو رفتگی شده، قسمت مورد نطر را به حالت اولیه خود برمی گردانند.
در این روش با ایجاد میدان مغناطیس و تحت تاثیر قرار دادن بخش آسیب دیده و در اکثر مواقع بدون وارد کردن کوچکترین ضربه خودروی شما را به حالت اولیه بر میگردانند.
برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید
021-22883738
[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”صافکاری خودرو چیست؟” answer-0=”صافکاری خودرو یکی از رشته های تعمیرات خودرو می باشد. تمرکز صافکاری خودرو بر روی تعمیر صدمات وارده بر بدنه و ظاهر خودرو می باشد. به دو دسته اصلی تقسیم می شود: ۱.صافکاری بدون رنگ ۲.صافکاری با رنگ ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”صافکاری خودرو چگونه است؟” answer-1=”از آنجایی که در صافکاری خودرو با تعمیر بدنه خودرو سر و کار دارد و بدنه خودرو ها اکثر فلزی می باشد. در نتیجه نحوه و روش های صافکاری خودرو با آهنگری بسیار شباهت دارد و ریشه صافکاری خودرو همان آهنگری است که بر روی بدنه خودرو انجام می شود. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”ابزار صافکاری خودرو چیست؟” answer-2=”همانطور که صافکاری خودرو با آهنگری شباهت های بسیاری دارد. در نتیجه ابزار صافکاری با ابزار آهنگری هم شباهت دارد. البته ابزار صافکاری ظریف تر و متنوع تر از ابزار آهنگری می باشد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]
زندگی ماشینی اینروزها استفاده مداوم از خودرو را امری اجتناب ناپذیر کرده است . همین امر باعث ایجاد ترافیک و در نتیجه آن تعداد بیشتری تصادف خودرو میشود. هر خودرو به دلایل بسیاری مانند تصادف ممکن است دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. همانطور که میدانید بدنه خودرو از چندین لایه تشکیل شده است که از جنس فلز میباشد و این لایه ها با لایه ای اصلی از رنگ خودرو پوشیده شده است. رنگ بدنه خودرو همیشه بصورت یکدست است مگر اینکه با تصادف این لایه آسیب دیده باشد. در تعمیرات خودرو شاخه ای به نام صافکاری خودرو وجود دارد که وظیفه یک صافکار خودرو رفع تو رفتگی های بدنه خودرو ، قر شدن بدنه خودرو و خطوطی است که بر روی لایه رنگ خودرو ایجاد شده است. در کل صافکاری خودرو به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که آسیب به لایه فلزی خودرو را ترمیم کرده و لایه رنگ را مجدد بازسازی کند ، به نحوی که مانند روز اول یکدست باشد.
برای بررسی تاریخچه و قدمت صافکاری خود باید به این نکته توجه کرد که هر محصولی زمانیکه به تولید انبوه می رسد بعد از مدت کوتاهی شاخه تعمیر آن محصول به سرعت جای خود را بین سرفصل های خدماتی پیدا می کند. در نتیجه تاریخچه صافکاری خودرو به زمانی برمیگردد که ساخت و استفاده از اتوموبیل همه گیر شد و به تبع این همه گیر شدن تصادفات رخ داد. در سال 1860 که اولین نسل از ماشین های امروزی تولید شدند به فاصله کوتاهی بعد از این اتفاق، تصادفات رخ داد. تا آن زمان شغل و حرفه ای به نام صافکاری خودرو وجود نداشت. در این زمان صافکاری خودرو به عنوان یک شغل مطرح شد. در ابتدا تعمیرکاران خودرو، صافکاری خودرو را هم انجام میدادند اما به بالا رفتن تعداد ماشین ها و تبدیل شدن صافکاری به یک حرفه و فن، صافکاری خودرو به عنوان یک شغل جداگانه پذیرفته شد.
صافکاری خودرو در ایران هم مانند صافکار خودرو در دنیا به وجود آمد. در سال 1305 اولین تصادف در ایران رخ داد. این تصادف بین یک خودرو و یک درشکه در خیابان سپه تهران اتفاق افتاد که منجر به مرگ درویش خان نوازنده مشهور تار ایران در آن زمان بود. خودرو متعلق به مظفر الدین شاه قاجار بود و راننده آن یک فرد خارجی بود بعد از تصادف خودرو آسیب دید و راننده بیچاره نمیدانست چه باید بکند. او می دانست که خودرو به تازگی در ایران وارد شده و حتی راننده ای وجود ندارد پس قطعا صافکار خودرو هم در ایران وجود ندارد. در این زمان استاد جابر حلبی ساز که حرفه و شغل اصلی آن کار با حلبی و ساخت شیروانی و ... بود شاهد این اتفاق بود و جلو رفت و به راننده گفت نگران نباش درست میشه. جابر حلبی ساز اولین صافکار ایران لقب گرفت و جالب است بدانید که خودرو مطفر الدین شاه را به قدری خوب صافکاری کرد که هیچ کس متوجه تصادف نشد و بعد ها این خبر در روزنامه پخش شد و شاه از این اتفاق با خبر شد.
زمانی از این روش استفاده می شود که بر اثر تصادف شاسی خودرو آسیب دیده باشد و یا به اصطلاح شاسی خودرو جا خودره باشد. برای شاسی کشی تمام قطعات متصل به شاسسی را جدا کرده و با استفاده از بکسل های مخصوص شاسی خودرو را صاف می کنند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که خودرو شما با خودروی دیگری سپر به سپر شده باشد و رنگ خودرو به طاهر رفته باشد. اما با پولیش کردن این رنگ به حالت قبلی خود بر میگردد. از پولیش کردن بیشتر بعد از صافکاری و نقاشی استفاده می کنند تا تمام موج های روی بدنه خودرو را برطرف کنند.
بستگی به نوع خودرو و آسیبی که در تصادف دیده است کارشناسان اتوداکار نوع مناسب را برای شما در نظر میگیرند. تیم فنی در کنار ناظران کیفی تعمیرگاه بنز و بی ام و شروع به صافکاری ماشین می کنند. برای شرایط خاص صافکاری در محل نیز انجام می شود.
برای شروع صافکاری ابتدا باید صافکار مراحلی را طی کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. این مراحل عبارت اند از:
با تعیین و آگاهی از تمام سوالات بالا شما میتوانید به درستی و با دید بازتری نسبت به انتخاب صافکار ماشین خود تصمیم بگیرید. کارشناسان تیم اتوداکار با بررسی خودرو شما کم هزینه ترین و بهترین روش صافکاری را برای خودرو آسیب دیده شما پیشنهاد می دهند.
همانطور که می دانید نقاشی و صافکاری ماشین بر روی قسمت های مختلف بدنه خودرو انجام می شود و سپس بر روی رنگ و نقاشی ماشین تمرکز می کنند. برای خودروهای لوکس و خاص تجربه صافکاری بر روی هر قسمت بدنه خودرو دارای اهمیت است. به عنوان مثال صافکاری سپر , صافکاری سپر جلو یا سپر عقب . صافکاری گلگیر ماشین اکثرا مخصوص خودروهایی است که گلگیر محدب و گردی دارند. صافکاری کاپوت جلوی خودرو , صافکاری صندوق عقب خودرو که شامل تمام خودروها می باشد ولی در خودروهایی که دارای صندوق عقب برآمده تری هستند بیشتر اتفاق می افتد.
صافکاری سقف خودرو از جمله تعمیرات رنگ و صافکاری می باشدکه تعداد کمتری اتفاق می افتد و در صورت رخ دادن, تعمیرات کار بیشتری می برد. صافکاری ستون های خودرو نیاز به مهارت و تجربه فرد صافکار دارد چون سعی در این است که بدون نیاز به رنگ بتوانند قر شدن و تو رفتگی را ترمیم کنند. از دیگر انواع صافکاری ، صافکاری درب خودرو و صافکاری رکاب خودرو است.
واضح است که هزینه تعمیرات خودرو به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. اولین فاکتور در تعیین هزینه صافکاری خودرو , نوع و مدل خودرو آسیب دیده است و همچنین میزان آسیبی که به خودرو وارد شده است. مورد دیگری که تعمیرکار خودرو در نظر میگیرد محلی است که آسیب دیده است از جمله : سپر خودرو ( سپر جلو یا سپر عقب ) ، گلگیر ماشین ، سقف ماشین ، ستون های ماشین . امیدواریم شما خوش شانس باشید که آسیب خودرو در تصادف به میزانی نباشد که نیاز به تعویض قطعات خودرو داشته باشد ولی اگر مجبور باشند تعویض قطعات و خرید قطعات یدکی انجام دهند حتما به هزینه صافکاری و نقاشی خودرو اضافه خواهد شد. ممکن است نیاز به تعویض قطعات کوچکی مثل شلگیر یا تنظیم و رگلاژ قطعه ی جدیدی از خودرو باشد که به طبع در هزینه تغییراتی ایجاد می کند.
اگر خودرو شما جزء خودروهای لوکس یا خودرو کمیاب و خاص باشد حتما در نظر بگیرید هر کسی نمی تواند این نوع خودرو را صافکاری کند. مراکزی که تجربه صافکاری خودرو لوکس را دارند را شناسایی کنید . صافکاری اتوداکار , تعمیرگاه بنز و بی ام و , انجام صافکاری و نقاشی انواع خودرو توسط کادر حرفهای و با سالها سابقه در زمینه صافکاری خودرو لوکس آماده خدمت رسانی به صاحبان خودرو میباشد.
درب ها | گلگیر ها | سپر ها | درب موتور | درب صندوق | |
صافکاری خودرو های ایرانی | 200هزار تومان به بالا | 150 هزار تومان به بالا | 100 هزار تومان به بالا | 300 هزار تومان به بالا | 250 هزار تومان به بالا |
صافکاری خودرو های خارجی | 500 هزار تومان به بالا | 300 هزار تومان به بالا | 250 هزار تومان به بالا | 500 هزار تومان به بالا | 400 هزار تومان به بالا |
صافکاری خودرو های لوکس | 1 میلیون تومان به بالا | 700 هزار تومان به بالا | 500 هزار تومان به بالا | 1 میلیون تومان به بالا | 800 هزار تومان به بالا |
پشتیبانی اتوداکار در خدمت شماست