نکات مراقبت از بنز

بنز نیاز به چه مراقبت هایی دارد؟

بیشتر افرادی که از بنز دارند کمتر دچار مشکل می شوند اما برای اینکه بتوانیم از این اتومبیل ها بهتر نگهداری کنیم یک سری نکات هستند که می بایست آنها را رعایت کنیم. نکات مراقبت از بنز مخصوص افرادی است که به ماشین خود بسیار اهمیت می دهند و سلامتی ماشین برایشان مهم است. ولی در واقع مراقبت از بنز برای بنزسواران یک امر ضروری محسوب می شود.

زیرا همانطور که همه می دانند اگر این خودرو ها چه ظاهری چه درونی دچار مشکل شوند هزینه هایشان بالا است. اگر می خواهید همیشه ماشین ساام داشته باشید باید سرویس ها را به موقع انجام دهید. تعمیرگاه بنز اتوداکار تمامی خدمات بنز را داراست.

همانطور که هر ماشینی نیاز به نگهداری دارد اتومبیل های بنز هم نیاز به نگهداری دارند اما نگهداری این خود رو ها با دیگر ماشین ها کمی متفاوت خواهد بود. به دلیل اینکه قیمت این خودرو های بسیار بالا می باشد و اگر دچار خرابی شود می بایست هزینه های بالایی برای تعمیرات آن بپردازید پس بهترین کار و ساده ترین کار این است که خودتان از آن مراقبت و نگهداری کنید.

مراقبت از بدنه خودرو

نگهداری از بدنه جزوی از نکات مراقبت از بنز می باشد. بدنه خودرو همانطور که می دانید برای حفظ ظاهر اتومبیل ضروری می باشد. اگر بدنه خودرو دچار آسیب دیدگی شود هم از قیمت خودرو کاسته می شود هم ظاهر خودرو به هم میریزد و زشت می شود. برای اینکه بتوانید از ظاهر خودرو نگهداری کنید می توانید از چادر های ماشین استفاده کنید و توجه داشته باشید که چادر های این خودرو ها با اتومبیل های معمولی فرق میکنند.

مراقبت از بدنه خودرو

برای نگهداری از بدنه خودرو بهتر است که اتومبیل های در جاهای پرخطر پارک نفرمایید. چون که ممکن است با پارک کردن در این مناطق بدنه دچار اسیب دیدگی شود از این مکان ها می توان به زیر درخت، کارگاه های ساختمانی مکان های با رطوبت بالا و … اشاره کرد. برای پارک کردن خودرو مکانی را در نظر بگیرید که بالای آن سقف داشته باشد تا از تابش نور خورشید جلوگیری کند.

همچنین دور این فضا باز باشد تا هوا جریان داشته باشد. یکی دیگر از نکاتی که برای بدنه خودرو باید در نظر داشته باشید این است که مرتب به آن واکس های مخصوص بزنید تا یک لایه محافظ روی آن باشد در این صورت از خطرات احتمالی در امان خواهد بود.

مراقبت از بدنه خودرو

نگهداری از موتور بنز

از آنجایی که این خودرو ها دارای موتور های پیچیده ای می باشند برای اینکه بتوانید موتوری سالم داشته باشید نیاز است که یکسری از نکات را رعایت کنید.

موتور این خودرو ها به قدری دقیق می باشد که به ندرت دچار خرابی می شوند اما برای اینکه بتوانید آنها را سالم تر نگه دارید می توانید هر چند هزار کیلومتر که با آن راه می روید روغن موتور آن را تعویض کنید و به قول معروف اتومبیل را سرویس کنید. سرویس کردن اتومبیل کار سختی نمی باشد و اکثر مکانیک ها آن را انجام می دهند برای همین بهتر است که این کار را انجام دهید. هیچگاه بدون این که اتومبیل روغن نداشته باشد آن را حرکت ندهید برای اینکه موتور ماشین یاتاغان میزند و هزینه های سنگینی در بر خواهد داشت.

نگهداری از موتور بنز

نگهداری از جعبه دنده

همانطور که می دانید اتومبیل های بنز دارای جعبه دنده های اتوماتیک می باشند اما این دلیل نمی شود که جعبه دنده های این خودرو ها خراب نشود و هر جور که میخواهید با انها رانندگی کنید. جعبه دنده های اتوماتیک دارای حساسیت بیشتری می باشند و می بایست با احتیاط بیشتری با انها برخورد کرد.

برای این که بتوانید جعبه دنده های سالم تری داشته باشید می بایست هر چند هزار کیلومتر روغن آنها را تعویض کنید روغن جعبه دنده به روغن واسکازین معروف می باشد و تعویض نکردن به موقع ان می تواند خسارات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. یکی دیگر از نکات مراقبت از بنز این است که هنگام رانندگی مدام توقف و حرکت نداشته باشید این کار باعث میشود تا دنده های شما زود تر آسیب ببینند.

مراقبت از لاستیک های بنز

لاستیک ها اعضایی هستند که وزن خودرو روی آنها قرار دارد و وظیفه مهم حرکت کردن با آن ها انجام می شود. لاستیک های بنز دارای کیفیت خوبی هستند و تعویض آنها به زمان بالایی نیاز دارد اما برای اینکه بتوانید لاستیک های این خودرو ها را سالم تر نگاه دارید می توانید از راه کار های زیر استفاده کنید.

همیشه لاستیک هارا تمیز نگاه دارید و سعی کنید در هنگام توقف لاستیک ها در معرض نور خورشید قرار نگیرند. در هنگامی که میخواهید رانندگی کنید هرچه حرکتتان به طرفین کمتر باشد به این معنا است که عمر لاستیک شما بیشتر خواهد بود. برای اینکه بتوانید لاستیک های سالم تری داشته باشید می بایست در جاده هایی عبور و مرور کنید که سالم تر هستند و از حرکت در جاده های ناسالم خودداری کنید به این صورت می توانید لاستیک های خود را سالم تر نگاه دارید و این یکی از نکات جهت مراقبت از بنز می باشد.

نگهداری از موتور بنز

مراقبت از بنز در هوای سرد

گرم کردن خودرو را فراموش نکنید. در سما دمای هوا پایین می‌آید و اگر ماشین چند ساعت در سرما بماند، قدرت و عملکرد باتری‌اش پایین می‌آید. مراقب باتری خودرو باشتد. سپس روغن موتور را کنترل کنید. از وجود ضد یخ مطمئن شوید. باد لاستیک ها را چک کنید. روغن گیربکس، مایع شیشه‌شو، روغن هیدرولیک بررسی کنید اگر قصد حرکت دارید ببینید چراغ ها درست کار میکنند. زنجیر چرخ داشته باشید. مواظب باشید شیشه ها یخ نزده باشند.

مراقبت از بنز در هوای سرد

ایمن برانید

برای مراقبت از بنز می بایست مهارت رانندگی خود را بالا ببرید چرا که این خودرو ها دارای قطعات بسیار گران قیمتی می باشند، سعی کنید برای اینکه اتومبیل سالم تری داشته باشید رانندگی ایمن تری داشته باشید بیشتر افراد وقتی پشت این خودرو ها مینشینند با سرعت زیاد رانندگی میکنند و باید به شما بگوییم که برای حفظ ایمنی بنز با سرعت قانونی برانید تا دچار مشکل نشوید.

جمع بندی

به صورت کلی برای مراقبت از بنز نکات بسیار زیادی وجود دارد که می بایست ان ها را رعایت کنید. اما باید به شما بگوییم که مراقبت از این خودرو ها هزینه هایی را به همراه دارد که گاها معادل خرید یک خودروی معمولی می باشد. اگر می خواهید خودروی سالمی داشته باشید می توانید از این نکات استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”راه های مراقبت از بنز چیست؟” answer-0=”راه های مراقبت از بنز می توان به مراقبت بدنه، مراقبت موتور، نگهداری لاستیک ها و جعبه دنده اشاره کرد. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”هزینه های مراقبت از بنز چقدر است؟” answer-1=”هزینه های مراقبت از بنز بسیار زیاد می باشد و اگر از ان دسته از افراد هستید که دارای این نوع خودرو ها می باشنذ باید بیشتر حواستان به خودرویتان باشد. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”بهترین راه مراقبت از بنز چیست؟” answer-2=”بهترین راه برای این کار این است که خودروی خود را هر چند وقت یکبار نشان یک مکانیک بدهید مانند چکاپ پزشکی که هر چند وقت یکبار انجام می دهید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸