تعمیر موتور مزدا

تعمیر موتور مزدا

مزدا یکی پرطرفدار ترین و لوکس ترین اتومبیل در بین مردم است که آپشن های فروانی دارد و همچنین از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار می‌باشد که در این مقاله تعمیر موتور مزدا را توسط تیم اتوداکار مورد بررسی قرار می‌دهیم. کمپانی مزدا در سال ۱۹۲۰ توسط فردی به نام جوجیرو ماتسودا در کشور ژاپن تاسیس شد.

اولین ماشینی که توسط این شرکت طراحی و تولید شدن به نام مزدا نامگذاری شد ماشین های مزدا از دهه ۷۰ میلادی وارد کشور ایران شدند که اول ماشینی که یکی از اتومبیل های کوچک و پرطرفدار زمان خود بود مزدا ۹۲۹ کوپه است. کمپانی مزدا، توانسته است اتومبیل های سواری و وانت طراحی و تولید کند.

موتور اتومبیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است در صورت مشکل و خرابی شما عملکرد صحیح و مناسبی نخواهد داشت یکی از قطعات مهم و پیچیده اتومبیل، موتور آن است که انواع مختلفی دارد و قطعات اصلی در تمام اتومبیل ها معمولا به صورت مشترک می‌باشد که اگر این قطعات کوچکترین مشکلی داشته باشند باعث اسیب رسیدن به موتور می‌شود که نیاز به بررسی و تعمیر خواهد داشت.  تعمیر موتور مزدا را به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار بسپارید.

 

تعمیر موتور مزدا mazda

قطعات موتور مزدا عبارتند از :

  • بلوک سیلندر
  • سیلندر
  • سرسیلندر
  • گژن‌پین یا انگشتی (میله‌ای تو خالی برای اتصال شاتون به میل لنگ)
  •  بوش شاتون
  •  یاتاقان یا بلبرینگ شاتون

همان طور که ذکر شد تعمیر موتور مزدا از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد که در هنگام خرید نیز بسیار مهم می‌باشد و همه به سالم بودن و خراب نبودن موتور اهمیت می‌دهند شما باید همیشه به خوبی از موتور اتومبیل نگهداری و مراقبت کنید و از روغن و … با کیفیت برای سالم ماندن موتور اتومبیل استفاده کنید.

در صورتی که تنها یکی از این قطعات دچار مشکل و آسیب باشند شما باید هرچه سریعتر جهت تعمیر موتور مزدا به تعمیرگاه معتبر اتوداکار مراجعه کنید اول باید عیب یابی صورت بگیرد و بتوانید قطعه که دچار خرابی و مشکل شده است را پیدا کرده و درصدد تعمیر آن برآیید.

مشکلات موتور مزدا

در برخی از موارد امکان دارد تا برای موتور اتومبیل مشکلات ایجاد شود که در ادامه مشکلات رایج آن را برای شما ذکر می‌کنیم.

کم کردن روغن موتور

در برخی موارد امکان دارد اتومبیل دچار نشت خارجی شود و از طریق خرابی یکی از واشر ها روغن بر زمین بچکد. در برخی موارد جریان هوای کارتر ممکن است روغن از سیستم تهویه کارتر عبور کند و از آنجا به محفظه های احتراق ورود پیدا کند تا بسوزد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر شما با سرعت زیاد رانندگی کنید باعث فرسودگی رینگ های روغن شده که سبب ورود روغن به محفظه های احتراق اتومبیل می‌شود.

موتور دود می‌کند

اگر اتومبیل شما دچار روغن سوزی شده باشد موتور اتومبیل شما دود خواهد کرد. البته شما باید به رنگ دود توجه داشته باشید که بتوانید تشخیص دهید موتور چه مشکلی دارد.

در صورتی که موتور روغن سوزی داشته باشد معمولاً رنگ دود به صورت آبی رنگ است. اما اگر دود سیاه باشد یعنی همه سوخت در محفظه احتراق نمی سوزد.

اگر رنگ دود به سفیدی متمایل باشد و موتور اتومبیل نیز سرد باشد، یعنی موتور سالم و عالی بوده و پس از گرم شدن موتور، اگر دود سفید از اگزوز بیرون آید به معنای نشت آب در داخل محفظه احتراق است که این مشکل از ترک خوردن سرسیلندر و یا سوختگی واشر سرسیلندر می‌باشد.

پایین بودن فشار روغن

یکی از نشانه‌های فرسودگی یاتاقان ها یا پمپ روغن، پایین بودن فشار روغن می‌باشد. زمانی که به یاتاقان های انتهایی روغن کم برسد امکان سوختن آنها بسیار بالا می‌باشد.

یکی از دلایل پایین بودن فشار روغن می‌توان به ظریف بودن شیر فشار روغن و یا ترک خوردن لوله روغن یا ایجاده لجن در مدار و … می‌باشد.

استفاده از روغن مناسب و با کیفیت از اهمیت ویژه ای برای سلامتی موتور اتومبیل برخوردار است سعی کنید از روغن های باکیفیت استفاده کنید تا آسیبی به موتور وارد نشود همچنین باید روغن موتور به صورت دوره ای و مرتب تعویض کنید شما می‌توانید به تعمیرگاه معتبر و مجاز اتوداکار، واقع در منطقه پاسداران تهران مراجعه کنید تا بهترین و با کیفیت ترین روغن را جهت اتومبیل شما معرفی کنند.

بدون شک اگر شما از روغن های مناسب برای اتومبیل استفاده کنید و به صورت منظم نیز تعویض نمائید بسیاری از مشکلات برای اتومبیل  شما ایجاد نخواهد شد چرا که روغن مورد استفاده برای اتومبیل از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

 

تعمیر موتور مزدا

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس مزدا + بررسی علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مزدا

صداهای موتور

در برخی موارد موتور اتومبیل صدا تولید می‌کند که این صدا ها ناخوشایند بود همانند تق تق کردن زوزه کشیدن و … که در برخی مواقع صدا همراه با لرزش و بد کار کردن اتومبیل می‌باشد. زمانی که موتور اتومبیل صدایی مانند زوزه تولید می‌کند یعنی دسته موتور ها خراب می‌باشد و یا اجزای سیستم تخلیه و ملحقات موتور و … نیاز به تعمیرات دارد.

اتومبیل های مزدا دارای چراغ هشدار می‌باشند و در صورت مشکل و یا اسیبی در موتور این چراغ هشدار روشن خواهد شد و به شما اعلام می‌کند. که باید تعمیر موتور مزدا را بلافاصله انجام دهید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در قطعات موتور اتومبیل باید سعی کنید بلافاصله به تعمیرگاه معتبر اتوداکار مراجعه کنید تا مشکل برطرف شود، در غیر اینصورت امکان آسیب رسیدن جدی به موتور اتومبیل وجود دارد.

توجه داشته باشید که اگر شما بلافاصله به تعمیرگاه جهت تعمیر موتور مزاد مشکل مراجعه کنید امکان دارد نیاز به تعمیر و هزینه بیشتری نباشد اما اگر شما مشکلات اتومبیل را جدی نگرفته و اقدام نکنید موتور اتومبیل آسیب جدی خواهد دید و شما باید هزینه بیشتری را جهت تعمیر آن پرداخت کنید.

تعمیرگاه اتو داکار بهترین و معتبر ترین تعمیرگاه در تهران می‌باشد که با توجه به سابقه طولانی مدت و درخشانی که دارد آماده خدمات به شما عزیزان می‌باشد تمام سعی ما بر این است که در صورت خرابی و مشکل موتور اتومبیل شما و آن را تعمیر کرده و قطعات را تعویض نکنیم و همچنین اقدام به صافکاری و و نقاشی مزدا کنند و اما در صورتی که نیاز تعویض قطعات داشته باشد بدون شک از قطعات اورجینال و اصلی برای شما استفاده خواهیم کرد تا با خیالی آسوده از عملکرد صحیح اتومبیل خود لذت ببرید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا برای تعمیر موتور مزدا می توانم به اتوداکار مراجعه نمایم؟” answer-0=”تعمیرگاه تخصصی اتوداکار، با افتخار تعمیر هر نوع مدل از خودروی مزدا را به طور تضمینی بر عهده می گیرد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”هزینه تعمیر موتور مزدا چقدر است؟” answer-1=”پس از بررسی کامل موتور مزدا و مشکل یابی دقیق، می توان هزینه تعمیر موتور این مدل را برآورد نمود.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا هزینه تعمیر موتور مزدا بالاست؟” answer-2=”هزینه تعمیر موتور مزدا با توجه به مدل خودرو، نوع و میزان خرابی موتور متغیر است.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸