نکات مهم صافکاری خودرو

نکات مهم در صافکاری خودرو

صافکاری خودرو یکی از کار هایی می باشد که می بایست آن را با دقت بالایی انجام داد و هر شخصی نمی تواند از عهده این کار بر بی آید و برای اینکه بتوانید یک صافکاری درست و حسابی انجام دهید می بایست به تعمیرگاه و صافکاری خودرو بروید. البته هر صافکاری هم نه بهتر است که به صافکاری های معتبر رجوع کنید تا بتوانند فرورفتگی ها و بر آمدگی ها خودرو را به نحو احسن دست کنند. نکات مهم صافکاری خودرو می تواند به شما کمک کند تا بهترین صافکاری را پیدا کنید.

صافکاری خودرو مهارتی می باشد که برای تعمیر بدنه خودرو انجام می شود. اگر بخشی از بدنه خودرو دارای فرورفتگی و یا برآمدگی باشد که توسط تصادف و یا هرگونه سانحه ای اتفاق افتاده باشد برای برگرداندن آن به شکل اولیه، می بایست از یک متخصص صافکار کمک بگیرید. به صورت کلی صافکاری بدون رنگ یا با رنگ انجام می شود. در واقع می بایست گفت که صافکاری کار تعمیر کاری نیست و یک هنر محسوب می شود که نیازمند دقت بسیار بالایی است.

در ادامه می خواهیم نکات بسیار مهمی را در جهت صافکاری به شما بگوییم که می توانید با استفاده از آنها هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم بدنه خودروی خود را به شکل اولیه برگردانید تا هم ظاهر آن حفظ شود و هم قیمت آن کاهش پیدا نکند.

چه زمانی باید به صافکاری برویم؟

اگر خودروی شما دچار آسیب دیدگی بدنه شده است و این اتفاق در اثر تصادفات رانندگی برای شما اتفاق افتاده است احتمال این که بدنه دچار آسیب شده باشد بالا می باشد. اما در برخی اوقات این تصادف ها به قدری نمی باشد که بدنه دچار فرورفتگی باشد در این صورت نیاز نیست که به صافکاری مراجعه کنید.

اما اگر بدنه خودروی شما دچار فرورفتگی شود نیاز است که آن را به صافکاری ببرید. همیشه بعد از تصادفات خودروی خود را به پیش صافکار ببرید شاید شما متوجه نباشید که کدام نقطه از بدنه خودرو دچار فرورفتگی شده باشد اما صافکار ها می توانند با ارزیابی بدنه خودرو این را بفهمند.

چه زمانی باید به صافکاری برویم؟

همچنین نقاطی در تصادف های رانندگی دچار فرورفتگی می شوند که از دید شما خارج است و در قسمت زیرین بدنه رخ می دهند و این صافکار متخصص است که می تواند به آنها پی ببرد. همچنین اگر رنگ بدنه خودروی شما دچار آسیب دیدگی شده باشد می توانید به پیش صافکار بروید تا او رنگ بدنه ی شما را به حالت اولیه برگرداند. البته می بایست نکات مهم صافکاری خودرو را رعایت کند تا بتواند رنگ اصلی را بزند.

بررسی آسیب دیدگی بدنه خودرو

در حالت کلی دو نوع آسیب دیدگی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و این دو حالت از نکات مهم صافکاری خودرو می باشند.

آسیب دیدگی سطحی

این نوع آسیب دیدگی معمولا در مواقعی رخ می دهد که شدت تصادفات پایین باشد و در این حالت بدنه خودرو دچار فرورفتگی های کوچک می شود و کم تر پیش می آید که رنگ بدنه خودرو از بین برود در این حالت کار صافکار راحت می باشد و می تواند به راحتی آن را به حالت اولیه برگرداند.

بررسی آسیب دیدگی بدنه خودرو

آسیب دیدگی عمیق

این حالت در مواقعی رخ می دهد که اتومبیل شما یک تصادف شدید را تجربه کند. در این حالت فرورفتگی ها بیشتر می باشند و امکان این که رنگ بدنه خودرو از بین برود زیاد است و همچنین در این حالت ممکن است که قسمت های داخلی بدنه هم دچار آسیب دیدگی شده باشند و نیاز به صافکاری داشته باشند. برای از بین بردن هر دوی این حالت ها می بایست به تعمیرگاه و صافکاری مراجعه کنید.

رعایت نکات مهم در فرایند صافکاری

به صورت کلی نکات مهم صافکاری خودرو به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد و این دو عامل عبارت اند از ابزار ها و تجهیزات صافکاری و مهارت صافکار. در تعمیرگاهی که تجهیزات صافکاری وجود نداشته باشد صافکار نمی تواند به درستی کار کند و در محیطی که تجهیزات باشد اما صافکار مهارت لازم را نداشته باشد فرایند صافکاری نمی تواند به درستی انجام شود.

صافکاری خودرو

بنابر این دو نکته ای که در این جا مطرح می شود این است که تجهیزات و مهارت صافکار می بایست در کنار هم به کار گرفته شوند تا بتوان یک کار خوب برای مشتری انجام داده شود. از این حیس نکات صافکاری که در بالا ذکر شد بسیار مهم می باشد.

ویژگی های یک صافکار متخصص

یکی از نکات مهم صافکاری خودرو مربوط به صافکار می باشد. صافکاری که متخصص باشد و دارای مهارت بالا باشد می بایست یک سری ویژگی ها داشته باشد. این ویژگی ها می تواند بر روند کار تاثیر بگذارد و با استفاده از این ویژگی ها صافکار می تواند یک کار خوب تحویل مشتری بدهد.

صافکاری که متخصص است می بایست مراحل صافکاری را با جزئیات و قیمت برای مشتری قبل از شروع کار اعلام کند. صافکار قبل از اینکه بخواهد کارش را شروع کند می بایست قطعات اضافی را از بدنه خودرو جدا کند تا این قطعات دچار آسیب نشود.

شخص صافکار می بایست تعمیر بدنه خودرو را با دقت و صبر و حوصله انجام دهد تا چیزی از قلم نیفتد و اگر این کار را با عجله انجام دهد می تواند به بدنه خودرو آسیب برساند و یا کار را تمیز در نیاورد. اگر صافکار بتواند نکاتی را که در بالا ذکر شده است را رعایت کند می تواند کار را به نحو احسنت انجام دهد و این باعث می شود که بدنه مانند روز اول شود و کسی نتواند تشخیص دهد که بدنه قبلا دچار آسیب دیدگی شده است.

سخن آخر

در پایان می بایست گفت که نکات صافکاری خودرو بسیار مهم هستند که میتوانید آنها را قبل از انجام دادن صافکاری خودرو مطالعه کنید و با استفاده از این نکات به تعمیر بدنه اتومبیل خود بپردازید و در نهایت باید بگوییم که برای صافکاری بهتر است که به صافکاری مراجعه کنید که دارای اعتبار کافی است و این باعث می شود که شما خیالتان از بابت ترمیم بدنه خودرو راحت باشد و دیگر نگران این نباشید که صافکار کار خود را درست انجام میدهد یا خیر.

در تعمیرگاه های مجهز افرادی برای نظارت بر روی کار صافکار ها وجود دارند که می تواند کار را تضمین کند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”صافکاری چگونه است؟” answer-0=”صافکاری به عملی گفته می شود که در آن فرورفتگی ها و برآمدگی های بدنه خودرو را به حالت اولیه باز می گردانند و می توانید برای این کار به تعمیرگاه مراجعه کنید.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”هزینه صافکاری چقدر است؟” answer-1=”هزینه های صافکاری بستگی به میزان خسارت وارده به بدنه خودرو دارد و این صافکار است که تعیین قیمت می کند اما برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”نکات صافکاری چیست؟” answer-2=”نکات صافکاری به کار هایی گفته می شود که با رعایت کردن آنها می توانید بدنه اتومبیل خود را به حالت اولیه برگردانید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸