عیب یابی بنز با استفاده از دیاگ

آموزش استفاده از دیاگ بنز

دیاگ یکی از اجزا اصلی تعمیرگاه است که برای عیب یابی خودرو استفاده میکنند. مخصوصا برای خودروهای لوکس از جمله benz ضروری می باشد. دیاگ خودرو را مدام باید به روز رسانی کرد و همچنین کار کردن با آن را می بایست بلد باشید. اگر دانش لازم  برای استفاده از این دستگاه را ندارید می توانید با استفاده از آموزش های لازم کار با این ابزار را یاد بگیرید. دیاگ بنز می توانند تمامی ایراد های خودرو و مقدار کیلومتر واقعی ماشین را نشان دهد. برای این کار می توانید به تعمیرگاه بنز اتوداکار مراجعه کنید.

همانطور که می دانید خودرو های امروزی مانند بنز از پیشرفته ترین تکنولوژی استفاده میکنند و برای هر قطعه یک سنسور قرار می دهند. با استفاده از دیاگ می توانید بفهمید که آیا این قطعه کار میکند یا خیر اما اگر کار کردن با دیاگ را نمی دانید باید بگوییم که نمی توانید عیب خودرو را پیدا کنید. بیشتر تعمیرکاران از این وسیله استفاده میکنند. در واقع دیاگ یک نرم افزار می باشد که روی یک سیستم متصل است و این سیستم با استفاده از یک کابل به کامپیوتر خودرو متصل می شود.

سنسور های خودرو مدام پالس هایی به کامپیوتر خودرو ارسال میکنند که اگر خراب باشند این پالس ها خرابی را نشان می دهند. این نرم افزار قادر است که این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند و به کاربر این اجازه را می دهد تا بفهمد کدام قطعه از اتومبیل نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه دارد. ار آنجایی که خودرو ها دارای سیستم پیچیده ای می باشند نمی توان از دیاگ به همه ی عیب ها اتومبیل پی برد و فقط در مواردی می توان از آن استفاده کرد که نیاز باشد مثلا سنسور یک قطعه قطع شده باشد.

دیاگ چگونه کار میکند؟

برای آنکه بتوانید با این ابزار کار کنید می بایست این را بدانید که این نرم افزار و سیستم چگونه کار می کند در ابتدا گفتیم که یک نرم افزار بر روی یک سیستم نصب شده است که این سیستم به اتومبیل وصل می شود و از طریق کامپیوتر خودرو اطلاعاتی را به کار بر می دهد.

دیاگ چگونه کار میکند؟

اما دیاگ بنز کمی متفاوت خواهد بود. چرا که اکسر سیستم هایی که در تعمیرگاه ها می باشند. برای یک خودرو طراحی شده اند و شما نمی توانید دیاگ پراید را به خودروی بنز بزنید چرا که سیستم های آنها به کلی بایک دیگر فرق میکنند. نرم افزاری که برای خودروی بنز طراحی نشده باشد نمی تواند تشخیص دهد که مشکل از کجا است.

بنز دارای سیستم بسیار پیچیده ای می باشد که و نرم افزار دیاگ آن به کلی با سایر دیاگ ها متفاوت است. و فقط برای این خودرو ساخته شده است. برای این که بتوانید دیاگ بنز را انجام دهید به یک مجموعه ای از نرم افزار ها نیاز دارید همچنین این نرم افزار ها به زبان های آلمانی و انگلیسی می باشند و کار با آنها برای کسانی که هیچ پیشینه ای از زبان انگلیسی ندارند دشوار خواهد بود.

استفاده از دیاگ می توند کار را برای تعمیر کار آسان کند. اما اگر استفاده از این ابزار را بلد نباشد بهتر است که از آن استفاده نکند. دیاگ با استفاده از این نرم افزار ها متوجه میشود که کدام قست از خودرو دارای عیب می باشد و به شما راه های تعمیر و پیشنهاد هایی ارائه میدهد. همچنین از این دستگاه می توان برای عیب یابی سیستم های مختلف خودرو مانند سیستم برق، سیستم موتور، انژکتور و…. استفاده کرد.

استفاده از دیاگ برای عیب یابی بنز

برای اینکه بتوانید از دیاگ استفاده های بهینه کنید می توانید از آن برای آپشن های اتومبیل بنز استفاده کنید. همانطور که می دانید خودروی بنز دارای آپشن های بسیار زیادی می باشد. هر کسی قادر به استفاده از این آپشن ها نمی باشد یکی از کاربرد های دیاگ بنز این است که شما می توانید با استفاده از آن سیستم های برقی مسیر یاب و …. را تنظیم کنید امروزه بسیاری از افراد هستند که با کار کردن با این سیستم ها مشکل دارند و شما می توانید با استفاده از دیاگ این سیستم ها را تنظیم کنید.

استفاده از دیاگ برای عیب یابی بنز

آپدیت دیاگ بنز با استفاده از نرم افزار

برای اینکه بتوانید از دیاگ بنز استفاده کنید و آن را آپدیت یا به روز کنید می بایست یکسری از نرم افزار ها را روی سیستم خود نصب کنید. با استفاده از مجموعه ای از این نرم افزار ها می توانید دیاگ خودرو را انجام دهید. این نرم افزار ها عبارت اند از:

  •  برنامه دیاگ و عیب یابی زنتری XENTRY
  •  برنامه دیاگ و عیب یابی داس DAS
  •  برنامه نقشه های سیم کشی و اطلاعات فنی و تعمیراتی بنز WIS/ASRA
  •  برنامه کاتالوگ فنی قطعات و شماره فنی قطعات بنز EPC
  •  برنامه STAR FINDER
  •  نصب کامل برنامه STAR MEDIA
  •  نصب برنامه پروگرام آفلاین VEDIAMO
  •  نصب برنامه پروگرام افلاین بنز DTS MONACO
آپدیت دیاگ بنز با استفاده از نرم افزار
جمع بندی

دیاگ بنز یکی از کار هایی است که اکثر مکانیک ها نمی توانند انجام دهند. برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید می توانید به تعمیرگاه های بنز بروید. توجه داشته باشید برای هر مشکلی نمی توانید از این ابزار استفاده کنید. اما می توانید اکثر مشکلات اتومبیل خود را با دیاگ بر طرف کنید. خودرو های بنز به ندرت دچار مشکلات فنی می شوند. ولی بیشتر افراد با استفاده از سیستم های مسیر یاب و آپشن های این خودرو ها مشکل دارند و می توانند با استفاده از دیاگ این مشکل را برطرف کنند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”هزینه های استفاده از دیاگ چقدر است؟” answer-0=”استفاده از دیاگ خودرو های معمولی امروزه چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان می باشد ام از آنجایی که کار با دیاگ بنز سخت تر می باشد هزینه های آن نیز به مراتب بیتر می شود.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چگونه می توان یک آموزش کامل دیاگ را به دست آورد؟” answer-1=”برای اینکه بتوانید آموزش کامل یک دیاگ بنز را به دست آورید می توانید به کلاس ها فنی بروید که آنها آموزش کار با این نرم افزار ها را به شما یاد میدهند. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا از دیاگ می توان همه ی مشکلات خودرو را پیدا کرد؟” answer-2=”با استفاده از دیاگ نمی توانید تمامی عیب های خودرو را پیدا کنید چرا که در مواقعی قطعه ای خراب می شود که سنسور ندارد یا اینکه تنها سنسور خراب است، پیدا کردن عیب های خودرو به مهارت مکانیک نیز بستگی دارد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸