تعمیر موتور بی ام و سری 7

تعمیر موتور بی ام و سری 7

شرکت بایرشه موتورن ورکه آگ آلمانی که همه ما آن را با نام اختصاری بی ام دابلیو  (BMW) می شناسیم، سال هاست که جزو پرفروش ترین تولید کنندگان خودروهای اسپرت و لوکس و همچنین موتور سیکلت ها در سراسر دنیا به حساب می آید و نام ابر قدرت برازنده آن است.

جالب است بدانید که شرکت بی ام و در ابتدا در سال 1916 توسط فرانتس جوزف پوپ برای تولید موتورهای هواگرد تأسیس شد. این شرکت تا پایان جنگ جهانی دوم، در این زمینه فعالیت داشت.

میزان تولید و فروش خوروهای بی ام و غیر قابل باور است! طبق آمار رسمی در سال 2015، بی ام وی توانست با تولید حدود دو میلیون و سیصد دستگاه خودرو، دوازدهمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان شناخته شود. البته این عامل طبیعی است چرا که شعبات کارخانه جات بی ام وی در کشورهای آمریکا، آلمان، انگلستان، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل مشغول فعالیت هستند.

 

تعمیر موتور بی ام و سری 7

مشخصات فنی موتور بی ام و سری 7

Bmw 7 series، خودروهای سدان لوکس با ابعاد بزرگ این شرکت به حساب می آیند که از اواخر دهه 70 میلادی تا کنون در دست تولید هستند. خودروهای بی ام و سری 7 همیشه به عنوان رقیب سرسخت مرسدس بنز s کلاس شناخته می شوند.

سری 7 بی ام و، توانسته تا به عنوان پرچمدار این شرکت شناخته شود، چرا که از عهده حداکثر کارایی به همراه بهترین طراحی بر آمده است. خودروهای این سری در مدل های شاسی کشیده و لیموزین نیز تولید می شوند.

در ادامه تصمیم گرفتیم تا به مشخصات فنی موتور بی ام وی سری 7 Li730 طراحی سال 2016 که از محبوبیت خاصی در ایران و سراسر دنیا برخوردار است، بپردازیم. لازم به ذکر است تسلط بر دانش نسبت به تعمیر موتور این سری از خودروهای بی ام و سری 7، برای هر تعمیرکاری لازم می باشد:

  • نوع موتور: 4 سیلندره 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1998 سی سی
  • توان موتور: 258 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 400 نیوتون متر در 1550 دور در دقیقه
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: به صورت دیفرانسیل عقب
  • جعبه دنده: 8 سرعته اتوماتیک
  • حجم باک: 78 لیتر
  • شتاب 0 تا 100: 6.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 3210 میلی متر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

همچنین بخوانید : راهنمای خرید گیربکس bmw 

دلایل تعمیر موتور بی ام و سری 7

موارد ممکن است وجود داشته باشند که خبر از ایراد در کارکرد و نیاز به تعمیر موتور بی ام و سری 7 دهند و بایستی بررسی شوند که عبارت اند از:

دلایل تعمیر موتور بی ام و سری 7

  • روشن شدن چراغ های هشدار دهنده

خاموش نشدن چراغ های هشدار دهنده خودرو پس از روشن کردن و کار کردن ماشین، نشانه خوبی نیست از وجود مشکلی خبر می دهد. این چراغ ها به سنسورهایی متصل هستند که بر تمام اجزای خودرو نظارت دارند، لذا روشن ماندن هر یک از آن ها، نشانه وجود مشکلی خاص می باشد.

حال اگر در تشخیص مشکل موتور خودروی BMW خود دچار سردرگمی می شوید، بهترین راه، مراجعه به تعمیرگاه بی ام و معتبر و دیاگ زدن ماشین است، چرا که با این کار، تمامی اجزای دستگاه بررسی می شود و مشکل به طور دقیق شناسائی خواهد شد.

  • لرزش بدنه خودرو

موتور خودروی بی ام و شما بایستی در طول رانندگی به طور آرام کار کند و ماشین را دچار لرزش ننماید، وگرنه نیاز به تعمیر دارد. البته لرزش بدنه خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد.

عدم کارکرد مناسب شمع ها، گرفتگی لوله های بنزین و… می تواند از مهم ترین دلایل این اتفاق باشند. اگر در حین رانندگی با خودروی BMW با لرزش زیاد بدنه مواجه هستید، حتماً به تعمیرکار مراجعه کنید. معمولاً این مشکل با تعویض روغن موتور یا تسمه ها رفع خواهد شد.

  • سر و صدای زیاد ماشین

ممکن است احساس کنید که خودروی شما نسبت به قبل سر و صدای بیشتری تولید می کند به طوری که اصلاً عادی به نظر نمی رسد! در چنین مواقعی نیز ممکن است نیاز به تعمیرگاه BMW سری 7 باشد.

  • عدم کشش خودروی BMW در سر بالایی ها

زور زدن ماشین به هنگام عبور از سربالایی ها، از ناتوانی موتور خبر می دهد. البته این مشکل ممکن است آنقدرها جدی نباشد و با اقداماتی ساده توسط تعمیرکار برطرف گردند.

یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق، گرفتگی فیلتر بنزین می باشد، چرا که وقتی این فیلتر به تدریج کثیف می شود، عملکرد آن دچار افت شده و در نتیجه پمپ بنزین برای عبور از فیلتر، شدیدتر کار می کند. همچنین ممکن است آلودگی های بنزین در باک رسوب کرده باشد.

  • استشمام بوی سوختگی و بد از خودرو

بوی حاصل سوختن گازوئیل و یا داغ شدن قطعات فلزی زیر کاپوت، در هنگام کار کردن خودرو طبیعی هستند، اما هنگامی که بوی سوختگی وارد کابین و استشمام شود، مشکل جدی در کارکرد خودروی شما وجود دارد.

نشت روغن خنک کننده یا رادیاتور، شل یا پاره شدن تسمه های موتور و در تماس قرار گرفتن لوله های لاستیکی حمل کننده مایعات ضروری موتور با قسمتی از بدنه موتور، مواردی اند که نیاز این قطعه خودروی BMW سری 7 به تعمیر را ضروری می نمایند.

  • خروج دود غیر عادی از اگزوز

اگر از قسمت جلو یا عقب خودروی لسکوس بی ام و شما دود سفید (به دلیل جوش آوردن موتور) یا آبی (سوختن روغن موتور) خارج شود، هر دو نشانه خرابی های مربوط به موتور این خودرو هستند.

  • توان پایین موتور در هنگام گاز دادن

اگر سیستم سوخت رسانی موتور BMW دچار مشکل شود، خودرو هنگام گاز دادن به سرعت مورد نظر نمی رسد. انژکتور کثیف، نشتی لوله های سوخت رسان، فیلتر بنزین کثیف یا پمپ بنزین از کار افتاده، مهم ترین دلایل بروز این مشکلات در عملکرد موتور بی ام سری 7 و و نیاز آن به تعمیر می باشند.

 

تعمیر موتور بی ام و سری 7

راهکارهای جلوگیری از خرابی موتور

از آن جایی که هزینه های تعمیر قطعات خودرو به خصوص موتور بی ام و سری 7 ممکن است برایتان بسیار گران تمام شوند، بایستی سرویس و راهکارهای جلوگیری از خرابی موتور را بسیار جدی بگیرید و به دنبال تعمیرگاهی بسیار معتبر و قابل اعتماد همچون اتوداکار برای رفع مشکل باشید:

  • یکی از مهم ترین مواردی که بایستی همواره توسط تعمیرکار اتوداکار بررسی شود، سطح روغن موتور بی ام و سری 7 است. روغن موتور بی ام و سری 7 ممکن است به دلیل ریختن از واشرها، کاهش نمدها و یا ضعیف شدن رنگ پیستون و رسیدن روغن به محفظه احتراق و و روغن سوزی، کاهش یابد. همین عامل باعث بروز صدمات بر موتور و عملکرد غیر ایده آل آن خواهد شد.
  • وظیفه سیستم خنک کننده، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور می باشد. اهمیت این بخش از خودرو زمانی برجسته می گردد که گرفتگی مجاری سیستم خنک کننده و یا کاهش سطح مایع آن باعث از کار افتادن آن و جوش آوردن موتور بی ام و سری 7 گردد. سوختن واشر سرسیلندر و قاطی شدن آب و روغن، از مشکلاتی اند که در صورت عدم تعمیر به موقع سیستم خنک کننده موتور بی ام و سری 7، در انتظار دارنده خودرو خواهند بود.
  • احتراق ناقص و بد کار کردن موتور خودرو در نتیجه آن، یکی دیگر از معمول مشکلاتی است که برای جلوگیری از خرابی موتور بایستی بررسی شود.

تکنسین اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهارت کافی که دارند به راحتی می‌توانند ایرادات موتور، تعمیر موتور  را برطرف کرده و شما دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر موتور بی ام و بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکای و نقاشی  و با رنگ همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … در خدمت شما مشتریان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اتوداکار تماس بگیرید.

راهکارهای جلوگیری از خرابی موتور

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

مهم ترین دلایل ایجاد سروصدا در موتور بی ام و سری 7 چه می باشند؟

مهم ترین دلایل بروز این مشکل، آسیب پیستون، آسیب گیربکس، ساییدگی دنده ها و مشکلاتی در عملکرد موتور BMW به حساب می آیند.

مصرف سوخت داخل و خارج از شهر بی ام وی 730Li به چه میزان است؟

داخل شهر 7.8 لیتر و خارج از شهر 5.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر

میزان تولید کربن دی اکسید بی ام وی 730Li به چه میزان است؟

گرم در هر کیلومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸