راهنمای مراقبت پژو

راهنمای مراقبت پژو

راهنمای مراقبت پژو به شما کمک می کند تا بتوانید از تیپ های مختلف و پرفروش پژو به راحتی استفاده کنید. این محصول پرفروش ایران خودرو که به خاطر طراحی ظاهری خود بسیار مورد استقبال قرار می گیرد تنها زمانی می توانید از عملکرد آن رضایت کافی داشته باشید که با نکات نگهداری آن به صورت مختصر و مفید آشنا شوید.

در ادامه این مطلب قصد داریم راهنمای مراقبت پژو را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با روش های نگهداری و رسیدگی به این خودرو هرچه بیشتر آشنا می کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راهنمای مراقبت پژو

سیستم خنک کاری

سیستم خنک کاری پژو نیز باید با توجه به راهنمای مراقبت پژو مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. کم کاری آب در موتور به هیچ عنوان یک امر عادی تلقی نمی‌شود که در این بین، دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد که معمولاً درب رادیاتور در اینجا می تواند جزء موارد بسیار ضروری باشد. همیشه افزایش آمپر آب نیز علتی دارد که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن آن اقدام نمایید. همچنین بخاطر ارتفاعی که نسبت به رادیاتور، سیستم خنک دارد به هواگیری نیاز دارد و در زمان گرم بودن موتور نیز درب رادیاتور نباید باز باشد.

سیستم خنک کاری از جمله سیستم های مهم در تیپ های مختلف پژو است که باید نسبت به صحت کار آن بسیار با دقت عمل کرد. روغن کاری موتور را در حوزه راهنمای مراقبت پژو بسیار جدی بگیرید؛ چراکه آمپر آب چنانچه تا خط چهارم مشاهده شود یعنی موتور گرم است و شما اگر موتور را خاموش کنید به خاطر گرمای غیرعادی خود روشن می ماند؛ چرا که اگر چراغ قرمز و باتری مشاهده شود باید قبل از گرم‌تر شدن موتور نسبت به خاموشی آن اقدام کنید.

اگر موتور را خاموش نکنید، تسمه دچار پارگی خواهد شد. اما اگر آمپر به خط پنجم منجر شود شما بدون اینکه موتور را خاموش کنید با ریختن آب بر روی رادیاتور و نه موتور می توانید مشکل را برطرف کنید. البته آب بر روی سرسیلندر و موتور نباید ریخته شود که دچار ترک خوردگی خواهد شد.

شما با استفاده از دستمال خیس مانع سوختگی دستان خود در هنگام تعویض رادیاتور شوید و همچنین، پارگی شلنگ آب از سوراخ شدن رادیاتور از جمله عوامل پارگی شلنگ به حساب می آید. باید توجه داشته باشید که آب توسط واتر پمپ آب از موتور به رادیاتور می رساند.

نکات کلیدی در نگهداری خودرو پژو

با توجه به راهنمای مراقبت پژو شما باید درجه حرارت آب موتور را حدود ۸۰ الی ۹۳ درجه سانتیگراد به صورت نرمال در نظر بگیرید. همچنین در زمان گرم بودن موتور درب رادیاتور را نباید باز نمایید. ضد یخ به این دلیل که در چهار فصل مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به کم کردن نقطه انجماد آب که باعث بالا رفتن نقطه جوش می شود و کمک می کند که از هرگونه خوردگی و زنگ زدگی نیز جلوگیری به عمل آورد. معمولاً در ابتدای فصل زمستان زمان مناسب برای استفاده از ضد یخ است.

به هیچ عنوان در مسافت های طولانی نباید موتور را به صورت ناگهان خاموش کنید که این نکته صددرصد باعث ایجاد مشکلات ریز و درشت بسیار زیادی خواهد شد. ترموستات موتور چهار فصلی است و بدین ترتیب، لازم نیست آن را در فصل خاصی خارج نمایید. همچنین شما هر ۱۵ روز بهتر است آب رادیاتور را مورد بررسی و بازرسی قرار دهید و برای تست سالم بودن تسمه پروانه هر 10000 کیلومتر می تواند گزینه مناسبی باشد.

به هیچ عنوان در زمان حرکت خودرو با توجه به راهنمای مراقبت پژو نباید آن را در حالت N قرار دهید. به هیچ عنوان توصیه ما این است که در سرعت بالای 150 کیلومتر دسته دنده را در وضعیت 1،2و یا 3 قرار ندهید. معمولاً وضعیت R در زمان قبل از توقف کامل است.

به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه نباید پای خود را بدون جهت بر روی پدال کلاچ نگه دارید؛ چرا که از عمر مفید بلبرینگ به راحتی کاسته می‌شود و همچنین اگر دنده به هر دلیلی به آسانی نمی تواند جایگاه خود را پیدا کند، کلاج را رها و سپس یک بار دیگر آن را بگیرید و زمانی باید به ضعیف شدن فنر های دیسک کلاچ مطمئن شوید که دنده در حالت عادی به راحتی فعالیت خود را انجام می دهد، اما گرم شدن موتور شما را دچار مشکل می کند.

بهتر است بدانید که دنده برنجی وظیفه خود را در گیربکس برای هم سرعت کردن دو دنده برعهده گرفته است و زمانی که شما با صدای زوزه در هنگام دور های بالا روبرو شوید یعنی دنده های دیفرانسیل خلاص شده است، اما صدای زوزه در دور پایین به خلاصی دنده های گیربکس اشاره می کند.

راهنمای مراقبت پژو

خرید لوازم یدکی مناسب

برای خرید لوازم یدکی در راهنمای مراقبت پژو وب سایت https://autodakar.ir/ می تواند یک وب سایت استاندارد و با مطمئن باشد. این وب سایت لوازم یدکی مرغوب و باکیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. اصل و اورجینال بودن لوازم یدکی می تواند به عمر مفید پژو به راحتی کمک کند.

سعی کنید خرید محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب برای استفاده در طولانی مدت از یاد نبرید. اینچنین شما می توانید با کمترین قیمت، با کیفیت ترین لوازم یدکی را برای خودرو پژو خود مورد استفاده قرار دهید.

ما در این مقاله شما را با راهنمای مراقبت پژو به صورت اجمالی آشنا کردیم. امروزه در ایران استفاده از پژو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توجه داشته باشید که رسیدگی و نگهداری خودرو به طول عمر طولانی آن اشاره می کند. البته برخی از مالکین خودرو به نگهداری و رسیدگی صحیح خودرو توجهی دارند و اینچنین است که با هزینه های تعمیرات بالایی رو به رو می شوند.

معرفی خدمات تعمیرگاه تخصصی اتوداکار

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار واقع در خیابان پاسداران تهران از جمله معتبرترین تعمیرگاه ها می باشد. با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و تعمیرکاران مجرب خدمات شایسته ای را ارائه می دهد. برخی از خدماتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد عبارتند از: صافکاری و نقاشی بدون رنگ، تعمیرات تخصصی گیربکس، تعمیرات موتور، تعویض روغن، سرویس دوره ای و … بااطمینان خاطر خدمات تعمیرات تخصصی خودروهای گران قیمت خود را به ما بسپارید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”دنده برنجی در گیربکس چه وظیفه ای را برعهده دارد؟” answer-0=”وظیفه هم سرعت کردن دو دنده درگیر شونده را برعهده دارد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”چرا نباید پا را بدون دلیل بر روی کلاچ قرار داد؟” answer-1=”از عمر اصلی بلبرینگ کاسته می شود.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چه زمانی برای بازدید سطح اب رادیاتور مناسب است؟” answer-2=”بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر و یا هر 15 روز.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸