راهنمای مراقبت سانگ یانگ

راهنمای مراقبت سانگ یانگ

بخشی از مسئولیت‌های مالکیت یک وسیله نقلیه حفظ آن در بهترین شرایط آن است. بااین‌حال، این می‌تواند برای برخی وحشتناک باشد زیرا هزینه‌های تعمیر و نگهداری، مانند تعویض روغن و تراز چرخ‌ها، برای کیف پول آسان نیست. مادر تعمیرگاه اتوداکار شما را با راهنمای مراقبت سانگ یانگ و کارهای ابتدایی که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که خودروی شما در بهترین حالت باقی می‌ماند آشنا می‌کنیم.

راهنمای مراقبت سانگ یانگ

برای مراقبت از خودرو سانگ یانگ این سه کار را انجام دهید:

به‌جای ایستادن پشت پمپ‌بنزین و خواندن تبلیغات کارت اعتباری درحالی‌که منتظر پرشدن باک خود هستید، از آن زمان استفاده کنید تا با انجام سه کار ساده، خودروی خود را سریع چک آپ کنید (و تمیز کنید):

  1. شیشه جلو را تمیز کنید. شیشه جلوی کثیف و با حشرات پاشیده شده یک خطر ایمنی است، زیرا دید شما را از جاده مخفی می‌کند؛ بنابراین به طور منظم آن را تمیز کنید. با استفاده از قسمت اسفنجی اسکاچ پمپ‌بنزین، کل شیشه جلو را با مایع پاک‌کننده آغشته کنید. سپس گیره را از وسط شیشه جلو به طرفین بکشید و رگه‌های باقی‌مانده را با کشیدن آن از بالابه‌پایین به پایان برسانید. این امر به‌ویژه پس از رانندگی طولانی در بزرگراه که شیشه جلوی شما مملو از لاشه حشرات است و استفاده از مایع لباسشویی و برف‌پاک‌کن‌ها برای حذف آنها فقط یک آشفتگی بزرگ و لکه‌دار ایجاد می‌کند که دید شما را بیش‌ازپیش مخفی می‌کند بسیار مهم است.
  2. اگر چراغ‌های جلوی شما کثیف است، آن‌ها را هم فشار دهید. برف‌پاک‌کن‌های شما نیز در تمیز نگه‌داشتن شیشه جلو نقش دارند، اما ما در اواخر این هفته در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
  3. فشار باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. حفظ فشار مناسب لاستیک شما را ایمن نگه می‌دارد و حتی مقدار کمی از خمیر را در شما ذخیره می‌کند. لاستیک‌هایی که به طور نامناسب باد شده‌اند – و این ممکن است به معنای باد کردن بیش از حد یا کم باد بودن باشد – به‌خوبی لاستیک‌هایی که فشار مناسبی دارند، کنترل نکنید یا متوقف نکنید. آنها همچنین احتمال ضربه را افزایش می‌دهند. بعلاوه، لاستیک‌هایی با فشار صحیح عمر طولانی‌تری دارند و راندمان سوخت شما را افزایش می‌دهند.

فشار لاستیک چیزی است که باید مراقب آن باشید، زیرا با کاهش کیلومترها تایرها و نوسان دما، دائماً تغییر می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز هوا اضافه کنید. برخی از کارشناسان در راهنمای مراقبت سانگ یانگ می‌گویند که باید این کار را در هر بار پرکردن گاز انجام دهید، اما همان‌طور که در مورد بررسی روغن، هر بار دیگر پرکردن باید به‌اندازه‌ای باشد که قبل از اینکه به مشکلات بزرگی تبدیل شود، کمبودها را برطرف کنید.

راهنمای مراقبت سانگ یانگ

بررسی باد لاستیک کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • برای خواندن دقیق، همیشه فشار تایرها را زمانی که لاستیک‌هایتان «سرد» هستند، چک کنید، یعنی قبل از اینکه روی آن‌ها رانندگی کنید. من فقط وقتی صبح در پمپ بنزینی که کمتر از یک مایل از خانه‌ام فاصله دارد، فشار لاستیک‌هایم را چک می‌کنم. اگر مدتی در اطراف رانندگی کرده‌اید، قبل از بررسی فشار، اجازه دهید تایرها حداقل چهار ساعت استراحت کنند.
  • فشار باد لاستیک توصیه شده برای خودروی خود را بیابید (مطابق تصویر بالا در دفترچه راهنمای مالک و روی پانل داخل درب سمت راننده آمده است). همیشه تایرها را تا این سطح توصیه شده پر کنید، صرف‌نظر از مارک لاستیک، و نه حداکثر PSI موجود در دیواره جانبی لاستیک – این عدد نشان‌دهنده حداکثر فشاری است که تایر برای حمل سنگین‌ترین بار نیاز دارد، نه PSI ایده‌آل لاستیک.
  • سطح روغن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. روغن‌موتور برای عملکرد خودروی شما ضروری است. مهم‌ترین کار آن این است که تمام قطعات متحرک موتور شما را روغن‌کاری کند تا آنها ساییده نشوند و خود را دچار اختلال نکنند. همچنین گرما را از چرخه احتراق دور می‌کند و تمام محصولات جانبی بد احتراق را به دام می‌اندازد و آن را به فیلتر روغن می‌فرستد. اگر موتور شما روغن کافی نداشته باشد، خودروی شما در معرض خطر کاپوت قرار دارد.
  • برای اطمینان از اینکه ماشین شما همیشه روغن کافی دارد، مهم است که عادت کنید به طور منظم آن را چک کنید. در راهنمای مراقبت سانگ یانگ شما توصیه می‌کند که این کار را در هر بار پرکردن گاز انجام دهید، اما هر مورد دیگر معمولاً کافی است. بررسی سطح روغن خودرو بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستمال کاغذی تمیز، نور کافی و حدود سه دقیقه است. شما باید این کار را برای آخرین بار ذخیره کنید زیرا باید حدود پنج دقیقه بعد از خاموش‌کردن موتور صبر کنید تا روغن دوباره در تابه تخلیه شود:
  • اکثر خودروها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بین تعویض‌ها مقداری روغن مصرف کنند و بسیاری از سازندگان میزان مصرف یک لیتر در هر 1000 مایل را عادی می‌دانند. برخی از خودروها به دلیل نشتی یا به دلیل سوختن روغن‌موتور همراه با بنزین بیش از آن ضرر می‌کنند. اگر نیاز به‌اضافه کردن یک لیتر روغن در هر 500 مایل یا بیشتر دارید، باید خودروی خود را دراسرع‌وقت ببرید تا از نظر نشتی خارجی و داخلی بررسی شود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا در تعمیرگاه اتوداکار می‌توان تعویض روغن هم انجام داد؟” answer-0=”بله مادر تعمیرگاه اتوداکار تمامی خدمات مربوط به خودرو را برای شما انجام می‌دهیم.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا می‌توان از راهنمای مراقبت سانگ یانگ برای چک‌لیست تعمیر خودرو استفاده کنیم؟” answer-1=”بله مقاله مربوط به راهنمای مراقبت سانگ یانگ بسیار کاربردی و کامل است.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا می‌توان از تعمیرگاه اتوداکار برای خودروهای خارجی کمک گرفت؟” answer-2=”بله ما در تعمیرگاه اتوداکار با استفاده از تعمیرکاران مجرب آماده ارائه انواع خدمات هستیم.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸