راهنمای مراقبت chr

راهنمای مراقبت chr

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار آماده ارائه انواع خدمات تخصصی تعمیر خودرو به مشتریان عزیز است؛ ما در تعمیرگاه اتوداکار با استفاده از جدیدترین و بهترین تجهیزات موجود در کشور و با استفاده از تعمیرکاران تحصیل‌کرده و مجرب آماده ارائه انواع خدمات تعمیرات و صافکاری خودروهای ایرانی و خارجی به مشتریان خود هستیم.

وسیله نقلیه شما همچنین به کارهای تعمیر و نگهداری نیاز دارد که کمتر انجام می‌شوند، اما برای اینکه خودرو شما عمر طولانی و پرباری داشته باشد حیاتی است. این وظایف عبارت‌اند از تعویض روغن، چرخش لاستیک، تعویض مایع گیربکس و موارد مشابه.

از راهنمای مراقبت chr توصیه شده توسط فروشنده یا مکانیک پیروی نکنید. آنها اغلب به شما پیشنهاد می‌کنند که بیشتر وارد شوید و تعمیراتی را انجام دهید که واقعاً به آن نیاز ندارید. به‌عنوان‌مثال، اکثر فروشگاه‌های خدمات روغن‌ کاری سریع و نمایندگی‌ها توصیه می‌کنند که خودروی خود را در هر 3000 کیلومتر برای تعویض روغن بیاورید، علی‌رغم این واقعیت که اکثر موتورهای مدرن برای کارکردن 5000 کیلومتر قبل از نیاز به یکی طراحی شده‌اند. مثال دیگر تعویض مایع خنک‌کننده است.

بسیاری از مکانیک‌ها توصیه می‌کنند که هر 30000 کیلومتر آن را تعویض کنید، اما بسیاری از وسایل نقلیه تا زمانی که به چهار برابر آن نرسند به این خدمات نیاز ندارند و پس از علامت 120k، سازندگان اغلب توصیه می‌کنند که مایع خنک‌کننده فقط هر 60000 کیلومتر تعویض شود. مادر این مقاله راهنمای مراقبت از خودرو chr به شما توضیح خواهیم داد.

در دفترچه راهنمای مالک. باید بخشی وجود داشته باشد که در آن برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده لیست شود که به شما می‌گوید هرچند وقت یکبار روغن خود را تعویض کنید، لاستیک‌ها را بچرخانید، مایعات و قطعات را تعویض کنید.

اگر نمی‌توانید دفترچه راهنمای مالک را پیدا کنید، یک جستجوی سریع در گوگل آن را نشان می‌دهد. با پیروی از برنامه نگهداری ایده‌آل وسیله نقلیه خود، می‌توانید از بازرسی‌ها، تعمیرات و تعویض‌های پرهزینه جلوگیری کنید و خودروی خود را برای سال‌های متمادی در حالت هجوم نگه دارید.

راهنمای مراقبت chr

تعمیر و نگهداری خودرو chr

ازآنجایی‌که وسایل نقلیه جدیدتر با رایانه‌های داخلی و ابزارهای با فناوری پیشرفته پیچیده‌تر شده‌اند، کارهای تعمیر و نگهداری اغلب به مکانیکی با آموزش و ابزار مناسب برای انجام صحیح کار نیاز دارند.

اما هنوز چند کار در راهنمای مراقبت chr وجود دارد که اکثر مردان می‌توانند خودشان در اکثر مدل‌ها انجام دهند، و در زیر سه مورد از در دسترس آن‌ها را لیست می‌کنم. درست است که مراقبت از این کارها نه در زمان و نه در هزینه شما صرفه‌جویی زیادی نمی‌کند، اما بااین‌وجود رضایت‌بخش است و توصیه می‌کنم هر کار را حداقل یک‌بار امتحان کنید، زیرا به شما دلیلی می‌دهد که زیر کلاه‌خود را نگاه کنید و همچنین کمی بینش در مورد نحوه عملکرد ارابه مورد اعتماد شما.

  1. روغن را هر 5000 کیلومتر تعویض کنید. ما راهنمای نحوه تعویض روغن‌موتور خودرو خود را نوشته‌ایم. اما برای کسانی که در آپارتمان یا خوابگاه زندگی می‌کنند، این ممکن است گزینه‌ای نباشد. چه خودتان این کار را انجام دهید و چه آن را نزد مکانیک ببرید، تعویض روغن به طور منظم یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ عملکرد روان خودرو است.
  2. فیلتر هوا را هر 12000 کیلومتر عوض کنید. این احتمالاً یکی از ساده‌ترین کارهای است که در راهنمای مراقبت chr می‌توانید خودتان انجام دهید. نحوه انجام آن را اینجا نوشتیم. تعویض منظم فیلتر هوای خودرو باعث افزایش راندمان سوخت، افزایش عمر موتور و کاهش آلاینده‌ها می‌شود.
  3. درحالی‌که تعویض روغن خودرو با مشکل پیداکردن راهی برای دفع صحیح روغن مصرف شده همراه است، چنین مشکلی برای فیلتر هوا وجود ندارد و انجام آن توسط خودتان به‌راحتی نیمی از هزینه مراقبت از تعمیرگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  4. تایرها را هر 5000 تا 10000 کیلومتر بچرخانید. لاستیک‌های جلو و عقب با هم سایش متفاوت دارند. چرخاندن منظم لاستیک‌ها، الگوهای سایش طبیعی آن‌ها را یکسان می‌کند و سواری نرم‌تر و ایمن‌تری را تضمین می‌کند. همچنین طول عمر لاستیک‌های شما را افزایش می‌دهد که باعث صرفه‌جویی در هزینه تعویض‌های پرهزینه می‌شود. در اینجا نحوه چرخاندن لاستیک‌های اتومبیل خود آورده شده است.

راهنمای مراقبت chr

ماشین خود را تمیز نگه دارید؛

علاوه بر انجام تعمیر و نگهداری منظم، یکی دیگر از بخش‌های مهم راهنمای مراقبت chr شما تمیز نگه‌داشتن آن است.

  1. در راهنمای مراقبت chr آمده است که باید ماشین خود را به طور منظم بشویید. خودروهای ما هر روز در معرض آفتاب، نمک، چربی و خاک، باران اسیدی، دود، شیره درختان، حشرات مرده و بدتر از همه، ترکیب اسیدی بمب مدفوع پرندگان قرار می‌گیرند. این چیزها رنگ را از بین می‌برند و به‌محض اینکه از بین رفت، فلز ماشین شما را می‌خورد. درحالی‌که عدم شستن خودرو منجر به آسیب فوری نمی‌شود، باگذشت زمان این عناصر خودرو شما را خورده می‌کنند، همراه باارزش احتمالی فروش مجدد آن.
  2. چند وقت یکبار باید برای مراقبت از خودرو chr خود را بشویید؟ بستگی دارد. مکان و آب‌وهوا دو عامل بزرگ در تعیین فرکانس هستند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آلودگی و نمک دریا در هوا زیاد است، باید آن را دو یا سه بار در ماه بشویید. اگر در داخل کشور و در منطقه‌ای با آلودگی کم زندگی می‌کنید، یک‌بار در ماه کارواش کفایت می‌کند. در طول زمستان، ممکن است به دلیل برف، نمک و گل‌ولای که هنگام رانندگی در جاده‌های یخ‌زده جمع می‌شود، بیشتر از تابستان نیاز به شستشوی ماشین خود داشته باشید.
  3. از داخل ماشین خود به‌عنوان سطل زباله استفاده نکنید. در راهنمای مراقبت chr توصیه می‌شود که داخل ماشین شما یک سطل زباله نیست، پس مثل یک ماشین با آن رفتار نکنید. عادت کنید به طور منظم ماشین خود را تمیز کنید تا دائماً شبیه زباله‌دان به نظر نرسد. تمیز و مرتب نگه‌داشتن فضای داخلی خودرو می‌تواند استرس را در زندگی شما کاهش دهد و باعث افزایش سرعت رانندگی شود

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا می‌توان از خودرو chr برای تعمیر به تعمیرگاه اتوداکار آورد؟” answer-0=”بله ما در تعمیرگاه اتوداکار انواع خودروها را تعمیر می‌کنیم.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا راهنمای مراقبت chr باید در تمام فصول رعایت شوند؟” answer-1=”بله باید در تمام فصول این موارد رعایت شوند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا تعمیرگاه اتوداکار راهنمای مراقبت chr را به دارندگان خودرو توصیه می‌کنند؟” answer-2=”بله ما در تعمیرگاه تمام موارد گفته شده را برای رانندگان توضیح داده و گوشزد می‌کنیم.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دو =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸