تعمیر گیربکس ماکسیما

تعمیر گیربکس ماکسیما

خودروی ماکسیما دارای دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی است که تعمیر هرکدام از این مدل گیربکس ها باید تحت نظر تعمیرکاران مربوطه صورت گیرد زیرا تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما با تعمیر گیربکس دستی ماکسیما کاملا تفاوت دارد.

اگر تعمیر گیربکس ماکسیما توسط افراد غیرحرفه ای انجام بگیرد آسیب های جبران ناپذیری به خودروی شما وارد میکنند. در این مقاله تمام نکاتی که باید هنگام تعمیر گیربکس ماکسیما مد نظر داشته باشید را بررسی میکنیم.

علائم خرابی گیربکس ماکسیما

علائم هشداردهنده متداول که نشان می دهد سیستم انتقال قدرت (گیربکس) خودروی شما دچار مشکل است عبارتند از:

اگر هنگام تعویض دنده متوجه صدای ناهنجار یا صدای سنگ زنی شدید یا اینکه تعویض دنده به سختی صورت میگیرد، احتمالاً زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است یا اینکه گیربکس دچار مشکل شده  که در این صورت برای رفع  مشکل، نیاز به عیب یابی و تعمیر گیربکس ماکسیما می باشد.

بوهای عجیب و متفاوت در ماشین نشانه آن است که گیربکس خودروی شما دچار روغن سوزی شده.

اگر چراغ هشدار گیربکس ماکسیما روشن باشد، نشانگر وجود مشکلاتی در سیستم انتقال قدرت است. نشت مایع گیربکس شایع ترین علامتی است که باعث روشن شدن چراغ هشدار گیربکس می شود. در این صورت به یک سرویس کامل دارید. نشتی روغن گیربکس همچنین می تواند به دلیل پوسیدگی و یا پارگی شلنگ انتقال روغن  باشد.

یکی دیگر از رایج ترین علائم خرابی گیربکس اتومات ماکسیما زمانی است که دور موتور بالا میرود اما تعویض دنده با تاخیر صورت میگیرد.

تعمیر انواع گیربوکس ماکسیما

خودروی ماکسیما داری دو نوع گیربکس است (گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی) که در ادامه به معرفی و بررسی روش های تعمیر انواع گیربگس ماکسیما میپردازیم:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما

تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما معمولاً سخت تر از تعمیر نوع معمولی یا دستی آن میباشد در نتیجه تعمیر آن به تعمیرکاران حرفه ای  و با تجربه نیاز است. متور خودروی ماکسیمای اتومات ۶ سیلندر است و 200 اسب بخار نیرو دارد. گیربکس اتوماتیک ماکسیما 4 دنده است و دیفرانسیل آن در قسمت جلو خودرو می باشد.

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس پرادو

مشکلات رایج گیربوکس اتوماتیک ماکسیما

رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای گیربکس اتوماتیک ماکسیما رخ دهد به شرح زیر است:

  • کاهش چشمگیر قدرت خودرو هنگام شتاب گیری
  • تعویض دنده با تاخیر صورت میگیرد
  • بالا رفتن بیش از حد دور موتور ماکسیما
  • تقه زدن و یا گاز هرز خوردن و یا زوزه کشیدن گیربکس

علائم خرابی گیربکس ماکسیما

تعمیر گیربکس دستی ماکسیما

هنگامی که گیربکس دستی ماکسیما دچار مشکل میشود معمولا علائم و نشانه های آن کمی متفاوت تر از نوع اتومات آن است.

رایج ترین مشکلات گیربکس دستی ماکسیما به شرح زیر می باشد:

  • مشکل تقه زدن گیربکس ماکسیما هنگام دنده عقب گرفتن
  • مشکل گاز هرز خوردن گیربکس ماکسیما هنگام هنگام شتاب گیری اولیه
  • داغ شدن گیربکس و بوی سوختگی در داخل خودرو
  • روشن شدن چراغ چک و یا چراغ مربوط به گیربکس
  • تکان خوردن خودرو هنگام تعویض دنده
  • شل شدن کلاج ماکسیما

کدهای DTC مربوط به مشکلات گیربکس نیسان ماکسیما چیست؟

U1000 : نمی تواند با TCM ارتباط برقرار کند / نقص ارتباطات کلاس 2
U0402 : داده های نامعتبر دریافت شده از ماژول کنترل انتقال
P0703 : مبدل گشتاور/سوئیچ ترمز B مدار
P0705 : نقص در مدار سنسور برد انتقال (ورودی PRNDL)
P0710 : مدار سنسور دمای سیال انتقال
P0714 : مدار سنسور دمای سیال انتقال متناوب P0715
P0715 : مدار سنسور سرعت ورودی/توربین
P0720 : مدار سنسور سرعت خروجی
P0730 : نسبت دنده نادرست
P0740 : خرابی مدار کلاچ مبدل گشتاور

P0745 : شیر برقی کنترل فشار ‘A’
P0746 : شیر برقی کنترل فشار ‘A’ عملکرد یا خاموش است
P0776 : شیر برقی کنترل فشار ‘B’ عملکرد یا خاموش
P0778: شیر برقی ‘B’ کنترل فشار
P0840 : سنسور/سوئیچ فشار سیال گیربکس
P0845 : سنسور/سوئیچ فشار سیال گیربکس جریان
P0868 : فشار سیال گیربکس کم
P1705Nissan DTC : نقص در مدار سنسور موقعیت دریچه گاز

همچنین بخوانید: تعمیر موتور ماکسیما

مشکلات گیربکس نیسان ماکسیما چگونه تشخیص داده می شود؟

حدس زدن علت اصلی مشکلات گیربکس نیسان ماکسیما شما نسبتاً آسان است، اما واقعاً نمی‌دانید مگر اینکه ابزار و تجربه مناسب را داشته باشید. یک مرکز تعمیر مکانیک یا گیربکس خوب می‌تواند کامیون شما را به رایانه متصل کند و بفهمد کدام کدهای عیب تشخیصی (DTC) ذخیره شده‌اند. هنگامی که آنها می دانند چه چیزی را باید جستجو کنند، می توانند یک بازرسی بصری برای تأیید مشکل انجام دهند.

گیربکس نیسان ماکسیما چگونه تعویض می شود؟

برای تعویض گیربکس نیسان ماکسیما، کامیون باید از روی زمین بلند شود تا به تمام قطعاتی که نیاز به باز کردن پیچ و مهره دارند دسترسی داشته باشید. سپس گیربکس را می توان به زمین پایین آورد (معمولاً با جک انتقال)، بنابراین گیربکس جدید را می توان نصب کرد.

آیا می توانم با مشکل گیربکس رانندگی کنم؟

اگر نیسان ماکسیما هنوز هم می‌تواند آن را بالا و پایین کند، می‌توانید بگویید «بسیار خوب است، من فقط تا زمانی که بتوانم آن را تعمیر کنم، رانندگی می‌کنم». اما بسته به علائم، همیشه ایده خوبی نیست. ببینید، قطعات متحرک (بسیار گران‌قیمت) زیادی در داخل یک گیربکس وجود دارد، و اگر چیزی درست نباشد، ادامه رانندگی با مشکل گیربکس می‌تواند به چیز دیگری آسیب برساند.

تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک ماکسیما

همانگونه که قطعات موتور ماشین نیاز به روغن مخصوص برای محافظت در برابر سایش و خوردگی ها دارد، سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس نیز توسط روغنی به اسم واسکازین (برای گیربکس های دستی) و یا روغن ATF (روغن مخصوص گیربکس های اتوماتیک) روغن کاری می شود. روغن گیربکس اتوماتیک و دستی خودروی ماکسیما اغلب با یکدیگر فرق دارند و هر نوع از گیربکس ها به روغن گیربکس مخصوص خودش نیاز دارد.

مایعات یا همان روغن گیربکس اتومات معمولا رقیق تر است و اغلب قرمز یا سبز رنگ هستند. اما روغن گیربکس دستی به دلیل افزودنی ها و سایر ترکیباتی که برای روانکاری سیستم انتقال قدررت و سایر قطعات آن استفاده میشود غلیظ تر است.

گیربکس های دستی ماکسیما به دلیل تغییر دنده توسط راننده اصطکاک بیشتری به آن وارد می شود، بنابراین ویژگی های روان کننده یا روغن آن نسبت به روغن گیربکس اتوماتیک ماکسیما متفاوت است. سیالات نه تنها بین گیربکس های دستی و اتوماتیک مجزا هستند، بلکه میزان گرمای سیال ها نیز بسیار گسسته است.

سایر نکات درباره تعویض روغن گیربکس دستی و اتوماتیک ماکسیما

گیربکس های خودکار یا اتوماتیک معمولا گرمای زیادی تولید می کنند، بنابراین مایعات و روغن ها در گیربکس شما باید به طور مداوم جایگزین شود. اگر روغن گیربکس خود را تغییر ندهید، تراشه های فلزی گیربکس شکسته میشود که در این صورت روغن ها و مواد اضافی در سراسر اجزای گیربکس پخش می شود و از عمر گیربکس شما میکاهد اگر میخواهید به هزینه های سرسام آور تعمیر گیربکس ماکسیما دچار نشوید به این مورد بسیار دقت کنید.

شما به طور طبیعی باید سطح روغن گیربکس ماکسیما را همانند سرویس تعویض روغن موتور بررسی کنید و در صورت نیاز، توسط متخصصین تعمیر گیربوکس ماکسیما روغن گیربکس خود را تعویض نمایید.

در بسیاری از موارد، گیربکس های دستی مجهز به سیستم تشخیص و بررسی سطح روغن گیربکس نیستند بنابراین تشخیص زمان دقیق تعویض واسکازین بسیار سخت است. درصورتی که گیربکس شما نیاز به تعمیر و یا تعویض روغن دارد میتوانید از متخصصین ما در تعمیرگاه تخصصی اتو داکار در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیرگاه ماشین اتوداکار

در شهر ها و خیابان های شلوغ و پر ترافیک بدلیل فشار زیادی که به خودرو وارد می شود لازم است که به طور منظم تمام اجزای ماشین خود را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعمیر و یا سرویس، به آن رسیدگی کنید.

اما متاسفانه این رسیدگی های منظم به خودرو در تعمیرگاه خودرو معمولا بسیار زمان بر و پر هزینه است و معمولا چون این سرویس ها و تعمیرات توسط افراد غیر حرفه ای صورت میگیرد، خودروی شما را دچار آسیب های جدی تری میکند.

اما چاره چیست؟ در اتوداکار میتوانید تمامی خدمات مربوط به تعمیر ماشین  را با کیفیت و ضمانت انجام دهید . لازم به ذکر است که تمامی خدمات سرویس و تعمیرات خودرو در اتوداکار توسط افراد ماهر و متخصص صورت میگیرد و همچنین دارای ضمانت است. یکی از خدمات تخصصی ما تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما و تعمیر گیربکس دستی ماکسیما می باشد.

همچنین شما میتوانید با مراجعه به اتوداکار علاوه بر گیربکس، سیستم تعلیق جلوبندی، باطری سازی، مکانیکی، سرویس روغن و… را توسط افرادی حرفه ای و با تجربه در یک محل انجام دهید و زمان گرانبهای شما در ترافیک به دنبال تعمیرگاه های مختلف به هدر نمی رود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-0=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”علت گاز هرز خوردن گیربکس ماکسیما چیست؟” answer-1=”علت اصلی هرز خوردن گاز گیربکس ماکسیما، به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها و فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها در این خودرو می باشد. لذا در درجه اول حتما این موارد را چک کنید و اقدام به حل و فصل آن نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”هزینه و قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای چقدر است؟ و چقدر تعویض روغن گیربکس زمان می‌برد؟” answer-2=”قیمت هر لیتر روغن گیربکس اتوماتیک هم بسته به برند ایرانی و یا خارجی و نوع روغن برای هر ماشین متفاوت است که تقریبا از لیتری 75 هزار تومان تا لیتری 250 هزار تومان در بازار موجود است(در سال 1400). ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸