آموزش رفع فرورفتگی بدنه خودرو

آموزش رفع فرورفتگی بدنه خودرو با متد های مختلف

برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو می توانید از سشوار، فویل آلومینیومی، یخ خشک استفاده کنید برای این که بدانید چگونه از این ها استفاده کنید با ما همراه باشید. امروزه بسیاری از افرادی که دارای خودرو هستند می خواهند بدانند که چگونه می شود بدنه خودروی شخصیشان را بدون نیاز به  صافکاری، صافکاری بدون رنگ کنند.

در این رابطه باید گفت از آنجایی که این افراد آموزش های صافکاری را ندیده اند و نمیدانند که چگونه با دستگاه های صافکاری کار کنند می بایست ابتدا کمی در این باره تحقیق کنند. رفع فرورفتگی بدنه خودرو چیزی است که باعث می شود بدنه خود رو شما زیباتر دیده شود و همچنین قیمت خودرو در هنگام فروش حفظ شود.

همانطور که میدانید اگر بدنه خودرو شما دارای فرورفتگی یا هر آسیب دیگه ای باشد از قیمت خودرو کاسته می شود. بنابراین بهتر است نسبت به رفع فرورفتگی بدنه خودرو اقدام کنید. برای برطرف کردن فرورفتگی های بدون رنگ از آنجایی که افراد تجربه ای در زمینه صافکاری ندارند و صافکار نیستند می بایست از ابزار ساده و کاربردی استفاده کرد که در دست راس همه باشد. البته این را در نظر داشته باشید که بر طرف کردن فرورفتگی های خودرو بسته به مکان و نوع آن همیشه آسان نخواهد بود و بسیاری از مواقع می بایست تلاشتان را دو چندان کنید.

آماده کردن مکان فرورفتگی

  • اولین مرحله ای که برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو استفاده میکنید این است که محل فرورفتگی را آماده کنید برای این کار نگاهی به تمام فرورفتگی ها بیندازید و آن ها را مشخص کنید.
  • بعد از این که مکان فرورفتگی ها را پیدا کردید باید به بررسی آنها بپردازید و بهتر است که اندازه آنها را با متر در بیاورید.
  • اگر این فرورفتگی ها بر روی در، سقف ،کاپوت ، صندوق عقب و مکان های مشابه بود بدانید که در ضد موفقیت شما بیشتر خواهد شد.
  • ولی اگر فرورفتگی ها در مکان هایی باشند که راه دست نباشد کار شما مشکل تر خواهد بود.

آماده کردن مکان فرورفتگی

وسایل و ابزار ساده برای رفع فرورفتگی

ابزاری که برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو استفاده میکنید بسیار ساده میباشد و میتوان آنها را در هر خانه ای پیدا کرد، این ابزار شامل: سشوار، دستکش های کار، یخ خشک، یا اسپری خنک کننده یا ابزار مشابه برای خنک کردن. بعد از این که این موارد را به دست آوردیم می توانید نسبت به تعمیر فرورفتگی ها اقدام کنیم.

مراحل برطرف کردن فرورفتگی خودرو

مراحل برطرف کردن فرورفتگی خودرو

  1. گرم کردن فرورفتگی بدنه

    سشوار را روشن کنید و با استفاده از آن بدنه خودرو را گرم کنید، توجه داشته باشید که دقیقا محل فرورفتگی بدنه را باید گرم کنید. سعی خود را بر این بگذارید که علاوه بر گرم کردن فرورفتگی مقداری از اطراف آن را نیز گرم کنید. برای این کار حدود دو دقیقه محل را با سشوار گرم کنید. حرارت یا درجه سشوار باید بر روی متوسط باشد و فاصله آن از بدنه خودرو باید چیزی بین 12 الی 18 سانتی متر باشد و نه نزدیک تر و دورتر. اگر سشوار را در یک محل به مدت طولانی و با حرارت بالا نگه دارید امکان آسیب دیدن بدنه می باشد.

  2. پوشاندن محل فرورفتگی

    در مرحله ی دوم می بایست محلی را که در قسمت قبل با سشوار گرم کردید را با یک فویل آلومینیوم بپوشانید. برای اینکه بتوانید فویل آلومینیومی را روی فرورفتگی بدنه خود رو نگاه دارید می توانید از چسب استفاده کنید. اگر از یخ خشک استفاده میکنید باید بگوییم که این کار باعث می شود یخ به بدنه اصابت نکند.

  3. استفاده از یخ خشک

    برای استفاده از یخ خشک می بایست از دستکش های ضخیم کمک بگیرید تا دستانتان دچار یخ زدگی نشوند. همانطور که میدانید تغییرات دما باعث میشوند تا فرورفتگی های بدنه خودرو از بین بروند و قصد ما هم از انجام این کار همین می باشد. بعد از این که از یخ خشک استفاده کردید مدتی صبر کنید و با صدای بیرون پریدن فرورفتگی مواجه خواهید شد. اگر این صدا را نشنیدید یا فرورفتگی برطرف نشد می توانید تمام مراحل را دوباره تکرار کنید تا رفع فرورتگی بدنه خودرو انجام شود.

استفاده از یخ خشک

رفع فرورفتگی بدنه خودرو

  • استفاده از تلمبه های سنتی برای فرورفتگی خودرو

    شما می توانید با استفاده از تلمبه های سنتی نیز صافکاری بدون رنگ را انجام دهید به این صورت که تلمبه را روی محل فرورفتگی قرار می دهید و سپس آن را فشار دهید و سپس آن را بکشید تا فرورفتگی از بین برود. این را در نظر داشته باشید که این روش تنها برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو سطحی می باشد و نمی توانید از ان برای فرورفتگی های عمیق استفاده کنید.

  • رفع فرورفتگی با آب جوش

    یکی دیگر از راه های صافکاری بدون رنگ استفاده از آب جوش می باشد که می توانید آب جوش را روی محل تور رفتگی بریزید و سپس سریع آن را بیرون بکشید، برای بیرون کشیدن می توانید از همان تلمبه استفاده کنید. آب جوش هم یکی از روش های رفع فرورفتگی بدنه خودرو می باشد.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که شما برای اینکه بتوانید صافکاری بدون رنگ خودرو را خودتان انجام دهید کار ساده ای پیش رو دارید که نیازی به ابزار های صافکاری پیچیده ندارد و به راحتی می توانید این ابزار را در خانه به دست آورید. راه کار هایی که در بالا گفته شد تنها می تواند فرورفتگی های سطحی را برطرف کند و برای رفع فرورفتگی بدنه خودرو به صورت عمیق می بایست خودرو را پیش صافکار ببرید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=” هزینه این صافکاری ها چقدر است؟” answer-0=”هزینه های این نوع صافکاری ها در واقع هیچ است، یعنی اصلا نیازی به کار خاصی ندارید و می توانید بدونه هزینه کردن این کار را انجام دهید و دیگر نیازی به هزینه های صافکاری ندارید. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=” چگونه می توان صافکاری بی رنگ انجام داد؟” answer-1=”برای اینکه بتوانید صافکاری بیرنگ انجام دهید می توانید از متدهای مختلف استفاده کنید که همه شان را خودتان می توانید استفاده کنید. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=” آیا این آموزش برای فرورفتگی های بزرگ هم کاربرد دارد؟” answer-2=”در واقع باید گفت که رفع فرورفتگی های بزرگ نیاز به مهارت خاصی دارد و همچنین می بایست در این زمینه تجربه به دست آوردی تا بتوانید فرورفتگی های بزرگ را برطرف کنید، در واقع می بایست باید یک صافکار باشید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸