پولیش بنز C200

پولیش بنز C200

شرکت مرسدس بنز در سال 2012 اقدام به طراحی یکی از محبوب ترین مدل های کلاس C خود تحت عنوان C200 نمود. در خانواده بزرگ و موفق مرسدس بنز، کلاس سی را می توان کوچک ترین و جمع و جورترین به لحاظ ابعادی دانست. البته همین خودروهای ظاهراً کوچک، قدرت موتور بزرگ ترین رقیبان را نیز زیر سؤال برده است.

طبیعی است خودروی بنز C200 پس از استفاده طولانی مدت بر اثر عوامل طبیعی و محیطی همچون شرایط آب و هوایی و همچنین حوادثی همچون تصادف های سطحی و برخورد اشیاء تیز، دچار خط و خش و رنگ پریدگی بر روی بدنه خود شود.

خدمات پولیش مرسدس بنز سری C200، همواره از مواردی است که دارندگان این خودرو سالانه به فکر انجام آن هستند، اما ممکن است به دلیل عدم تجربه و آسیب رساندن بیشتر به دستگاه برای انجام آن به تعمیرگاه مراجعه نمایند. اتوداکار در انجام پولیش دستگاه بنز C200 شما بسیار متخصصانه عمل می کند، چرا که حرفه ای ترین افراد را در مجموعه خود به ارائه خدماتی همچون پولیش به شما عزیزان به کار انداخته است.

پولیش بنز C200

 

پولیش بنز C200 و انواع آن

بسیاری از دارندگان خودروهای لوکس با واژه پولیش آشنایی دارند و سعی می کنند سالی یک دفعه جهت انجام آن به تعمیرگاه مراجعه نمایند، چرا که یکی از کم دردسر ترین و مقرون به صرفه ترین راه های از بین بردن خط و خش و رنگ پریدگی های سطح خودرو به حساب می آید.

ساختار ماده پولیش مانند کرمی است که به وسیله انواع پد یا پارچه پنبه ای بر روی خودرو مالیده می شود. این ماده به طریقی مانند لایه بردار عمل می کند تا آسیب های سطحی حاصل از تصادف و مالیدگی خودروی بنز را از بین ببرد.

این ماده هیچ گونه آسیبی به بدنه خودرو وارد نخواهد نمود و استفاده از آن هیچ ضرری برای خودرو و شما نخواهد داشت، بلکه هم خطوط سطحی ایجاد شده بر روی خودرو را از بین برده و هم درخشندگی بی سابقه و طولانی مدت را به خودروی شما هدیه خواهد داد.

پولیش بنز C200 با توجه به سطحی یا عمیق بودن خط و خش ها و همچنین رنگ پریدگی یا عدم رنگ پریدگی بدنه، به دو نوع نرم و زبر انجام می پذیرد:

  • پولیش نرم

پولیش نرم بنز C200 برای آسیب ها و رنگ پریدگی های سطحی مناسب است. ممکن است جزو آن دسته افرادی باشید که نسبت به خط و خش های سطحی خودروی خود بی تفاوت باشید. اما توجه داشته باشید که در صورت افزایش آن ها، ظاهر غیر جذابی برای خودرو یجاد خواهد شد. رفع خط و خش های سطحی، از بین بردن ماتی رنگ، سایندگی، براق کنندگی و رفع گرد و غبار بدنه خودرو، با پولیش نرم بنز C200 امکان پذیر می باشد.

  • پولیش زبر

استفاده از این نوع پولیش جهت از بین بردن عمیق ترین خط خوردگی های بنز c200 مؤثر واقع خواهد شد. نکته ای که باید بسیار بدان توجه داشته باشید، این است که اگر از پولیش زبر برای رفع خط و خش های سطحی خودروی بنز C200 استفاده کنید، در این صورت پولیش مانند سمباده عمل نموده و آسیب وارده را بیشتر خواهد نمود.

مراحل پولیش بنز C200

انجام پولیش بنز C200 به دو روش دستی و دستگاهی امکان پذیر بوده و هر یک مراحل خاص خود را می طلبند. مهم ترین تفاوت این دو روش این است که فرآیند پولیش با دستگاه، بسیار سریع تر و کم دردسرتر انجام می پذیرد. همچنین معمولاً پولیش دستی برای خودروهای دارای آسیب های سطحی و یا برای کسانی است که قصد انجام این کار توسط خود را دارند.

جهت انجام پولیش دستی بنز C200 به قوطی پولیش نرم و تعدادی پارچه پنبه ای نرم احتیاج دارید. مراحل پولیش به روش دستی را به صورت ذیل برایتان شرح داده ایم:

  • اولین مرحله، شستشوی ماشین با شامپوی مخصوص و یا مایع ظرفشویی است. مطمئن شوید که هیچ گل و گلای و ذرات شنی بر روی بدنه خودرو وجود نداشته باشند.
  • سپس به طور کامل بدنه ماشین را پس از اتمام شستشو خشک نمایید. برای این کار می توانید خودرو را در محلی با آفتاب ملایم قرار دهید.
  • مقداری از پولیش را بر روی سطح خودروی بنز C200 ریخته و شروع به مالش آن با پارچه پنبه ای نمایید. شما می توانید نوع مالش را به صورت دورانی یا رفت و برگشت عمود انجام دهید، البته توجه داشته باشید که تا انتها بایستی یک روش را دنبال کنید.
  • پس از اتمام کار خود با پولیش، کل بدنه را با پارچه پنبه ای دیگری پاک کنید و یا خودرو را دوباره بشوئید تا آثار اضافی پولیش رفع گردد.

کار با دستگاه مخصوص به منظور پولیش بنز C200 در تعمیرگاه ها بیشتر رواج دارد. پس از آماده نمودن دستگاه، پد دستگاه و مایع پولیش، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا پد را قدری با آب مرطوب نمایید تا در طول انجام پولیش کاری پد دچار زبری نشود.
  • پولیش را بر روی پد ریخته و کار را آغاز کنید. نیازی به ریختن پولیش بر روی بدنه خودرو نمی باشد.
  • دستگاه را به بدنه نزدیک نموده و با دور آرام شروع کنید، چرا که دور تند ممکن است در ابتدا باعث از بین رفتن رنگ خودرو شود.
  • حرکات پولیش را مانند دستی به صورت عمودی رفت و برگشت اعمال کنید و تا رفع کامل آسیب ها، دستگاه را از روی بدنه برندارید.
  • در نهایت مواد اضافی را پاک کنید و یا خودرو را کامل بشوئید.

پولیش بنز C200

بهترین پد جهت پولیش بنز C200

پدها نیز همانند روش پولیش ها، دو نوع نرم و زبر دارند. پوست بره به دلیل نرم بودن بسیار زیاد و احتمال وارد ننمودن آسیب به بدنه خودرو، بهترین نوع پد برای انجام پولیش دستی است. کسانی که با دستگاه پولیش کاری می نمایند، معمولاً از فوم استفاده می کنند.

نکته ای مهم در انتخاب پولیش بنز c200

شاید تا الان نمی دانستید که پولیش با توجه به رنگ خودرو بایستی درست انتخاب شود. ماده پولیش دارای رنگ دانه است. طبیعی است که این رنگدانه ها براساس رنگ بدنه خودرو متفاوت هستند و نبایستی به جای یکدیگر استفاده شوند.

پولیش ماشین های تیره و مشکی تحت هیچ شرایطی برای خودروهای سفید استفاده نمی شوند، چرا که رنگ بدنه را تیره می کنند و براقی مورد انتظار نیز حاصل نخواهد شد. در شستشوی خودروی سفید بنز C200 پیش از پولیش کاری دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا وجود آلودگی موجب کثیفی و بد رنگ شدن پولیش خواهد شد. تمیز نگه داشتن بدنه خودروهای مشکی کاری بسیار مشکل تر از خودروهای سفید است، در نتیجه پولیش این خودروها بسیار بیشتر اهمیت دارد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”دستگاه های پولیش چه مدل حرکتی دارند؟” answer-0=”دستگاه های پولیش با توجه به نوع خود به دو صورت چرخشی یا لرزشی و یا ترکیبی از هر دو عمل می کنند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا تفاوت دیگری میان واکس و پولیش وجود دارد؟” answer-1=”پولیش در واقع یک لایه بسیار نازک از سطح خودرو را بر می دارد تا آسیب های سطحی آن از بین روند، حال آن که واکس لایه ای روغنی را به سطح آن اضافه می کند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”واکس بهتر است یا پولیش؟” answer-2=”عملیات واکس پس از پولیش بنز C200 به صورت مکمل جهت براق نمودن بدنه پس از رفع خراش ها بسیار مناسب است.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸