پولیش بی ام و سری 7

پولیش بی ام و سری 7

بی ام و سری 7، خودروهای سدان لوکس با ابعاد بزرگ این شرکت به حساب می آیند که از اواخر دهه 70 میلادی تا کنون در دست تولید هستند. خودروهای بی ام و سری 7 همیشه به عنوان رقیب سرسخت مرسدس بنز s کلاس شناخته می شوند.

یکی از چالش های بسیار بزرگ در نگهداری خودروهای لوکس بی ام و سری 7، جلوگیری از ایجاد خط و خش و رنگ پریدگی بر روی بدنه آن است. البته این اتفاق پس از استفاده طولانی مدت از خودرو کاملاً طبیعی است، چرا که همواره در معرض انواع تصادفات، مالیدگی ها و برخورد اشیای محیط بیرون قرار دارد. با استفاده از پولیش که ماده ای است دارای نقش و خاصیت حفاظتی، براق کنندگی و سایندگی، به طور کامل از شر هر خط و خوردگی سطحی و غیر سطحی خلاص شوید.

 

پولیش بی ام و سری 7

 

اتوداکار، بهترین مرجع پولیش بی ام و سری 7

دارندگان خودروهای لوکس از جمله بی ام و سری 7، به حفظ ظاهر بی نقص و درخشان خودروی خود اهمیت زیادی می دهند. عملیات پولیش در عین سادگی، نکات زیادی را در بر دارد و اگر درست انجام نشود، نه تنها آسیب ها رفع نخواهند شد که ممکن است افزایش نیز پیدا کنند.

تعمیرگاه تخصصی خودروهای لوکس اتوداکار، در انجام پولیش دستگاه بی ام و سری 7 شما بسیار متخصصانه عمل می کند، چرا که حرفه ای ترین افراد را در مجموعه خود به ارائه خدماتی همچون پولیش به شما عزیزان به کار انداخته است.

اتوداکار کار خود را به صورت تضمینی انجام می دهد و هیچ هزینه اضافه بر سازمانی نیز از شما دریافت نخواهد نمود. حتماً یکبار هم که شده برای پولیش بی ام و سری 7 خود به یکی از شعب ما در تهران مراجعه کنید.

اتوداکار، تعمیرگاه تخصصی بی ام و سری 7

روش های پولیش بی ام و سری 7

عملیات پولیش بی ام و سری 7 به روش نرم و زبر امکان پذیر می باشد. البته این بدین معنی نیست که در انتخاب فرآیند پولیش دست ما باز است! چرا که این پروسه با توجه به سطحی یا عمیق بودن خط و خش ها و همچنین میزان رنگ پریدگی بدنه، متغیر است.

اگر آسیب های وارده بر سطح خودروی بی ام و سری 7 بسیار سطحی اند و یا خودرو دچار رنگ پریدگی جزئی شده است، پولیش نرم به منظور رفع خط و خش های سطحی، از بین بردن ماتی رنگ، سایندگی، براق کنندگی و رفع گرد و غبار بدنه خودرو اعمال می گردد.

عمق خط خوردگی های روی بی ام و سری 7 پیش از انجام پولیش را بررسی کنید. در صورتی که عمق آن ها به آهن بدنه بی ام و سری 7 رسیده است، نیاز به پولیش زبر ضروری است. این پولیش توانایی رفع ماتی چراغ خودرو نیز دارد. دقت کنید اگر به جای پولیش نرم برای از بین بردن سطحی ترین خراش ها از پولیش زبر استفاده کنید، تنها به این دلیل که تصور می کنید بهتر جواب می دهد، آسیب های وارده بر بدنه خودرو را چند برابر خواهید نمود.

ابزار و وسایل پولیش بی ام و سری 7

پولیش می تواند به وسیله تعدادی پارچه پنبه ای و یا پوست بره با نیروی دست و یا با دستگاه مخصوص این کار که به صورت فومی است، انجام شود. فرق میان این دو روش در این است که فرآیند پولیش با دستگاه، بسیار سریع تر و کم دردسرتر انجام می پذیرد.

دستگاه پولیش طبیعتاً هزینه بالاتری دارد و کار با آن تخصصی است، لذا بیشتر در تعمیرگاه ها از آن استفاده می گردد. پولیش دستی نیز برای خودروهای دارای آسیب های سطحی و یا برای کسانی است که قصد انجام این کار توسط خود را دارند.

پولیش دستی بی ام و سری 7

مراحل پولیش به روش دستی را به صورت ذیل برایتان شرح داده ایم:

  • اولین مرحله، شستشوی ماشین با شامپوی مخصوص و یا مایع ظرفشویی است. مطمئن شوید که هیچ گل و گلای و ذرات شنی بر روی بدنه خودرو وجود نداشته باشند.
  • سپس به طور کامل بدنه ماشین را پس از اتمام شستشو خشک نمایید. برای این کار می توانید خودرو را در محلی با آفتاب ملایم قرار دهید.
  • مقداری از پولیش را بر روی سطح خودروی بی ام و سری 7 ریخته و شروع به مالش آن با پارچه پنبه ای نمایید. شما می توانید نوع مالش را به صورت دورانی یا رفت و برگشت عمود انجام دهید، البته توجه داشته باشید که تا انتها بایستی یک روش را دنبال کنید.
  • پس از اتمام کار خود با پولیش، کل بدنه را با پارچه پنبه ای دیگری پاک کنید و یا خودرو را دوباره بشوئید تا آثار اضافی پولیش رفع گردد.

پولیش دستگاهی بی ام و سری 7

پس از آماده نمودن دستگاه، پد دستگاه و مایع پولیش، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا پد را قدری با آب مرطوب نمایید تا در طول انجام پولیش کاری پد دچار زبری نشود.
  • پولیش را بر روی پد ریخته و کار را آغاز کنید. نیازی به ریختن پولیش بر روی بدنه خودرو نمی باشد.
  • دستگاه را به بدنه نزدیک نموده و با دور آرام شروع کنید، چرا که دور تند ممکن است در ابتدا باعث از بین رفتن رنگ خودرو شود.
  • حرکات پولیش را مانند دستی به صورت عمودی رفت و برگشت اعمال کنید و تا رفع کامل آسیب ها، دستگاه را از روی بدنه برندارید.
  • در نهایت مواد اضافی را پاک کنید و یا خودرو را کامل بشوئید.

 

پولیش بی ام و سری 7

تأثیر رنگ بی ام و سری 7 بر پولیش

ماده پولیش دارای رنگ دانه است. طبیعی است که این رنگدانه ها براساس رنگ بدنه خودرو متفاوت هستند و نبایستی به جای یکدیگر استفاده شوند. در ادامه به تفاوت های پولیش سفید و مشکی بی ام و سری 7 پرداخته ایم:

پولیش بی ام و سری 7 سفید

پولیش ماشین های تیره و مشکی تحت هیچ شرایطی برای خودروهای سفید استفاده نمی شوند، چرا که رنگ بدنه را تیره می کنند و براقی مورد انتظار نیز حاصل نخواهد شد. در شستشوی خودروی سفید بی ام و سری 7 پیش از پولیش کاری دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا وجود آلودگی موجب کثیفی و بد رنگ شدن پولیش خواهد شد.

پولیش بی ام و سری 7 مشکی و سفید

تمیز نگه داشتن بدنه خودروهای مشکی کاری بسیار مشکل تر از خودروهای سفید است. پس از شستشوی بدنه خودروی بی ام و سری 7 و رفع آلودگی های موجود بر روی آن، با انجام پولیش تیره، تا مدت ها از چالش های نظافت این خودروها خلاص شوید!

 

عملیات پس از پولیش بی ام و سری 7

  • واکس زدن خودرو: واکس ماده ای است برای براق نمودن سطح خودرو، بدین صورت که لایه ای روغنی را به سطح خودرو اضافه می کند. معمولاً پس از انجام پولیش، بدنه خودرو را واکس می زنند تا درخشندگی آن چند برابر گردد.
  • بسیاری ممکن است واکس را با پولیش یکی بدانند، حال آن که واکس تنها نقشی موقتی در ایجاد درخشندگی در بدنه خودرو دارد و نمی توان از آن به تنهایی جهت از بین بردن خط و خش ها استفاده نمود.
  • شستن کامل خودرو: پس از پولیش بی ام و سری 7 به روش دستی یا دستگاهی، پیشنهاد می شود خودرو را کاملاً شستشو داد تا مواد اضافی از بین بروند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا پولیش بی ام وی سری 7 گران است؟” answer-0=”هزینه پولیش به ابعاد خودرو و نوع پولیش بستگی دارد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا انجام واکس به جای پولیش بی ام و سری 7 برای رفع خط و خش کافی است؟” answer-1=”واکس توانایی از بین بردن خطوط روی بدنه خودرو را ندارد، اما پس از پولیش مفید است.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا می توان برای خط و خش های سطحی از پولیش زبر استفاده نمود؟” answer-2=”اگر از پولیش زبر برای رفع خط و خش های سطحی خودروی بی ام و سری 7 استفاده کنید، در این صورت پولیش مانند سمباده عمل نموده و آسیب وارده را بیشتر خواهد نمود. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸