تعمیر گیربکس کیا

تعمیر گیربکس کیا

شکی نیست که خودرو های کیا در دو دهه پیش شهرت چندانی نداشتند، محبوبیت پایین خودرو های کیا تا دو دهه ی پیش بیشتر به دلیل مشکلات مکرر گیربکس ها بود.

از آن زمان تا کنون، کیا 180 درجه چرخش کرده است و توانسته مشکلاتی که قبلا در گیربکس ها مشاهده می شد را تا حدودی برطرف سازد و همین امر موجب شد تا محبوبیت خود را در میان رانندگان چندین برابر کند و بتواند فروش بهتری در بازار جهانی خودرو داشته باشد.

خودروی کیا در حال حاظر در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است اما همچنان تعمیر گیربکس کیا یکی از مشکلات کاربران این خودرو ها به حساب می آید. این خودرو از گیربکس های اتوماتیک و معمولی پشتیبانی می کند که هرکدام از این مدل گیربوکس ها خودروی KIA مزایا و معایب خاص خود را دارد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

گیربکس های اتوماتیک کیا در مدل های جدید KIA به صورت حرفه ای نصب شده و استاندارد های زیادی را رعایت کرده اما به هر حال این سیستم ممکن است دچار آسیب و یا خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

برای تعمیر گیربکس کیا می توانید به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مراجعه کنی؛ در این مرکز صفر تا صد تعمیر گیربکس کیا را می توانید انجام دهید.

متخصصین با تجربه ی ما قادر هستند که تمامی مشکلات گیربکس KIA را با تجهیزات و ابزار های پیشرفته عیب یابی و رفع کنند. اجازه دهید نگاهی به برخی مشکلات و علل شایع گیربکس های اتوماتیک کیا بیندازیم.

 

تعمیر گیربکس کیا

مشکلات گیربکس اتوماتیک کیا

جرقه زنی و لغزش در تعویض دنده

خودرو های کیا از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک A4CF استفاده می کنند که این سیستم دارای مشکل جرقه زنی شیار یا لغزش دنده های ۳ و ۲ و ۴ است. نشانه هایی که نشان می دهد گیربکس شما نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

چرخ دنده ها می لغزند اگر ماشین خود را در دنده قرار می دهید، فقط برای اینکه بیرون بیفتد، واضح است که شما ایراد دارید. دلیل احتمالی این است که خود چرخ دنده ها فرسوده شوند.

در نتیجه آسیب باید قطعات را تعویض کنید زیرا با گذشت زمان بدتر می شود. همچنین عاقلانه است که سطح مایع گیربکس خود را بررسی کنید و نسبت به تعمیر گیربکس کیا اقدام کنیم زیرا ممکن است قطعات در نتیجه روانکار کم فرسوده شده باشند.

مانند بسیاری از مسائل ذکر شده در این راهنما، سطح پایین مایع انتقال می تواند دلیل این مشکل باشد. اگر در حالت خنثی از ماشین خود صدایی بیش از حد معمول می شنوید، سطح مایع را بررسی کنید و سعی کنید آن را پر کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، محتمل ترین علت فرسوده شدن قطعات گیربکس خواهد بود.

به محض اینکه «Service Engine Soon» را به رنگ زرد روی داشبورد خود مشاهده کردید، این دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهید زیرا نشانگر این است که چیزی در شرف وقوع است یا قبلاً اشتباه کرده است.

سنسورهای مختلفی در قسمت های مختلف خودرو شما از جمله سنسورهای روی جعبه دنده وجود دارد. آنها برای تشخیص علائم خاصی از یک مشکل در حال توسعه مانند ارتعاشات یا تکان هایی که ممکن است نتوانید آنها را ببینید، بشنوید یا احساس کنید، در جای خود هستند.

توجه به نور می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه تعمیر گیربکس کمک کند، بنابراین حتما این کار را انجام دهید!

کشش کلاچ زمانی ایجاد می شود که چرخ فلایویل و کلاچ از هم جدا نشوند که تعویض دنده را تقریبا غیرممکن می کند. این مشکل گیربکس احتمالاً هر بار که می خواهید دنده را تغییر دهید با صدای خراش دادن همراه خواهد بود.

اگر از این مشکل رنج می برید، خوشبختانه هزینه تعمیر گیربکس اخاذی نخواهد بود. اگر کلاچ بیش از حد در پدال شلی داشته باشد، اتصال بین دیسک کلاچ و پدال نمی تواند دو قسمت را از هم جدا کند. بنابراین، اتصال به سادگی نیاز به سفت کردن یا تعویض دارد که به گرانی سایر تعمیرات گیربکس نیست.

اگر ماشین شما به سادگی از رفتن به دنده خاصی امتناع می ورزد، ارزش آن را دارد که سطح مایع خود را بررسی کنید زیرا این یک مشکل رایج است، اگرچه می توان با پر کردن مایع آن را حل کرد. مشکلات احتمالی دیگری وجود دارد که مانع از رفتن شما به یک دنده خاص می شود.

گاهی اوقات رایانه ای که بخشی از ماشین شما است می تواند منبع مشکل باشد، در غیر این صورت کابل های تعویض دنده ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند.

بوی سوختن در خودرو هرگز علامت خوبی نیست و به محض اینکه متوجه شدید، ضروری است که با یک مکانیک سیار تماس بگیرید یا کمک خرابی را برای تشخیص مشکل و یافتن راه حل پیدا کنید. وقتی صحبت از گیربکس می شود، بوی سوختگی می تواند نتیجه گرم شدن بیش از حد مایع انتقال باشد.

اگر سیستم سیال از کار بیفتد، سایر قسمت های سیستم در نتیجه آسیب خواهند دید. مایع گیربکس به عنوان روان کننده و یک عامل خنک کننده برای قسمت های متحرک گیربکس عمل می کند، زیرا آنها در حرکت دائمی هنگام رانندگی ماشین هستند، این باعث اصطکاک و ایجاد گرما می شود.

بنابراین کمبود مایع انتقال برای این قسمت ها مضر بوده و بوی سوختگی متصاعد می شود. اگر بوی سوختگی در ماشین خود را نادیده بگیرید، احتمالاً نیاز به تعویض کل گیربکس است. ماشین به هیچ وجه نباید ساییده یا تکان بخورد، بنابراین فکر نکنید که طبیعی است حتی اگر تدریجی و جزئی باشد.

اگر نادیده گرفته شود، مشکل بدتر می شود و در نهایت هزینه تعمیر گیربکس بالاتری را متحمل خواهید شد. هنگام حرکت از یک دنده به دنده دیگر، سنگ زنی و تکان دادن یکی از علائم رایج گیربکس معیوب است. حتی اگر بعد از تعویض دنده این اثرات را احساس کردید ممکن است کلاچ مشکلی ایجاد کند. اگر چنین است، احتمالاً کلاچ شما نیاز به تعویض دارد.

در صورت احساس لرزش یا ساییدگی، همگام‌کننده‌های دنده در خودروی شما ممکن است به شدت آسیب ببینند یا فرسوده شوند. سیستم انتقال تنها زمانی می‌تواند کار کند که مایع گیربکس اتوماتیک در حالی که به عنوان مایع هیدرولیک عمل می‌کند، آب‌بندها را روان‌کاری، تمیز و تمیز می‌کند. حتی اگر مایع گیربکس کمتر از حد نرمال باشد، خودروی شما آسیب می بیند و اگر همه آن نشتی داشته باشد، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) قرمز روشن است و در کمال تعجب بوی شیرین می دهد (یعنی اگر همه چیز در حالت کار باشد). اگر نشتی را تشخیص دادید و مایع با این توصیف مطابقت داشت، خوش شانس هستید، تنها چیزی که نیاز دارید یک سوراخ است که باید پر شود. با این حال، اگر با مایعی مواجه شدید که تیره است و بوی سوزش منتشر می کند، احتمالاً مشکل بدتر می شود.

معمولاً این کار مستلزم شستشو یا تعویض کل سیستم انتقال است زیرا آلوده شده است و دیگر برای استفاده در موتور مناسب نیست. مایع ATF با روغن موتور متفاوت است، زیرا موتور هیچ یک از آن را مصرف نمی کند، بنابراین، اگر کمتر از سطح طبیعی خود باشد، این یک واقعیت است که شما نشتی دارید.

اگر می خواهید سطح مایع را بررسی کنید، سعی کنید جعبه انتقال (نزدیک به دوشاخه پرکننده) را پیدا کنید و یک ارزیابی بصری انجام دهید. یک بار دیگر، اگر نشتی دارید، ضروری است که به این مشکل رسیدگی کنید.

اگر سعی می کنید در یک دنده خاص حرکت کنید و احساس مقاومت می کنید، یا دنده مدام بیرون می زند، قطعاً مشکلی وجود دارد. وقتی وارد دنده می‌شوید نباید هیچ فشاری وجود داشته باشد و بنابراین اگر حتی کوچک‌ترین تغییری را احساس کردید باید در اسرع وقت خودرو خود را نزد متخصص گیربکس یا متخصص گیربکس اتوماتیک ببرید.

به طور معمول، این یک مشکل در کلاچ نیز هست، بنابراین اگر با این نوع مشکل مواجه شدید، آماده تعویض آن باشید. تشخیص وسعت مشکل گیربکس که کلاچ را درگیر می کند ممکن است دشوار باشد، بنابراین بهترین توصیه این است که ماشین خود را همانطور که در بالا ذکر شد به یک متخصص کلاچ و گیربکس ببرید.

شنیدن صدای عجیب و غریب از ماشین شما احتمالاً بهترین راه برای فهمیدن این است که چیزی درست نیست. مشکلات زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد صدایی از موتور ماشین شما شود و گیربکس سیستمی است که می تواند صدای جدیدی ایجاد کند. سر و صدای خاص در مدل خودرو، قطعه و موضوع خاص بسیار متفاوت است، بنابراین تقریباً غیرممکن است که به طور خاص یک مشکل را فقط از یک صدا تشخیص دهید.

بزرگ‌ترین نشانه‌ای که نشان می‌دهد گیربکس شما مشکل دارد، شنیدن صدایی در هنگام تعویض دنده است که صدایی مکانیکی، ناگهانی و بلند دارد. همین امر را می توان در مورد گیربکس های اتوماتیک نیز گفت، اگر در هنگام شتاب گیری، کاهش سرعت یا رانندگی در شیب، متوجه صدای غلغلک شدید، این امر نشان دهنده مشکل در گیربکس است.

حتی اگر صدا شدید باشد، ممکن است یک مشکل جزئی باشد، اما اگر مشکل انتقال را تشخیص ندهید به یک مشکل اصلی تبدیل می شود. در صورت غفلت از رفع مشکل، هزینه تعمیر گیربکس افزایش می یابد.

همچنین بخوانید : روش های نگهداری ماشین 

قیمت تعمیر گیربکس کیا

چه نیاز به تعویض گیربکس اتوماتیک داشته باشید یا یک گیربکس دستی، قیمت از گاراژی به گاراژ دیگر متفاوت است و هزینه نیز بر اساس مدل خودرو متفاوت است.

گیربکس بازسازی شده چیست؟

گیربکس تعمیر شده قطعه ای است که شکسته شده اما توسط کارشناس گیربکس تعمیر شده است. اگر از مشکل گیربکس رنج می برید، نگرانی در مورد خرج کردن پول برای قطعات جدید وجود دارد، با این حال، اغلب می توان قطعات موتور را نجات داد و یک گیربکس بازسازی شده برای کسانی که می خواهند از صرف هزینه برای قطعات جدید گران قیمت اجتناب کنند، ایده آل است.

قیمت گیربکس بازسازی شده بسته به مدل خودرو متفاوت است، اما همیشه ارزش خرید با بهترین قیمت را دارد.

پیدا کردن مکانیکی که بتوانید به آن اعتماد کنید تا کار خوبی انجام دهد و قیمت منصفانه ای را بپردازید، همیشه آسان نیست، به همین دلیل است که ما این روند را ساده کرده ایم.

تعمیر گیربکس کیا را به تیم متخصص اتودکار بسپارید

پیدا کردن مکانیکی که بتوانید به آن اعتماد کنید تا کار خوبی انجام دهد و قیمت منصفانه ای بپردازید، همیشه آسان نیست، به همین دلیل است که ما این روند را ساده کرده ایم. هر یک از این مشکلات ممکن است به صورت پراکنده رخ دهد یا همیشه وجود داشته باشد. این مشکلات معمولاً چراغ چک موتور را فعال می کند ، بنابراین کد خطای مربوطه در حافظه DTC ذخیره می شود.

همچنین بخوانید: تعمیر خودرو در شرق تهران

علل و راه حل های احتمالی:

  1. خرابی یک یا چند شیر برقی که این خرابی ها معمولا روی سیستم کلاج تاثیر گذار هستند و یا ممکن است مشکل از کلاج ها باشد. این مشکل یک کد متفاوت را فعال می کنند، که این کد خطا به تشخیص و رفع مشکل کمک می کند.
  2. مشکلات سیم کشی که در اثر آسیب یا خوردگی ایجاد می شود. این امر باعث ایجاد مشکلاتی در ارتباط بین TCU و شیر برقی می شود. علائم حاصله شبیه به یک شیر برقی خراب است، بنابراین بررسی مجدد سیم کشی و شیر برقی را به شما توصیه می کنیم.
  3. اتصالات شکسته یا خوردگی روی برد کنترل و در نتیجه از دست دادن سیگنال و دستورات. در حالی که خوردگی به راحتی تمیز می شود ، لحیم کاری اتصالات شکسته ممکن است یک راه حل غیرقابل اعتماد باشد پس بهتر است که این اتصالات را تعویض نمایید.

 

تعمیر گیربکس کیا

تعویض دنده زود هنگام یا با تاخیر

خودروهای KIA با گیربکس 6 سرعته A6GF1 دارای مشکل گسترده ای در تعویض زود هنگام و یا با تاخیر دنده روبرو هستند.

در بیشتر موارد ، این مشکل زمانی متناوب و بیشتر ظاهر می شود که ماشین به دمای بالا تری برسد. هنگام بروز این مشکلات ممکن است چراغ چک موتور نیز روشن شود ، به این معنی که یک کد در حافظه DTC ذخیره می شود.

علل و راه حل های احتمالی

  • معیوب شدن سنسور دمای روغن گیربکس ، که این مشکل میتواند دستورات و اطلاعت کاذب و نادرستی را در خروجی انتقال دهد.
  • سیستم گیربکس و کامپیوتر خودرو به دمای بالا حساس است. این امر باعث بروز مشکلات و روشن شدن چراغ چک موتور می شود. کدهای خطای معمولی از P0711 تا P0714 متغیر است.
  • بررسی سنسور و سیم کشی مربوطه منبع مشکل را نشان می دهد. این گیربکس ها دارای یک روش یادگیری تطبیقی ​​هستند، به این معنی که آنها الگوهای تغییر را بر اساس عادات راننده تنظیم می کنند.
  • وقتی رانندگان با سبک های مختلف رانندگی از یک ماشین استفاده می کنند، تعویض دنده ممکن است غیرعادی به نظر برسد. بازنشانی و ریست سیستم یادگیری خودرو ممکن است مشکل را حل کند.

به هر حال مشکل گیربکس کیا از هر کجا باشد، متخصصین ما در اتوداکار قادر به تشخیص و رفع آن هستند و هیچ مشکلی نیست که در اتوداکار قابل رفع نباشد و تعمیر گیربکس کیا نیز از جمله خدمات ما می باشد.

اگر احساس می کنید که خودروی KIA شما دچار مشکل شده است کافیست که با اتوداکار تماس بگیرید تا همکاران ما برای تعمیر گیربکس کیا KIA به شما راهنمایی های لازم را ارائه نمایند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=” علائم خرابی بلبرینگ های گیربکس کیا چیست؟” answer-0=”ایجاد صدای گیربکس بیرون زدن دنده ها” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چگونه بفهمیم روغن نشت کرده، روغن گیربکس است؟” answer-1=”روغن گیربکس بسیار غلیظ‌تر از روغن موتور است و چسبندگی بیشتری دارد و بویی شبیه به نفت دارد. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چگونه جلوی نشتی روغن گیربکس اتوماتیک را بگیریم؟” answer-2=”• به طور مرتب سطح روغن گیربکس خودرو را چک و اندازه‌گیری کنید. • هنگام بررسی به رنگ روغن گیربکس دقت کنید و هرگونه تیره‌تر شدن و کدر شدن رنگ را جدی بگیرید. • زیر و محل پارک خودرو را همیشه نگاه کنید. • به صداهای گیربکس در حین رانندگی دقت کنید و هرگونه زوزه کشیدن و یا تعویض دنده بی‌موقع را جدی بگیرید. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸