هزینه سرویس بنز چقدر است؟

هزینه های بنز

به طور خلاصه هزینه های سرویس بنز از 800,000 تومان شروع میشود. شرکت مرسدس بنز یکی از غول های خودروسازی به شمار می رود و همچنین خدمات مربوط به بیمه را نیز انجام می دهد. این شرکت از قدیمی ترین های این صنعت محسوب میشود. امروزه با زیاد شدن این خودرو ها هزینه سرویس های بنز نیز بیشتر شده است. اتوداکار تعمیرگاه بنز تخصصی دارد و همه ی مدل های جدید و قدیمی را تعمیر میکند.

این شرکت کار خود را در سال های 1890 اغز کرد اما در آن سال ها اسم این شرکت دایملر موتورن گیزلشافت بود که تولید موتور های بنزینی را به عهده داشت و در سال های 1923 تبدیل به شرکت مرسدس بنز شد.

امروزه ماشین های برند بنز تبدیل شده اند به لوکس ترین و حرفه ای ترین ماشین های که بسیار پر بازدید هستند. یکی از دلایلی که باعث شده است امروزه ماشین مرسدس بنز تبدیل به بهترین ماشین های لوکس شود طراحی بی نظیر این خودرو است. اما قصد ما در این مطلب این نیست که دلیل خرید مرسدس بنز را بررسی کنیم بلکه به دنبال این هستیم که انواع هزینه های سرویس و خود سرویس که شما باید برای مرسدس بنز خود خرج کنید را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت سرویس بنز چقدر است؟

مرسدس بنز از آن دسته از شرکت هایی است که خود رو های باکیفیت تولید میکند و اگر آن را با برند های دیگر مقایسه کنیم متوجه میشویم که این خودروها دارای مشکلات کمتری هستند و نیاز نیست دائم در تعمیرگاه باشید.

هزینه سرویس بنز چقدر است؟

اما با این وجود این خودروها نیز هر از گاهی به سرویس نیاز دارند و لازم است که قطعات انها تعویض یا تعمیر شوند و همچنین تمامی اتومبیل ها به تعویض روغن نیاز دارند تا موتور آنها دچار مشکل نشود.

این خودرو های بنابر این که تحت برند بنز ساخته می شوند. قیمت های سرسام آوری در ایران دارند سیاست های غلطی که ایران در مقابل خودروهای داخلی دارد مانند هزینه های گمرک، سود بالای واردکنندگان و کاهش ارزش پول ملی باعث افزاش این قیمت شده است. با توجه به افزایش قیمت این خودروها و ممنوعیت واردات قطعات آنها به مراتب یافتن آنها کار بسیار دشوار و پرهزینه ای در تعمیرگاه بنز است.

به همین دلیل هزینه های نگهداری این نوع از خودرو ها در ماه مانند خرید چند خودروی داخلی به شما ر می رود. اگر از این خود روها استفاده میکنید و یا قصد خرید خودروی مرسدس بنز را دارید بهتر است که نگاهی به این هزینه سرویس های بنز بیندازید.

هزینه سرویس های بنز به صورت دوره ای

خود روهای بنز همانند سایر خود رو هایی که وجود دارند به تعمیر و سرویس نیاز خواهد داشت. بعضی از تعمیر گاه ها هستند که خدمات این خود رو ها را انجام می دهند و برای اینکار می توانید به انها مراجعه کنید.

به طور کلی برای ارزان ترین خودروهای بنز هزینه سرویس های بنز به صورت دوره ای چیزی بین 8,000,000 تا 10,000,000 تومان باید در نظر بگیرید.

هر چند وقت یکبار باید بنز را برای سرویس ببریم؟

خودرو های بنز را می بایست مانند سایر خود رو ها هر ماه به تعمیرگاه برای سرویس برد. در این میان افرادی وجود دارند که خود رو های خود را به تعمیرگاه های خوش نام می برند و در این رابطه باید بگوییم که هزینه ها ممکن است بالا تر برود. برخی دیگر از افراد هستند که خودروی انها برایشان بسیار خاص است و در سرویس های دوره ای وسواس نشان می دهند یا این که در ایران امکانات آن را پیدا نمی کنند و با انتخاب گزینه ارسال به دبی خود روی خود را به نمایندگی های اصلی در دبی می سپارند.

هزینه قطعات خودروی بنز

قطعات مصرفی این خودرو ها مانند روغن موتور، روغن ترمز، گیربکس، فیلتر هوا، فیلتر روغن، لنت ترمز، شمع و… به کلی کمیاب است اگر هم پیدا شود قیمت انها بسیار بالا خواهد بود. از سوی دیگر ممنوعیت ورود و کاهش این اقلام در ایران سبب شده است که قطعات تقلبی به شدت در بازار زیاد شوند.

این یک مشکل بسیار بزرگتری نسبت به قیمت می باشد. زیرا احتمال آسیب و خرابی خود رو با استفاده از این قطعات بسیار زیاد خواهد بود. اگر از این قطعات در خودرو های بنز استفاده شود احتمال آسیب رسیدن به بخش های بزرگ تر ماشین مانند موتور و گیر بکس وجود دارد.

تعمیر موتور بنز CLS500

این قطعات تقلبی باعث شده است که فروشندگان اقلام اصلی را با قیمت چندین برابر به مصرف کنندگان بفروشند. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم هزینه سرویس های بنز بستگی به مدل ان دارد و این هزینه گاهی می تواند 800,000 تومان باشد و گاهی 10,000,000 تومان.

هزینه لوازم یدکی و بدنه

اگر از آن دسته از افراد هستید که به خودروهای بنز علاقه مندین می خواهید یکی از آنها را داشته باشید باید حسابی از آن مراقبت کنید چراکه هزینه های تعویض چراغ جلوی این خودرو به تنهایی 10 تا 15 میلیون برای شما آب می خورد. البته باید از نمایندگی شرکت مرسدس بنز در ایران تشکرکرد چرا که اگر بخواهید همین قطعه را در بازار آزاد به دست اورید باید هزینه های بسیار بیشتری را بپردازید.

تعمیر بنز CLS500 در تعمیرگاه اتوداکار

در این رابطه باید گفت که قطعات تقلبی در بازار بسیار زیاد است و بهتر است که برای تعویض قطعه به یک تعمیرگاه معتبر و با سابقه مراجعه کنید، اما این را بدانید که طیف قیمت ها بسیار گسترده است با این حال هزینه ی دست مزد این کار و تعویض قطعات کمتر از 10,000,000 تومان نخواهد بود که هزینه سرویس های بنز را بالا می برد.

انواع هزینه های مرسدس بنز

همان طور که می دانید مرسدس بنز یک ماشین لوکس و خرید این نوع ماشین برای هر کسی مقدور نمی باشد به این صورت که امروزه هزینه خرید یک عدد مرسدس بنز تقریبا چیزی حدود 1 میلیار می باشد، و معمولا هر کسی که این نوع ماشین بسیار لوکس و زیبا را خریداری می کند حتما می داند که هزینه های سنگینی برای مرسدس وجود دارد، در ادامه برخی از سرویس های که باید برای مرسدس بنز صورت گیرد و هزینه های سنگینی را در بر دارد مورد برسی قرار خواهیم داد.

هزینه های مرسدس بنز

هزینه تعویض روغن بنز

همانطور که می دانید به این علت که این ماشین ها لوکس می باشد و ساخت دست صنایع خارجی می باشد بنابراین روغن این نوع ماشین ها بسیار کمیاب می باشد، در نظر بگیرید که تمام افرادی که این نوع ماشین را دارند حتما می داند که هزینه تعویض روغن یک ماشین لوکس مانند مرسدس بنز به این علت که روغن ماشین های لوکس بسیار کم یاب و از طرفی دیگر از کشور های دیگر مانند امارات عربی وارد می شود و از طرفی دیگر هزینه ای نمی توان برای آن تعیین کرد مگر این که افراد برای خودشان به صورت کیلویی قیمت تعیین کنند.

امروزه به صورت عادی قیمت تعویض روغن برای ماشین های لوکس مانند مرسدس چیزی حدود 6 الی 5 میلیون تومان می باشد که بسیار سر سام آور می باشد، ولی اگر دقت کرده باشید قیمت تعویض روغن ماشین های داخلی بسیار ارزان تر می باشد که گاهی اوقات حتی به 500 هزار تومان نیز نمی رسد، ولی این را در نظر بگیرید که هر کس که دارای این نوع ماشین های لوکس می باشد قطعا این نوع قیمت برایش زیاد فرق نمی کند خرج تعویض روغن چه قدر می باشد.

نحوه تعویض روغن بنز

تعویض لاستیک های بنز

همان طور که در اول متن گفته شد زمانی که صحبت از یک ماشین لوکس خارجی می باشد باید تمام جوانب را در نظر بگیرید زیرا که تمام قطعاتی که داخل آن به کار رفته از خارج بوده و هیچ کدام از آنها در ایران ساخته نمی شود، به این صورت که لاستیک های مرسدس بنز نیز یکی از قطعات خارجی می باشد که در خارج تولید می شود و در ایران درست نمی شود مگر اینکه دارای نمایندگی باشد، این را در نظر بگیرید امروزه به دلیل وضع اقتصادی نا مناسب هزینه لاستیک های ماشین داخلی نیز به صورت سر سام آور می باشد.

اما از طرف دیگر شاید برایتان سوال پیش بیاید که قیمت لاستیک مرسدس بنز چه قدر می باشد، در جواب به سوال باید بگویم که امروزه قیمت لاستیک های مرسدس بنز هر یک جفت یعنی دو عدد لاستیک جلو یا پشت چیزی مایل بر 8 الی 9 میلیون تومان می باشد، خدا نکند که لاستیک های این ماشین ها دچار عیب و ایراد شود، جوری هزینه بر دست شما می گذارد هر روز ناراحت باشید که چرا این ماشین را خریدید (مزاح می باشد) زیرا که هر کسی که این نوع ماشین ها را می خرند می دانند که هزینه سرویس های که باید برای یک بنز ارائه کرد بسیار بالا می باشد، این تنها فقط یک بخش از هزینه سنگین مرسدس بنز می باشد، در ادامه برخی از سرویس های دیگر که هزینه سنگینی برای مرسدس بنز دارد را مورد برسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

سرویس خودرو در تعمیرگاه بنز

تعویض قطعات یدکی

همانطور که می دانید امروزه قطعات یدکی و بدنه ماشین تبدیل شده است به یکی از مهم ترین و سنگین ترین هزینه های که باید برای یک ماشین لوکس مانند مرسدس بنز خرج کرد می باشد، امروزه ترس از هزینه سنگین برای تعمیر و به دست آوردن قطعات یدکی در بیشتر صاحبان خودرو ایجاد شده است، به این علت که این قطعات یدکی در کشور ساخته نمی شود مگر اینکه نمایندگی بنز در ایران وجود داشته باشد.

در نظر بگیرید که یک روز تصادف کنید، علاوه بر هزینه سنگینی که شما برای خرید و تعمیر باید بدهید، از طرفی به دست آوردن قطعات یدکی و لوازمی که مربوط به بدنه می باشد بسیار سنگین و زمان بر می باشد،  به طور کلی امروزه قیمت خاصی نمی توان برای این نوع قطعات یدکی و بدنه در نظر گرفت زیرا که هر روزه این نوع قیمت ها در حال بالا و پاین شدن می باشد.

یک مثال که امروزه ایجاد شده است درمورد ماشین های لوکس این می باشد که افراد می گویند خدا نکنه با این ماشین های لوکس تصادف کنیم و گرنه باید خود ماشین را بگذاریم آنجا و پیاده ادامه مسیر را برویم به این علت که هزینه های قطعات یدکی و بدنه ماشین لوکس مرسدس بنز بسیار سنگین و بالا بوده است.

لوازم بنز

هزینه سرویس دوره ای بنز

اصلی ترین کاری که باید برای ماشین های لوکس مانند مرسدس بنز و بی ام و در نظر گرفت سرویس های دوره ای می باشد، در نظر بگیرید که امروزه درست دست که کار زیادی در این نوع سرویس دوره ای انجام نمی دهند، فقط برای این می باشد که چک کنند ماشین دچار مشکل یا ایرادی نمی باشد، در نظر گرفته می شود،  به این صورت که امروزه برای بیشتر ماشین های ایرانی هزینه این که چک کنند آیا ماشین دچار مشکل است یا خیر چیزی حدود 100,000 تومان می باشد اما نسبت به ماشین های لوکس مانند مرسدس بنز چیزی بالغ بر 2 الی 4 میلیون تومان می باشد که بسیار سرسام آور می باشد ولی به صورت کلی تمامی این هزینه ها برای فردی که توان خرید این نوع ماشین را دارد چیزی به حساب نمی آید.

جمع بندی

به طور کلی شرکت های آلمانی از جمله بنز خودرو سازانی بسیار با تجربه هستند که خود رو های آن ها در سطح جهانی مورد استفاده قرار میگیرد و در ایران هم به همین صورت می باشد و شما برای هزینه سرویس های بنز نیازمند پول بسیار زیادی هستید، با توجه به این که تحریم هستیم و قطعات این خودرو ها ب سختی گیر می آید سرویس های بنز هزینه های بسیار زیادی به همراه دارند که گاهی اوقات این هزینه ها با خرید یک خودروی داخلی برابری میکند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه خاصی به این خود رو ها دارید باید بگوییم که هزینه سرویس های این خودرو از 10,000,000 تومان کمتر نیست.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”سرویس های بنز به چه معناست؟” answer-0=”سرویس یک خودرو به این معناست آن خودرو دارای استهلاک می باشد و می بایست توسط یک مکانیک معاینه شوند و عیب آنها پیدا شود و یکسری قطعات تعویض شود. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”در سرویس های خود رو چه کار های امجام می شود؟” answer-1=”در سرویس های خودرو تعویض قطعات ، تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلتر هوا و فیلتر روغن انجام میشود. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”هزینه های قطعات بنز به چه صورت است؟” answer-2=”هزینه های قطعات این نوع خودرو ها بسیار زیاد بوده و کمتر از ۱۰ میلیون تومان نمی باشد. البته این بستگی به نوع خودرو هم دارد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 11 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸