تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مازراتی

زمانی که در کشور ایتالیا شرکت خودرو سازی مازراتی در دسامبر 1914 توسط برادران مازراتی تاسیس شد و پس از آن از سال 1993 به عنوان زیر مجموعه فراری در ساختار کمپانی فیات قرار گرفت، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد کمپانی خودروسازی که بیشتر خودروهایش جهت شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تولید می‌شود، بتواند جایگاه ویژه ای را برای خود در میان خودروهای لوکس بازار باز کند.

اما مازراتی با طراحی منحصربه فرد خود و همچنین با موتور قدرتمندی که داشت توانست در بازار خودرو جهان بسیار جلب توجه کند. مازراتی در کشور ما ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و در ایران در دسته خودروهای لاکچری و گران قیمت به شمار می آید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهمی درمورد تعمیرگیربکس مازراتی آشنا کنیم.

 

                       تعمیر گیربکس خودروی مازراتی

گیربکس چه کاری انجام می دهد؟

به عبارت ساده، گیربکس چیزی است که به رساندن نیروی موتور به چرخ های وسیله نقلیه شما کمک می کند. با انتخاب دنده مناسب برای سرعت مناسب، گیربکس هم قدرت و هم مصرف سوخت را به حداکثر می رساند. گیربکس گشتاور را در سرعت‌های پایین به حداکثر می‌رساند و به شما این امکان را می‌دهد که از یک ایستگاه فاصله بگیرید یا از تپه‌ها بالا بروید.

در سرعت های بالاتر، دنده گیربکس تغییر می کند تا حداکثر سرعت بالاتری داشته باشد و گشتاور موجود کاهش یابد. با انتخاب دنده مناسب برای شرایط رانندگی مناسب، گیربکس مازراتی شما هر رانندگی را به تجربه ای روان، ایمن و راحت تبدیل می کند.

انواع گیربکس:

گیربکس یا همان جعبه دنده خودرو، یکی از قطعات مهمی است که حرکت خودرو بدون آن غیرممکن است. گیربکس میزان معینی از گشتاور تولیدی توسط قوای محرکه را به چرخ‌ها منتقل کرده و جزئی از سیستم انتقال قدرت محسوب می‌شود که اگر کوچکترین ایرادی در یکی از قطعات گیربکس به وجود بیاید سیستم انتقال قدرت و در نهایت سیستم حرکتی خودرو مختل خواهد شد.

موضوعی که در مورد گیربکس خودروهای گران قیمت حائز اهمیت است، حساسیت بالای این گیربکس‌ها در مقابل خودروهای دیگر می باشد. لذا به دو مورد باید توجه ویژه داشت، مورد اول روش‌های حفظ و نگهداری گیربکس خودرو و مورد دوم تعمیرگاهی است که شما خودروی خود را به آنجا برده و قصد تعمیر گیربکس را دارید، اینکه تعمیرکاران آن تعمیرگاه چه میزان تبحر و تخصص در کار خود دارند بسیار مهم  است.

گیربکس ها به طور کلی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم می‌شوند که ما در اینجا به اختصار در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی صحبت خواهیم کرد.

موارد هشدار جهت تعمیر گیربکس مازراتی:

  • سطح پایین روغن گیربکس
  • رنگ و شرایط روغن گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس
  • لغزش در هنگام حرکت
  • تاخیر زیاد در موقع حرکت
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • صدای ناله، زوزه و سوت گیربکس
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • حالت اضطراری در گیربکس (گیرکردن در دنده 3)
  • کم شدن شتاب خودرو

همیشه در تعمیر گیربکس مازراتی به دلیل حساسیت و ساختار هیدروالکترومکانیکی، باید به دو مورد توجه ویژه داشت:

  • خطاهای گیربکس
  • روغن گیربکس

همچنین بخوانید : تعمیر موتور 

خطاهای گیربکس:

خطاهای گیربکس در درجه اول شامل علائم هشداری است که سیستم عیب یاب خودرو از طریق صفحه پشت کیلومتر به راننده اعلام می کند، توجه داشته باشید هروقت علائم هشداری در مورد گیربکس دریافت کردید خودرو خود را متوقف کرده و به هیچ وجه حرکت نکنید و خودرو خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه معتبر انتقال دهید. زیرا هرنوع حرکتی بعد از اعلام هشدار امکان دارد تا خودرو شما آسیب جدی تری دیده و قطعات بیشتری در خودرو معیوب شوند.

 

تعمیر گیربکس مازراتی

روغن گیربکس:

یادتان باشد حتما روغن گیربکس خودرو خود را در زمانبندی مناسب و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید تا از آسیب رسیدن به گیربکس جلوگیری کنید.

سرویس های دوره ای شامل بازدید روغن، تعویض روغن و تعویض فیلتر گیربکس مازراتی در شرایط استاندارد باید هر 20 تا 30 هزار کیلومتر انجام گردد.

نکته: گاهی اوقات پیش می‌آید که بروز مشکل و عیب در گیربکس بدون هیچ‌گونه علائم هشدار در پشت کیلومتر و با ایجاد صدای عجیب، شتاب کم خودرو به هنگام حرکت، خلاصی ناگهانی دنده در سیستم گیربکس خودرو به وجود می‌آید در موارد این چنینی به سرعت خودرو را متوقف نموده و خودرو را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه معتبر انتقال دهید.

حواستان باشد موتورشویی خودرو به دلیل وجود حسگرها و مدارهای الکترونیکی حساس در گیربکس خودرو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

برای تعمیر گیربکس مازراتی به کدام تعمیرگاه برویم؟

تعمیر گیربکس مازراتی کار بسیار حساس، دشوار و پیچیده ای است که باید حتما در تعمیرگاه‌های مجازی که تبحر و تخصص در این زمینه دارند مراجعه و تعمیر گردند. یکی از این مراکز بسیار معتبر و مجهزی که از دانش و تبحر بالایی نیز برخوردار هستند مجموعه اتوداکار است.

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مجتمع خدمات خودرویی است که با بهره گیری از به روزترین و مدرن ترین تجهیزات و با استفاده از تعمیرکاران مجرب، متخصص، متبحر و متعهد خود بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در مجموعه اتوداکار انواع خدمات همچون، صافکاری بدون رنگ، صفرشویی موتور خودرو، سرویس دوره‌ای خودرو و تعمیر گیربکس خودرو به مشتریان محترم ارائه می‌گردد.

هزینه تعمیر گیربکس مازراتی چقدر است؟

شاید سوال بسیار مهمی که ذهن بسیاری از خوانندگان این مقاله را به خود مشغول کرده هزینه تعمیر گیربکس مازراتی باشد. در برآورد هزینه تعمیر گیربکس مازراتی عوامل زیادی دخیل می‌باشند، که از جمله مهمترین این عوامل مدل و نوع خودروی مازراتی است؛ زیرا قطعات گیربکس هر مدل خودروی مازراتی باهم متفاوت بوده و این تفاوت باعث تغییر هزینه تعمیر گیربکس می‌شود.

به طور کلی مشخص شدن ایراد در گیربکس هر خودرویی پس از باز شدن گیربکس صورت می‌گیرد. حال با توجه به حساسیت بسیار بالای گیربکس مازراتی در ابتدا تست‌هایی بر روی گیربکس انجام می‌شود و بعد از آن با رضایت مالک خودرو گیربکس مازراتی باز شده و نسبت به ایراداتی که درگیربکس مشاهده می‌شود هزینه تعمیر گیربکس مازراتی محاسبه خواهد شد.

نکته ای که در برآورد هزینه تعمیر گیربکس مازراتی بسیار حائز اهمیت است انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای می‌باشد. به این ترتیب که اگر شما برای سرویس‌های دوره‌ای خودرو خود به موقع اقدام کنید و خودروشما در هر دوره مورد بررسی کارشناسان ما قرار بگیرد، اگر مشکل کوچکی در گیربکس خودرو وجود داشته باشد با هزینه بسیار کم تعمیر خواهد شد. این امر باعث می‌شود تا در بلند مدت از به وجود آمدن ایرادات بزرگ در گیربکس جلوگیری کرده و به طبع هزینه بسیار کمتری برای تعمیر گیربکس مازراتی شما محاسبه می‌گردد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”اولین علائم وجود ایراد در گیربکس به چه صورت است؟ ” answer-0=”اولین علائم به صورت هشدار در پشت صفحه کیلومتر ظاهر می‌شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”روغن گیربکس مازراتی چه موقع باید تعویض گردد؟ ” answer-1=”20 تا 30 هزار کیلومتر” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”موتور شویی مازراتی را می‌شود انجام داد؟ ” answer-2=”خیر” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

 

اگر نیاز به تعویض روغن گیربکس یا تعویض گیربکس داشته باشید، ما برترین مکانیک های مازراتی در تهران هستیم. ما با قطعات مختلف خودرو مازراتی آشنایی کامل داریم و درک می کنیم که آنها چگونه کار می کنند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. ما جدیدترین اسکنرها و نرم افزارها را برای تشخیص دقیق مشکل تعمیر خودرو مازراتی داریم. تعمیرگاه خودروی ما در لس آنجلس بیش از چند سال است که تعمیرات، سرویس و گیربکس عمومی مازراتی، تعمیر گیربکس هیوندای، تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2 و … را انجام می دهد. فرقی نمی‌کند به تعمیر جزئی، سرویس منظم یا گیربکس بازسازی‌شده مازراتی نیاز داشته باشید، تعمیرگاه اتوداکار منبع مورد اعتماد شما برای مراجعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 15 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸