تعمیر گیربکس چانگان (changan)

تعمیر گیربکس چانگان (changan)

خودروی چانگان  (changan) ساخت کشور چین است که در ایران توسط شرکت خودروسازی سایپا مونتاژ می‌شود، خودرو چانگان در ابتدا در سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد. همچنین در اکتبر سال 2012 تولید انبوه ماشین چانگان در چین شروع شد و در سال 2017 نیز نمونه فیس لیفت خودرو چانگان در بازار عرصه شد.

فروش این ماشین در ایران به دلیل پایین بودن قیمت آن زیاد است و محبوبیت دارد لذا بر آن شدیم که مقاله ای درخصوص نکات نگه داری این ماشین و همچنین تعمیر گیربکس چانگان بدهیم بنابراین د رادامه این مقاله همراه ما باشید.

انواع خودروهای چینی؛

خودروهای چینی در ایران بسیار محبوب هستند و  انواع آنان در کشور موناژ و یا وارد می شوند که پرفروش ترین و محبو ترین آنان شامل: چری، ام وی ام، اریزو ، بسترن، تیگو ، آزروچانگان،برلیانس می باشد.

ضرورت تعمیر گیربکس چانگان

انتقال قدرت موتور با استفاده از جریان بنزین به جعبه‌دنده، که دارای ساختار هیدرومکانیکی می‌باشد، از جمله ویژگی ها بارز خودروهای چینی است که آن را حساس تر از سایر خودروها می کند.

درواقع به بیان ساده تر میتوان گفت که خودروهایی با گیربوکس اتوماتیک چینی این اجازه را به راننده می دهد که خودرو را در هر زمان که می خواهد شتاب دهد و یا همچنین به راحتی کنترل کند.

تعمیر گیربکس چینی بسیار حساس است و باید توسط یک متخصص انجام شود، در غیر این صورت حتماً انتظار شکست گیربکس زود تر از موعد و حتی بخش‌های دیگر و افزایش هزینه های نگهداری وجود دارد.

بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید اما استفاده از قطعات اورجینال و اصل که با استانداردهای جهانی مدرن مرتبط هستند، مهم‌ترین ویژگی است که باید مد نظر داشته باشد.

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2

انواع گیربکس های چینی:

در ادامه به معرفی انواع گیربکس چینی می پردازیم.

  • گیربکس mt
  • گیربکس cvt
  • گیربکس atf
  • گیربکس dct
  • دوبل کلاچ DCT

شایع‌ترین مشکلات به گیربوکس cvt

رایج‌ترین نوع گیربکس چین که اکثر ماشین‌های چینی در کشور دارند، گیربکس نوع cvt است اما از شایع‌ترین مشکلات به گیربکس cvt می توان به پارگی تسمه انتقال، افزایش پاک‌سازی و شل شدن پولی ها اشاره کرد.

تعمیر گیربکس چانگان (changan)

در صورت نشتی گیربکس چانگان CS35 PLUS چه کاری باید انجام دهم؟ سه راه حل برای یادآوری به مالکان خودرو

نشت روغن گیربکس ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

1. مهر و موم روغن گیربکس محکم بسته نشده است.

2. درزگیر مخزن روغن گیربکس در حال پیر شدن است.

3. مخزن روغن گیربکس آسیب دیده است.

دلیل خرابی 1: مهر و موم روغن گیربکس محکم بسته نشده است.

راه حل 1: تکنسین تعمیر و نگهداری خودرو را از طریق بالابر بلند می کند، گیربکس را خارج می کند، مهر و موم روغن گیربکس را با ابزارهای مخصوص خارج می کند و مهر و موم روغن جدید را جایگزین می کند.

علت خرابی 2: نوار آب بندی تابه روغن گیربکس کهنه شده است.

تکنسین تعمیر و نگهداری خودرو را از طریق بالابر بلند می کند، تشت روغن گیربکس را خارج می کند و بررسی می کند که آیا درزگیر کهنه شده است یا خیر، سپس می توان خطا را تأیید کرد.

راه حل 2: تکنسین تعمیر و نگهداری خودرو را از طریق بالابر بلند می کند، تشت روغن گیربکس را خارج می کند، نوار آب بندی را خارج می کند و مستقیماً آن را جایگزین می کند. در طول دوره گارانتی، فروشگاه 4S آن را به صورت رایگان تعویض می کند. اگر خودرو در دوره گارانتی نباشد، هزینه تعویض در فروشگاه 4S حدود 100-200 یوان و هزینه تعویض در تعمیرگاه حدود 100 یوان خواهد بود.

علت خرابی 3: مخزن روغن گیربکس آسیب دیده.

تکنسین تعمیر و نگهداری خودرو را از طریق بالابر بلند می کند و مشاهده می کند که آیا آسیب یا ترک ناشی از برخورد با جسم در روغن پایین گیربکس وجود دارد یا خیر و سپس می توان خطا را تأیید کرد.

اگر مخزن روغن گیربکس آسیب ببیند باعث نشت روغن گیربکس از محل آسیب دیده می شود که در نتیجه باعث نشتی گیربکس می شود. شایان ذکر است که این وضعیت بیشتر با فرض کشیدن کف شاسی خودرو اتفاق می افتد.

راه حل 3: روغن گیربکس را تعویض کنید و نوار آب بندی روغن گیربکس را تعویض کنید (چون نوار آب بندی ثانویه است پس از بازکردن بسته بندی باید تعویض شود).

ویژگی خورو چانگان مدل cs35

از ویژگی های خورو چانگان (changan)  در مدل cs35 این است که در حالت اتوماتیک 4 سرعته است و در حالت دستی 5 سرعته می باشد لذا با توجه به سایر ویژگی های چانگان سی اس 35 برای جلوگیری از خراب شدن گیربکس و سایر قطعات آن باید به صورت مرتب برای سرویس ماشین مراجعه کنید.

اما این تکته را در نظر داشته باشید که حتی در بدترین شرایط خودروی خود را باید به دست تعمیرکار ماهر بسپارید زیرا در صورت تشخیص اشتباه و دستکاری سایر قطعات خودرو طول عمر خودرو چانگان شما کاهش می یابد. شرکت اتوداکار آماده سرویس دهی و تعمیر گیربکس چانگان و سایر برندها با بالاترین کیفیت و ضمانت می باشد.

نکته جالب در خصوص گیربکس چانگان این است که گیربوکس چانگان ساخته شرکت آیسین سیکی ژاپن است که گیربکس های تویوتا را می سازد اما نمونه های مونتاژی آن در ایران نسبت به نمونه های خارجی و اورجینال کیفیت پایین تری دارند. لذا همین امر حکم می کند که مراقبت و حساسیت بیشتری جهت نگه داری خودرو خود به خرج دهید.

نکات مهم درخصوص افزایش طول عمر گیربوکس چانگان:

اولین نکته مهمی که درخصوص افزایش طول عمر گیربکس چانگان باید گفت این است که بهتر است روغن گیربکس آن را باتوجه به مسافت های طی شده و میزان و نحوه استفاده از ماشین تعویض گردد.

معمولا میزان و مدت زمان زمانی که باید روغن گیربکس چانگان تعویض گردد از سوی شرکت سازنده تعیین می گردد لذا شما هم برحسب نحوه استفاده از آن و با توجه به معیار تعیین شده توسط شرکت سازنده باید به طور منظم اقدام به تعویض روغن گیربکس نمایید.

چنانچه حین رانندگی با خودروی چانگان احساس کردید که گیربکس شما خراب است، روغن ریزی دارد یا صدای تقه می دهد بهتر است هر چه سریع تر برای تعمیر آن مراکز معتبر و حرفه ای از جمله سایت اتوداکار مراجعه کنید.

اگر این موارد را هر چه سریع تر حل و فصل نکنید، می تواند به سایر قطعات خودروی شما آسیب زده و مشکلات بسیاری را هم ایجاد نمایید و طول عمر خودروی شما را کاهش دهد. شاید فکر کنید که باید حتما ماشین خود را به طور منظم و در تاریخ های مشخص شده به تعمیرگاه برده و سرویس کنید.

اما این را بدانید که اگر در زمانی که دچار مشکل گیربکس شده اید و آن را حل نکنید و تا تاریخ سرویس ماشین صبر کنید بزرگترین ضربه را به خودروی خود وارد می کنید بنابراین بهتر است حتما مشکل گیربکس را جدی بگیرید و اگر با مشکلی مواجه شدید حتما به یک تعمیرگاه ماهر برای تعمیر آن مراجعه کنید.

سایر نکات جهت افزایش عمر گیربکس چانگان

سنسور ها و گیربکس اتوماتیک مدار های الکترونیکی حساسی دارند لذا بهتر است که فکر موتور شویی را از سر خود بیرون کنید لذا اگر این کار ا انجام دهید خواهید دید که اختلالاتی در عملکرد مدار ایجاد می شود که باعث آسیب در خودروی شما می گردد بنابراین بهتر است که حتما از انجام موتور شویی به دلیل اتومات بودن ماشین دوری کنید.

از آنجایی که ماشین چانگان اتومات بوده یعنی گیربکس و دنده آنان اتوماتیک هستند لذا توصیه می گردد که تا جایی که امکان دارد جهت افزایش طول عمر و کاهش افت کیفیت خودرو از قرار دادن لوازم برقی اضافه مانند چراغ زنون خودداری نمایید و وسایل جانبی که به برق نیاز دارند را در خودروی خود نگه داری نکنید.

تعمیر گیربکس چانگان چه زمانی انجام شود؟

  • لرزش خودرو پس از حرکت کردن نیز از دیگر علائم ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 است.
  • زمانی که احساس کردید روغن گیربکس باید تعویض شود هر چه سریع تر آن را به تعمیرگاه ببرید.
  • شنیدن صدای زوزه در خودرو که می تواند یکی از علائم خرابی گیربکس چانگان شما باشد.
  • گاز هرز و خلاص شدن بی دلیل گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 و سایر مدل ها.
  • شنیدن صدای تقه زدن در گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 و سایر مدل ها.

آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد؟

بله همانطور که واضع است گیربکس هم مانند سایر موارد ازجمله موتور نیاز به تعویض روغن دارد که این میزان بر اساس میزان مسافت که بر حسب کیلومتر طی می شود مشخص می گردد.

بنابراین طبق مواردی که در بالا ذکر شد چنانچه گیربکس چانگان شما دچار مشکل شد هر چه سریع تر آن را به دست تعمیرکار بسپارید لذا شرکت اتوداکارا به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس چانگان  (changan)، با مجرب ترین افراد متخصص و تعمیرکار آماده سرویس دهی به خودروی شما در هر برندی می باشد.

این شرکت علاوه بر خدمات تخصصی تعمیر گیربکس در ارائه خدمات تعمیر موتور همچون تعمیر موتور لوکیوس   و در زمینه صافکاری برای انواع خودرو مثل صافکاری و نقاشی پژو فعالیت دارد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چه زمانی گیربکس چانگان باید تعمیر شود؟” answer-0=”لرزش خودرو پس از حرکت کردن نیز از دیگر علائم ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 است. زمانی که احساس کردید روغن گیربکس باید تعویض شود هر چه سریع تر آن را به تعمیرگاه ببرید. شنیدن صدای زوزه در خودرو که می تواند یکی از علائم خرابی گیربکس چانگان شما باشد. گاز هرز و خلاص شدن بی دلیل گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 و سایر مدل ها. شنیدن صدای تقه زدن در گیربکس اتوماتیک چانگان ‏CS35 و سایر مدل ها. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد؟” answer-1=”بله همانطور که واضع است گیربکس هم مانند سایر موارد ازجمله موتور نیاز به تعویض روغن دارد که این میزان بر اساس میزان مسافت که بر حسب کیلومتر طی می شود مشخص می گردد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸