تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مازراتی

تمامی رانندگان حداقل یک بار نیاز به تعمیر گیربکس اتومبیل خود دارند که دغدغه آن ها پیدا کردن تعمیرگاه تخصصی و معتبر می‌باشد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس مازراتی را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی یکی از خدمات تخصصی مجموعه اتوداکار می باشد. در این مجموعه خدمات مختلفی برای تعمیر گیربکس های اتوماتیک اتومبیل مازراتی ارائه می شود. مجموعه تخصصی اتوداکار در تلاش است تا خدمات را به بهترین شکل و با مقرون ترین هزینه های ممکن ارائه دهند.

شما مشتریان گرامی با خیالی آسوده می توانید تعمیرات گیربکس اتوماتیک مازراتی را به دسته تعمیرکاران و متخصصان مجموعه اتوداکار بسپارید. خدمات تعمیرات گیربکس اتوماتیک مازراتی که توسط تیم تخصصی اتوداکار ارائه می گردد عبارتند از:

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک
  • سرویس دوره ای گیربکس
  • تعویض روغن گیربکس
  • بازدید فنی گیربکس اتوماتیک مازراتی با یک سال گارانتی
  • عیب یابی و نمایش ایراد گیربکس اتوماتیک مازراتی
  • مشاوره رایگان ۲۴ ساعته
  • مشاوره صحیح رانندگی با خودروی مازراتی

تعمیر گیربکس مازراتی

درباره مازراتی

مازراتی یکی از اتومبیل های ایتالیایی می باشد که این برند بیش از یک قرن در حوزه خودرو فعالیت دارد تا مدتها مازراتی به عنوان خودرو از گروه فراری تولید می‌شد. اما در این سال های اخیر به عنوان بال کناری آلفارومئو تولیدات خودرو های اسپرت فیات را به عهده دارد. اتومبیل مازراتی گرن توریسمو از سال ۲۰۱۲ در کشور ایتالیا تولید و روانه بازار شد که در مدت زمان بسیار کمی توانست از محبوبیت بالایی در بین اتومبیل سواران برخوردار شود.

به خاطر خاص بودن این اتومبیل برنامه مشخص و از پیش تعیین شده برای واردات آن وجود ندارد و تنها به صورت سفارشی وارد خواهد شد. بهتر است بدانید این اتومبیل دارای یک موتور ۸ سیلندر با ۳۲ سوپاپ می باشد. همچنین دارا قدرت فوق‌العاده موتور ۴۶۰ اسب بخار می باشد که سرعت فوق العاده و همچنین قدرت بی نظیری اتومبیل دارد. حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت با شتاب صفر تا صد ۴.۷ ثانیه حاصل این موتور خاص و ویژه ایتالیایی می باشد.

گیربکس مازراتی از نوع اتوماتیک شش سرعته می باشد که علاوه بر حالت اتوماتیک معمولا حالت دستی آن نیز وجود دارد. توجه داشته باشید دو حالت برای استفاده از گیربکس این مدل مازراتی به حالت نرمال و اسپرت می باشد استفاده شده است ترونیک مجهز می باشد.

توجه داشته باشید در حالت سفارشی از گیربکس ۶ سرعته برای به حداقل رساندن مدت زمان تعویض دنده استفاده خواهد شد. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که ظرفیت باک بنزین خودرو و همچنین مصرف بالایی آن 15.5 در هر ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد.

مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک مازراتی

زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک: توجه داشته باشید صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک مازراتی به خاطر صدای فشار روغن و همچنین خرابی دنده ها مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل می باشد.

گیر کردن دنده در حالت پارک: توجه داشته باشید در صورتی که دنده در حالت پارک گیر کند دلایل مختلفی دارد مانند نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و …

لرزش خودرو در هنگام حرکت: لرزش خودرو به خاطر خرابی در دسته موتور، بوکسباد کردن صفحه کلاچ ها، خرابی پلوس و … می باشد. زمانی که حرکت کنید لرزش خودرو را احساس خواهید کرد.

گاز هرز خوردن گیربکس: گاز هرز خوردن گیربکس ها دلایل مختلفی دارد مانند کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و … در صورت مشاهده این موارد هر چه سریعتر جهت برطرف کردن آن اقدام نمایید.

تقه زدن گیربکس های اتوماتیک: توجه داشته باشید ایرادات برقی یا میزان نبودن و فشار روغن که ناشی از ایران در ساعت یا خرابی و یا پارگی دسته موتور گیربکس می باشد دلایل اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک اتومبیل های مازراتی می باشد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و همچنین معیوب بودن چرخ دنده های داخلی گیربکس از جمله عواملی می باشند که باعث خلاص شدن گیربکس های اتوماتیک مازراتی می باشد.

تاخیر در عملکرد گیربکس: یکی دیگر از مشکلات رایج گیربکس مازراتی تاخیر در عملکرد آن می باشد. گیربکس های اتومبیل مازراتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت می گیرد. ولی زمانی که در هنگام تعویض دنده با تأخیر مواجه شدید شاید علت آن نشتی روغن گیربکس باشد که باید مورد بررسی قرار دهید.

روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک موتور می شود؛ وجود مشکل در گیربکس است. سنسورهایی که در اتومبیل وجود دارد اگر ایرادی در آن ایجاد شود به کامپیوتر اتومبیل اطلاع خواهد داد که باعث روشن شدن چراغ چک موتور می شود.

کم شدن قدرت خودرو: توجه داشته باشید اگر میزان سطح روغن گیربکس کم باشد و یا نشتی داشته باشد قدرت خودرو کاهش پیدا می کند. در صورتی که این مشکل را مشاهده کردید نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید.

سر و صدای خودرو در حالت خلاص: اگر سر و صداهای غیر عادی در حالت خلاص از اتومبیل احساس کنید امکان دارد سطح روغن کم باشد و یا روغن گیربکس کثیف شده باشد. همچنین خرابی زنجیره دنده عقب یا دنده ها نیز باعث احساس کردن این مشکل می شود.

تعمیر گیربکس مازراتی

مکث: اگر اتومبیل شما زمانی که دنده تغییر می کنید مکث داشته باشد علت آن به کلاچ برمی گردد. اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود در گیربکس ایرادی وجود دارد.

نشتی روغن گیربکس: یکی از دلایل مشکل در گیربکس اتومبیل؛ نشتی روغن می باشد. در صورت وجود چنین مشکلی باید هر چه سریعتر برای رفع کردن آن اقدام کرد. اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث می‌شود تا خسارت های سنگینی به سیستم گیربکس وارد شود. بهتر است بدانید روغن گیربکس دارای رنگ قرمز و شفاف می باشد در صورتی که این رنگ تیره شود باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض کردن آن اقدام نمایید.

بوی سوختگی از روغن گیربکس: در صورتی که بوی سوختگی از روغن گیربکس احساس کنید باید هر چه سریعتر نسبت به بررسی آن بپردازید. دلیل سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس می باشد. همچنین روغن گیربکس که کثیف شده باشد یا بوی سوختگی بدهد باعث می‌شود تا عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودروهای مازراتی به خوبی انجام نشود که باعث می شود تا به گیربکس و قطعات داخلی آن آسیب وارد شود.

تعویض خود به خود دنده ها: اگر در گیربکس اتوماتیک مازراتی به صورت خودکار دنده ها تعویض شود سعی کنید هرچه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی برای برطرف کردن مشکل مراجعه نمایید.

احساس لرزش در گیربکس: گیربکس های اتوماتیک مازراتی زمان تعویض دنده به صورت روان عمل می کند. بنابراین شما زمان تعویض دنده نباید احساس ضربه، لغزش، لرزش و … داشته باشید. اگر در هنگام تعویض دنده مشکلی باشد و شما از آن چشم پوشی کنید باعث می شود تا به مرور زمان مشکل بیشتر شده و قطعات داخلی آن نیز دچار آسیب شود.

در این مطلب برخی از مشکلات رایج گیربکس اتومبیل مازراتی را برای شما بازدیدکنندگان گرامی عرض کردیم. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی هرچه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران مراجعه نمایید تا هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن مشکل اتومبیل شما اقدام کنند.

 بهتر است بدانید اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین استفاده از تعمیرکاران متخصص و ماهر بهترین خدمات را برای شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”گاز هرز خوردن گیربکس مازراتی ناشی از چیست؟” answer-0=”کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ، فرسودگی و … از جمله دلایل گاز هرز خوردن گیربکس مازراتی می باشد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک مازراتی بر چه اساسی می باشد؟” answer-1=”صدای زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک مازراتی به خاطر صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها و غیره می باشد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چگونه می توان نسبت به تعمیر گیربکس مازراتی اقدام کرد؟” answer-2=”جهت تعمیر گیربکس اتومبیل مازراتی به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران مراجعه نمایید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸