هزینه صافکاری خودرو

قیمت صافکاری خودرو

هزینه صافکاری خودرو را نمی توان با یک شاخصه و قیمت ثابت در نظر گرفت. زیرا متناسب با مهرات و تجربه استادکار و عوامل مختلفی قیمت صافکاری خودرو تعیین می شود. اما می توان حدود تعیین کرد. همین امر باعث می شود که اگر قصد صافکاری خودرو خود را دارید با سر زدن به تعمیرگاه های مختلف حدود هزینه صافکاری خودرو خود را پیدا کنید و متناسب با امکانات ارائه شده توسط تعمیرگاه آن را ارزیابی کنید و بهترین تعمیرگاه را انتخاب کنید. در انتهای مطلب حدود قیمت برای شما عزیزان آورده ایم.

هزینه صافکاری خودرو

عوامل موثر در هزینه صافکاری خودرو

همانطور که متوجه شدید هزینه صافکاری خودرو به عوامل مختلفی بررسی دارد. این عوامل و در برخی موارد امکاناتی که تعمیرگاه های مختلف در اختیار مشتریان خودر قرار می دهند، قیمت صافکاری خودرو را تعیین می کند. در نتیجه برای برآورد هزینه صافکاری خودرو باید این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم. عواملی مانند:

  • نوع خودرو
  • میزان آسیب وارد شده به خودرو
  • محل آسیب دیده
  • نحوه و روش صافکاری
  • تجهیزات و ابزار صافکاری
  • مهارت و تخصص استادکار

نوع خودرو

مهم ترین اصلی ترین عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت صافکاری خودرو نوع و مدل خودرو می باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که هرچه قیمت خودرو بالاتر باشد، هزینه صافکاری هم بالاتر می رود؟ برای پاسخگویی به این سوال لازم است توضیح مختصری در مورد تاثیر مدل خودرو در تعیین هزینه صافکاری به شما بدهم. هنگامیکه شما از یک کمپانی معروف خودرو سازی، خودرویی را خریداری میکنید هزینه زیادی برای خودرو پرداخت می کنید. این هزینه متناسب با امکانات و ویژگی های منحصر به فرد آن مدل می باشد.

مثلا خودرو های کمپانی های معروف از سیستم های الکترونیکی خاص و پیشرفته ای استفاده می کنند و یا بدنه این نوع خودرو ها ازآلیاژ های خاص ساخته شده است. همین ویژگی های منحصر به فرد خودرو های کمپانی های معروف خودرو سازی فرآیند صافکاری خودرو را پیچیده می کنند و نیاز به زمان و تخصص بیشتری نسبت به صافکاری ما بقی خودرو ها دارد. در نتیجه نوع خودرو شما تاثیر گذار ترین عامل در تعیین هزینه صافکاری خودرو شما می باشد.

عوامل موثر در هزینه صافکاری

عوامل موثر در هزینه صافکاری

میزان آسیب وارد شده

بدیهی می باشد که یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه صافکاری میزان آسیب دیدگی خودرو شما باشد. زیرا هر چه میزان آسیب بیشتر باشد، زمان و توان بیشتری برای صافکاری آن صرف می شود. از جنبه دیگر هم می توان این عامل را مورد بررسی قرار داد. همانطور که می دانید دو روش اصلی صافکاری (صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ) مستقیما به میزان آسیب دیدگی خودرو شما در هنگام تصادف بستگی دارد.

به طور مثال در صافکاری بدون رنگ نیازی به صافکاری سنگین و یا بعد از صافکاری نیاز به نقاشی نیست. در نتیجه قیمت صافکاری خودرو کاهش می یابد و برعکس آن یعنی زمانی که میزان آسیب دیدگی زیاد باشد صافکاری کار بیشتری بر روی خودرو شما انجام میدهد و در نهایت خودرو شما باید نقاشی شود و هزینه نقاشی هم به هزینه صافکاری خودرو شما اضافه می شود. با تمام این توضیحات دومین عامل تاثیر گذار در تعیین هزینه صافکاری میزان آسیب وارد شده در هنگام تصادف به خودرو شما می باشد.

محل آسیب دیدگی

قطعا برای شما سوال پیش می آید که محل آسیب دیدگی بدنه چه ربطی به هزینه صافکاری خودرو دارد؟ باید به این نکته توجه کنید که محل آسیب دیدگی بسیار مهم است. زیرا خودرو ساز ها تمام قسمت های بدنه خودرو را از یک جنس و با یک ساختار نمی سازند. به عنوان مثال اکثر خودرو ساز ها سپر ها را از جنس فایبیرگلاس و پلاستیک می سازن که نحوه صافکاری آن با صافکاری دیگر قسمت های بدنه خودرو متفاوت است. به همین دلیل هزینه صافکاری سپر خودرو با گلگیر خودرو کاملا فرق دارد. از طرف ساختار تمام بخش ها یکشان نیست.

خودرو ساز با توجه به آسیب پذیر بودن نقاط مختلف بدنه خودرو برای هر بخش ساختاری جداگانه در نظر می گیرند به طور مثال گلگیر ها عموما تک جداره می باشد اما درب ها را دو یا چند جدارد می سازند زیرا وظیفه محافظت از سر نشینان خودرو را دارد. در نتیجه زمان و توان بیشتری برای صافکاری درب ها صرف می شود و همین باعث بیشتر شدن هزینه صافکاری می شود.

نحوه و روش صافکاری

در مطال قبلی به طور مفصل در مورد انواع و روش های مختلف صافکاری با هم صحبت کردیم. هر یک از روش های صافکاری منحصر به فرد بوده و هرکدام متناسب باشرایط و تشخیص استادکار مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی در صافکاری یک خودرو از چند روش صافکاری استفاده می شود. همین امر باعث افزایش و یا کاهش هزینه صافکاری می شود. بعضی از روش های صافکاری نیاز به دستگاه های گران قیمت صافکاری دارند و تعمیرگاه ها سعی میکنند طی زمان هزینه خرید آن دستگاه را تامین کنند و همین باعث افزایش هزینه صافکاری خودرو شما می شود.

نقاشی خودرو

نقاشی خودرو

تجهیزات و ابزار صافکاری

بعد از نحوه صافکاری که تاثیر مستقیم در تعیین قیمت صافکاری خودرو دارد، نوبت به ابزارآلات و تجهیزات مورد استفاده در صافکاری می رسد. همانطور که می دانید در رشته های فنی داشتن ابزار مناسب و کارآمد مهم ترین و اصلی ترین عامل کیفیت خدمات ارائه شده می باشد. از طرفی هم قیمت ابزارآلات صافکاری قالبا بالا می باشد. در نتیجه این افزایش قیمت ابزارآلات تاثیر خود را بر روی تعیین هزینه صافکاری خودرو می گذارد. گاهی امکان دارد خودرو شما نیاز به یک ابزار خاص برای صافکاری دارد و شما باید قیمت بالای صافکاری را قبول کنید تا خودرو شما به حالت اولیه خود برگردد.

مهارت و تخصص استادکار

به نظر من می توان این عامل را مهم ترین عامل تعیین کننده هزینه صافکاری خودرو باشد. قطعا برای شما پیش آمده که خودرو شما تصادف کرده و شما می خواهید هر جور شده خودرو را تعمیر کنید بدون اینکه اثری از صافکاری و تعمیر بر روی آن باقی بماند. در آن زمان شما حاضر هیتید مقدار بیشتری هزینه کنید تا اثری از تصادف بر روی بدنه خودرو شما باقی نماند. تنها تضمینی که به شما این اطمینان را بدهد، سپردن کار به یک استادکار ماهر و باتجربه می باشد. قطعا این استادکار مطابق با مهارت و تجربه خود هزینه صافکاری را تعیین میکند. باید توجه داشت این هزینه بی دلیل نیست و رضایت شما بعد از دیدن هنر دست استاد کار دلیل بر این هزینه تعیین شده می باشد.

استادکار صافکاری

جمع بندی

همانطور که متوجه شده اید تعیین هزینه صافکاری به عوامل مختلفی وابسته است. حتی استادکاران با تجربه صافکاری حتی با دیدن عکس هم تعیین قیمت نمی کنند و حتما به صورت حضوری خودرو شما را مورد بررسی قرار می دهند. در نتیجه نمیتوان عدد و مبنای مشخصی برای هزینه صافکاری خودرو تعیین کرد. این هزینه متناسب با عواملی که در بالا توضیح داده شد تعیین می شود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”حداقل هزینه صافکاری پژو ۴۰۵ و تیبا چقدر است؟” answer-0=”در کمترین حالت حدود ۱۵۰,۰۰۰ تومان هزینه دارد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”حداقل هزینه صافکاری سمند و پرشیا چقدر است؟” answer-1=”صافکاری خودروهای این سبکی حداقل ۲۰۰,۰۰۰ تومان خرج دارند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”حداقل قیمت صافکاری پژو ۴۰۵ و تیبا چقدر است؟” answer-2=”حداقل هزینه صافکاری انواع ۲۰۶ و ال۹۰ از ۲۵۰.۰۰۰ تومان شروع می شود.” image-2=”” headline-3=”h3″ question-3=”حداقل قیمت صافکاری خودروهای چینی چقدر است؟” answer-3=”صافکاری خودروهای چینی از ۳۰۰,۰۰۰ تومان به بالاست.” image-3=”” headline-4=”h3″ question-4=”قیمت صافکاری خودروهای کیا و رنو از چند شروع می شود؟” answer-4=”اگر آسیب جدی نباشد از ۴۰۰,۰۰۰ تومان آغاز میشود.” image-4=”” headline-5=”h3″ question-5=”هزینه صافکاری خودروهای لوکس چقدر است؟” answer-5=”صافکاری خودروهای لوکس حدودا ۱,۰۰۰,۰۰۰ هزینه می برند. باز هم بستگی به جایی که میبرید و مهارت و تخصص صافکار دارد.” image-5=”” count=”6″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸