صافکاری و نقاشی مرسدس بنز

صافکاری و نقاشی خودرو بنز

صافکاری و نقاشی خودرو های بنز یکی از مشکلاتی است که صاحبان خودرو های بنز با آن روبه رو هستند. زیرا با توجه به بازار خودرو در ایران و افزایش نجومی قیمت خودرو های لوکس تعمیر و نگهداری این خودرو ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. خودرو های کمپانی بنز یکی از همین خودرو های لوکس می باشد.

در نتیجه چالش اصلی برای دارندگان این خودرو در وهله اول سالم ماندن خودرو و در مرحله بعد اگز خودرو آسیب ببیند بهترین مکان برای تعمیر خودرو کجا می باشد؟ در این مطلب قصد داریم روند صافکاری و نقاشی خودرو های بنز و مواردی که باید در تعمیر و نگهداری خودرو های بنز به آن ها توجه کنیم را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

کمپانی بنز

شرکت مرسدی بنز یا همان کمپانی خودرو سازی بنز همانطور که می دانید یک شرکت خودرو سازی آلمانی می باشد. این شرکت در سال 1890 بنیان گذاری شده است. در سال 1900 سهام این شرکت توسط یک شخص آلمانی خریداری شد و عملا این شرکت یک شرکت آلمانی به حساب آمد. در سال 1926 این شرکت با شرکتی دیگر ادغام شد و برند محبوب مرسدس بنز را به وجود آورد.

کمپانی بنز علاوه بر خودرو های سواری نام آشنا خود، در ساخت خودرو های ترانزیت و بار بری هم شناخته شده می باشد. اما در ایران بنز را به عنوان یک برند لوکس برای خودرو های سواری می دانند.

کمپانی مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز

صافکاری خودروهای بنز

در بخش مقدمه اشاره شد که تعمیر خودرو های لوکس مانند خودرو های کمپانی بنز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا قیمت بالایی دارند. اما دلیل اصلی این که صافکاری و تعمیر خودرو های بنز بسیار اهمیت دارد فقط قیمت بالای خودرو های این برند نمی باشد. دلیل اصلی که باید کار را به کاردان سپرد این است که این خودرو از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند هستند.

این تکنولوژی را می توان در طراحی و ساخت بدنه خودرو مشاهده کرد. بر روی بدنه این خودرو به دلیل عملکرد مناسب در آزمایش های آیرو دینامیک شیار های و یا برآمدگی های وجود دارد. این نقاط در هنگام تصادف آسیب پذیر هستند و برای تعمیر و صافکاری حتما باید به یک تعمیرگاه و استادکار با تجربه و متخصص مراجعه کرد.

تعمیرگاه تخصصی بنز اتوداکار

ما در تعمیرگاه تخصصی بنز اتوداکار با بهره گیری از به روز ترین تجهیزات و استادکارانی با مهارت و تجربه کافی آماده ارائه خدمات صافکاری در تعمیرگاه بنز می باشیم. در تعمیرگاه تخصصی بنز با استفاده از مهارت و تجربه استادکاران خود توانسته ایم خدمات خود را با بالاترین کیفیت ارائه کنیم. رضیت صد در صدی مشتریان دلیلی بر این ادعا می باشد.

انواع روش های صافکاری مرسدس بنز

صافکاری مرسدس بنز دارای انواع مختلفی است که هرکدام از این مدل صافکاری ها به موارد متعددی بستگی دارد و تشخیص این که کدام روش بهترین روش است، بر عهده ی صافکار می باشد.

  • صافکاری بنز (بدون رنگ یا با رنگ)

وقتی مرسدس بنز تصادف شدیدی را پشت سر میگذارد نیاز به این نوع صافکاری دارد که در این نوع از صافکاری معمولا قطعات مختلف و آسیب دیده را تعویض و در صورت نیاز رنگ می کنند.

در این نوع از صافکاری خودرو نیاز است که قسمت های آسیب دیده ی خودرو را به خوبی بازسازی کرد و قطعات جدید را روی آن نصب و رنگ نمود که این کار به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد.

  • صافکاری مرسدس بنز با مکش

در این مدل از صافکاری بنز که جزو صافکاری های بی رنگ به حساب می آید، معمولا صافکار با دستگاهی که قدرد مکنده دارد و وکیوم نام دارد قسمت های تو رفته را بیرون می آورد و اگر آسیب شدید باشد و رنگ ها ریخته باشند آن قسمت را رنگ می کنند.

این مدل از صافکاری نسبت به دیگر روش ها راحت تر می باشد. در اتوداکار برای صافکاری مکشی از تجهیزات بسیار پیشرفته استفاده می شود.

  • صافکاری مرسدس بنز توسط لیزر

امروزه که علم و تکنولوژی رشد زیادی داشته است و از لیزر در خیلی از موارد استفاده می شود؛ برای صافکاری نیز دستگاه های لیزری تولید شده اند که کار صافکاران را بسیار راحت تر و با کیفیت تر کرده.

متاسفانه بدلیل گران بودن این دستگاه، تعداد کمی از مراکز صافکاری از این تکنولوژی برای ترمیم خودرو استفاده می کنند. در مرکز تعمیرگاهی اتوداکار از بهترین دستگاه های لیزری برای صافکاری مرسدس بنز استفاده می شود تا به بهترین شکل آسیب های وارد شده رفع شوند.

صافکاری مرسدس بنز با میله

صافکاری با میله یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین مدل های صافکاری خودرو می یاشد که با میله های pdr صورت می گیرد و جزو صافکاری بدون رنگ به حساب می آید.

  • صافکاری مرسدس بنز با چسب حرارتی

این مدل از صافکاری جزو جدید ترین روش های صافکاری می باشد که در این روش برای انجام عملیات، صافکار چسب را بر روی ناحیه ها و بخش های آسیب دیده تزریق می کند و با انتقال نیرو بر خلاف جهت فرورفتگی بخش بدنه ی مورد نظر را ترمیم می کند و به حالت اولیه ی آن باز می گرداند.

برای این کار نیاز به ابزار و صافکاران حرفه ای دارید که در مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار می توانید به بهترین شکل این نوع از صافکاری را بر روی خودروی خود اعمال کنید.

  • صافکاری مرسدس بنز با دستگاه مغناطیسی

در این مدل از صافکاری، صاعکار یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند و قسمت های آسیب دیده را از در معرض این آهن ربا و دستگاه مغناطیسی قرار می دهد تا زمانی که آن بخش از بدنه خودرو به حالت اولیه باز گردد.

در این مدل از صافکاری مرسدس بنز، به خودروی شما هیچ ضربه ای وارد نمی شود. مجتمع تعمیر گاهی اتوداکار از بهترین ابزار و دستگاه ها برای این مدل از صافکاری استفاده می کند و اتومبیل شما را به بهترین نحو صافکاری و ترمیم می کند.

  • چکش زدن بدنه ی بنز

با انجام عملیات چکش زنی توسط صافکار های حرفه ای و با تجربه، می توان نا همواری ها و تو رفتگی های ایجاد شده روی بدنه خودرو را برطرف کرد. این روش یکی از روش های رایج در بین صافکاران می باشد اما انجام این عملیات برای خودرو های گران قیمت و حساسی مانند بنز باید توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد. برای صافکاری بدون رنگ بنز می توانید به مرکز تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه نمایید.

  • کشیدن بدنه بنز

عمل کشیدن بدنه بنز بپیکی از روش های خوب برای از بین بردن مناطق تو رفته خودرو می باشد که اگر آسیب چندان جدی نباشد و صرفا فقط تو رفتگی ایجاد شده باشد می توان از این روش برای صافکار ایستفاده کرد. این روش یکی از بهترین روش های صافکاری pdr  می باشد.

توجه داشته باشید که اگر این کار توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود ممکن است رنگ خودرو نیز آسیب ببیند پس بهتر است انجام این روش ها را به متخصصان جرفه ای بسپارید. در این روش از صافکاری بنز صافکار باید ناحیه های آسیب دیده خودرو را در حالت درست قرار دهند تا آسیب ها نمایان نباشند.

صافکاری مرسدس بنز

  • بتونه کاری بدنه ی بنز

آخرین قسمت از مراحل صافکاری مرسدس بنز ، اجرای بتونه کاری می باشد که در این قسمت از صافکاری باید فرورفتگی های ریز و درشت که در سطح بدنه ی بنز وجود دارد را پر کرد. این روش آخرین مرحله ی صافکاری می باشد و بعد از اتمام بتونه کاری نوبت به رنگ کردن و نقاشی خودرو می رسد.

روش های مختلفی برای صافکاری مرسدس بنز وجود دارد که می توان با توجه به شدت آسیب وارد شده به خودرو از این روش ها برای صافکاری کردن استفاده کرد. انجام و نحوه تشخیص این روش ها باید توسط صافکاران حرفه ای صورت بگیرد.

صافکاری با رنگ بنز

صافکاری با رنگ بنز

مراحل صافکاری در خودروی مرسدس بنز

یک صافکار باتجربه با بررسی بخش های آسیب دیده و صدمات وارد شده به اتومبیل به چگونگی انجام صافکاری تصمیم می گیرد. صافکاری دو نوع است. صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ.

بعد از اینکه نوع صافکاری با تشخیص متخصص این کار مشخص شود، صافکار با استفاده از چکش یا دستگاه مکنده، قر شدگی، فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد شده در بدنه اتومبیل را از بین می‌برد تا بدنه به شکل ابتدایی بازگردد. بعضی از آسیب ها با همین مرحله تمام می شود. بعد یک پولیش زده می شود و تمام می شود.

نقاشی خودروهای بنز

نقاشی خودرو های لوکس مانند خودرو های شرکت بنز بسیار دشوار است. زیرا کمپانی های بزرگ خودرو سازی از روش ها و تکنولوژی های روز دنیا برای نقاشی خودرو های خود استفاده می کند. عوامل زیادی در این که رنگ بدنه خودرو های بنز خاص باشد وجود دارد. عواملی که نقاشی خودرو های بنز را خاص می کند، عیارت است از:

  • جنس رنگ
  • روند ترکیب رنگ
  • روند نقاشی
  • خشک کردن رنگ
1.جنس رنگ

جنس رنگ خودرو های کمپانی بنز از جنس های خاصی می باشد. همانطور که مشاهده کرده اید خودرو های کمپانی بزرگ خودرو سازی دنیا از رنگ های خاص و زیبایی بر خوردار هستند.

2.روند ترکیب رنگ

برخی از رنگ های خاص و سفارشی این نوع از خودرو با روند خاص و محرمانه ای با هم ترکیب می شوند و نتیجه ی این ترکیب رنگ یک رنگ خاص و چشم نواز می باشد.

3.روند نقاشی

بعد از تهیه و ساخت رنگ خودرو، نوبت به نحوه نقاشی خودرو می رسد. کمپانی های بزرگ خودرو سازی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای نقاشی خودرو های خود استفاده می کند. روند نقاشی کمپانی های خودرو سازی هر چند سال یک بار تغییر می کند و کاملا به روز رسانی می شود.

نقاشی خودرو های بنز
4.خشک کردن رنگ

بعد از مرحله نقاشی خودرو باید رنگ خودرو را خشک کرد. کمپانی بنز از اشعه UV استفاده می کند تا علاوه بر خشک شدن رنگ مقاومت رنگ بدنه خودرو نیز افزایش می یابد.

جمع بندی

با توجه به توضیحات داده شده متوجه شده اید که صافکاری و نقاشی بنز بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. در نتیجه برای تعمیر و صافکاری خودرو خود باید بتوانید بهترین تعمیرگاه بنز را پیدا کنید و از کیفیت خدمات ارائه شده اطمینان داشته باشید. زیرا هیچ جای اشتباه و آزمون و خطایی برای شما وجود ندارد.

هزینه صافکاری و نقاشی مرسدس بنز

صافکاری و نقاشی مرسدس بنز به خیلی چیز ها بستگی دارد. مثلا شدت آسیب وارد شده و اینکه آیا قطعات نیاز به تعویض دارند و یا قابل تعمیر هستند؟ و یا نوع و مدل اتومبیل و قسمت های مختلفی که آسیب دیده اند در کجای مرسدس بنز واقع هستند و خیلی از موارد دیگری که نیاز به بررسی توسط متخصص دارد.

برای تعیین هزینه صافکاری و نقاشی مرسدس بنز بهتر است که ابتدا خودروی خود را به مرکز تعمیرگاهی اتوداکار بیاورید تا تا توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی شود سپس به شما هزینه ها را اعلام کنند.

لازم به ذکر است که در این مرکز تمامی هزینه ها با بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ارائه خواهند شد و همچنین در این مرکز به جز خدمات صافکاری تمامی خدمات تعمیراتی ماشین شامل صافکاری و نقاشی مرسدس بنز ، صفر تا صد موتور مرسدس بنز، باطری سازی، جلوبندی سازی، تعویض روغن و سرویس های دوره ای و… انجام می شود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

هزینه صافکاری و نقاشی مرسدس بنز چقدر است؟

هزینه ی صافکاری و نقاشی خودروی مرسدس بنز به موارد گوناگونی بستگی دارد که اصلی ترین آن ها میزان و ناحیه ی آسیب دیده می باشد که تاثیر بسزایی روی هزینه ها دارد.

صافکاری و نقاشی مرسدس بنز یا صافکاری بدون رنگ؟

رنگ کردن بدنه ی خودرو باعث افت قیمت خودرو می شود در نتیجه بهتر است که تا حد امکان صافکاری مرسدس بنز را به صورت بی رنگ انجام دهید.

انواع روش های صافکاری مرسدس بنز کدام اند؟

صافکاری مرسدس بنز دارای انواع مختلفی است که هرکدام از این مدل صافکاری ها به موارد متعددی بستگی دارد و تشخیص این که کدام روش بهترین روش است، بر عهده ی صافکار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸