تعمیر گیربکس پاترول

تعمیر گیربکس پاترول

از آنجایی که گیربکس شما سخت ترین قطعه در وسیله نقلیه شما است ، بیشترین فرسودگی را متحمل می شود. به دلیل گرما و اصطکاک ناشی از قطعات متحرک خودرو، گیربکس پاترول بیشترین ساییدگی را در بر دارد.

لازم به ذکر است که مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار مجهز به بهترین ابزار و پیشرفته ترین تجهیزات جهت رفع مشکلات و تعمیر گیربکس پاترول می باشد.

اگر با مشکلات زیر مواجه شدید کافیست که با مشاورین ما در اتوداکار تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا شما را با بهترین راه حل ها و راه کار ها راهنمایی کنیم.

مشکلات رایج گیربکس پاترول

همچنین بخوانید: هزینه سرویس بی ام و

مشکلات رایج گیربوکس پاترول

در ادامه این مقاله لیستی از رایج ترین مشکلات گیربوکس پاترول که رانندگان این خودرو با آن مواجه شدن را شرح می دهیم. اگر هر یک از علائم زیر را در اتومبیل پاترول خود مشاهده نمودید، توصیه می شود که در اسرع وقت به مکانیک یا مرکز خدمات تعمیرگاهی معتبر مراجعه کنید:

روشن شدن چراغ چک موتور؛

به طور معمول “چراغ موتور چک” اولین نشانه برای مشکلاتی است که ممکن است در مورد وسیله نقلیه خود توجه شما را جلب کند.

اگر چراغ چک موتور شما روشن شد، تنها به این معنی نیست که مشکل در گیربکس پاترول شما وجود دارد بلکه ممکن است به دلایل مختلف و خطا های گوناگونی، این چراغ روشن شود.

اگر چراغ چک روشن است و هر یک از علائم زیر را در مورد خرابی گیربکس پاترول مشاهده نمودید، یعنی مشکل در سیستم انتقال قدرت خودرو بوجود آمده و بلافاصله جهت تعمیر گیربکس پاترول با مکانیک خود مشورت کنید تا از آسیب بیشتر و جدی تر جلوگیری شود.

بوی سوختن از ناحیه ی گیربکس پاترول؛

بوی سوختن از قسمت گیربکس پاترول یک علامت مهم است که نشان می دهد در سیستم انتقال قدرت یا جعبه دنده خودروی شما مشکلی جدی بوجود آمده و به تعمیر گیربکس نیاز دارد. بوی سوزان می تواند از طریق حرارتی که ناشی از اصطکاک و ساییدگی های اجزای داخلی گیربکس بوجود می آید بر خیزد و یا روغن گیربکس پاترول نیاز به تعویض دارد و بع پایان عمر خود ریسیده است.

جهت رفع این مشکل و تعمیر گیربکس پاترول می توانید با تعمیرگاه تخصصی اتوداکار تماس بگیرید و این مشکل را اعلام کنید تا متخصصین ما اقدام به تعویض روغن و در صورت نیاز انجام خدمات دیگری کنند تا مشکل خودروی شما به طور کامل رفع شود.

نشتی کردن روغن گیربکس پاترول؛

به طور متوسط نشت مایع یا همان روغن گیربکس، اولین دلیل خرابی گیربکس پاترول است. روغن گیربکس برای خنک شدن و روغن کاری اجزا و قطعات داخلی گیربکس طراحی شده است.

این مایع عمر طولانی تری نسبت به روغن موتور دارد و اگر سطح روغن به طور مکرر کم می شود نشانه این است که شما با مشکل نشتی روغن گیربکس موجه شدید.

برای اطمینان از این مشکل بهتر است یک مقوا در زیر گیربکس خود قرار دهید تا نشتی آن را آزمایش کنید. روغن گیربکس مایع ای به رنگ قرمز یا قرمز تیره یا قهوه ای با بوی شیرین است.

مدتی صبر کنید، اگر مایع گیربکس روی تکه مقوا ریخته شد، نشان از این است که از قسمت گیربکس نشتی دارید و فوراً باید این مشکل را با تعمیر گیربکس پاترول توسط تعمیرکاران متخصص برطرف کنید.

تعویض دنده با تاخیر؛

عدم پاسخگویی یکی دیگر از مشکلات گیربکس پاترول است که باید به آن توجه کنید. هنگامی که وسیله نقلیه خود را در حال حرکت داخل پارک قرار می دهید، دنده ها باید فوراً پاسخ دهند.

اگر قبل از حرکت وسیله نقلیه خود متوجه تأخیر (معمولاً 1.5 تا 2 ثانیه) شدید، گیربکس شما دچار مشکل شده است و باید جهت بررسی و عیب یابی به مرکز اتوداکار مراجعه کنید تا به نحو احسن مشکلات گیریکس پاترول شما را برطرف کنند.

گیربکس پاترول قادر به تعویض یا تغییر دنده نیست؛

مانند مشکل قبلی، رانندگان با مشکلاتی مانند عدم توانایی تغییر دنده پاترول نیز مواجه می شوند. این موضوعی است که مخصوصاً در گیربکس های اتوماتیک پاترول مشاهده می شود.

به طوری که دنده ها در حین کار و حرکت خودرو امکان تعویض و تغییر ندارند. کسانی که از پاترول با دنده دستی استفاده می کنند نیز متوجه مشکلات این چنینی در تعویض دنده می شوند.

خارج شدن یا پریدن از دنده؛

برخی از مواقع در خودروی پاترول تعویض دنده به راحتی انجام می گیرد اما گیریکس در ماندن در دنده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. این مشکل لغزش یا خارج شدن از دنده است.

این مشکل به این صورت است که هنگام رانندگی در جاده خودرو به طور مکرر با فشردن گاز از دنده خارج می شود. این ایراد معمولا بخاطر برنجی ها و چرخ دنده های نا میزان می باشد.

جهت رفع این مشکل و تعمیر گیربکس پاترول می توانید با اتوداکار تماس بگیرید تا متخصصین ما به مشکل شما رسیدگی کنند.

در صورت عدم رسیدگی و به تاخیر انداختن تعمیر گیربکس، خودروی شما با مشکلات جدی تری روبرو می شود؛ پس در صورت مشاهده این مشکل، در اسرع وقت جهت رفع آن اقدام نمائید.

مشکلات رایج گیربکس پاترول

صدای سنگ زنی، لرزش و یا تکان خوردن خودرو هنگام تعویض دنده؛

یکی دیگر از مشکلات مربوط به گیربکس پاترول، شنیدن صدا های اضافی، لرزش یا تکان خوردن خودرو هنگام تعویض دنده می باشد. وسیله نقلیه شما برای سواری نرم و بدون زحمت طراحی شده است و باید تعویض دنده به راحتی صورت بگیرد و شاهد هیچگونه مشکل اظافی نباشید.

زمانی که یک گیربکس دستی پاترول با مشکل روبرو می شود، هنگام تعویض دنده صدا ها و لرزش هایی را به همراه دارد. همچنین اگر در گیربکس اتوماتیک پاترول مشکلی وجود داشته باشد هنگام تعویض دنده ها احساس لرزش یا تکان خوردن خواهید کرد. بهتر است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر گیربکس پاترول اقدام کنید.

همچنین بخوانید :  تعمیر گیربوکس مینی کوپر

 

برای تعمیر گیربکس نیسان پاترول با چه کسی تماس بگیرم؟

هر گونه مشکل در گیربکس نیسان پاترول باید به یک تیم متخصص سپرده شود زیرا مداخلات همیشه ظریف هستند. علاوه بر این، مراحل زیادی برای انجام بررسی مناسب و تایید منبع دقیق نقص وجود دارد. برخی مفاهیم یا نشانه‌های اساسی که در اینترنت یافت می‌شوند اجازه مداخله مناسب را نمی‌دهند.

هنگامی که گزینه ای بهتر از حذف گیربکس  وجود ندارد، مکانیک شما اقدامات احتیاطی متعددی را برای اطمینان از انجام صحیح عملیات انجام می دهد. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت اجزاء، حذف مطابق با نمودار ساخت و ساز، تنظیمات تضمین کننده قابلیت اطمینان گیربکس Patrol  تازه نصب شده (یا نوع دیگر) و همچنین پر کردن روغن گیربکس است.

تعمیر گیربکس پاترول در اتوداکار؛

به هرحال مشکل گیربکس شما از هر کجا که باشد و هر علائمی که داشته باشد، در مرکز تعمیرگاهی اتوداکار می توانید آن را رفع کنید. اتوداکار یک مجتمع تعمیرگلهی برای خودرو های لوکس می باشد که خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

خدماتی مثل تعمیر صفر تا صد متور، تعمیر صفر تا صد گیربکس، مشکلات صافکاری بدون رنگ ، باطری سازی، برق اتومبیل، جلوبندی سازی و… به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به همراه گارانتی تعمیر، در این مرکز ارائه می شود.

جهت تعمیر گیربکس پاترول می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا متخصصین و تعمیرکاران ما در اتوداکار به مشکلات شما به نحو احسن رسیدگی کنند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس پاترول را عوض کنیم؟” answer-0=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا روغن گیربکس دستی با روغن گیربکس اتوماتیک فرق دارد؟” answer-1=”بله روغن این دو نوع گیربکس با هم فرق بسیار دارد. شاید ساده‌ترین پاسخ به این سوال این باشد که روغن دنده (واسکازین) مخصوص خودروهایی با گیربکس دستی و روغن گیربکس مخصوص خودروهایی با گیربکس اتوماتیک است. پس دقت کنید که روغن مصرفی این گیربکس‌ها با هم تفاوت بسیاری دارند. حتما روغن مناسب گیربکس خودروی خود را استفاده کنید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چرا گیربکس پاترول گاز هرز می‌خورد؟” answer-2=”علت اصلی گاز هرز مشکل در کلاچ خودرو می باشد. علیت این خرابی کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

2 Comments

  1. مهدی گفت:

    وقطی شما درمورد گریبکس پاترول صحبت میکنید همه به فکر پاترول طرح قدیم میوفتن که هیچ کدومشون چراغ چک گریبکس نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸