صافکاری خودرو بدون رنگ

صافکاری خودرو بدون رنگ بهتر است یا با رنگ؟

با بیشتر شدن استفاده از اتومبیل های سواری توسط مردم، تصادفات به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. یک راننده هرچقدر هم با احتیاط براند و به قوانین توجه کند، در مسیر یک راننده بی احتیاط گرفتار خواهد شد. امروزه افراد کمی میتوانند ادعا کنند که هرگز با اتوموبیل خود تصادفی هرچند با میزان کوچک نداشته اند و اتومبیل آن ها همیشه سالم و بدون حتی یک خط باقی مانده است.

ما در این مقاله به ابزار صافکاری کمکی به صافکاری خودرو بدون رنگ می پردازیم با ما همراه باشید شاید بدرد شماه هم بخورد. صافکاری با رنگ چگونه انجام می شود؟ تکنولوژی لیزری به چه صورت در صافکاری مورد استفاده قرار می گیرد؟ ابزار های تی هاتباکس و تگرگ چکش چسبی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

دستگاه صافکاری بدون رنگ هاتباکس

دستگاه صافکاری بدون رنگ هاتباکس

صافکاری با لیزر

از دیر باز تا به امروز با ازدیاد اتومبیلها و زیاد شدن نیاز مردم یه اتومبیل به وضوح می توان دید که روزانه نیاز به صافکاری خودرو بدون رنگ رو به افزایش است. با زیاد شدن اتومبیل قاعدتا میزان تصادفات و خسارات نیز افزایش می یابد. صافکاری با لیزر از نوع جدید صافکاری و جز پیشرفته ترین تکنولوژی های استفاده شده در صافکاری در دهه ی اخیر است. اگر می خواهید کم ترین افت قیمت را در اتومبیل خود داشته باشید به این مقاله توجه کنید. صافکاری با لیزر نوعی صافکاری است که شما به آسانی و با صرف هزینه ای کم و مناسب نسبت به صافکاری سنتی، اتومبیلی خود را در کم ترین زمان ممکن می توانید از صاف کاری متخصص تحویل بیگیرید.

از قابلیت ها ی صافکاری با لیزر میتوان به این که اتومبیل شما بعد از رنگ کاری بر روی آن و برای طبیعی تر شدن بیشتر ظاهر اتومبیل، رنگ بر روی آن پخته شود و جزیی جدایی ناپذیر از آن می گردد اشاره داشت. لیزر استفاده شده دراین تکنولوژی  متشکل از پرتو های بسیار قوی است. صافکاری با لیزر از بروز ترین انواع تکنولوژی است که پیشنهاد هر صافکار صاحب دانش و فنی به شماست.

صافکاری با لیزر

دستگاه صافکاری تی هاتباکس

به زبان ساده دستگاه صافکاری تی هاتباکس مانند یک اتو در صافکاری خودرو بدون رنگ عمل می کند و برای نقاطی مورد استفاده قرار می گیرد که فرو رفتگی های جزیی دارند و این که ان قسمت از  اتومبیل ضخامت فلز بیشتری دارد. دستگاه صافکاری تی هاتباکس با انتقال انرژی حرارتی و انبساط دادن بر روی نقاطی که دچار فرورفتگی یا بر آمدگی شدند آن ها را منعطف تر میکن تا صافکار به راحتی و با استفاده از ابزار های مختلف همانند چکش و دیگر وسایل به راحتی بتوان اتومبیل را به حالت اولیه و طبیعی خود بازگرداند.

دستگاه صافکاری تی هاتباکس

صافکاری خودرو بدون رنگ با ساکشن چگونه است؟

جدا  از مبحث تعمیر بدنه اتومبیل، احتمالا می‌دانید که ساکشن در لغت به معنی مکش و کشیدن به داخل خود است. اما در بحث تعمیر بدنه اتومبیل، دستگاه ساکشن یا مکنده صافکاری، بر روی بدنه ضربه خورده  و فرو رفته اتومبیل قرار گرفته و با به وجود آوردن خلا، فشار معکوس ایجاد کرده و بخش فرورفته بدنه اتومبیل را به سمت مخلاف می‌کشاند. به این صورت قر شدگی و فرورفتگی اتومبیل، ترمیم شده و آن قسمت از  بدنه به جای خود بازمی‌گردد.

روش های سنتی صافکاری

درحالی که با استفاده از روش‌های سنتی و معمول صافکاری، در جهت برگرداندن بخش فرورفته، اثراتش به وضوح نمایان خواهد بود. اما دستگاه مکنده صافکاری، بازگرداندن لایه بدنه به سر جای خود را به شکلی کاملا طبیعی و نامحسوس انجام داده و وضعیت بسیار شبیه به حالت پیش از ضربه، خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که ماجرا با استفاده از دستگاه ساکشن بدنه به پایان نرسیده و در بیشتر مواقع  پس از ساکشن کردن منطقه مورد نظر به چکش کاری صافکار نیاز خواهد داشت. اما از آن جایی که دستگاه مکنده صافکاری، آن قسمت کار را به شکلی حرفه‌ای بازگردانده است، کار صافکار در این مرحله بارها و بارها آسان‌تر بوده و با سهولت و البته کیفیت بیشتری، بخش آسیب دیده بدنه را صاف کرده و به حالت اول بازمی‌گرداند.

صافکاری با رنگ چیست؟

ناگفته پیداست که در صافکاری بی رنگ، بدون اضافه کردن رنگ جدید به بدنه اتومبیل، فرو رفتگی به وجود آمده را درست می کنند. این نوع صافکاری بیشتر در مواردی که بدنه اتومبیل در اثر ضربه فرورفته و رنگ آن منطقه ریخته نشده باشد باشد کاربرد دارد.

صافکاری با رنگ

صافکاری با رنگ هنگامی انجام می شود که در زمان تصادف رنگ بدنه اتومبیل ریخته باشد و نیاز به بتونه کاری و رنگ کردن علاوه بر صاف کاری باشد. هزینه صاف کاری با رنگ به مراتب بیشتر است و مدت زمان کار بر روی منطقه مورد نظر هم بیشتر میباشد در صافکاری با رنگ که صافکار باید تراشید بخش هایی از رنگ بدنه اتومبیل و رنگ آمیزی مجدد کار کند، ابزارهای بیشتری هم استفاده می شود.

ابزار صافکاری تگرگ کش چسبی

یکی از ابزارهای صافکاری دستگاه تگرگ کش چسبی است که جزو حرفه ای ترین ابزار صافکاری روز دنیا می باشد. این دستگاه با استفاده از چسب، گیره هایی را به بدنه فرو رفته اتومبیل می چسباند و با اعمال فشار توسط میله ها و کشنده های فلزی شکل بدنه را به سمت خارج می کشد و فرور فتگی‌های بزرگ را برطرف می کند.

صافکاری با رنگ

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چگونه از هزینه های صافکاری خودرو بدون رنگ در اتوداکار خبردار شویم؟” answer-0=”کافیست تا با شماره مجموعه تخصصی اتوداکار تماس حاصل فرمایید تا به طور کامل نسبت به هزینه ها و عملیات های تعمیرگاه ما توسط کارشناس راهنمایی شوید.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”صافکاری بدون رنگ یا با رنگ؟” answer-1=”تا جایی که ممکن است بهتر است بدنه ی خودروی خود را رنگ نکنید و از طریق صافکاری خودرو بدون رنگ خودروی خود را ترمیم نمایید تا دچار افت قیمت نشوید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”روند ثبت سفارش صافکاری خودرو بدون رنگ چگونه می باشد؟” answer-2=”ثبت سفارش صافکاری خودرو بدون رنگ در اتوداکار کاملا رایگان می باشد و با یک تماس ساده می توانید سفارش خود را ثبت و از متخصصان ما کمک دریافت کنید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸