تعمیر گیربکس دوو

تعمیر گیربکس دوو

همان طور که می دانید نیاز به تعمیر گیربکس یکی از مواردی می باشد که هر راننده ای حداقل یک بار با آن مواجه شده است. تعمیر گیربکس دوو یا هر ماشین دیگری با توجه به وظیفه آن در اتومبیل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است بدانید بخش اصلی در سیستم انتقال قدرت خودرو گیربکس می باشد که اگر به درستی کار نکند حرکت اتومبیل با مشکل روبرو خواهد شد.

شما بازدید کنندگان گرامی نیز در صورت نیاز به تعمیر گیربکس دوو یا هر اتومبیل دیگری می ‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وبسایت https://autodakar.ir/ با کارشناسان اتوداکار در تماس بوده و جهت تعمیر به این مجموعه مراجعه نمایید.

تعمیر گیربکس دوو

مزایای تعمیر گیربکس

توجه داشته باشید اگر شما به موقع برای تعمیر گیربکس اتومبیل اقدام نکنید امکان دارد گیربکس شما بسوزد و نیاز به تعویض آن داشته باشد. طبیعتا هزینه تعمیر گیربکس نسبت به هزینه تعویض آن بسیار کمتر می باشد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که کوچک ترین مشکلی برای گیربکس اتومبیل شما ایجاد شد نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

شما با استفاده از خدمات تعمیر گیربکس صنعتی و همچنین تعمیر گیربکس اتوماتیک که توسط تیم تخصصی اتوداکار ارائه می گردد می توانید به بررسی گیربکس اتومبیل خود بپردازید. قبل از این که مشکل جدی برای اتومبیل شما ایجاد شود نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید. یکی دیگر از مزایای به موقع تعمیر گیربکس این است که اتومبیل شما در حین رانندگی عملکرد بهتری را به همراه خواهد داشت.

آشنایی با ساختمان داخلی گیربکس ها

به طور کلی می توان گفت گیربکس ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند. هر یک از آن دارای ساختار متفاوتی می باشد که در ادامه شرح می دهیم.

ساختار و تعمیر گیربکس دستی

گیربکس های دستی اولین سیستم جعبه دنده طراحی شده در صنعت خودروسازی دنیا می باشد. با توجه به تکنولوژی روز این سیستم نیز کامل تر شده تا به شکل امروزی در آید. جعبه دنده های اصلی معمولاً از جنس فولاد و چدن تولید می شود. اجزای داخلی آن ها یک محور چرخ دنده مرکزی و تعدادی چرخ دنده دیگر می باشد که جهت انتقال قدرت از موتور ماشین به چرخ های ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

تعویض دنده در این گیربکس ها توسط دسته دنده و کلاچ انجام خواهد شد. به همین خاطر به ان گیربکس های هیدرولیکی گفته می‌شود. برای روان سازی و جلوگیری از ضربه خوردن قطعات و خوردگی از بهبود کارایی آن باید از روغن گیربکس مناسب استفاده کرد. بهتر است بدانید هزینه تعمیر گیربکس دستی با توجه به این که از سادگی خاصی برخوردار است از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کمتر می باشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک و ساختار آن

ساختمان داخلی گیربکس اتوماتیک تا حدودی پیچیده تر از ساختمان داخلی گیربکس دستی می باشد. تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک از یک مغز متفکر داخلی استفاده خواهد شد. سیستم کامپیوتری باید تحلیل سرعت ماشین و قدرت موتور دنده را به صورت خودکار تعویض کرده و رانندگی آسانی را برای رانندگان به همراه دارد.

امروزه اغلب خودروساز های مطرح جهان در طراحی خودرو از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند. توجه داشته باشید اجزای اصلی گیربکس اتومات شامل مبدل گشتاور گیربکس، پمپ روغن گیربکس، چرخ دنده های ارتباط دهنده گیربکس با چرخ ها، سنسور داخلی و کامپیوتر کنترل کننده گیربکس و .. می باشد.

در برخی از گیربکس های اتوماتیک اتومبیل از دو گشتاور استفاده خواهد شد. با توجه به اینکه گیربکس های اتوماتیک از حساسیت و ساختمان داخلی پیچیده‌تری برخوردار می باشد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تا حدودی بیشتر می باشد.

دلایل نیاز به تعمیر گیربکس دوو

توجه داشته باشید گیربکس اتومبیل دوو در بسیاری از موارد نیاز به تعمیر دارد. برخی از دلایلنیاز به تعمیر گیربکس دوو را در ادامه ذکر می کنیم.

تعویض روغن گیربکس

توجه داشته باشید تعویض روغن گیربکس اتومبیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شما باید به صورت دوره ای و منظم ان را سرویس نمایید. بی‌توجهی به تعویض روغن گیربکس امکان دارد مشکلات جدی تری را برای شما به همراه داشته باشد. بهتر است بدانید هزینه تعمیر تعویض روغن گیربکس بسیار ناچیز می باشد.

در صورتی که تعویض روغن گیربکس به موقع انجام نشود امکان دارد مشکلات جدی تری را برای شما ایجاد کرده که باید هزینه بیشتری را پرداخت نماید. استفاده از روغن های ارزان قیمت و نامناسب توصیه نمی شود چرا که امکان دارد به گیربکس صدمه بزند. زمان مشخص تعویض روغن گیربکس هر اتومبیل در دفترچه آن ذکر شده است.

تقه زدن گیربکس اتومات

زمانی که ساختمان داخلی گیربکس اتوماتیک با مشکلی روبرو شود اتومبیل شما بیهوده گاز خورده و بد دنده می خورد. احساس خواهید کرد به ماشین و گیربکس ضربه های کوچکی مانند تقه وارد می شود این نشان دهنده خرابی گیربکس اتومبیل می باشد. باید هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن و بررسی مشکل اقدام نمایید.

تعمیر گیربکس دوو

تعویض فیلتر گیربکس

توجه داشته باشید زمانی که شما جهت تعویض روغن گیربکس اقدام کنید بهتر است برای تعویض فیلتر آن نیز اقدام نمایید. هزینه تعویض فیلتر بسیار پایین می باشد اما جلوی خرابی های بزرگتر را خواهد گرفت.

بهتر است بدانید وظیفه فیلتر در گیربکس پالایش روغن گیربکس می باشد که اگر به درستی کار نکند امکان دارد روغن آلوده شده و با گذشت زمان خرابی چرخ دنده ها و محور اصلی گیربکس را به همراه دارد.

خرابی سنسور در گیربکس اتوماتیک

در برخی موارد واحد کامپیوتری گیربکس اتوماتیک امکان دارد دچار مشکل و ایراداتی شود. اگر سیستم سنسور مشکل داشته باشد معمولاً چراغ گیربکس روشن خواهد شد که باید برای برطرف کردن این مشکل به تعمیرگاه تخصصی مراجعه نمایید.

تعمیر گیربکس دوو در تعمیرگاه تخصصی اتو داکار

توجه داشته باشید تعمیر گیربکس کاری تخصصی می باشد که نیازمند مهارت و تخصص به همراه تجهیزات به روز می باشد. بنابراین در صورت نیاز به تعمیرات گیربکس باید حتما سعی کنید به مراکز معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید تا مشکل اتومبیل را به صورت جدی و اصولی برطرف نمایید. بدون اینکه مشکل دیگری برای آن به همراه داشته باشد.

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار با سابقه درخشانی که دارد توانسته است در زمینه تعمیرات تخصصی اتومبیل خدمات ارزنده ای را به مشتریان ارائه دهد. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس دوو و دیگر اتومبیل ها می توانید به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران مراجعه نمایید تا با کیفیت و به صورت اصولی تعمیرات لازم انجام شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”زمانی که تقه زدن گیربکس داشته باشد دلیل بر چیست؟” answer-0=”تقه زدن گیربکس یکی از علائم خرابی گیربکس می‌باشد که باید هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”مزیت تعمیر گیربکس دوو او در اسرع وقت چیست؟” answer-1=”اگر تعمیر گیربکس دوو به موقع انجام شود عملکرد اتومبیل بسیار عالی بوده و همچنین مشکلات جدی تری برای آن به همراه نخواهد داشت.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”جهت تعمیرات تخصصی اتومبیل دوو و دیگر اتومبیل های خارجی به کدام تعمیرگاه می توان مراجعه کرد؟” answer-2=”تعمیرگاه تخصصی اتوداکار ارائه دهنده خدمات تمامی تعمیرات مربوط به اتومبیل دوو و دیگر اتومبیل های خارجی می باشد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸