راهنمای مراقبت هایما

راهنمای مراقبت هایما

هایما یکی از انواع اتومبیل های وارداتی گران قیمت می باشد که امروزه با توجه به کیفیت بالایی که دارد از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که اگر شما جهت مراقبت و نگهداری این اتومبیل ها اقدام کنید بدون شک سریعتر دچار خرابی و مشکل خواهد شد. در این مطلب از وبسایت اتوداکار قصد داریم راهنمای مراقبت هایما را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر ما همراه باشید.

خودرو هایما با مسافت ۱۰۰ هزار کیلومتر در صورت انجام به موقع سرویس اولیه و سرویس های ادواری در برابر هرگونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد. توجه داشته باشید که اتومبیل های هایما کمتر دچار مشکل خواهند شد. یکی از نکاتی که شما باید مد نظر قرار داد این است که همواره سعی کنید تا به صورت مرتب روغن این اتومبیل را بررسی نمایید.

باتوجه به راهنمای مراقبت هایما در صورتی که شما به موقع جهت تعویض روغن اقدام کنید اسیبی متوجه اتومبیل شما نخواهد شد. اما در صورتی که به آن بی توجه باشید باعث می شود تا اتومبیل شما دچار یاتاقان زدن موتور شده و همچنین به گیربکس و موتور اتومبیل اسیب وارد خواهد کرد. توجه داشته باشید شما باید سعی کنید به موقع و در تایم مقرر جهت تعویض روغن اتومبیل اقدام نمایید.

این زمان مقرر در دفترچه راهنمای مراقبت هایما ذکر شده است و تایم اتومبیل با اتومبیل دیگر فرق می کند. اتومبیل هایما باید هر ۵۰ هزار کیلومتر جهت تعویض روغن اقدام نمائید. همچنین زمانی که جهت تعویض روغن اقدام می کنید باید سعی کنید تا جهت تعویض فیلتر روغن نیز اقدام کنید و یا حداقل یک بار در میان جهت تعویض فیلتر اقدام کنید.

راهنمای مراقبت هایما

نکات لازم برای راهنمای مراقبت هایما

  • بنزین

اصلی‌ترین رکن برای سالم ماندن موتور یک خودرو هایما بنزین مورد استفاده آن است. توجه داشته باشید موتورهای این اتومبیل برای رسیدن به بازدهی قابل قبول به سوخت با کیفیت بالا درصد ناخالصی پایین و در نهایت عدد اکتان استاندارد نیاز دارد. به همین خاطر اگر شما دارای اتومبیل ‌هایما می باشید پیشنهاد می کنیم که هر بار سوختگیری سعی کنید از بنزین سوپر یا مکمل اکتان استاندارد و مرغوب بهره مند شوید.

باتوجه به راهنمای مراقبت هایما که در اختیار شما قرار داده شده است مکمل های ارزان قیمت نه تنها تأثیر در افزایش عدد اکتان ندارند بلکه باعث بروز آسیب نیز خواهد شد. یکی از دلایل اهمیت استفاده از بنزین با اکتان بالا در پیشرانه‌های توربو بالا بودن عدد تراکم عمده این دسته از موتور ها می باشد که در صورت پایین بودن اکتان صدای ضربه در موتور و پدیده خودسوزی یعنی احتراق مخلوط هوا و بنزین پیش از غزنی اتفاق خواهد افتاد. به مرور باعث می‌شود تا اسیب شدیدتری به قطعات اتومبیل شما وارد شود.

  • گرم کردن و سرد کردن

در ادامه مبحث راهنمای مراقبت هایما باید ذکر کنیم که روند گرم کردن موتور در هر خودرویی با هدف پیشران‌های بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد. اما توجه داشته باشید که در اتومبیل های هایما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

زمانی که شما شروع به حرکت کنید به محض استارت باید ۲ تا ۳ دقیقه به موتور فرصت دهید تا گردش روغن در بین تمام قطعات انجام شود. سپس تا با کمترین دور موتور رانندگی کنید تا قطعات به خوبی گرم شوند. توجه داشته باشید در فصل سرد سال با مناطق سردسیر گرم شدن اتومبیل باید با دقت بالایی انجام شود.

  • روغن

شما سواران هایما باید در انتخاب روغن مناسب دقت کافی داشته باشید. بیش از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنیم که سعی کنید یک روغن با گرانروی و سطح کیفی مناسب باید انتخاب کنید که برای انتخاب بهتر می توانید به دفترچه راهنمای خودرو نیز مراجعه کنید. روغن های با گرانروی پایین کیفیت ساخت بهتری نیز دارد و اصولاً از معتبرترین برندها قابل انتخاب می باشند. به همین خاطر با توجه به فصلی که در آن هستید و البته نوع پیشگیرانه خودرو از روغن با گرانروی مناسب بهره مند شوید.

  • فیلتر هوا

باتوجه به راهنمای مراقبت هایما توربو شارژ و سوپرشارژر قطعاتی می باشند که به صورت مازاد بر روی موتور اتومبیل قرار می‌گیرند تا هوا را با فشردگی بیشتری به درون سیلندر تزریق نمایند تا احتراق بهتر و بیشتری انجام شود. توجه داشته باشید به فراوانی فشرده سازی هوا برای تزریق به منیفولد ورودی موتور گفته خواهد شد که میزان آن در خودرو و هر توربوشارژ متفاوت می باشد. در صورت استفاده از فیلتر هوای نامرغوب که همواره به خوبی از منافذ چگونه می‌دهد این موضوع تکرار خواهد شد.

  • تعویض روغن

در ادامه مبحث راهنمای مراقبت هایما باید ذکر کنیم که بسیاری از افراد فکر می‌کنند روغنی که در گیربکس اتوماتیک وجود دارد مثلا خودروهای دنده ای نیازی به تعویض ندارند. تنها باید بازدید کرد و در نهایت سرد شود. اما توجه داشته باشید که روغن گیربکس دنده ای و اتوماتیک هر دو نیاز به تعویض دوره ای دارند. تصور اینکه روغن فابریک کارخانه باید در گیربکس بماند کاملا اشتباه می باشد.

به خاطر پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای نسبت به تعویض روغن گیربکس خودرو دنده اتوماتیک بپردازید. در واقع روغن گیربکس اتوماتیک تنها به سه روش قابل تعویض می باشد.

  1. روش اول اینکه پیش تخته کارتل یا خود کارتل را باز نمایید که در این صورت نیمی از روغن تخلیه خواهد شد و بقیه درون توزیع بین صفحات گیربکس و در قطعات دیگر باقی خواهد ماند.
  2. مورد بعدی با استفاده از دستگاهی به نام دیالیز روغن روغن قبلی را به صورت کامل تخلیه کرده و روغن جدید را تجزیه نماید که در این صورت کلیه حجم قابل تخلیه خواهد شد. و البته بهتر است بدانید این دستگاه در هر جایی پیدا نمی شود.
  3. سومین مورد دسته گیربکس را به صورت کامل دمونتاژ نمایید تا روغن به صورت کامل تخلیه شود که البته این مورد تنها در صورت تعمیرات اساسی گیربکس انجام خواهد شد. با توجه به راهنمای مراقبت هایما تعویض روغن کامل اتومبیل های وارداتی از جمله اتومبیل‌ هایما باید هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض نمایید.

راهنمای مراقبت هایما

معرفی خدمات تعمیرگاه تخصصی اتوداکار

مجموعه اتوداکار از جمله تعمیرگاه های تخصصی می باشد که جهت ارائه خدمات و تعمیرات تخصصی موتور، گیربکس ، صافکاری، نقاشی، سرویس دوره ای و … انواع اتومبیل های خارجی و وارداتی فعالیت دارد. شما افرادی که دارای اتومبیل های وارداتی گران قیمت و لوکس می باشید می توانید جهت انجام خدمات تعمیرات به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمایید و یا می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان خبره در تماس باشید و به صورت کاملاً رایگان اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”هر چند کیلومتر باید جهت تعویض روغن اتومبیل هایما اقدام کرد؟” answer-0=”هر 100 هزار کیلومتر باید جهت تعویض روغن اتومبیل هایما اقدام نمایید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”در صورت خرابی اتومبیل های ما به کدام تعمیرگاه در تهران مراجعه نمایید؟” answer-1=”تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در پاسداران تهران از جمله بهترین و معتبرترین تعمیرگاه ها در سطح تهران می باشد.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”صداهای عجیب و غریب و زوزه نشان از چیست؟” answer-2=”صدای زوزه امکان دارد از کم بودن روغن باشد و یا مشکلات دیگری را به همراه داشته باشد که باید جهت سرویس خودرو اقدام نمایید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸