صافکاری و نقاشی جوک

خودروی جوک یا نیسان جوک یک خودروی با کیفیت و با ری اکشن پر سرعت می باشد با سه سری جوک اسپورت، جوک اسکای پک و جوک پلاتینیوم که هر کدام از آن ها خاص بودن شما را ممکن می کند و توانایی آن را دارد که تمامی نظر ها را به خودش جلب کند. شما در ماشین نیسان جوک، با یک دیزاین و طراحی فوقالعاده و خاص موجه خواهید بود.

قسمتی که در بیشتر خودرو ها چراغ راهنما وصل شده است، در اتومبیل نیسان جوک چراغ جلو قرار دارد و اندازه عرض جلو پنجره ی این ماشین به اندازه ی سپرش می باشد و همین طراحی های خاص و زیبا کافی است تا در جاده ها و خیابان ها شما را متمایز کند.

این طراحی های خاص و زیبای این خودرو باعث شده که صافکاری و نقاشی جوک بسیار پیچیده تر از دیگر خودرو ها باشد و برای این کار نیاز به یک صافکار حرفه ای و با تجربه خواهید داشت.

صافکاری و نقاشی جوک

اصطلاحات رایج صافکاری و نقاشی جوک

در ادامه شما را با چند اصطلاح رایج که در صافکاری و نقاشی جوک به کار می رود را برای شما شرح خواهیم داد:

شاسی کشی جوک

شاسی کشی در صافکاری و نقاشی جوک یک اصطلاح بسیار رایج می باشد که برای صافکاری خودرو که تصادف سهمگینی را پشت سر گذاشته اند بکار می برند. شاسی کشی پروسه ای می باشد که طی آن شاسی خودروی تصادفی را به محل اولیه اش باز می گردانند.

شاسی کشی جوک به طور معمول توسط جرثقیل و یا جک صورت می گیرد. شاسی کشی وقتی نیاز است که صدمات وارد شده از تصادف شدید باشد و ستون های اصلی بدنه ی خودرو را جابجا کرده باشد.

دستگاه مکش

دستگاه مکش و یا وکیوم در صافکاری و نقاشی جوک دستگاهیست که به شکل مکشی، نواحی فرو رفته در بدنه ی خودرو را بیرون می کشد. دستگاه وکیوم بیشتر برای صافکاری خودرو هایی استفاده می شود که طراحی منحنی شکل دارند (مثل تیبا و سمند). برای صافکاری نیسان جوک با دستگاه مکش باید به یک صافکار حرفه ای و متخصص مراجعه کنید تا بدون ریختن رنگ بدنه و آسیب به آن، خودروی شما را صافکاری کند.

رنگ کوره ای

رنگ کوره ای، فقط توسط کارخانه های ماشین سازی قابل انجام می باشد که به تجهیزات پیشرفته ای مانند اتاق رنگ و سیستم پخت رنگ مجهز هستند. تعمیرگاه ها و صافکاری ها، هرگز چنین بودجه ای در اختیار ندارند. هرچند برخی از صاف کاران برای سرعت بخشیدن به پروسه ی خشک شدن رنگ، از اشعه UV استفاده می کنند. این قضیه هیچ ربطی به رنگ کوره ای ندارد.

رنگ کوره ای رنگ افروز یک ویژگی خاص دارد و آن این است که اگر در تماس با تینر فوری برای مدت طولانی قرار بگیرد برآمده نمی شود و به سادگی در آن حل نمی شود ولی رنگ های استفاده شده توسط صافکار و نقاش خودرو، اگر با تینر ۲۰۰۰ در تماس باشد ور آمده می شود.

پولیش بدنه ی جوک

رنگ روی بدنه نیسان جوک، از 8 الی 10 لایه رنگ با کیفیت تشکیل شده که به صورت ورق به ورق روی هم قرار گرفته اند. پولیش بدنه ی جوک یک لایه از این رنگ ها را بر می دارد و به سطح بدنه و نواحی رنگ رفته پخش می کند و سطح بدنه ی اتومبیل را براق تر می کند‌.

بهتر است برای صافکاری و نقاشی جوک و همچنین پولیش بدنه ی اتومبیل خود به یک مرکز معتبر مراجعه کنید زیرا این کار در عین سادگی نیاز به تخصص و تجربه ی بالایی دارد و اگر زمان استفاده از تینر طول بکشد باعث از بین رفتن دیگر لایه های رنگ می شود و به رنگ بدنه ی ماشینتان آسیب های جدی وارد می کند. انجام پولیش بیش از حد باعث می شود که به رنگ بدنه صدمه وارد شود.

چکش زنی

در این مدل از صافکاری که یکی از رایج ترین مدل های صافکاری خودرو و نقاشی جوک می باشد، صافکار قسمت های مختلف آسیب دیده ی خودرو را که فرو رفته و یا ضرب دیده است با ضربات مکرر چکش، بیرون میکشد و صاف می کند‌. این نوع از صافکاری نیز نیاز به تجربه ی بالا و حرفه ای بودن صافکار نیاز دارد.

صافکاری جوک با میله

این نوع از صافکاری و نقاشی جوک که از قدیمی ترین و رایج ترین روش های صافکاری به حساب می آید، در این مدل از صافکاری، صافکار با کمک میله های مخصوص به نام های اهرم صافکاری و یا چوموک کاری به ترمیم بدنه ی خودروی شما می پردازد. این مدل از صافکاری بدون رنگ بوده و به صافکاری PDR  نیز معروف می باشد.

با این روش می توان درب خودرو، کاپوت، سقف و دیگر نواحی بدنه ی خودرو را بی رنگ صافکاری کرد.میله های صافکاری به شکل های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن ها کاربرد های خاص خودش را دارد.

صافکاری جوک

صافکاری و نقاشی جوک در اتوداکار

مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز تعمیرات صفر تا صد خودرو های لوکس می باشد که با تجهیزات پیشرفته و نیرو های حرفه ای و متخصص آماده ی خدمت رسانی به شما رانندگان عزیز می باشد.

صافکاری و نقاشی جوک یکی از تخصصی ترین خدمات این مرکز می باشد که با کیفیت بالا و قیمت ارزان برای شما عزیزان انجام می دهیم. در این مرکز تمامی تمامی مشکلات و ایرادات خودرو های شما به صورت کاملا تخصصی عیب یابی و رفع خواهد شد.

از جمله خدماتی که در مرکز تعمیر خودری اتوداکار انجام می شود به شرح زیر می باشد:

  • صافکاری و نقاشی جوک
  • عیب یابی و تعمیر مشکلات مکانیکی
  • تعمیر کامل متور جوک
  • تعمیر صفر تا صد گیربکس نیسان جوک
  • باطری سازی
  • جلوبندی سازی
  • رفع مشکلات برقی خودرو
  • عیب یابی تخصصی ماشین
  • تعویض روغن و سرویس های دوره ای خودرو
  • و…

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

صافکاری و نقاشی جوک بهتر است یا تعویض قطعات آن؟

به طور کلی اگر صدمات وارد شده به خودروی جوک شما شدید نیست بهتر است که با صافکاری مشکل را رفع کنید تا کمتر دچار افت قیمت خودرو بشوید و هزینه تعمیر ماشین برای شما کمتر باشد.

صافکاری بدون رنگ جوک در چه صورتی امکان پذیر است؟

اگر آسیب های ناشی از تصادف به بدنه ی خودروی شما شدید نیست بهتر است که صافکاری بدون رنگ یا PDR انجام دهید تا خودروی شما دچار کاهش قیمت نشود.

هزینه صافکاری و نقاشی جوک چقدر است؟

هزینه ی صافکاری و نقاشی جوک با توجه به میزان خسارت وارد شده و حجم کار بستگی دارد. به طور کلی هرچقدر که آسیب ها و صدمات وارد شده به خودروی شما بیشتر باشد هزینه و قیمت صافکاری و نقاشی آن بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸