تعمیر گیربکس لکسوس

تعمیر گیربکس لکسوس

مایع و فیلتر گیربکس اتوماتیک به روغن کاری، خنک کردن و تمیز کردن اجزای داخلی گیربکس کمک می کند. آنها همچنین به حفظ فشار هیدرولیک لازم برای عملکرد صحیح انتقال کمک می کنند.

اگر وسیله نقلیه شما به آرامی و به سرعت در حالت درایو قرار نمی‌گیرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک سرویس گیربکس اتوماتیک توسط یک تکنسین آموزش دیده دریافت کنید. تعویض مایع گیربکس و فیلتر طبق توصیه های سازنده خودرو به حفظ عمر گیربکس کمک می کند و به حفظ گارانتی خودرو کمک می کند.

گیربکس خودروی لکسوس دارای دو نوع گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی می باشد. وظیفه ی این سیستم انتقال قدرت متور به چرخ ها می باشد و باعث حرکت خودرو می شود. گیرکس و موتور ماشین از مهمترین اجزای خودرو به حساب می آیند و بدون آن ها خودرو کاربرد ندارد. اگر این سیستم ها عملکرد خوبی نداشته باشند ، اتومبیل شما توانایی حرکت کردن ندارد.

توجه و ببرسی گیربکس بسیار اهمیت دارد و در صورتی که مشکلی جزیی برای این سیستم پیش آمد بهتر است آن را رفع کنید تا به مشکلات جدی تری بر نخورید. برای عیب یابی و تعمیر گیربکس لکسوس می توانید از طریق مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار اقدام کنید.

این مرکز یکی از بهترین مراکز تعمیرگاهی خودرو های لوکس است که با داشتن متخصصین حرفه ای و ابزار و تجهیزات پیشرفته، قادر هستند تمامی مشکلات مربوط به خودرو های لوکسی مانند لکسوس را رفع کنند.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک لکسوس

  • کم بودن یا نبود روغن گیربکس لکسوس
  • کیفیت و سلامت روغن گیربکس لکسوس
  • نشتی کردن و روغن ریزی از ناحیه گیربکس لکسوس
  • لغزش شدید یا خفیف هنگام حرکت
  • تاخیر در تعویض دنده
  • روشن شدن چراغ چک و خطا دادن
  • صدای ناله مانند زوزه از قسمت گیربکس لکسوس
  • بوی سوختگی از ناحیه ی گیربکس لکسوس
  • حالت اضطراری گیربکس لکسوس مانند گیر کردن در دنده 2 و 3
  • پائین آمدن قدرت و توان متور و کاهش شتاب خودرو

تعمیر گیربکس لکسوس

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس مازراتی

مشکلات رایج گیربوکس لکسوس

در ادامه به بررسی چند مشکل رایج گیربکس لکسوس خواهیم پرداخت:

  • سطح روغن گیرکس پایین است

یکی از رایج ترین مسائلی که باعث می شود گیربکس هنگام تعویض دنده خوب عمل نکند و یا هنگام تعویض دنده دچار تکان و لغزش شود، کم بودن سطح مایع یا روغن گیربکس است. با افزایش سن خودرو ، نشت مایع گیربکس شایع تر می شود.

این مشکل باید فورا بررسی شود و در صورت عیب یابی آن را رفع کرد. مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار آماده تعمیر و رفع مشکلات روغن ریزی و روغن سوزی گیبکس لکسوس شماست.

  • مکث، هنگام حرکت از دنده 3 به 4

بسیاری از اتومبیل های لکسوس هنگام تعویض دنده از 3 به 4 ، دچاریک مکث کوتاه می شوند. در این مکث، سرعت موتور افزایش می یابد، زیرا گیربکس در حال لغزش است. این مشکل معمولا یک یا دو بار پس از روشن شدن خودرو زمانی که ماشین سرد است اتفاق می افتد. این مشکل معمولا به دلایل زیر رخ می دهد:

  1. نرم افزار ماژول کنترل انتقال (TCM) برای آب و هوا مناسب نیست. متخصصان ما با استفاده از نرم افزار مناسب می توانند مشکل را حل کنند.
  2. گاهی یک باتری ضعیف یا ورودی و خروجی های باتری خراب شده و این موضوع می تواند باعث تنظیم مجدد ماژول کنترل انتقال (TCM) و رفتن به حالت یادگیری مجدد شود. ولتاژ باتری را بررسی کنید و هرگونه آثار خوردگی روی پایانه ها را پاک کنید.
  3. روغن انتقال پایین یا تخریب شده یا در شیر برقی دچار مشکل شده. روغن گیربکس و فیلتر را تعویض کنید و در صورت نیاز، شیر برقی را تمیز کنید.
  • تعویض اشتباه دنده و یا عدم تعویض دنده

بسیاری از خودرو های لکسوس معمولا دچار این مشکل می شوند و در مصافت های که خودرو طی می کند تعویض دنده به صورت اشتباهی اتفاق میافتد و یا در طولانی مدت ، گیربکس لکسوس روی یک چرخ دنده ثابت می ماند. مشکل تعویض دیر یا غیر معمول دنده یا عدم تعویض دنده معمولا هنگام شتاب گیری اتومبیل رخ می دهد.

این مشکل می تواند ثابت یا متناوب باشد و گاهی ممکن است چراغ چک موتور را روشن کند. برای رفع این مشکل بهتر است که با همکاران ما در مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار تماس بگیرید و برای تعمیر گیربکس لکسوس از این طریق اقدام نمایید. این مشکل معمولا به دلایل زیر اتفاق میافتد:

  1. سنسور موقعیت دریچه گاز معیوب است یا تنظیم آن بهم ریخته است. در بیشتر موارد، این مشکل باعث روشن شدن چراغ چک و نمایش کد خطای مربوطه می شود. عملکرد سنسور موقعیت دریچه گاز را می توان با استفاده از اکثر ابزارهای تشخیصی کنترل و تأیید کرد.
  2. شیرهای برقی معیوب یا مسدود شده را تعویض نمایید. اگر خطا برقی باشد، ممکن است چراغ چک موتور را روشن کند. مشکلات مکانیکی و گرفتگی شیر برقی به ندرت منجر به روشن شدن چراغ چک موتور می شود.
  3. سطح روغن گیربکس را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. اگر نمی دانید آخرین بار چه زمانی روغن گیربکس را تعویض کرده اید، بهتر است به یک متخصص نشان دهید تا شما را راهنمایی کند.
  • سرو صدا کردن گیربکس لکسوس

هنگامی که خودرو در حال حرکت است، صدای مانند خورد شدن ایجاد می کند. این مشکل ممکن است زمانی اتفاق بیفتد خودرو سرد است و تازه روشن شده و با گرم شدن از بین برود، و یا این مشکل می تواند همیشه وجود داشته باشد. علل های احتمالی این مشکل به شرح زیر می باشد:

  • یک مبدل گشتاور معمولا دارای چند بلبرینگ سوزنی در داخل خود است که در اثر تعمیر و نگهداری نامناسب می توانند فرسوده شده و یا آسیب ببینند. این مشکل علاوه بر سر و صدا، می تواند ارتعاشات قابل توجهی را در هنگام شتاب گیری ماشین ایجاد کند.
  • سطح روغن گیربکس را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. برای این کار بهتر است که به یک متخصص تعمیر گیربکس لکسوس مراجعه کنید.

تخلیه و پر کردن گیربکس اتوماتیک LEXUS شامل:

اگر تعویض روغن گیربکس تنها خدمات مورد نیاز باشد، تکنسین‌های اتوداکار، دوشاخه پر کردن/تخلیه گیربکس را برمی‌دارند، مایع گیربکس اتوماتیک قدیمی را تخلیه می‌کنند، دوشاخه پر کردن/تخلیه را مجدداً نصب می‌کنند و گیربکس را با مایع گیربکس اتوماتیک جدید پر می‌کنند.

تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک LEXUS شامل:

اگر نیاز به تعویض فیلتر و مایع گیربکس باشد، تکنسین‌های «تعمیرگاه اتوداکار» پانل گیربکس را برمی‌دارند، فیلتر گیربکس قدیمی را برمی‌دارند و آن را با فیلتر گیربکس جدید جایگزین می‌کنند. در این فرآیند، مواد واشر قدیمی را حذف می‌کنند، واشر تشت را با یک واشر جدید جایگزین می‌کنند و ظرف را دوباره نصب می‌کنند، سپس گیربکس را با مایع گیربکس اتوماتیک جدید تا سطح مناسب پر می‌کنند.

تعویض سیال و تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک LEXUS شامل:

در این سرویس، تکنسین‌های «تعمیرگاه اتوداکار» فیلتر و مایع گیربکس  و سایر مایعات موجود در سیستم گیربکس، از جمله مبدل گشتاور و خنک‌کننده گیربکس، را جایگزین خواهند کرد.

توصیه های سازنده خودرو برای تعویض مایع گیربکس اتوماتیک و تعویض فیلتر متفاوت است.
لطفاً توجه داشته باشید : همه گاراژها و مراکز تعمیر خودرو همه خدمات گیربکس را ارائه نمی‌دهند. لطفاً برای مشاوره فنی در مورد گیربکس خودکار با ما تماس بگیرید.

تعویض روغن گیربکس لکسوس

گیربکس لکسوس نیز مثل دیگر قطعات و اجزای ماشین نیاز به بررسی شدن و انجام سرویس های دوره ای دارد. سرویس های دوره ای خودرو معمولا با توجه به کیلومتر شمار و مصافت طی شده صورت می گیرد. روغن گیربوکس لکسوس مدل ها و درجات مخالفی با غلضت های گوناگونی دارد.

تعویض روغن گیربکس لکسوس و دیگر سرویس‌‌های دوره‌‌ای گیربکس اتوماتیک لکسوس به موقع، تاثیر بسزایی در بالا بردن کارایی و افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد.

مدت زمان توصیه شده برای انجام تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای گیربکس لکسوس بین 20000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر می‌باشد که این رقم بستگی به کیفیت روغن استفاده شده نیز دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن، و سرویس‌‌های دوره‌‌ای گیربکس لکسوس ، شرایط و نحوه ی رانندگی می باشد.

قیمت تعمیر گیربکس لکسوس

هر مشکل گیربکس لکسوس راه حلی دارد. اگر راه حل تعویض قطعه معیوب است، به یک تیم تخصصی اعتماد کنید تا در خرید شما کمک کند.

در تعمیرگاه اتو داکار ما سخت کار می کنیم تا جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم تخصصی تعمیرات خودرو حفظ کنیم. از این نظر، ما به کیفیت محصولاتی که ارائه می کنیم توجه زیادی داریم.

تعمیرگاه تخصصی اتودکار علاوه بر تعمیر تخصصی انواع گیربکس خودرو، در تعمیر موتور خودرو همچون تعمیر موتور پورشه، تعمیر موتور و … انجام می دهند. می توانید با ما تماس بگیرید تا قیمت تعمیر گیربکس لکسوس خود را دریافت کنید. ما به شما اطمینان می دهیم که قیمت گیربکس اتوماتیک لکسوس و گیربکس دستی کمترین قیمت در بازار است.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چه زمانی گیربکس لکسوس باید تعمیر شود؟” answer-0=”لرزش خودرو پس از حرکت کردن از علائم ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک لکسوس است. زمانی که احساس کردید روغن گیربکس باید تعویض شود هر چه سریع تر آن را به تعمیرگاه ببرید. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چرا گیربکس لکسوس گاز هرز می‌خورد؟” answer-1=”علت اصلی گاز هرز مشکل در کلاچ خودرو می باشد. علیت این خرابی کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”علت تقه زدن گیربکس لکسوس چیست؟” answer-2=”علت اصلی تقه زدن گیربکس لکسوس می‌تواند ناشی از ایراد برقی در خودرو باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد هم بی تاثیر نیست. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 6 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸